Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Ezermilliárdokból fejlesztene a MÁV

Drága stratégiai tervet dolgozott ki a MÁV, a társaság 4455 milliárd forintot költene beruházásokra 2030-ig formálódó stratégiai programja szerint, az anyagot azonban átdolgozásra visszaküldte alkotóinak a kormány - írja a hétfői Népszabadság.
A fejlesztésekkel a vonatok pontosak, tiszták, gyorsak, kényelmesek és megbízhatóak lennének.

A csillagászati összeg nagyobb részét, úgy 65 százalékát az Európai Uniótól, 15 százalékát a költségvetéstől várnák. A még hiányzó húsz százalékot egyéb forrásból, az ötletelők szerint pénzintézeti hitelekből vagy vállalkozói kölcsönökből teremtenék elő. Ha pedig ez nem lenne elég, a stratégiai program utolsó évét követő négy esztendőben a kiadásokat további 1173 milliárd forinttal fejelnék meg. Így 2034-ig összesen 5628 milliárd forintot fordítanának fejlesztésekre - írja a Népszabadság.

A MÁV szakértői alaposak voltak, előre meghatározták azt is, a kért forrásokat mire használnák fel. Ha rajtuk múlna, a legtöbb pénzt az Új Széchenyi Terv szerint a "legalább 6000 kilométeres" országos vasúthálózat alap-infrastruktúrájának - a pályák és tartozékai, műtárgyai - megújítására fordítanák. Erre a célra 2015-2030 között 3260 milliárd forintot költenének - 2034-re pedig a teljes keret elérné a 4433 milliárd forintot.

A vasútvonalak fejlesztését a menetrendi igényekhez igazítanák. Évente mintegy 200 kilométer vasúti pályát újítanának fel, hozzávetőleg 18-19 milliárd forintból. A távolsági alaphálózat fejlesztése 1356 kilométeren készülne el 2020-ig, míg 1451 kilométeren a vonatok az eredeti pályaparamétereknek megfelelő sebességgel közlekedhetnének. A budapesti elővárosi vonalak közül 338 milliárdért 313 kilométer újulna meg az évtized végére. A villamosított vonalak hossza pedig 2030-ban megközelítené a háromezer kilométert.

Olvasóink írták

  • 15. ferdzso 2011. március 21. 14:56
    „"deszkás": Kösz...”
  • 14. deszkás 2011. március 21. 14:49
    „FERDZSÓ! Igen félreértettelek,egyet gondolunk. :)”
  • 13. geza 2011. március 21. 13:49
    „10. Sebesség növelése lehetne szeged-pest vonalon, ha csak pl 3 helyen állna meg a vonat (szeged-kecskemét-ferihegy és nyugati pu).
    Van vmi szabályozás mely szerint bizonyos sebesség felett zárt pályásnak kell lenni a vonatnak azaz nem lehet szintbeli kereszteződése semmivel.”
  • 12. rozator 2011. március 21. 13:42
    „átdolgozásra visszaküldte alkotóinak a kormány!!!! Rossz helyre tették a tizedesvesszőt!”
  • 11. queenmargareth 2011. március 21. 13:06
    „a vasútvonalak hosszát, minőségét növelni kell.”
  • 10. szabozoli22 2011. március 21. 11:48
    „5. A sebesség növeléséhez először olyan gördülőállományt kellene összeállítani a MÁV-nak ami tudna is az adott pályán annyival menni. Ezek a mostani V43-asok amik a villamosított fővonalak 90%-án teljesítenek szolgálatot ezek 120-130km/h-ás sebességre képesek, tehát hiába lennének f@sza vasútvonalaink amin 200-al lehet szálguldani ha nincs olyan gép ami tudja ezt a sebességet.”
  • 9. ferdzso 2011. március 21. 11:45
    „"deszkás"! Félre értesz. (Lehet; az én hibám.) Szeretnék új, modern Ikarusokkal közlekedni! Sajnos, nem rajtam múlik, hogy az "átkos" évek alatt kialakult vélemények szerint is, a mostani (behozott, lengyel Volvók, és török Mercedesek) jelentik a "luxust", pedig tudom, hogy amennyit a "régiek" megtettek kilométer szempontjából, emezek, már rég a "kohóban" lesznek addigra. Sajnos, látom, ha Pesten utazok valamelyiken, hogy Szegeden, még a régi, "kopottak" is jól bírják, azokhoz képest. Félre értettél, bár, szerintem, egy véleményen vagyunk.”
  • 8. deszkás 2011. március 21. 11:19
    „FERDZSÓ! Mivel utaztál volna eddig ha nincs az a koszos lepukkant Ikarusz? Nos? És miért is pukkantak le? Miért is zárták be? Miért is adták el? Miért is vásárolták vissza? Nézz utána ezek a lepukkant szar Ikaruszok EDDIG milyen menet teljesitményt értek el meg fogsz lepődni. Azért mer komcsi volt? A mindenki által szarnak titulált Dácia-val miért nem ez történt? <moderálva> MAGYARÁZAT?”
  • 7. LukSzkaivoker 2011. március 21. 11:15
    „A MÁV-nak csak ki kell várnia, amíg az üzemanyag-kitermelés egyre inkább nem tudja utolérni a keresletet (ez hamarosan eljön), és az üzemanyag árak az egekbe szöknek. Akkor majd megéri vonattal utazni, akkor is, ha szép lesz a vonat, ha csúnya és koszos akkor is.”
  • 6. ferdzso 2011. március 21. 11:07
    „"Tralala"! Ha a mai viszonyokat tekintjük, (nem mágnesvasutat, pl., mert akkor nézhetnénk, sugárhajtású repülőt is), így, -ha tudsz követni, és számolni-: Egy autópályás szegedi-pesti út, átlag "100-al(ennél nagyobb átlag, képtelenség) közlekedve, belvárostól belvárosig, szintén 2,5 óra, minimum, az esetleges balesetek miatti dugót, esetleg lerobbanó kocsit, (stb). hátráltató tényt nem nézve, ami mind önköltség!. Akkor még ott vannak a kocsi fenntartási költségei, az üzemanyag, és pályadíj, a "fárasztó" vezetésre koncentrálás, esetleges baleset, más hibájából... Hát nem hiszem, hogy a sebesség növelése így már kifizetődő, és utasvonzó hatású, bizony csak a kényelem, biztonság és tetszetősség! A sebesség növelése már szinte lehetetlen, drasztikus árú megoldások, és baleseti tényezők fokozódása nélkül. (Ne felejtsd el, hogy az autópályákat kerítés védi, felüljárók vannak a kereszt utak miatt, itt meg váltók, sorompók, legelésző tehenek, a sínek mentén, stb. Mindezt kikerülve újat építeni??! Még a fejlett nyugat is csak néhol képes...)”
  • 5. Tralala 2011. március 21. 10:18
    „Sebesség növelése...ez kellene, hogy legyen a cél. Ha szépen becsomagolják a <moderálva> attól még nem lesz kívánatosabb, és nem fogják többen fogyasztani!”
  • 4. ferdzso 2011. március 21. 09:41
    „Az előttem szólók, mind negatív véleményt írtak. Ezért kell fejleszteni! Egyikük sem az utasbiztonságról írt, (a biztonsággal megtett utaskilométereket tekintve, ami európai szinten is kifogástalan), hanem a lehangoló látvány, mind tetszetősség szempontjából, mind tisztaság, kényelem miatt! A Szeged- Bp. viszonylatban (óránként, és viszonylag pontosan közlekedő) "IC"-gyorsvonat- kerékpárszállító kocsi kombináció lehangoló esztétikai látványt nyújt. Talán nem is a sebességen, talán inkább ezen kéne változtatni! Olcsó hasonlat: Egy helyi autóbuszra szívesebben ül fel mindenki ugyanazon a kátyús útszakaszos járatra mindenki, ha látja, hogy egy szép "Merci" busz, nem pedig, koszos, kopott "ezer éves" Ikarus, pedig mindkettő, egyszerre ér a cél állomásra.(A kényelem, esztétikum,meg fogja téríteni, a befektetést, ez a véleményem.) Fejleszteni kell, ha van rá lehetőség!”
  • 3. jq 2011. március 21. 08:35
    „Menni idő alatt térül meg? (ha lehet ilyet kérdezni)”
  • 2. bánki 2011. március 21. 08:33
    „Pénz kidobás !

    Inkább lóvasút, az olcsóbb!”
  • 1. papsajt 2011. március 21. 08:17
    „én is fejlesztenék, ha valaki szponzorálja :)

    talán nem kellett volna eladni a nyereséges üzletágakat!

    máv-cargó pld!

    annak se lett felelőse!!!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem lesz több álláshalmozó politikus

2014-től összeférhetetlenné válhat a polgármesteri és a parlamenti képviselői tisztség - jelentette ki Gulyás Gergely fideszes politikus. Tovább olvasom