Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

A MÁV leállhat Nyugat-Magyarországon

A társaság 12 vasútvonalát a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) venné át - írta szombati számában a Népszabadság.
Bezárhat a MÁV a nyugat-dunántúli régióban: a társaság 12 vasútvonalát a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) venné át - írta szombati számában a Népszabadság. A lap Antali Károly közlekedési kormánybiztos levelére hivatkozva azt írta: Andrási Miklósnak, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának lehetővé kell tennie, hogy a 607 kilométer vasútvonal bekebelezésére éhező GYSEV "haladéktalanul" megkapja a terjeszkedése tervezését segítő adatokat. A Népszabadság szerint a MÁV-nál a közlekedési miniszter állásfoglalására várnak.

A jövő évben 12 vasúton váltaná le a MÁV-ot a GYSEV - írta a lap, amely szerint a magyar-osztrák társaság egyszerre venné át a Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyében kiszemelt vonalhálózatot, az ezt használó személyszállító vonatok üzemeltetését, valamint az itt dolgozó 1.200 vasutast. Információik szerint a cég a terjeszkedését a határ túloldalán, Burgenlandban és Kelet-Stájerországban is megéreznék: a GYSEV az osztrák állami vasút öt - együttesen 183 kilométer hosszú - vonalát is szeretné megszerezni.

Olvasóink írták

  • 16. maradando 2009. november 01. 02:12
    „16.macs
    A magyar állam 66% tulajdonrésze pedig a nyugati tőke kezében van ? Kezdhetűnk újra számolni ,hogy mennyi is a mi állami tulajdonrészűnk ./Csak vicceltem 51%-os az arány /”
  • 15. macs 2009. október 31. 23:48
    „Zsoltee0716,
    A Magyar Állam mellett (66,5%), az Osztrák Állam (28,6%), és a Strabag SE (4,9%) tulajdonolják a társaságot.
    Vállalat hálózattal rendelkezik Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában és a GYSEV Zrt. üzemelteti a Fertővidéki Helyiérdekű Vasút Zrt.-t.
    Szóval a Gyesev magyar-osztrák közös vállalat. 66,5%-ban a magyar állami tulajdona.”
  • 14. Szusi 2009. október 31. 21:32
    „Zsoltee0716 2009.10.31. 09:15
    Nem tudom, honnan veszed ezt a 90 %-ot. Már egy éve Trakció gépek viszik. Ugyanis a kék Taurus Trakciós gép.

    klj_54 2009.10.31. 10:22
    És mégis hogyan ? A tévedések elkerülése végett nem mi választjuk. Jönnek azok maguktól is. Nem kellene egy kalap alá venni minden vasutast. Én 10 éve ott dolgozom és még egyszer sem sztájkoltam pedig megtehettem volna. Az meg, hogy van egy VDSZSZ... De te biztos nem egy icipici faluban laksz ahol ha leesik 10 centi hó már nem jut el a busz...
    " egy mai vasutas"”
  • 13. szpalika 2009. október 31. 21:30
    „A GYSEV csoport szinten tud nullszaldó körül lenni, és sokszor úgy, hogy a MÁV vitte el a veszteségek egy részét (teli kocsi GYSEV-en vissza üresen a MÁV hálózaton), a csoportnak van nem vasúti része is, ami nyereséges.
    Ez egy kirakatcég az osztrákok felé is, hisz kb. 2/3-1/3 arányban magyar kézen van még.
    Az osztrák részen osztrák bérek, osztrák szabályok szerint, a magyar oldalon...
    Ha mellé tud venni színvonalas kocsiparkot, akkor tényleg tudna szolgáltatni.
    De ezt bármely más társulás is tudná.
    A fő kérdés az, hogy a pályát is megkapnák-e mellé.
    Azaz hogy pályahasználati díjat kellene-e fizetniük. Ha igen, akkor nem lesz túl olcsó.”
  • 12. rozator 2009. október 31. 20:51
    „A Gyesev már a multrendszerben is üzemeltetett vonalakat Magyarországon! A mai napig is ezt csinálja, NYERESÉGESEN! Talán rá kellene bízni az egészet! DE ez megint a büdö. multi?”
  • 11. N.P. 2009. október 31. 20:07
    „barkzso 2009.10.31. 18:52
    Ez a MÁV a Fidesz érában pontosan olyan vízfejű, koszos és pontatlan volt mint most. Ezen Fletóék már sokat rontani nem tudtak.”
  • 10. klj_54 2009. október 31. 19:53
    „Ha csak annyi kedvezményes utasa lenne a mávstartnak mint mondjuk az osztrák vasútnak, akkor nem lenne akkora a gond!
    Talán...”
  • 9. barkzso 2009. október 31. 18:52
    „9, Látod a lényeget ;)
    Veszteségessé tenni, leépíteni és működésképtelenné tenni. Eztán jöhet az eladás és láss csodát: ugyanott ugyanaz az új tulajjal - nyereséges.
    Eleve is lehetett volna, na de akkor mire hivatkozva adhatnák el??????????????
    Így lettek milliárdosok az elvtársak mind a volt állami cégekből (Qurcsány Fegyenc, Kuka Jankó, stb.”
  • 8. triniti 2009. október 31. 18:28
    „Én ma láttam az országúton a szeged-eger buszt, és csak 3-an ültek rajta!!! Szüntessék meg!!!Adják el! Sőt egyenesen szegedet és egert szüntessék meg, adják el égessék fel és sózzák be a helyüket!!!
    Tüntessen a volán is! Nem kell az a 3 utas sem!”
  • 7. Szemif 2009. október 31. 17:05
    „4. Őszitntén szólva inkább adják át, sajnos a GYSEV már többször bizonyította, hogy jobb, ügyesebb szervező a MÁV-nál......Mostanra amúgy is van három vonaluk a Dunántúlon, és inkább legyen rendszeres teherszállítás meg néha egy-egy személyvonat, a nyugati mellékvonalakon, minthogy szüneteltessék a forgalmukat, mert bizony a GYSEV vinné a három-négy utassal "taxival is olcsóbb lenne" mellékvonalakat is, amitől az állambácsi szabadulni szeretne, ha akarják, szerintem vigyék. Kár, hogy az Alföldön nem akar egy GYSEV szerű cég terjeszkedni. Tulajdonképpen nem is lenne hülyeség: A MÁV-Start szolgáltatna az országosan megrendelt 2900Km-en, a többin meg ilyen félig meddig magántársaságok.”
  • 6. sörpocak 2009. október 31. 14:43
    „Miért? Azért, mert amit a máv nem tud nyereségesen működtetni, azt az osztrák cég megtudja? Ugyan hogyan? Ezt nem kérdezték? Inkább minden magyar államvasutat olyan kézbe, aki tudja működtetni normálisan, higiénikusan, nempedig iylen mocsokban, szarban, mint azt a mai vasúti kocsik tükröznek! Mérhetetlen pénzeket elvisznek a külső takarító cégek, mégis koszban és szarban, húgyban vagyunk kötelesek utazni! Ennél csak jobb lehet ott, nyugat magyarországon. Örülni kellene!”
  • 5. igazságkereső 2009. október 31. 10:44
    „Persze és HEINCZINGER volt MÁV vezérigazgató ugyan ott folytatná, ahol a MÁV-nál abbahagyta!”
  • 4. barkzso 2009. október 31. 10:27
    „Erre megy ki a játék, ezért kell tönkretenni a MÁV-ot. El kell adni még gyorsan ezt is.”
  • 3. klj_54 2009. október 31. 10:22
    „Már régen be kellett volna zárni a MÁV nevű kócerájt, jogutód nélkül!
    A pálya az állam tulajdona.
    Van pár normálisan működő vasút a közelünkben, versenyeztetni őket a forgalomra.
    Ja, a mai vasutasokat (utazó) kizárni a jövőre nézve minden munka elől.
    Miért?
    Mert csak sztrájkolni akarnak, demagóg vezetőik miatt.
    Választott vezetőik vannak, mint az országnak, miért nem zavarták még el őket?”
  • 2. Zsoltee0716 2009. október 31. 09:15
    „Hm ez szép a MÁV-Cargo már osztrák kézben van, akkor még ez is legyen!
    De ha minden igaz akkor a GYSEV-nek már van vonala itt Mo-on!
    RO-LA-t is 90%-ban már ÖBB mozdony viszi!”
  • 1. N.P. 2009. október 31. 08:42
    „Rosszabb nem lehet!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiraboltak egy Moszkva téri üzletet

Kiraboltak egy Moszkva téri számítástechnikai üzletet péntek este, a bűncselekmény során lövés nem… Tovább olvasom