Délmagyar logó

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 13°C | 27°C Még több cikk.

Dávid Ibolya Bokrost akarja miniszterelnöknek

Konstruktív bizalmatlansági indítvány benyújtását kezdeményezte a parlamentben hétfőn Dávid Ibolya, az MDF elnöke.
A politikus úgy fogalmazott, hogy a válsághelyzetben sem Gyurcsány Ferencnek, sem Orbán Viktornak nincsenek konkrét javaslatai. "Az MDF-nek van válságkezelési programja és azt is tudják, ki alkalmas annak végrehajtására" - hangzott el. Itt a lehetőség, hogy egy hiteles szakember vezesse ki az országot a válságból, akit Bokros Lajosnak hívnak - mondta Dávid Ibolya.

Az indítvány benyújtásához a képviselők egyötödének aláírására van szükség. Ennek érdekében az MDF elnöke hétfőn aláírásgyűjtésbe kezd a parlamentben.

A kormány részéről az Országgyűlésben senki nem reagált.

A Házszabály szerint a miniszterelnökkel szemben benyújtott bizalmatlansági vitáját és a szavazást legkorábban a beterjesztéstől számított három nap után, legkésőbb a beterjesztéstől számított nyolc napon belül kell megtartani. Ha az Országgyűlés az említett időpontban nem ülésezik, rendkívüli ülésszakot vagy rendkívüli ülést kell összehívni. Az indítvány elfogadásához a képviselők felének szavazatára van szükség.

A hír kapcsán a Fidesz, SZDSZ egyelőre nem reagált, Juhász Ferenc (MSZP) a Független Hírügynökségnek nyilatkozva annyit mondott: nem értik Dávid Ibolya felvetését.

A konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal a parlamenti többség megvonja bizalmát a kormánytól. Az indítványt csak az új miniszterelnök-jelölt megnevezésével lehet benyújtani, aki az indítvány megszavazása esetén automatikusan miniszterelnök lesz.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. comet 2009. március 10. 12:54
    „a rendszer váltás óta lehetett sejteni, hogy hogy az MSZP, SZDSZ, MDF valahol egy. A Gyurcsány válság ezt most szépen felszínre hozta, ez a torzsalkodás egyre inkább belviszálynak tűnik esetleg az Apro klán trónfosztása leheta cél, de ez önmagában nagyon kevés. A legnagyobb baj jelenleg, hogy termelni nem nem tudunk, a tényleges értéket létrehozók aránya itt a legkisebb. Az elosztás erősen polarizálódott rabló jellegő.
    Bokros Lajos szemfényvesztése semmi több, Gyurcsány, és a Wall-street lehet hogy vele járna jól, de az ország már kevésbé. A magyar gazdaságot az alapjaitól kell felépíteni, kezdve a szakemberek helyzetbe hozásával,a magyar vállaltok és állampolgárok erősítésével. Ez nem minden esetben eshet egybe a terjeszkedő multik érdekeivel, a hitelezőknek meg elsősorban pénz kell. Bokros egyszer már leszerepelt, bár ezt lehet hogy sokan elfelejtették. Az külföldi egyetemeken való tananyagot meg oktatást sok bukott közéleti személy is elmondhatja magáról.”
  • 38. Hungary 2009. március 10. 11:55
    „Én nem vagyok egyik párt elkötelezettje sem. Véleményem szerint nem hülyeség Bokros jelölése. Rövid távon (2-4 év) hatalmas megszorítás és felháborodás lenne az intézkedései miatt (elvonások mindenhonnan), azonban belátható távon belül javulna a gazdaság, euro lenne (a hitelesek nem lennének kiszolgáltatva), nem szűnnének meg munkahelyek. Hosszabb távon (4-6 év) mindenki jól járna. Most minden párt beszél össze-vissza, semmi konkrét eredmény vagy érdemi javaslat. Amúgy Ibolya néni nekem nem szimpi, de ez most másodlagos dolog...”
  • 37. comet 2009. március 10. 00:29
    „34. Logaritmus, ne tántorítson el a Che idézet, először én is megijedtem tőle, de a cikk végén kiderül, hogy ül amit mond. Az Angol cikkek a tárgyilagosságra és tényszerűségre törekednek, a döntést az olvasóra bízzák legyen bármiről is szó.
    A cikk lényege szerintem a végén van a kritikánál, vagy ellenvéleménynél. Előtte konkrétan felsorolja azokat az országokat is ahol az IMF látványosan megbukott.
    Ma olvastam amúgy, hogy az IMF megint önvizsgálatot tart. Látszik hogy ők is tudják hogy bajvan és keresik a megoldást. Már koránsem olyan erőszakosak mióta pár éve látványosan bebuktak az argentínokkal, de most meg lehet hogy túl elnézőek, valami még mindig nem jó. Szerintem a szemléletükkel van a baj, hogy a helyi gazdaságot nem tudják hátsó szándék nélkül, ha kell a mögöttük lapuló multik érdekei ellen erősíteni.”
  • 36. xene@freemail.hu 2009. március 09. 23:41
    „Én Dávid Ibolya helyében Orbán Viktort terjesztettem volna elő....akkor kiesett volna a szög a zsákból, hogy a Fidesz kormányozni akar-e vagy sem...”
  • 35. jen 2009. március 09. 21:43
    „Ha Bokros akkora isten lenne, mint ahogy állítják, akkor valamelyik amerikai egyetemen oktatna milliókért vagy szuper magas beosztásban lenne valamelyik nemzetközi bankban. De ehelyett csak itthon hülyül. A bokros csomag egy sima megszorító csomag volt. Túl sok ész akkor, most sem kell egy ilyen csomaghoz. Csak akarat, az meg nincs.”
  • 34. Logaritmus 2009. március 09. 20:40
    „comet: az általad említett wikipedia oldalon az IMF kritikáját egy marxista Che Guevara idézet indítja. :) Bokros és a Reformszövetség - amennyire én tudom - nem a "nép" lerongyolásában látja az üdvözlendő módszert.”
  • 33. comet 2009. március 09. 20:25
    „31. a Világbank és IMF az általuk tönkretett sok gazdaság tükrében ma már nem jól csengő nevek, amúgy soha nem is voltak azok. (ld. Politaktika "Az IMF kritikája", vagy angol nyelvű Wikipédia). Hogy tanitják az egyetemen Bokros csomagját az önmagában megint semmit nem jelent, mert szerintem már az IMF balf.szságait is tanítják, meg Gyurcsánynak is esélye van hogy tanítsák mint állatorvosi lovat.
    Ha Bokros bármit megoldott volna, akkor az általa kijelölt fénylő ösvényen tovább lehetett volna lépni, de én inkább bukásnak mondanám a lakosság lerongyolását. A csődtől meg többek között az ország javainak eladása mentette meg az országot (erről meg Kocsis István tudna mesélni).
    Kellenek a takarékossági intézkedések, de a lakosság nyakán már nincs mit szorítani. Hogy szorítani lehessen rajta, kicsit fel kéne hízlalni előtte.”
  • 32. sima 2009. március 09. 19:43
    „Ez még viccnek is rossz !”
  • 31. efje 2009. március 09. 19:41
    „Tudomásom szerint a Bokros csomagot gazdasági egyetemeken tanítják mint válságmegoldó program. Nagy nemzetközi szaktekintélyű politikus, a világbank elnöke volt. Kíváncsi lennék miket változtatna. Achilleus fején találta a szöget. Továbbmegyek. A forintot is visszahozná a zuhanásból, mert most ez a legnagyobb baj. Sok a devizahiteles és a legtöbbje most ájul el a sárga csekk látványától. Persze az igazi egy új választás lenne, viszont b-tervként Bokros azért csak jobb lehet a jelenleginél. Amolyan politikai Superman, akit akkor hívunk amikor tényleg Nagy a baj.”
  • 30. comet 2009. március 09. 19:18
    „28. a 70-es évek közepe után indult meg az eladósodás, és gazdasági lemaradás 4 ok miatt.
    1- olajárrobbanás,
    2- közös piac rövidrezárt és németben meg olaszban kedvezötlenebb kereskedelmi elbírálás alá estünk mint korábban, gyakorlatilag a Kgst-hez láncolták az országot
    3- a barom Brezsnyev megakasztotta a magyar reform törekvéseket, amik miatt sokan tisztelték és utálták Kádárt a russzkiknál.
    4. később ehhez jött még a cocom lista, a technológai kizártság.
    (sokak szerint egyébként Fekete az akkori bankelnök aki a hiteleket behozta, (ma már Izraeli állampolgár), átvágta Kádárékat)
    Az ország adóssága 22 milliárd dollárra rúgott aminek megvolt az ellenértéke mivel a a hitel befektetésre került, nem tűnt el mint ma. Volt lehetőség a hitel törlésére is a rendszerváltáskor, meg a beruházások eladása is vastagon visszafizette volna azt. Azon a rendszeren túlhaladott az idő, tovább kellett lépni, de azt tudni kell, hogy a mai magyarország hatékonyságát tekintev semmilyen szempontból sem közelíti meg az akkorit. A múlt rendszer nem felelős azért ami ma van. Ha csak feleannyi eszköze lenne az országnak mint akkor volt, már nem lenne baj.
    Ezért a rendszerváltáskor pozícióba jutott csürhe a felelős.”
  • 29. bespin 2009. március 09. 18:35
    „Logi, a 25.-ben nagyon igazad van, kell , hogy valaki végre ezeket a szociális juttatásokat megkurtítsa. Valóban tök mindegy ki és milyen színben politizál, csak végre kezdje már el.
    Politikai színtéren bukott ember lenne utána,de a bátorsága, merészsége a jövő történelmében, pajzsra emelné.”
  • 28. Logaritmus 2009. március 09. 18:30
    „RépásMargit: "...jó volt a kommunizmus, volt hibája nem vitás, de volt biztos megélhetés, volt mire alapozni." Megmondom mire alapozni: arra a kölcsönbe kapott pénzre lehetett alapozni, amit a kapitalista nyugat nekünk. Semmi másra. Ebből lehetett egy hív, langyos fost csinálni, amit úgy neveztek Magyar Népköztársaság. Bizonyos nosztalgiám nekem is van, de csak a gyerekkorom miatt. A középszerű "jólét" csak a lengyelekhez és a csehszlovákokhoz képest volt jó, egyébként úgy volt rossz ahogy volt, minden a felvett hitelek miatt volt lehetséges, mert a rendszer gazdaságilag is működésképtelen volt. Ne hitesd el magaddal, hogy akkor jobban éltél. Frászt. Most fizeted vissza annak az árát.”
  • 27. RépásMargit 2009. március 09. 18:17
    „Nem mondom jó kis sakk-húzás! Aki elkezdett valamit 89-be, most feltűnik, mint miniszterelnök jelölt? Kik is kezdték el ezt az országot széjjel verni? Emlékszik még rá valaki, mert én igen! És vissza tudják adni azt, amit elherdáltak közel 2 év alatt? Kért valaki ebből, ami most van? Én nem kértem! Pusztítás, rombolás, bűnözés mindenütt. Kinyílt a világ? Kinek? Nekem nem! Igen jó volt a kommunizmus, volt hibája nem vitás, de volt biztos megélhetés, volt mire alapozni. Most mire alapozzon bárki is? A nyomorra? Mindegy, hogy ki mit mond, ígérni a semmire én is tudok! Mert az már igencsak szegény ember, aki még ígérni se tud! Én kommunista vagyok, és ezt a vadkapitalizmust mélységesen elítélem, elítélem az emberekkel az ország népével művelt bánásmódot, elítélem a beengedett multinacionális cégeket, de legfőképp azokat, akik tönkre tették az országot.”
  • 26. Logaritmus 2009. március 09. 17:59
    „cselac: meg kell jegyezzem, hogy miközben a kommunizmust szidod, a hozzászólók közül éppen a te felfogásod tűnik kommunistának. :) Folyton csak az államtól vársz mindent, elhiszed, hogy az állam és a párt mindenható, az tehet jóról és a rosszról is.”
  • 25. Logaritmus 2009. március 09. 17:56
    „sörpocak: nem tudom miért kell olyasmiről beszélni, hogy "Magyarország veszte". Éppen Antall József mondta valamikor, hogy Magyarország olyan geopolitikai helyzetben volt és van, hogy mindig fel kell legyen készülve a válság helyzetekre és sajátosan magyar feladat, hogy ilyen feltételrendszer mentén tudjon megmaradni. Végül is az ország történelme is erről szól, a megmaradásról, kitartásról, túlélésről minden körülmények között. A mostani válság meg gazdasági eredetű. Sok konfliktust éppen ez hoz felszínre (pl.: romák) de alapvetően nem a megmaradásunk meg a holnap a tét, akkor sem ha a média most így állítja be a helyzetet. A hibajelenséget mindenki látja, a megoldás meg csak elhatározás és bátorság kérdése, nem a sötétben kell tapogatózni. Gyurcsány, Bokros, Orbán nekem teljesen mindegy ki csinálja meg, a lényeg hogy ne mellébeszélés legyen hanem cselekvés. Nem 13. havi nyugdíj kell, meg segélyosztás a családosoknak és a romáknak, meg minden 50 ház mellé egy önkormányzat, hanem nullszaldós költségvetés, gyors ERM II csatlakozás, EURO, akkor is ha társadalmi békétlenséghez, tüntetéshez, bármihez vezet. Inkább ilyen ok miatt legyenek az emberek az utcán (ha egyáltalán akad olyan aki nem fogja fel ennek a szükségességét), mint azért mert egy rossz gazdasági rendszert a hátunkon cipelve mindenki belerokkan a teherbe és elveszíti az ingatlanát, munkáját, mindenét.”
  • 24. imna 2009. március 09. 17:55
    „Jahhhj!
    Mindenki úgy akarta ezt a vadkapitalista-rendszert, nem tudom hol itt a gond?! Csak nem jó?
    :)”
  • 23. cselac 2009. március 09. 17:55
    „aszongya, hogy ki is kormányoz most?

    Van még kérdés?

    Sörpocak: éljen Kádár!”
  • 22. Logaritmus 2009. március 09. 17:49
    „comet: igen, Bokros világosan elmondja hogy vért és könnyeket ígér de cserébe gatyába rázza a költségvetést, közvetlen esélyt ad az ERM II rendszerbe belépésre, kedvező gazdasági környezetet és olcsó élőmunkát a magyarországi vállalkozásoknak. Véleménye szerint nem a 13. hanem már a 11. és a 12. havi nyugdíj van veszélyben, és választani lehet hogy áldozatokat hozunk a megmentéséért vagy a homokba dugjuk a fejünket. A kormány is valami hasonlót akar, de szerintem most nem elég bátran. Az ellenzék meg csak a népszavazósdival jön, amire persze az emberek egy része vevő is.”
  • 21. sörpocak 2009. március 09. 17:49
    „Ugye emberek tudjátok, hogy az Antall-Boros kormány annak idején annyira eladta az országot, hogy az akkori sorkatonákat is piszok nehéz volt felszerelni? Hogy sokmindent eladtak annak idején?Hogy onnantól lehet számolni a Magyarország végzetét? A mostani kormányt lehet szidni, de ennél senki sem tud jobb megoldást, amely a KDNP-FIDESZ-MDF-FKGP és sorolhatnám pártok által ellopott országot visszaadná!Vagy igen?”
  • 20. Logaritmus 2009. március 09. 17:46
    „cyt: most sem bírtad ki, hogy anélkül mondj véleményt hogy közben sértegess valakit...na mindegy, ilyen maradsz, úgy tűnik udvariasságból nem sok ragad rád pedig az elvileg polgári erény. Félretéve ezt a dolgot én úgy látom, hogy nincs igazad de játszhatunk a gondolattal, mondjuk most szombaton hipp-hopp választások lennének, a Fidesz nyerne és kormányt alakítana, hurrá. A szokásos események után elkezdenék a munkát - na de mit csinálnának? Mi lenne az első héten, mi lenne a másodikon és mit a harmadikon? Te tudod? Mert én nem és senki sem. A Fidesz most olyan, mint egy profi, sokat látott sztriptíz táncos aki kelleti magát, ezt jól csinálja de nem mutat meg semmit. Búgó hangon elmeséli hogy ilyen meg olyan jó lenne vele az ágyban a VÉGÉN, de hogy mi az ára mindennek, mit hogyan csinálna, azt nem köti az orrára senkinek. Igen, a Fidesz elmondja hogy több munkahely kellene, meg alacsony adók, de legyen pénz az egészségügyre és a rokkantnyugdíjasokat se bántsák de legyen 14. havi nyugdíj is. A milyen pénzből kérdésre viszont "elfelejtenek" választ adni, és ez így nagyon sovány, nagyon üres nekem.”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tóth Helga csak látásból ismerte Cozmát?

Tóth Helga (29), a nő, akivel román lapok szóba hozták a Veszprémben meggyilkolt Marian Cozmát… Tovább olvasom