Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Infiniti: a Nissannak is van luxusmárkája

Erő, kényelem és egy életérzés. Talán így lehetne jellemezni az FX37-et és testvérét az EX37-et a világ első Coupé Crossoverét. Magyarországon méreteik illetve formáik miatt garantáltan feltűnést keltenek. S talán megosztóak is.
Az Infiniti nem tömegautó, nem raktárra készül a modell, hanem egyedi igényeknek megfelelően megrendelésre készítik. Technikai, elektronikai és kényelmi megoldásai csak a prémium kategóriában találhatóak meg.

Az FX modell három különböző felszereltségi szinttel és jelöléssel érkezik, amelyekhez két különböző motor választható: FX37 GT, FX37 S és FX50 S. Az alapot jelentő FX37 GT ára 18 millió forint, de japán autóról lévén szó, rengeteg extrát beépítettek. Többek között olyan, mint a bőrbelső, a kézzel festett jávorfa berakás, a fűthető és hűthető első ülések, a hétsebességes automataváltó, a kanyarkövető bixenon fényszórók, tempomat és a memória funkció amely, a vezetőülés, a kormány és a külső tükrök elektronikus beállításainak tárolására szolgál, az autó az intelligens I-Key kulcsa segítségével. Az intelligens összkerékhajtású rendszer mind az FX-ben mind az EX-ben alapáron jár.

Gyári fotó az Infiniti EX37-ről.
Gyári fotó az Infiniti EX37-ről.

Az FX37 S még több alapfelszereltséget kínál: a 21"-os könnyűfém keréktárcsa, az első sportülések, amelyek 14 ponton elektronikusan állíthatóak, illetve a felfüggesztés folyamatos aktív lengéscsillapító-szabályozása. A modell egy millió forinttal kerül többe a FX37-nél. Mindkét autóban egy 3,7 literes V6-os változó szelepvezérlésű motor dolgozik. A 24 szelepes motor 235 kW (320 LE) teljesítménnyel és 360 Nm-es nyomatékkal rendelkezik és ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométeres tempóra az Infinitit, a vége a 233 km/h.

A testvérmodell, az FX37-es.
A testvérmodell, az FX37-es.

A széria az FX50 S-ben csúcsosodik ki, amelyet egy 5,0 literes, 390 lóerős V8-as mozgat – ez 5,8 másodperces százas gyorsulást és 250 km/h-s lehatárolt végsebességet biztosít. A legerősebb FX alapfelszereltségei közé tartozik a teljes sebességtartományra kiterjedő Intelligens távolság- és sebességtartó automatika, a vészfék-asszisztens, a Bose Prémium hangrendszer 11 hangszóróval. Igaz, az autó ára így 22 millió forint körül alakul.

A csúcs az Infiniti FX50 S, de ez már 22 millió.
A csúcs az Infiniti FX50 S, de ez már 22 millió.

Hab a tortán, hogy az Infiniti hosszú ideig újnak és ápoltnak tűnjön, alapfelszereltségként egy különleges önjavító fényezéssel vonták be. A lakkréteg egy speciális műgyantát tartalmaz, amely növeli a fényezés rugalmasságát, így az apróbb karcolásokat egy láthatatlan varázsló intésére, szinte azonnal kijavítja, kiegyenlíti.

Lézeres vizsgálat

Az Infiniti Japánból származik, a Nissan csoport részeként 1989-ben kezdődött meg gyártása és forgalmazása az Egyesült Államokban. Jelenleg tizenöt országban több mint 230 kereskedő értékesíti. A márka európai központja Genf mellett található, az elmúlt 20 év alatt az Infiniti fokozatos növekedése során kialakultak a márkára jellemző egyedi sajátosságok – ez az a bizonyos „modern japán luxus". A japán Tochigiben levő gyártósoron mindegyik járművet – nem csak minden tízediket – lézeresen megvizsgálják, hogy a karosszériaelemek közötti rések az előírt határokon belül vannak-e.

Olvasóink írták

  • 3. liongate 2009. október 20. 10:57
    „méghogy a Ford az,te sem gondolod komolyan?”
  • 2. sevenof9 2009. október 12. 02:12
    „azert mert valamire mas emblemat vasalnak,attol ugyanaz lesz a muszaki alapja. attol mert valami lincoln vagy mercury,meg ugyanaz a fostalicska amerikai ford lesz alatta.”
  • 1. Logaritmus 2009. október 07. 10:33
    „A régebbi szebb volt. De a Z sorozatból is jobban tetszett a most leváltott verzió, talán a lámpák új formája nem jön be annyira - vagy csak szokni kell.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Skoda Yetivel

A klasszikus szabadidő-terepjárók szegmensében is helyet kér a ©koda, s a Yetinek már nem csak a… Tovább olvasom