Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Renault – három az egyben

Július első hétvégéjére, a World Series by Renault magyarországi versenyére időzítette három újdonságának hazai sajtó- és márkakereskedői premierjét a Renault Hungária. A mogyoródi versenypályán a Twingo Sport, a Koleos és a Dacia Sandero mutatkozott be.
A tesztvezetés előtti elméleti bevezető ezúttal is frappánsan rövid lett volna, ha a sajtó képviselői nem tettek volna fel tucatnyi kérdést a Dacia Sanderóval kapcsolatban – a másik két modell jó, ha kettő-kettőt kapott. A válaszokból kiderült, hogy a 75 és 90 lóerős benzinmotorokkal induló, 2,15 millió forintos alapáru Dacia modell érkezésével megszűnik a „sima" Logan forgalmazása és csak az ár/érték arányban verhetetlen, hétszemélyes változatban is rendelhető Logan MCV marad a kínálatban. A három új modell közül csak erre mondott még árat a generálimportőr, ami vitathatatlan versenyképessége mellett azért kicsit „optikai" is, hiszen a két felszereltségi szintből a magasabb sem tartalmazza még a 200 ezer forintos opciós légkondicionálót. Széria viszont a két légzsák, a szervokormány, a távirányítós központi zár, az első elektromos ablak – hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A Renault Twingo Sportnak még csak ősszel lesz a premierje, ám a márka a versenyre elhozta ezt a modellt is, így nem tehette meg, hogy nem mutatja be. Egyféle, 133 lóerős 1,6 literes motor és kétféle hangolású futómű – ez a legkisebb modell sportváltozata. A jó fogadtatásban azért is bíznak a Renaultnál, mert a Twingo eddigi eladásaiból meglepően nagy, közel 40 százalékos volt a GT-verzió aránya, ami jelzi, van igény a sportosságra ebben a kategóriában is.

Dacia Sandero (galéria)

A márka legelső crossovere, a Koleos szeptemberben érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe. A 4x2 és a 4x4 üzemmódokat automatikusan kapcsolja a Nissan X-Trailnél már megismert rendszer – bizonyos sebesség alatt természetesen manuálisan is választható. Kétféle, kétliteres dízelmotorja 150, illetve 175, a 2,5 literes benzines 170 lóerős, és kétkerekes változatban is rendelhető, akinek elég a forma és az életérzés...

Az elméleti bevezető után három csoportra osztották a sajtó képviselőit, a mienk a Dacia Sanderóval kezdett a vezetéstechnikai pályán. Az autó a szakújságírókat is meglepte jóindulatú viselkedésével, pedig a jeges utat imitáló műgyantás burkolaton nem volt egyszerű elkerülni a hirtelen felbukkanó akadályokat – vízfüggönyöket –, s a szlalomnál is jeleskedett az autó kiszámíthatóságával. Pedig jó néhányan nyomták, „mint süket a csengőt", mégis jól bírta a megpróbáltatásokat az új Dacia. A forma is tetszetős, kevésbé lóg ki a mai trendből, mint elődje, a Logan. Nem volt minimálautó érzésünk, egyedül az optikai tuning plusz műanyag elemeinek felszerelésének minőségével kapcsolatban találtunk némi kívánni valót.

Terepen is otthon a Koleos. Fotó: Kovács András (galéria)

A Koleost szűk erdei ösvényen éppen úgy vezethettük, mint a nehezített terepen, ahol legutóbb az egyik bajor márka négykerekeseivel ismerkedtünk. A Renault első – kétkerékhajtással is rendelhető – crossovere egyáltalán nem vallott szégyent, a kuplungot azonban kicsit tanulni kellett. Miután egy kolléga előttem rövid időn belül háromszor lefullasztotta a motort, a következő körben nekem is sikerült ezt megismételnem – hiába mondták, hogy nagyon érzékeny a tengelykapcsoló. Utána minden rendben volt, már-már bolondbiztos az autó. Persze úgy nehéz hibázni, hogy a derék emelkedő közepén nullára fékezi az autót a tapasztalatlanabb terepes, ám az nem gurul vissza, köszönhetően a hegymeneti elindulást segítő rendszernek, amely a 10 százaléknál nagyobb meredeken automatikusan aktiválódik. A lejtmeneti asszisztens pedig 7 km/h sebességen tartja az autó ereszkedését az arra érdemes lejtőn. Ez utóbbi funkció egy a középkonzolra szerelt gombbal aktiválható. A Koleos rámpaszöge is elfogadható, dőlésszöge pedig maximálisan elegendő, a határhoz közelítve a család már úgyis régen kimenekülne az autóból.

Renault Sport a Hungaroringen. Fotó: Kovács András (galéria)

A harmadik, egyben befejező programpont a Renault sportos modelljeinek kipróbálása volt, az új Twingótól, a Clión át, a Megane izmosabb változatain. A helyszín pedig az autóbuszok részére kialakított, síkosított lejtővel nehezített pályája volt a vezetéstechnikai centrumnak. 133-tól 240 lóerőig, ez volt a teljesítménypaletta, ami természetesen túl soknak bizonyult, de nem is a gyorsulást akarták igazából megmutatni a szervezők, hanem az autó stabilitását. Amikor folyamatosan 70-es tempóval megyünk egy kisívű, 180 fokos visszafordítóban a szűk bójasorok között, s ráfékezünk, a Renault tökéletesen stabil marad, s nem akar kitörni az ívről. Teszi mindezt úgy, hogy a jobboldali kerekek műgyantás, vizes – azaz jeges – felületen, a balodaliak normál aszfalton kapják a „satuféket". Mindent az elektronika csinál a vezető helyett, ami roppant kényelmes és biztonságos, ám ha valaki ilyen fejlett menetstabilizáló rendszer védelmében tanul meg vezetni, képes magáról azt hinni, hogy a haladók táborába lépett, pedig még a kezdeteknél sem tart. Szóval, akkor innen nehéz a visszalépés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hurrikán a motorban

„There's no replacement for displacement!" – szól a régi amerikai mondás, amely szerint,… Tovább olvasom