Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Próbaúton a Citroën C4 alapmotoros változatával

Második lett a 2005-ös év autója választáson a Citroën C4, ami nagyon szép eredmény, hiszen a kétségkívül előremutató Toyota hibridje tudta csak megelőzni, ám a potenciális eladási darabszám tekintetében valószínűleg nincsenek egy súlycsoportban.
Szép, csak rossz – mondogatja az ember leánygyermekeire, a Citroën viszont szép és jó is egyszerre. Bátor, egyéni vonalvezetésű az ötajtós, több mint csodálatos rajzolatú és izgalmas a kupé. S valószínű, hogy jönnek még a további karosszériaváltozatok is. A szépség ráadásul jó légellenállással párosul, de ez a márkánál már egyáltalán nem kuriózum. A csomagtartó persze nem világbajnok – a szépségnek ára van –, ám a kalaptartó alatti 320 liter a hátsó ülések előredöntésével egy köbméter fölé emelhető. A tágassággal nincs baj, négy 180 centi magas ember vidáman és hosszan képes autózni a kocsival.

 
Csillagos törések

A Citroën két legújabb modellje, a C4 és a C5 kiváló, ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP töréstesztjén 35 illetve 36 pontjával – a megszerezhető 37-ből. A Citroën C5 minden idők legmagasabb pontszámát kapta, és ezzel valamennyi kategóriát összevetve minden idők legbiztonságosabb modellje lett. A C4 pedig referenciát teremtett a gyalogosvédelem terén – háromcsillagos eredményével az elérhető négyből (22 pont). A gyermekek védelmét is nagyra, négycsillagosra értékelte a független szervezet (a maximálisan adható öt csillagból).
A C4 egyébként is számos igazi újdonsággal lepi meg az ínyenceket, az egyik ezek közül a fix közepű kormány. Belseje „hajós", azaz nem forog, csak a karimája, így Citroën az utas formájához jobban igazodó légzsákot tervezhetett, ami sokkal nagyobb felületen véd. Okos. Biztonságos.
A C4 nagy központi kijelzője, a sebességmérővel, a benzinszintmérővel elegáns és kifejezetten praktikus: a kijelző nyitott a szélvédő felé, így mindig annyira kontrasztos, amennyire kell.

A C4 az első autó kategóriájában, amelyet integrált illatosítóval szereltek. A kilencféle – alapáron három – választható illatminta közül a jobb-középső szellőzőrostély mellé, egy mélyedésbe csúsztathatjuk valamelyik fiolát, majd szabályozhatjuk az illatintenzitást. Ugyancsak elsőként rendelhető sávelhagyásra figyelmeztető rendszer alsó-középkategóriás autóhoz. 80 km/órás sebesség felett infravörös érzékelők figyelik az aszfaltot, s ha valamelyik útfelfestést érzékel, amikor nem használták az irányjelzőt, az elektronika a sávelhagyásnak megfelelő oldalon megrezgeti a vezető hátsó fertályát. Ez természetesen feláras extra, de az elbóbiskolásra hajlamosaknak melegen ajánlható.

Az általunk próbált ötajtós, SX-változatban az 1,4 literes 90 lóerős benzines tette a dolgát, ezen kívül egyébként van még vagy nyolc motor, köztük jó néhány dízel is. Kisebb teljesítményű nincs, a paletta egyik csúcsa a VTS kétliteres benzinese 180 lóerővel, illetve az ugyancsak kétliteres HDi, 138 „lóval".

Az alapmotor teljesítménye elegendő a C4-hez, 133 Nm-es maximális nyomatéka is korrektnek mondható. Ezzel a motorral a kocsi 12,8 másodpercen belül van százon, végsebessége pedig 182 km/h. Fogyasztása kedvező, országúton könnyű lábú sofőrrel mindössze 5,2, vegyes használatban 6,4 liter száz kilométerenként.

Az elöl MacPherson rendszerű, hátul merevhidas futómű sallangmentes, de nagyon megbízható. A kocsi jól vezethető, egyenesfutása, kanyarstabilitása is rendben, a fék megfelelően adagolható, s mind a négy keréken tárcsa. Kitűnő az autó zajkomfortja is, sem a motor, sem a futóműzaj nem tolakodó.
Az általunk próbált modell alapára 3,7 millió forint, szériában az ABS-szel, a vészfékrásegítővel, a hat(!) légzsákkal, a tempomattal, az elektromos ablakokkal és tükrökkel, manuális klímával, fedélzeti számítógéppel és még hosszan sorolhatnánk. Mindenképpen jó vétel, de akinek sok, az alapmodellt, valamivel szerényebb felszereltséggel már 3,3 millió forint alatt megkaphatja.

A sikergyanús modellt a szegedi márkakereskedő, a Dorozsmai úti Zixem 2000 jóvoltából próbálhattuk ki.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Mercedes motoros SsangYong Rextonnal

Egyetlen modellel, benne egyetlen, igaz nagyon meggyőző – Mercedes – motorral kezdte el… Tovább olvasom