Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

A rendőrség a szükséges létszámmal biztosítja a melegfelvonulást

A rendőrség a szükséges létszámmal biztosítja szombaton Budapesten a meleg méltóság menetét - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szóvivője szerdán.
"A rendezvény létszámához mérten megfelelő rendőri jelenlétre lehet számítani" - mondta Horváth Katalin Fanni. Mint hozzátette: a fokozott rendőri jelenlét során bárkit igazoltathatnak, azért, hogy bármiféle jogellenes cselekményt megelőzzenek, illetve megakadályozzanak.

A rendőrök határozottan fellépnek majd, ha szabálysértést vagy bűncselekményt észlelnek - közölte Horváth Katalin Fanni.

A felvonulás a Hősök terétől indul. A menet részvevői az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky úton, egészen az Alkotmány utca torkolatáig sétálnak.

A rendőrség honlapján közöltek szerint szombaton 15 órától 18 óráig lezárják a VI. kerületben a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között, az Andrássy utat a Kodály körönd és a Hősök tere között.

Lezárják 16 órától 18 óráig a Hősök tere - Andrássy út – Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca – Kossuth tér útvonalat, a Nyugati téri felüljárót, a József Attila utcát a Széchenyi tér és a Bajcsy-Zsilinszky út között, a Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út Astoria és a Nyugati tér közötti szakaszát, valamint a Teréz körutat a Király utca és a Nyugati tér között - olvasható a police.hu oldalon.

Az Alkotmány utcát és a Kossuth teret 16 órától 20 óráig zárják le. A lezárásokkal egy időben a keresztirányú forgalom is szünetel - írták.

Az Amnesty International (AI) az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: fontos, hogy a rendőrség megfelelően garantálja a meleg méltóság menetén részt vevők biztonságát, és ne történhessen meg még egyszer az, ami a hétvégén Splitben; a horvátországi városban ellentüntetők támadása miatt le kellett állítani a Pride-felvonulást.

Az AI közlése szerint levelet írtak a magyar belügyminiszternek, a főpolgármesternek és a budapesti rendőrfőkapitánynak, arra kérve őket: tegyenek meg mindent azért, hogy mindenki számára megkülönböztetés nélkül biztosítsák a véleménynyilvánítás és a gyülekezés szabadságát.

Az emberi jogi szervezet a budapesti meleg méltóság menetén 19 országból több mint ötven taggal vesz részt. A küldöttséget Nicolas Beger, az Amnesty International Európai Intézetek Irodájának igazgatója vezeti, aki beszédet is mond a menet indulása előtt. A helyszínen tartózkodik majd Jeney Orsolya, az Amnesty International Magyarország igazgatója is.

Olvasóink írták

49 hozzászólás
  • 49. novaklaszlo56 2011. június 16. 23:15
    „:(”
  • 48. csergemerge 2011. június 16. 21:52
    „Ez is a bohóctüntetés folytatása?
    A bohóctüntetéssel nem lehetett volna egy füst alatt letudni?:)”
  • 47. dodó 2011. június 16. 12:04
    „Tisztelt Magyar Hazafiak!
    A világot felforgató szabadkőműves erők ismét hadat üzentek minden egészséges gondolkodású magyar embernek. Szellemi, lelki és testi nyomorékokat használnak fel, akik a valódi szándékokról és irányítókról mit sem sejtve vonulnak fel a ,,meleg méltóság menetén", magyarul a buziparádén. Minket ezek a szerencsétlen paradicsommadarak nem érdekelnek, a mi ellenségeink a marionettbábuk nemzetközi mozgatói, akik ezúttal is a háttérben maradnak. Ellenük minden fronton vívjuk a harcot, de ezúttal ismét az utcán is meg kell jelennünk, különben úgy érzik, hogy már győztek.(...) Toroczkai lászló, a HVIM elnöke”
  • 46. jozko 2011. június 16. 11:50
    „novaklaszo 56 :

    Ha jól emlékszem, Huckleberry Fin-től eredeztetik az alábbi életszemléletet:
    Semminn sem csodálkozni és soha nem mosakodni / utóbbi nem ide illik../ !

    A mai , perverziókkal, elferdült szokásokkal tarkított életünkben én már lassan
    semmilyen szexuális beállítottságon nem lepődök meg.
    Nem is igen érdekel, amíg nem lesz kötelező...

    A toleranciámat a korábbi hozzászólásomban megfogalmaztam.
    A személyes véleményed azért érdekelt, merthogy oly hosszan fejtegetted -
    valójában állásfoglalás nélkül.
    Úgy éreztem, nem értettem meg, amit mondani akartál!
    Hogy őszinte legyek: a kérdés továbbra is kérdés maradt!

    Ami az általad olyan nagyon körülírt, mindenen áthatoló fényt illeti:
    Ilyen világításban tökéletes vakságban élnél!
    Mint ahogyan ezért nem létezhet "láthatatlan ember" sem-vagy ha lenne, vak lenne a nyomorult!
    A látó ember szemén nem "hatolhat át" a fény!

    Ha a szellem napvilágára gondoltál, azt kevésbé patetikusan, kis lírával leírhattad volna!
    Bocs, ezt nem hagyhattam ki!

    Máskülönben őszintén sajnálni tudom azokat a "férfinak" született személyeket,
    akiknek nem okoz mindent felülmúló érzést a bivaly homlokának megsímogatása!
    És nem kevésbé azokat, akiknek a kor előrehaladtával ez az érzés már elmarad -
    és farizeusként úgy beszélnek róla, mintah nem is lenne /nem is lett volna az olyan fenomenális!

    Remélem, erről szó sincs...”
  • 45. gumikacsa111 2011. június 16. 10:55
    „"Láttam Nyugaton melegfelvonulást. Ott jó buli - sör, zene, tánc - és kész."

    OK! Legyen, de miért az utcán? Ha bulizni akar menjen el egy kibérelt helyre ott még .eggbekuki is lehet, ott egy más között lennének a francot zavarná.”
  • 44. Görgényi 2011. június 16. 10:25
    „Láttam Nyugaton melegfelvonulást. Ott jó buli - sör, zene, tánc - és kész.
    Itt a szokásos oszd meg és uralkodj recept része. Hazafiság, jobb-bal, nemzeti-liberális stb...
    Semmi köze ehhez. De amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Ha nem csak sétálnak egyet együtt, hanem
    provokálnak, számítsanak rá, hogy gatyára vágják őket, mint Szerbiában vagy Horváto-ban....
    A pesti vonulásnak sajnos semmi köze a szabadsághoz...”
  • 43. macs 2011. június 16. 09:44
    „Ezeknek a felvonulásoknak nem az célja, hogy a szexuális identitást reklámozza. Olvassátok végig a hozzászólásokat! A legnagyobb részükből süt a gyűlöllet, és a kirekesztés. Miért van az, hogy sokan képtelenek elfogadni a tényt, hogy nem mindenki olyan mint ő? Az emberekbe genetikailag van kódolva hetero- vagy homoszexualitás. Miért nem tudhatja meg egy gyerek, hogy vannak olyanok is akik a saját nemükhöz vonzódnak? Attól nem lesz meleg. Én sokkal veszélyesebbnek tartom, ha egy apuka a kisgyerekével a nyakába ordítozik válogatott ocsmányságokat.”
  • 42. gavallér 2011. június 16. 09:24
    „Még hogy nekik nincsenek jogaik meg nem az határozza meg az embert hogy kivel bújik ágyba.
    Hát nem lehet ezt a felvonulást buzi demonstrációnak nevezni?
    Nem mert a lebuzizás az sértő.
    Hogy kivel bújik ágyba az pedig igenis meghatározó. A közös neműek egymással való élete
    természet ellenes. Deviáns, torz viselkedési forma.”
  • 41. nanemaaa 2011. június 16. 09:15
    „Most akkor mi van? Eddig Demszkyt hibáztatták a melegfelvonulás engedélyezése miatt. Most Tarlós is engedi?
    Innentől vagy Tarlós is buzinak lesz minősítve, vagy az új nemzeti identitásról szóló sarkalatos törvényben kötelezővé teszik mindenki számára?”
  • 40. Egyolvasó 2011. június 16. 08:06
    „Nem tudjátok ti mi a jóóóóóóóó!!!!
    Mint mikor hátulról tolod, elől pedig húzogatod a partnerednek.
    Nincs is ettől nagyobb kéjmámor. :)))))))”
  • 39. szpirigonzálesz 2011. június 16. 07:48
    „Béreljék ki a melegek a Hungaroringet és vonulgassanak ott!
    Még a köridejüket is tudják mérni.

    Ja, hogy azért fizetni kell, és nem lesz körülöttük ingyen a rendőrség és ingyencirkusz?”
  • 38. smalltown 2011. június 16. 07:10
    „36...Wacky
    nem tudom hol kellene kezdeni...Hogy lehet egy homofobot meggyozni, hogy miert, mi ellen es mi mellett kuzd ez a felvonulas. Te sem a negyfal kozott vagy hetero, te szabadon vallalhatod a szexualitasod,felvallalhatod a szerelmed, nem kell bujkalnod, nem kell sertegeto, megalazo megjegyzeseket elturnod, kothetsz hazassagot, ami jogokkal ruhaz fel, nevelhetsz kozos vagy adoptalt gyereket...Mindent nyiltan. Tudod, egy embert nem az hatarozza meg,hogy kivel bujik agyba. Ennyit kellene elfogadni. Az meg egy alnok dolog azt mondani, hogy "elfogadom, csak ne lassam" Mert ez nem elfogadas. Annak a gyreknek "felfoghatatlan" mindez, akiknek a szuleinek is az, akik elfogadas helyett inkabb a zsigeri gyulolkodest valasztjak.”
  • 37. novaklaszlo56 2011. június 16. 05:52
    „Ejnye, Wacky! :)
    Smalltown nyilván azért lett a támadásod célpontja, mert kellően rövid hozzászólást írt, amelynek az elolvasása nem haladja meg a türelmedet, és a tekervényeidet sem kell túlerőltetned ahhoz, hogy megértsd. De mielőtt bárkit ruhajavításra (gombvarrás) késztetnél, javaslom, hogy ismerkedj meg a többi, időigényesebb bejegyzéssel is. Ha ezek is követhetőnek bizonyulnak a számodra, akkor további, a kérdéssel kapcsolatos absztrakciókat is megismerhetsz az itt olvasható izgalmas vitából:
    http://www.delmagyar.hu/kulfold_hirek/gay_pride_belgradban_osszecsapasok_a_rohamrendorok_es_az_ellentuntetok_kozott/2183004/
    Hidd el, érdemes nekifeszülnöd, mert ezekben választ találsz a kérdéseidre, de akár úgy is mondhatnám, hogy a kabátra már fel van varrva a gomb.

    Eredményes, szép napot!
    (Smalltown jól mondja: mindenki magát minősíti a megnyilvánulásaival. Te kérdést tettél fel, s ha ez valódi érdeklődést, és nem burkolt kioktatást jelent, akkor minden rendben van veled! Ez esetben izgalmas elmélkedést és jó tanulást!)”
  • 36. Wacky 2011. június 16. 04:37
    „34. smalltown 2011.06.16. 01:31

    ha felvonuláson kinyilvánítja, világgá kürtöli hogy ő az, akkor én miért ne szidhatnám?? ha 4 fal között az, akkor lesz@rom... de azért már egy felvonulás...

    és ahogy mondták páran... ha ezt egy fiatal látja(6-12 éves)... akkor az felfoghatatlan lesz neki... és máris jönnek a problémák...

    ennyi erővel a kopaszok és a bajszosak is felvonulhatnának...

    és még annyit hogyha itt felvonulgatnak hogy ők bezony mások... akkor miért van kiakadva ha beszólnak nekik, hmm?? na erre varrjatok gombot”
  • 35. novaklaszlo56 2011. június 16. 01:49
    „Bocs, Jozko! Még egy szóra!
    Elfelejtettem reagálni az állásfoglalásodra. Több szempontból sem értek egyet azokkal, de mindezt nem fejtem ki most részletesen. A leglényegesebb talán az, hogy a "hovatartozást bevállalni" sem lehet teljesen magánügy, ahogyan nem is az. Ha az lenne, senkit sem érdekelne, hogy az emberek miként élnek együtt egymással. Ezzel szemben egy csomó jogszabály van életben az ezzel kapcsolatos kérdések rendezése céljából (családjog - házasság, örökösödési jog, önrendelkezési jog, stb.). A nemi élet részletei - a jogszabályokban meghatározott keretek között (pl. nagyon irritáló dolog, és közveszélyes tudatlanságra vall a pedofíliát a nemi orientációval együtt említeni!) azonban valóban a magánügy, a személyes szféra sérthetetlen része - főleg a melegek számára, igaz? :) Hogy értsd: ha egy lány és egy fiú kézen fogva sétál a Kárászon: természetes. Sőt: aranyos, főleg, ha valamelyikük a te srácod. De vérlázító szemérmetlenség (magánügy!), ha ugyanezt egynemű pártól látod...
    A hazai melegfelvonulás nem parádé - bár vannak sajnos ilyen elemei is, és ez sokat árt a normális, teljes emberi életre vágyó melegek ügyének-, hanem a meleg (EMBERI) MÉLTÓSÁG menete. Igazad van: mifelénk ilyen nincs is! :) Hát, éppen ez a baj - mifelénk. Az ilyen demonstráció eredeti és valódi célja az, hogy elgondolkodjunk azon, tényleg minden rendben van-e a fejünkben, nem ártunk-e egymásnak valamivel, nem viselkedünk-e önmagunk ellenségeként (amikor szinte keressük annak a lehetőségét, hogy egymás ellen fordulva, diadalittasan porba nyomjuk egymást = önmagunkat, a közösségünket).

    Ha már te sem érted ezt - még reménykedem kicsit -, akkor tényleg kár a szóért: nincs kihez/kivel és nincs is miről beszélnünk.

    Jó éjt!”
  • 34. smalltown 2011. június 16. 01:31
    „pl Becsben minden attrocitas nelkul szervezik ezt a felvonulast. Bp-en termeszetesen ez is elkepzelhetetlen.

    Egyetertek,13-as Mignon-al. Mint csaladanya.

    Ti csak buzizzatok, hivjatok szellemi toprongynak a melegeket, s azokat, akik nem allnak kozetek kocsogozni. Csak magatokat jellemzitek.”
  • 33. novaklaszlo56 2011. június 16. 01:27
    „Jól van Jozko. Nem akartam már semmit mondani - eddig sem sok értelme volt -, de valahol, egy másik cikk kapcsán azt írtad, hogy a megszólítottnak illik válaszolnia. Legyen hát, de csak röviden, hisz nagyon ostoba lennék, ha még mindig nem tanultam volna meg: errefelé kár a gőzért.
    Írod, hogy a szexuális identitás és orientáció magánügy. Többé-kevésbé egyetértek, bár a "magánügy" szó értelmezése sem egységes mifelénk. Ennek ellenére annyit elárulok, hogy vannak meleg (én ezt a szót használom, mert ezt ők is elfogadják, és ezzel nem sértem meg őket) ismerőseim, köztük fiatalok is, akiket egyre nehezebb az eseményhorizont innenső oldalán (életben) tartani. Magas labda, ugye (remek hír!)? Jártam olyan helyen is (nem ide"haza"), ahol egynemű párokat is láttam sétálni az utcán, köztereken. Nem voltak sokan, de nem azért, mert nem vállalhatták önmagukat, hanem, mert általában a populáció 4-8%át teszik ki mindenütt, vagyis nincsenek többségben. De léteznek. Megnéztem őket rendesen, mert az én, csőlátáshoz szokott, magyar szememnek is furcsa volt a látvány eleinte, s aztán megnyugodtam: észrevettem, hogy valami szúrja a szám mindkét szélét: a füleim voltak. Igen, fülig ért a szám, mert tetszett, hogy ez a közösség boldog akar lenni, nem akar önmagának súlyos veszteségeket okozni, nem fecsérli el az alkotóerejét, hanem vigyáz rá, és nyilván azt is tudja, hogy a kirekesztősdivel nemcsak ezt tenné, hanem súlyos veszélyeket zúdítana önmagára. Honnan tudják ezt ezek az emberek? Onnan, hogy a világításhoz nem a zsíros-kormos füsttel égő kátrányt és szurkot égetik el, hanem a józan értelem és az intelligencia (a kettő nem ugyanaz, hanem a rész-egész sajátos viszonya feszül közöttük) teljesen emissziómentes, autentikus fényét használják a látáshoz szükséges fény előállításához. E fényre mellesleg az is jellemző, hogy a mégoly erős gravitációs mező hullámai sem tudja eltéríteni a relativisztikus egyenestől (talán az abszolút egyenestől sem, de ezt most hagyjuk a definíciós nehézségek miatt), ezért mindent átvilágít, minden (sötétségen) áthatol, semmi sem marad rejtve előtte, és árnyékot sem vetnek a dolgok ebben a fényben... Csak egy aprócska példa a szóban forgó témához: nem érdeke-e a társadalomnak minden ember boldogsága, vagyis az, hogy mindenki a sajátjának (hazájának, otthonának, stb.) tekintve a közösséget, szívből akarja szolgálni azt? Nem érdeke-e a közösségnek, hogy minden szempontból áttekinthető, tiszta viszonyokat teremtsen önmaga számára (házasság, jogi normák egységessége, stb.)? Millió oknál fogva az lenne, és néhol kezdik is ezt felfogni, megérteni az emberek. Itt is, csak nagyon lassan, és nagyon kevesen. Ha pl. a szociális érintkezés útján terjedő betegségekre, ezen belül is a nemi úton terjedőkre gondolsz, nem világos-e, hogy a promiszkuis magatartás és szokások helyébe lépő, jogilag is rendezett és elismert, kötött, monogám kapcsolat (házasság) többek között ezt, a súlyos problémát is képes lenne visszaszorítani és kezelhetővé tenni...?
    Egy könyvtárnyi terjedelemben kéne mindezt a köz elé tárni, hogy értse végre... önmagát, és ne pusztítsa el a saját jövőjét minden erejével. Mert ma azt teszi, és úgy tűnik, hogy még csak fel sem képes/akarja fogni ezt.
    Mellesleg a kirekesztősdi népi játéknak mifelénk rengeteg fajtája, célpontja van, nagyon bonyolult szociometriával, amelyből azonban senki sem marad ki. Ez tehát az egyetlen dolog, amelyből senki sincs kirekesztve. Jó, nem?
    Jól van hát, szóra bírtál. Mondhatod, hogy elvont, amit írtam. Az. De ha nem te szólítottál volna, ezt sem írtam volna, hisz ennél rövidebben nem tudnám elmondani ezt. A könyvtárnyi terjed3lmnek meg - főleg itt - semmi értelme: sutba vágják. Ezt meg nem értik. Te talán igen. Ha tévedek, bocs, hogy feltartottalak.

    Vicces vagy, Holló88. :) És szemtelenül (! :)) fiatal is lehetsz: a 88 nyilván a születési éved.

    Jó szerencsét mindenkinek! Errefelé nagy szükség lesz rá, úgy látom!”
  • 32. Corvus88 2011. június 16. 00:56
    „novaklaszlo56:
    <moderálva>

    A témáról alkotott véleményemet meg tartalmazza cikicakk55 és thisiswhatklfisabout hozzászólása.”
  • 31. jozko 2011. június 16. 00:17
    „A hovatartozást bevállalni: magánügy.
    Felvonuláson kérkedni vele: exhibi cionizmus.
    Ennek költségét a társada lomra lőcsölni: pofátlanság!

    nováklászló56 .

    Jól nyomod, már kezdtél hiányozni...
    Azt viszont nem egészen értem:
    most akkor hogy is állsz a buzikkal?”
  • 30. bubuska73 2011. június 15. 23:27
    „26. novaklaszlo56
    Tartottad volna be a fogadalmad!!”
49 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Módosul a PSZÁF-ról szóló törvény

Az új Alaptörvénnyel való összhang megteremtése érdekében módosítaná a Pénzügyi Szervezetek Állami… Tovább olvasom