Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Próbaúton a Ford Fiesta 80 lóerős változatával

A Ford új Fiestájának telített kiskocsipiacon kell bizonyítania, ám amennyivel talán később érkezett, mint vetélytársai, annyival letisztultabb megoldásokkal alkalmazhatott.

 
Jó vétel

Az Autó magazin összehasonlító-tesztje alapjám, amely tíz kisautót vizsgált meg alaposan, a Ford új Fiestája nagyon előkelő helyen végzett. A C3, a Punto, a Honda Jazz, a Corsa, a 206-os, a Clio, az Ibiza, a Skoda Fabia és az új Polo mezőnyében harmadik helyen végzett a Fiesta, ár/érték arányban viszont az elsőn, vagyis a legjobb vételnek minősült. Ezzel azt a VW Polót sikerült megszorongatnia, amely az első helyen végzett, miközben a második legjobb vételnek számít a tesztelt autók között.

A Fiesta formája kisautósan és fordosan „szögletes", pontosabban: a tervezők bátran bántak az élekkel, s a lámpa rajzolata sem igazán kerekded. Mindez jól illeszkedik a Ford tudatosan felvállalt formavilágába, s ennél a kisautónál sem tűnik erőltetettnek. Az utascella tágas és meglepően magas -- itt nem kötött kompromisszumot a gyár --, a 180 centiméteres vezető mögött még bátran helyet foglalhat egy hasonló hosszméretű utas, és nem is kell összeveszniük, hogyan osztják el a helyet.

Kolléganőm egy győri út során hiányolta a tetőkapaszkodót, ezt a praktikus kelléket egy biztonság extra, a függönylégzsák beépíthetőségének oltárán áldozta fel a Ford. Az autó gyakorlatilag négyszemélyes, így igazán nem is szabad hiányolni a középső hátsó fejtámlát. Az osztható hátsó támla kényelmes, ám az ülőlap már egyben maradt, a csomagtartó méretére nem lehet panasz, űrtartalma 40 literrel haladja meg a kisautók átlagát.

Az ajtók széles nyitásúak, kényelmes ki- és beszállást tesznek lehetővé, az ülés és a kormány összehangolása egyszerűen adja az optimális vezetési pozíciót. (A kormányoszlop ütközés esetén összecsúszik, a fékpedál pedig kioldódik.) A kezelőszervek kézre esnek, a műszerfal jól áttekinthető, újdonság, hogy a vízhőfokmérő és az üzemanyagszint-kijelző nem hagyományos műszer, hanem az adat LED-kijelzőn jelenik meg grafikusan.

Az általunk próbált Comfort felszereltségű Fiestában az 1398 köbcentis 16 szelepes 80 lóerős motor tette a dolgát, s ez a 3500-as fordulatszámnál jelentkező maximális, 124 Nm-es nyomatékkel bőven elegendő a kiskocsi mozgatásához. (A modell belépőmotorja egyébként nyolcszelepes, 1,3 literes és 70 lóerős.) A Fiesta a 80 lóerős motorral 13,2 másodpercen belül éri el a százas tempót, végsebessége pedig 168 km/óra. A kényelmes, autópályás tempó azonban valahol 140 körül van, e fölött már elég nagy a zaj, ami a motor, valamint a futómű felől érkezik. Az autó stresszmentesen vezethető, ekkora nyomaték mellett már nem igényel túl sűrű sebességváltást. Az üzemanyag-fogyasztás gyári adatai: országúton, száz alatti egyenletes tempónál 5,1 literrel is beéri a kis Ford, városi forgalomra 8,6, vegyes használatra 6,4 litert számít száz kilométerenként a gyár. A hivatalos fajlagos CO 2 kibocsátás: 153 g/km.

A Fiesta egyenesfutása kifogástalan, kanyarban is jóindulatú, nem billen, nem sodródik annyira, hogy kis kormánymozdulatokkal nem lenne könnyen terelhető, úton tartható. A fék hatásos és jól adagolható, a sebességfüggő szervókormány visszajelzése megfelelő.

A Fiesta a már említett 70 lóerős alapmotorral 2,4 millió forint, az általunk próbált, eggyel magasabb, Comfort felszereltségű változat induló ára 2,65 millió forint. Ebbe azonban már szériában benne van a központi zár, az elektronikus indításgátló, az Intelligens Védelmi Rendszer (IPS), kétfokozatú vezető- és utasoldali légzsákkal, az elektromos első ablakemelő, a bőrborítású,s állítható szervókormány, a színezett üveg, a fordulatszámmérő, a fényszórómagasság-állítás, a műszerfalról nyitható csomagtartó és még számos kényelmi, biztonsági extra.

Szerkesztőségünkben az 1,4 literes Comfort változat vendégeskedett, a megyei márkakereskedő, a szegedi, Dorozsmai úti Ford Baunok jóvoltából.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az 1,8 literes, benzines Opel Vectrával

Az új, immár harmadik generációs Opel Vectra meg sem próbál belesimulni a középkategória népes… Tovább olvasom