Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Az MT Zrt. folyamatosan elemzi a Malév leállásának hatásait

A nemzeti turisztikai marketingszervezet szerint hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani.
A Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői az érintett szakmai szervezetek és a Budapest Airport bevonásával folyamatosan gyűjtik és elemzik az információkat azzal kapcsolatban, hogy a Malév kiesése milyen hatással lesz a Magyarországra irányuló turizmusforgalomra; a nemzeti turisztikai marketingszervezet szerint hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani.

Az MT Zrt. csütörtöki közleményében azt írta: a társaság szándékai szerint addig nem nyilatkozik érdemben a témában, amíg a megfelelő adatok és ezek elemzése nem áll rendelkezésére. Károsnak tartja a szervezet azokat a nyilatkozatokat, amelyekben - a Malév leállását követően szinte azonnal – komoly szakmai szervezetek és vezető szakemberek nyilvánítanak konkrét, számokat is tartalmazó véleményt a Malév leállásának turisztikai hatásairól.

Emlékeztetnek: a Magyar Turizmus Zrt. évek óta stratégiai partnerségben működött együtt a Malévvel és sajnálatát fejezi ki a nemzeti légitársaság leállásával kapcsolatban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének célja azonban továbbra is a magyarországi turizmus iránti kereslet erősítése a beutazó és belföldi turizmus ösztönzésével, amelynek során elsődleges szempont az üzleti célok elérése, a vendégéjszakák számának és a turisztikai költésnek a növelése - teszik hozzá.

 Malév leányvállalatainak dolgozói munkájukat végzik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Fotó: MTI (galéria)

Az MT Zrt. ennek megfelelően abban bízik, hogy a turisztikai szempontból fontos küldőpiacokról Magyarország változatlanul elérhető marad, köszönhetően a Malév leállását követően más légitársaságok által bejelentett kapacitásbővítéseknek, járatsűrítéseknek, illetve új járatok indításának. Így hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani a Magyarországra irányuló turizmusforgalomban. A légitársaságok és a Budapest Airport között folyamatos az információcsere.

Cáfolta az MT Zrt. azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint 3 milliárd forinttal támogatták a Ryainair visszatérését Magyarországra.

Az MT Zrt. által újjászervezett – és 2011-ben mindössze 300 millió forintos keretből működtetett – Légi Marketing Alapnak is köszönhetően tavaly rövid időn belül több új – Magyarországra irányuló – légijárat nyitásáról született döntés. Ezek között a Malév korábbi járatai mellett szerepelnek a Qatar Airways, az American Airlines, a Jet2.com és az airBaltic járatai is.

A Légi Marketing Alap létrehozásának és működtetésének célja Magyarország mint turisztikai úticél jobb megközelíthetőségének a biztosítása. A Légi Marketing Alap felhasználásával a légi közlekedés szereplői, a hazai turisztikai szolgáltatók és az MT Zrt. közös marketingtevékenységet folytatnak a megcélzott küldőpiacokon, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtsága és fenntartható, folyamatos üzemeltetése érdekében.

A közleményben kijelentik, hogy a Légi Marketing Alap működtetésének konstrukciója nem teszi lehetővé közvetlen támogatás nyújtását légitársaságok számára a Magyar Turizmus Zrt. részéről.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hajózási zárlat lép életbe a Dunán

A korlátozás a jégtörő hajókat természetesen nem érinti; azok a hajók pedig, amelyek még úton… Tovább olvasom