Délmagyar logó

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

Új T-modell a Mercedestől

Szériában kilenc légzsák, újszerű vezetőtámogató rendszerek, adaptív csillapítás, szintszabályozás, tízféle motor, nagyobb teljesítménnyel és kisebb fogyasztással, praktikus rakodótér – ez dióhéjban a Mercedes E-osztály új T-modellje.
Az új, karakteres kombival 2009 novemberétől bővíti az E-osztályt a Mercedes. Akárcsak a limuzin és a kupé, ez is önálló típus, a márkára jellemző biztonsággal, komforttal, minőséggel és praktikummal. Az új E-osztály számos műszaki újdonságot vezetett be, amelyeket más autó nem kínál a kategóriában, a fáradtság-felismeréstől az ütközésveszély esetén működő automatikus vészfékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstől az aktív motorháztetőig. Ezeket természetesen megkapta a T-modell is, kiegészítve a hátsó – széria – légrugózással és a rakodótér praktikus megoldásaival.

Nyulánk és elegáns a T-modell.
Nyulánk és elegáns a T-modell.

A kocsi jellegzetes vonalának alapja az új Mercedes-stílus, amelyet az S-osztály vezetett be, de már a C-nél is képvisel. A far kifejezi az autó célszerűségét, a hátsó lámpák és a krómozott fogantyúléc szélesnek mutatják a karosszériát. Az új, fénydiódás lámpa osztott, és összeköti az oldalfelületet a hátsóval, éjjel-nappal jól felismerhetővé téve az új T-modellt. A kocsi a legnagyobb kombi-limuzin a prémium-kategóriában, és ezt nem is titkolja.

Közel két köbméteres a rakodótér.
Közel két köbméteres a rakodótér.

Az alapfelszereléshez tartozó EASY-PACK csomagtér-ajtó önműködően nyílik a kulcs vagy a fogantyú megnyomására. A raktér 1950 litert elérő térfogatával szegmensében mércének számít az új E-osztály T-modell. Jó érték a gyakorlat szempontjából fontos ajtónyílás-méret, a rakodómagasság és a poggyászhosszúság is.

Az új E-osztállyal tovább építi biztonságtechnikai előnyét a Mercedes-Benz. Tucatnyi új, vagy továbbfejlesztett vezetőtámogató rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy csökkenteni azok következményeit. Ide tartozik a széria fáradság-felismerő ATTENTION ASSIST és az extra DISTRONIC PLUS követési távolság-tartó, illetve a PRE-SAFE fék, amely önműködően képes részleges vagy teljes fékezésre. Ez az első lökhárítóban elhelyezett radar adatai alapján az elkerülhetetlen ütközés előtt feszesre húzza az első biztonsági öveket, ezáltal csökkenti az emberi test „igénybevételét".

Impozáns a belső is a prémiumkategóriában.
Impozáns a belső is a prémiumkategóriában.

Kilenc széria légzsákjával, négy övfeszítőjével és erőhatárolójával, valamint az első ülések ütközésre aktiválódó fejtámláival kiterjedt biztonsági arzenált sorakoztat fel az új E-osztály. Az ezredmásodpercek alatt felfújódó légpárnák között van két adaptív frontlégzsák, a vezető térdlégzsákja, két oldallégzsák az első üléstámlákban és egy-egy nagyfelületű függönylégzsák az A-és a C-oszlop között.

Az új T-modell komfortjáról a futómű alkalmazkodó csillapítása gondoskodik. Szintúgy alapfelszerelés a teljes terhelés esetén is azonos magasságot tartó hátsó szintszabályozás.

Ha kell, lószállítót is vontat.
Ha kell, lószállítót is vontat.

Új motorokkal jelentősen leszorították az T-modell fogyasztását és emisszióját. Például az E 250 CDI teljesítménye 150 kW, nyomatéka 500 Nm, fogyasztása pedig csak 5,7 l/100 km, kibocsátása 150 gramm CO2 kilométerenként. Induláskor ötféle hajtómű választható, 125 kW/170 LE és 285 kW/388 LE között, természetesen valamennyi motor EU5-ös besorolású.

Olvasóink írták

  • 5. M_R 2009. szeptember 01. 08:20
    „1. varadipal 2009.08.08. 10:32 Nagyon szép, nagyon jó, nagyon drága.Mi az, hogy még nem állnak a magyar munkások sorba érte? Tessék már olyan modelleket is megmutatni, amit a magyar átlagember is meg tud venni

    Az első félévi átlagkereset havi nettó (KSH szerint) 121 700 Ft. Szerinted ebből milyen autót vehet az "átlagember". Jó esetben egy 5-10 év közötti Suzukit. Akkor szerinted csak az ilyen korú kisautókról kellene kizárólag írni?”
  • 4. Lakos 2009. augusztus 30. 10:50
    „Fáradtság felismerő, követési távolság-tartó, tempomat..stb. Ezek olyan hamis biztonság érzését adják, hogy hosszú távon sokkal veszélyesebb. Olyan mikor lesz, hogy érzékeli a gyomorhangokat, és megáll a legközelebbi benzinkútnál, de előtte még rendel neten egy KV-t, és egy üccsit? :)”
  • 3. Mike3 2009. augusztus 28. 16:48
    „hű de szép! Audiból, BMW-ből, Merciből, csak kombit! Igazán perverz egy több ezer köbcentis V8-as családi autó :)”
  • 2. PSissy 2009. augusztus 08. 11:29
    „Nagyon jó, hogy a modern autók tele vannak mindenféle jóval, széppel! Kérdés, ha lejár a gari, mennyibe fáj az elektromos kütyük javíttatása? Valamint, ha lerohad félúton, mennyi idő alatt ér oda a tréler?”
  • 1. varadipal 2009. augusztus 08. 10:32
    „Nagyon szép, nagyon jó, nagyon drága.Mi az, hogy még nem állnak a magyar munkások sorba érte? Tessék már olyan modelleket is megmutatni, amit a magyar átlagember is meg tud venni.Az ibolyát sem szeretem gázálarcban szagolni, és a mézesüveget kívülről nyalni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zene a fülnek – 2. rész

Az előző epizódban már meghallgathattunk néhány különleges masinát, egy V6-os géppel bezárólag. Ám… Tovább olvasom