Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Próbaúton a Golf kis dízelével

A Golf az Golf, az alsó-középkategória mércéje. Tavaly év elején már próbáltuk a hatost, most a premier után érkezett 1.6 dízellel futtattuk meg a VW-t.

A márka azt is megengedhette magának, hogy külsőre alig változtatott többet, mint egy jól sikerült arculatfrissítés, azért csinosítottak az orrészen, az első lámpán, s új éleket is kapott az autó. A minőségből ezúttal sem engedtek, különösen igaz ez a belső kialakításra. Nincs olcsó megoldás, igényesek a burkolatok, példásak az illesztések. Bár nem a kategória legszebbje a sötét műszerfal, de elegáns, letisztult és vezetőbarát.

Az autó jól irányítható, egyenesfutása, kanyarstabilitása rendben van – forszírozott kanyartempónál kulturáltan, s nem tolakodóan avatkozik be az elektronika, segítve ezzel „helyre tenni" az autót és a vezetőt. A futómű eltalált kompromisszum a sportos és kényelmes felfüggesztés között. A hatos Golf kívánságra – és egyebek között – tudja az automatikus követéstávolság-szabályozást (ACC), az adaptív felfüggesztést (DCC) és a VW-nél először a Tiguánban bemutatkozó parkolássegítést is.


Ennyi ismétlés után nézzük az új motort. Nagyon régen, talán szűk 20 éve volt utoljára 1,6 literes dízelmotorja a Volkswagennek, a hatos sorozat megjelenésekor a legkisebb öngyulladós is 110 lóerős volt a kínálatban. Most itt a szerényebb lökettérfogat, amelyből van 105 lóerős változat is, de mi a 90 lóerőssel próbáltuk a Golfot.

Ennél kisebbet azonban már tényleg nem szabad beletenni, az elején le is fullasztottam néhányszor a motort. Öregszem, gondoltam, de azután megnyugodtam, több tesztelő autós kollégám is küzd a korral... A maximális, igaz nem túl combos 230 Nm-es forgatónyomaték 1800-as fordulatszámtól áll rendelkezésre, s ebben a kategóriában sokkal lejjebb nem lehet menni.

A 13 mázsa alatti saját tömegű autó ezzel a motorral 13 másodpercen belül van százon – 80-ig 8,6 másodperc szükséges –, végsebessége 178 km/h. Országútra 3,8, vegyes fogyasztásra 4,5 liter gázolajat ad meg a gyár 100 kilométerre. Tesztünk alapján ebben nem is kételkedünk, tempomattal 50 km/h sebességnél alig evett többet két liternél a fedélzeti számítógép szerint, igaz, a motor is csak 1000-et fordul, persze ez azért már kínzás. Ami közelebb áll a gyakorlati használathoz, az a 90-es tempónál 1600-as fordulat mellett mutatott 4,4 liter, s így tovább, feljebb. A pillanatnyi fogyasztásmérő 110-nél 5,7, 130-nál 6,9 litert mutatott, 2000-es, illetve 2400-as motorfordulat mellett.

Ami dicséretet érdemel a fogyasztáson túl, az a motor zajszintje: nyoma sincs a dízeltesztben traktorhoz hasonlított PD-TDI motorok hangszínének, az új közös-nyomócsöves CR-TDI nagyon kultúrált járású. Van, aki hiányolja mögé a hatfokozatú váltót, lehet benne valami, de így is korrektül autózható, persze nem kell vele versenyezni.

A legolcsóbb hatos Golf most a kétajtós, 1.2 literes 105 lóerős TSI benzinessel szerelt modell, akciósan – és meghatározott finanszírozási feltételekkel – valamivel négymillió forint alatt elvihető. Dízelbe listaáron 5,4 millió forintért ülhetünk, az általunk próbált négyajtós alapára Trendline felszereltséggel 5,6 millió forint, extrákkal felmegy 6-ra, akciós árengedménnyel visszajön szűk 5,4 millió forintra. Szóval, amit az ügyfél parancsol... Vagyis akár forintalapú, kamatmentes hitelre is megvásárolható az autó.

Alapban is gazdag

A szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrákkal nem spórolt a VW. Minden hatosban benne van a hét légzsák, az ISOFIX gyermekülés-rögzítés előkészítése, az ABS fékrendszer, a kipörgésgátló, az elektromechanikus szervokormány, a elektromosan mozgatható és fűthető visszapillantó tükör a beépített irányjelzővel, az osztva dönthető hátsó üléstámla, a négyhangszórós MP3-as CD rádió, a távirányítású központizár és a hővédő üvegezés – természetesen nagyon sok más egyéb között.

Olvasóink írták

  • 3. Mike3 2010. július 17. 09:23
    „lehet, hogy jó autó, de unalmas, mint a dög”
  • 2. sevenof9 2010. június 21. 19:09
    „ugyes,lefullasztani egy dizelt,gratula!

    bar az emissziocsokkentesnek ez az ara,90 LEs motor. Ehhez kepest a 7x loeros lada raketa volt...”
  • 1. KolompárRómeó 2010. június 19. 14:39
    „(X)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Renault Fluence is lehet a mi autónk

A Renault Mégane szedánja, a Fluence ár/értékarányban versenyképes, így Magyarországon is népszerű lehet - az erősebb dízellel teszteltük. Tovább olvasom