Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Ford Mustang Shelby GT350: az izomautó visszatér

A vadonatúj Shelby GT350 Mustang igazi telivér, motorja egy magas fordulatszámra hangolt 5,2 literes V8-as blokk, teljesítménye több mint 500 lóerő - ez a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású szívómotorja.
A Ford bemutatta a vadonatúj Shelby GT350 modellt, ezzel hivatalosan is visszatér az utakra minden idők leghíresebb, nagy teljesítményű Mustang-változata. Az eredeti 1965-ben lépett színre, megalapozva az izomautó-legendáját. A vadonatúj Shelby GT350 Mustangot a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású szívómotorja hajtja – olyan versenygép amely közúton is használható.

Az új GT350 Carroll Shelby eredeti ötletére épül: alakítsunk át egy mindennapos használatra tervezett járművet domináns országúti versenyautóvá! Az új modellváltozat tervezői mindent kihoztak ebből, így a hatodik generációs Mustang igazi vezetési élményt kínál. A Shelby GT350 volánja mögött az autózás szerelmesei megtapasztalhatják, mire is gondolnak a szakemberek, amikor a leggyorsabb és legszerethetőbb sorozatgyártású Mustangról beszélnek.

Mustang Shelby GT350 - az izomautó (képgaléria)

A Ford mérnökei a külön-külön jól teljesítő, önálló rendszerek kifejlesztése helyett minden részegységet úgy alakítottak ki, hogy azok összehangoltan működjenek; a fejlesztők jelszava a kiegyensúlyozottság volt. Miközben minden részletmegoldást szigorúan ellenőriztek, a csapat tagjai a lehető legmodernebb anyagok és technológiák felhasználására törekedtek.

– Amikor elkezdtünk dolgozni az autón, olyan Mustangot akartunk építeni, ami tökéletesen működik kedvenc útvonalainkon: a kanyargós és hegyes-völgyes utakon, hétvégén pedig a versenypályán – magyarázza Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke. “Bármit is változtattunk meg az autón, annak mindig az volt az oka, hogy még funkcionálisabb, még komolyabb erőművet alkothassunk – egy gyors és precízen irányítható, ugyanakkor masszív fékhatással felruházott gépet."

Mustang Shelby GT350 - az izomautó (képgaléria)

Már a GT350 fejlesztésének kezdeti szakaszában felmerült, hogy a versenyre termett Mustanghoz leginkább egy magas fordulatszámra hangolt V8-as szívómotor illene. – Végül egy vadonatúj, kifejezetten a GT350-hez tervezett erőforrás született: olyan motor, amivel tökéletesen kihasználható a Mustang új futóművének dinamikája – árulja el Jamal Hameedi, a Ford nagy teljesítményű járművek részlegének főmérnöke.

Az új, 5,2 literes blokk a Ford első sorozatgyártású V8-asa, amibe egysíkú főtengely került. Ez a megoldás az autóversenyek világában és az egzotikus európai sportkocsikban használatos. A hagyományos V8-asokban a hajtókarok bekötési pontjai 90 fokonként váltakozva csatlakoznak a főtengelyhez, ebben az esetben azonban 180 fokos szöget zárnak be egymással. Az új megoldás eredménye a Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású szívómotorja, aminek teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt, nyomatékcsúcsa pedig 400 Nm fölött van.


Az 5,2 literes V8-as nyomatékgörbéje igencsak széles. Ráadásul a blokkot magas fordulatszámra hangolták, így a vezető a kis tömegű, hatfokozatú manuális sebességváltó bármelyik fokozatában meggyőző teljesítményre és gyors gázreakciókra számíthat. A Ford által tuningolt Torsen részlegesen önzáró differenciálmű az autó alapfelszereltségének részeként mindig optimális útfogást ad a kanyarban, az egyenesekben pedig egyenletes vonóerőt biztosít.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kamionnal ugrattak át a Forma 1-es autó fölött

Két kaszkadőr, Mike Ryan és Martin Ivanov mutatott be egy egészen elképesztő mutatványt, amivel… Tovább olvasom