Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Járműgyártás: mindenki figyel a kínai piacra

Az április 28-án záró Shanghai Auto Show alkalmával Kínába látogató autógyári vezetők mindegyike arra számít, hogy jelentősen növelni tudja majd eladásait a rendkívüli gazdasági növekedést bemutató távol-keleti országban.
A BMW azt várja, kínai eladásai – növekvő nyereségesség mellett – évente legalább tíz százalékkal nőnek majd az elékövetkező öt esztendőben. A márka hosszabb távon globális tevékenysége negyedik lábának szánja Ázsiát – Németország, Nyugat-Európa és Észak-Amerika után; és a térségben Kína mutatja be a legnagyobb fejlődést. A BMW idei ázsiai eladási célkitűzése 150 ezer; 2006-ban 14 százalékos növekedéssel 127 ezer autót adtak el. (Tavaly a kínai autópiac növekedése minden előzetes várakozást felülmúlt: 30 százalékos növekedéssel 5,2 millió autót értékesítettek. Az idei első negyedévi többlet 22 százalék.)

A Volkswagen azt várja, idén 18-20 százalékkal tudja majd növelni kínai eladásait, ami nagyjából megfelel az ágazat egészével kapcsolatos növekedési előrejelzéseknek. Wei Ming Soh, a német cég kínai vállalatának ügyvezető elnökhelyettese nyilatkozatában a Volkswagen jelenlegi 17 százalékos piaci részesedésének megtartását remélte.

A Volkswagen és Audi márkák kínai eladása a január-márciusi időszakban 203 ezer gépkocsit jelentett, ami 23 százalékkal több a tavalyinál. (A piacvezető General Motors Corp. negyedéves értékesítése 25 százalékkal 292 ezer gépkocsira emelkedett.)

A Volkswagen, amely autógyártó vegyes vállalatot is létesített, tavaly 711 ezer autó adott el Kínában és Hong-Kongban, 24 százalékkal többet, mint 2005-ben. A márka illetékesei az évtized végéig több mint egy tucat új modell kínai bevezetését tervezik.

Rolls-Royce: lehet kisebb is

A BMW érdekeltségi körébe tartozó Rolls-Royce egy kisebb modellel akar kirukkolni még az évtized vége előtt – közölte a hét végén a sanghaji autóipari kiállításon a társaság elnöke. Ian Robertson elmondta: már dolgoznak az új autó kifejlesztésén, hamarosan elkészül a prototípus. A kocsi nagyjából egyharmaddal lenne olcsóbb, mint a Phantom luxusmodell, árban valahol a Phantom és a BMW 7-es széria között helyezkedne el. A vállalat arra törekszik, hogy megkétszerezze értékesítését, s ehhez szeretné szélesebb alapokra helyezni a kínálatot. Jelenleg évente 800 autót adnak el, a cél egyelőre ezer értékesítése lenne.  
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autólízingben nincs visszaesés

Elmaradt a sokak által várt visszaesés az autófinanszírozásban, az első negyedévben a teljes… Tovább olvasom