Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Próbaúton az új Opel Astra ''csúcsdízelével''

Szemet szúr – mondja az új Opel Astra szlogenje, ami kétszeresen is igaz, egyrészt elég szögletes, azaz bátran használták az éleket a tervezők, másrészt pedig dinamikus, erőt sugárzó, ugyanakkor harmonikus is lett a végeredmény.
Nekem szimpatikusabb, ha egy új modell azért valamelyest emlékeztet a régire. Az Opelnél ezt máshogy gondolják, a kettesnek nem sok köze volt az elsőhöz, a harmadik generáció sem sokban emlékeztet a hamarosan már csak Classic II. néven ismert sorozatra. Nem hasonlít, viszont sokkal meggyőzőbb. Elöl a már-már arculatmeghatározó óriási lámpák a sima burkolat mögött, sok és bátor él, hátul pedig egy kis Megane-os beütés, de korántsem annyira „űrjárgányos", annál nyugodtabb, letisztultabb, de még mindig karakteres. Az ötajtós karosszéria kicsit talán közelít a kombi formához, hiszen a hátsó üléssor mögött nem csapta le azonnal a tetőt, így bőven marad fejtér a második sorban is. Nagyon picit egyterű, nagyon picit kombi – más nem is nagyon kell a jó családi autóhoz.

A markánsan tetszetős külső után az igényes belsőre sem lehet panasz, formatervezési nagydíjat talán nem nyer majd a műszerfal és a középkonzol, de mindkettő korrekt, strapabíróra „hangszerelt" megoldás. Az általunk próbált, felszereltebb modell fedélzeti számítógépes középkonzolja kifejezetten barátságos volt, kezelése másodpercek alatt elsajátítható. A kormányoszlop meglepően tág határok között állítható, mind magasságában, mind tengelyirányban, a vezetőülés jó oldaltartású, s ugyancsak tág határok között mozgatható, azaz a vezető gyorsan kialakíthatja magának a legkényelmesebb üléspozíciót.

A műszerfal órái elegánsak, az öreg autósoknak bizonyára hiányzik majd a vízhőfokmérő, mert a régiek azért szeretik tudni, milyen meleg a motor, különösen a dízelnél. De ez már a múlt, ma már rábízhatjuk magunkat az automatikára. Órákból pedig marad az üzemanyagszint-mérő, a sebességről és a fordulatszámról tájékoztató.

 Extrák, bőséggel

Néhány milliót persze még legmagasabb indulóárú alapmodellre, így az 5,1 milliós Astrára is rá lehet tenni extrában, például bőrt 420, vontatási csomagot 240, interaktív vezetési rendszert 280, könnyűfém keréktárcsát 260, igényes zenét 330, Bi-Xenon adaptív fényszórót 320, elektromos napfénytetőt 260 ezer forintért – hogy csak a 200 ezer feletti tételekből szemezgessünk. De van tolatóradar 170, levehető fejű vonóhorog 170, színes információs kijelző 130, elektronikus menetstabilizáló 150, téli csomag 140, klíma komfort csomag is 154 ezer forintért.
Az 1.7-es turbódízel motor nagyon kellemes meglepetés, hidegen is csak diszkréten morog, üzemmeleg állapotában kifejezetten barátságos, van jó néhány hangosabb, kevésbé kultúrált dízel is a német autókban. És nagyon szépen megy a maga 100 lóerejével és a 240 Nm-es maximális forgatónyomatékával. Ez a motor is alkalmas arra, hogy megszerettesse valakivel a dízelt, elég ha kettesben vagy hármasban „nyugalmi állapotból", 1800 körüli fordulatnál nyom a vezető egy padlógázt, s engedi háromezer fölé szaladni a fordulatszámmérő mutatóját. Ez az 1300-1500 fordulatos ugrás kifejezetten élmény. S persze ebben a tartományban négyesben is jól húz, ötösben pedig nem szükséges feltétlenül visszaváltani, ha előzni akarunk egy kamion. Ráadásul, mint minden kis lökettérfogatú dízel, az Astra erősebbike is tartható öt literes fogyasztás körül, ha a vezető kibírja a 90-hez közeli országúti tempót.

Az új Astra indulásképpen hatféle motort kínál, az alap az 1.4 literes 90 lóerős négyszelepes, benzinesből van még 1,6, 1,8, és 2.0 literes változat is, 105, 125 és 170 lóerővel. A kisebbik dízel is 1.7-es de „csupán" 80 lóerős.

Az Astra kitűnően autózható, a sebességváltó jó kiosztású, határozott vezetésű, az autó nagyobb sebességnél is stabil, kanyarokban is barátságosan, kiszámíthatóan viselkedik. A fék jól adagolható és megfelelően hatásos.

Ebben, vagyis az alsó-közép kategóriában nagyon fontos az ár, de nem annyira, hogy kompromisszumot kössön a márka. Az Opel nem is tette, az ár 3,7 millióról indul, ám ebben meglehetősen sok minden belefér már alapban. Például a légkondicionáló, a négy légzsák, az ABS, a szervokormány, a központi zár, az elektromos ablakemelő és (fűthető) tükör, valamint a rádió, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az általunk próbált motorral szerelt autó egyébként 4,34 millióról indul, ugyanez sportváltozatban 5,1 millió.

Szűkebb környezetemben évente egy autó vált ki igazán osztatlan elismerést, idén eddig ez a cím az új Astráé. A nagyobbik dízelmotorral szerelt változat az Opel Rupesky jóvoltából vendégeskedett szerkesztőségünkben.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Kia Cee'd dízelváltozatával

Akár "a mi autónk" is lehetet volna: 2003 első felében még Magyarország is versenyben volt a Kia… Tovább olvasom