Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Hatodik generáció: itt az új 3-as BMW

A BMW 3-as limuzin a világ legnagyobb darabszámban értékesített prémiummodelljeként immár hatodik generációjával jelentkezett.
Az autó méreteiben is növekedett elődjéhez képest. Széles nyomtávja (elöl +37 mm, hátul +47 mm) szembetűnő, míg megnövelt hosszúsága (+93 mm) és szintén nyújtott tengelytávja (+50 mm) ugyancsak a sportos körvonalakat hangsúlyozzák. A növekmény mindenekelőtt a hátsó utasok kényelmét szolgálja. A megújult 3-as sorozata ezúttal három felszereltségi szint – a Sport, a Luxury és a Modern Line – választékával szolgál.


Az új modell elődjéhez képest 40 kilogrammal kisebb saját tömeggel „cáfolja" nagyobb méreteit. A márkára jellemző menetteljesítmények mellett az utastér kényelme is hozzájárul a vezetés élményéhez.
Piaci bevezetésekor négy motor – mindegyikük a BMW TwinPower Turbo technikájával – szerepel az új 3-as sorozat palettáján. A két továbbfejlesztett dízel erőforrás és a már bizonyított hathengeres benzines aggregát mellett immár a  328i új turbófeltöltésű négyhengeres erőforrás is választható. Ez a benzinmotor visszafogott fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett szolgál dinamikus menetteljesítményekkel.

A BMW az első gyártóként kínál nyolcfokozatú automata sebességváltót a prémium középkategóriában, amely a motorpaletta bármely dízel vagy benzines tagjával párosítható és már szériakivitelben az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével dolgozik együtt.

A BMW EfficientDynamics koncepció részeként ezen túl a fékenergia-visszanyerés, a sebességváltást segítő kijelző, illetve az igény szerinti szabályzás mentén működő segédberendezések – a légkondicionáló hajtásról leválasztható kompresszorát is magában foglaló – rendszere szintén hozzájárulnak a fogyasztás mérsékléséhez.

Mindezeken túl az élménykapcsoló COMFORT, SPORT és SPORT + állásai mellett az új ECO PRO üzemmód kínálja a további takarékosság lehetőségét. Utóbbi célzottan a „zöld" közlekedést segítve teszi lehetővé a hatótáv növelését. A széndioxid-kibocsátás területén is meggyőző a BMW 320d EfficientDynamics Edition, amely 163 lóerős teljesítménye mellett az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként átlagosan 4,1 literes tüzelőanyag-fogyasztást és kilométerenként 109 gramm széndioxid-kibocsátást pordukált.


Figyelmet érdemlő a prémium középkategóriában a legújabb generációs, színes szélvédő-kijelző (Head-Up-Display), amely a fontos információkat nagy felbontásban, s közvetlenül a vezető látóterében vetíti a szélvédőre. A Side View és Top View kameráit is magában foglaló Surround View funkció szintén rendelkezésre áll, igény szerint akár madárperspektívából jelenítve meg a járművet és közvetlen környezetét. A parkoló-asszisztens akár önállóan is a helyére kormányozza az autót.A BMW ConnectedDrive további vezetői segédrendszerei között szerepel az araszoló – Stop&Go – funkcióval működő aktív sebességszabályzás, valamint a kameraalapú ütközés-figyelmeztető funkcióval kiegészített sávváltáskor, illetve -elhagyáskor figyelmeztető rendszer – ezek első ízben jelennek meg a BMW 3-as Limousine kínálatában.

BMW 328i: 11 317 000,
35i: 14 959 000,
320d: 9 999 000,
320d EfficientDynamics Edition: 9 999 000 forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három műszakban dolgozik a Rolls-Royce

Rekordévre számít és három műszakban dolgozik a Rolls-Royce, ahol nem tervezik, hogy 250 ezer eurónál – 73 millió forintnál – olcsóbb modellt fejlesztenek. Tovább olvasom