Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Kimozdult a mélypontról az MSZP

A biztos pártválasztók körében 64-19 a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben.
Megállt az MSZP lefelé tartó trendje, sőt valamelyest javítania is sikerült a pártnak: a választókorú népesség egészén belül 10-ről 12 százalékra nőtt a támogatottsága - ismerteti a Népszabadság pénteki számában a Szonda Ipsos legfrissebb közvélemény-kutatását. A biztos pártválasztók körében 64-19 a Fidesz előnye az MSZP-vel szemben. Októberben 65-17 volt. A Jobbik pozíciói továbbra is erősek: a lakosság 6, az aktív, szavazni kívánó választópolgárok 12 százaléka áll a párt mögött. Az MDF, az SZDSZ és az LMP jelenleg távol van a parlamentbe jutás küszöbétől.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. jozicsenko 2009. november 15. 19:20
    „10-ről felmennek majd 20-ra és az olyan jó, mert sikeres a propaganda és ügyes a bajnai, stb lib. propaganda

    csak közben az ország széthullott 8 év lopás alatt...”
  • 27. napiszar 2009. november 15. 19:17
    „Még az utolsó parlamenti választások környékén történt. Egy szocialista ismerősöm azt mondta, hogy a következő választásokat (...) az a párt fogja megnyerni, aki maga mellé állítja a cigányokat. És még azt is, hogy az elkövetkező éveket a cigánykérdés fogja tematizálni. Bevallom, értetlenül hallgattam, meg hát nem is nagyon érdekelt a dolog, több okból sem.

    Nem mentegetőzésül mondom ( akik ezt a honlapot rendszeresen látogatják megerősíthetik ), de valószínűleg most először és utoljára nyilvánítok véleményt ebben a témában. Mint ahogy korábban, igyekszem a jövőben is ehhez tartani magam. Szóval egyáltalán nem érdekelt a téma, nem is értettem, hogyan kerül a csizma az asztalra. Másodszor : hála a sorsnak, a mi környékünkön csak elvétve találkozom cigányokkal, többnyire csak vasárnap, amikor az ócskavas-gyűjtő honpolgár végigdöcög szekerén az utcán. Harmadszor : a pályafutásom során szinte csak dolgozó romákkal volt dolgom, a bűnöző cigányok - egy kellemetlen emlékű pénzváltást leszámítva ( ahol ráadásul senki, semmire nem kényszerített - ergo magamnak kerestem a bajt ) - szerencsére elkerültek.
    Nyilvánvalóan szerencsés alkat vagyok.
    Persze nem tagadom, én is kerülöm őket, ha tehetem. Nem rasszizmusból, csak úgy. Végül is : az ember társas lény, és ha teheti, leginkább azonos szubkultúrában keresi mások társaságát.

    A dolgok nem véletlenül történnek, mindennek oka van. Ne áltassuk magunkat, felesleges. És a fenti bevezetőt ízlelgetve egészen más értelmet kapnak a mai események, hát valljuk be. Ők tudták. Készültek rá. Elemeztek, osztottak-szoroztak, az "eredményt" már látjuk. Nehéz nem észrevenni, részemről tudomásul is vettem, hogy fullgőzzel beindult a választási kampány. Nekem elég ránézni Gyurcsányra, Ficsorra, Draskovicsra - és tudom, mire számíthatunk. Nem állítok semmit. Amit meg gondolok, azt csendben megtartom magamnak. Abból talán nem lesz baj.

    A történelem kihordott már néhány barmot, akiknek a halála tízszer is kevés lenne. Szociopata elmebetegek, hatalommániás idióták, országukat kifosztó és tönkretevő diktátorok (...) Szerintem egyetérthetünk abban, hogy az ilyen közveszélyes férgeket leszámítva, minden ember halála értelmetlen, legyen az fehér, vagy barna. Ha úgy tetszik : magyar, vagy cigány. ( Erről nyilván más véleményük van azoknak a nemzetgyilkosoknak, akik a napokban megtagadták a vidéki rákbetegek budapesti szakellátását ... )
    Márpedig ha igaz, ebben az országban minden ember egyforma, felesleges rasszistázni. De ha mégis, az vajon mitől nem rasszizmus, ha cigány öl magyart - az elmúlt évben úgy naponta egyet ? Ja´h tudom, a bűn nincs és nem is lehet származás alapján felcimkézve. Erről ugyanis nincs hivatalos nyilvántartás, erre maga az igazmondó drazsé a legfőbb garancia.

    mszp

    Akárhogy is, itt csak egy démonizált gonosz van ( és a gonosszal titkon együttműködők, a "gyűlölet napszámosai" by Ficsor ), akiket aljas módon stigmázni kell, és lehetőleg minnél jobban bemocskolni a legkülönfélébb mondvacsinált és hazug, vérrasszista és fasiszta vádakkal. A magukat baloldalinak hazudó ál-fajvédők pontosan tudják, hogy a szellemi mocskot sokkal nehezebb letakarítani ( ekkora média-túlsúlyban különösen ), mint bármi mást. Szállóigévé vált, de igaz : a szocialisták mindig azzal vádolják meg politikai ellenfelüket, amit éppen ők követtek el, vagy készülnek elkövetni. Minden egyéb ebből következik.
    Kisebbség : a többség börtönben

    Sajnálom a cigányokat, tényleg. Pontosabban azokat, akik megpróbálnak kitörni a generációs láncból ( bátran leírom, ugyanezt a kifejezést maga Gyurcsány Ferenc is használta ), de a törekvéseik minduntalan áthághatatlan falakba ütköznek. Van előítélet, ne is tagadjuk. Mindig is volt, legfeljebb kevesebb kolompár osztotta az észt errefelé. Ennek a hatalomnak azonban nincs szüksége kiművelt cigányokra, kizárólag csak a szlogenek szintjén. Tisztán önző politikai érdek, hogy tudatlan tömegeket tartsanak mélynyomorban, persze minduntalan emlékeztetve őket arra, kitől is kapják a segélyt.

    Pedig éppen a tanulás lenne a felemelkedésük alfája és omegája. Hogy saját erejükből, munkájuk révén törjenek ki a "csillogó nyomorból". De egy gondolkodó cigány hamar megértené, hogy csak eszközként használja őt a regnáló kormány, és a pénzzé tett szavazatán kívűl minden más érdektelen.
    Megértené, hogy a munkát preferáló Fidesz, a cigányság számára nem kollektív büntetés hanem a megoldás, a Jobbik és a Gárda nem rasszista ellenség, hanem lehetőség egy igazabb, képmutatás nélküli tisztességes élethez. Egy kiművelt cigány azt is megértené, hogy integrálódás nélkül nem lesz társadalmi béke, és hogy az átlagmagyar sosem volt ( és nem is lesz ) rasszista - bármennyire is probálják provokálni.
    Védelmi pénz effektus

    Cui prodest ? "És kitől védtek meg, ha fizetek ? Hát tőlünk, akiknek fizetsz !" Vajon kinek az érdeke, hogy féljen, rettegjen a cigány ? Talán éppen azoknak, akik mindenáron meg akarják "védeni" őket : jól hangzik ez olyan közegben ( kiváltképp a választások előtt ), ahol a politikai kultúra átlagnívója csak takaréklángon pislákol. A tét nagy, túlmutat néhány szerencsétlen áldozaton. Valakik magasra emelték a tétet, dupla vagy semmi. A brutális, hidegvérű végrehajtás profi fegyveresekre vall, az áldozatok kiválasztása úgyszintén. Láthatjuk, hogy nem a településeket félelemben tartó uzsorás-bűnözőket likvidálták, hanem ( a társadalmi ingerküszöböt biztosan átlépő ) "dolgos" cigányt, és ártatlan gyereket.
    Bárkivel is beszéltem, abban mindenki egyetértett : a kitűzött vérdíj nagysága teljesen irreleváns, nem is részletezem miért ...

    Ezen kellene indulatok nélkül elgondolkodni, ez talán még ebben az elkúrt posztkommunista banánköztársaságban sem tilos. Különben hamarosan a feje tetejére áll a világ, és végérvényesen összekuszálódnak a jogok és kötelességek. Nem szeretném, ha alapjoggá válna a védett bűn, mint a Kuncze-érában a "megélhetési bűnözés".
    Mert ha így haladunk, még igaza lesz annak a jobbján babakocsit toló, a balján pöttöm gyereket cekkelő cigányasszonynak, aki a full-pirosban, dudáló autók között cikázva ezt rikácsolta : "Vigyázz gádzsó, mert ebben az országban én vagyok a törvény !"

    Hűha, tisztára mint Rózsa Sándor idejében egykor.
    Komolyan mondom, már csak egy magas ló hiányzott alóla ...”
  • 26. achilleus 2009. november 15. 13:27
    „Nem először mozdultak már ki a lokális "mélypontról":
    http://jobbklikk.hu/index.php?Cikk=887 (Navracsics)
    hogy azután egy újabb mélypontot fogjanak.
    (Csak az a baj, hogy közben az országot is magukkal ráncigálják, nagy hülyítések közepette.)”
  • 25. aranka2 2009. november 14. 16:27
    „barkzso, elég nagy marhaságot írtál. SOHA nem voltam szoci szavazó, szadeszes viszont igen, de már az is régen volt. Igen, szidom a fideszt is, meg az mszp-t is, mert mindkettő hazudik, lop és pusztítja az országot. Ma nincs olyan párt, amire jó szívvel szavazhatnék,”
  • 24. barkzso 2009. november 13. 20:38
    „4,6,11,14 tipikus esetei a szoci-szadi szavazóknak, akik most az "egyik sem jobb a másiknál" propagandát nyomják, mert már nem lehet nyilvánosan nyalni a ballibet és ez maradt.
    A gerinc ismeretlen fogalom a számukra.”
  • 23. KovácsPistike 2009. november 13. 20:14
    „Nem megmondtam hogy Gyurcsánynak van Bajnai-kormánya? :-)”
  • 22. napiszar 2009. november 13. 18:47
    „A sajtó ,,lebuktatta" Gyurcsány Ferenc volt és Bajnai Gordon jelenlegi kormányfőt, kiderült ugyanis, hogy rendszeresen összejárnak, egyeztetnek az ország ügyeiben.

    A Fidesz szerint Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök nem köszönt le, továbbra is ő hozza a döntéseket, ő irányítja Magyarországot. Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján ezt azzal kapcsolatban mondta, amit az ellenzéki párt frakcióigazgatója már szombaton is közölt: a sajtó ,,lebuktatta" Gyurcsány Ferenc volt és Bajnai Gordon jelenlegi kormányfőt, kiderült ugyanis, hogy rendszeresen összejárnak, egyeztetnek az ország ügyeiben. A helyettes szóvivő emlékeztetett: pártja ezzel összefüggésben kérdéseket fogalmazott meg a két politikushoz, többek közt arról, hogy miért, miről és milyen rendszerességgel tárgyalnak titokban, ,,milyen gyakran rendeli Gyurcsány Ferenc Bajnai Gordont az Apró-villába", és miért hazudták azt, hogy Gyurcsány Ferenc háttérbe vonult. Választ - mint mondta - még nem kaptak a kérdéseikre.

    Cser-Palkovics András szerint azonban a helyzet így is egyértelmű: Gyurcsány Ferenc nem ment el, továbbra is irányít, dönt. ,,Néha a monitor mögé bújva, blogolva, néha pedig érdemben, onnan előugorva, de ő hozza a döntéseket, ő irányítja Magyarországot" - mondta. Az ellenzéki képviselő szerint ez látszik a személyi döntéseknél is, ,,amikor bebetonozzák az embereket": a ,,bebetonozás" egyetlen szempontja ugyanis nem a rátermettség, nem a szakmai alkalmasság, hanem az, hogy milyen személyes viszony fűzi az adott embert Gyurcsány Ferenchez, illetve Bajnai Gordonhoz. Így van ez Andor László uniós biztosi jelölése esetén is, akit egyáltalán nem a rátermettség, hanem Gyurcsány Ferenchez és Bajnai Gordonhoz fűződő viszonya miatt jelöltek a posztra - mondta.”
  • 21. achilleus 2009. november 13. 17:39
    „15. hozzászólás N.P. 2009.11.13. 13:03
    16. hozzászólás szunyi 2009.11.13. 13:17

    Lényeges különbség csak a Jobbik szavazatarányában mutatkozott az én és a közvéleménykutatók felmérése között. Ezzel mellesleg egyetértett comet, valamint aranka2 is. A legutóbbi közvéleménykutatói pofáraesések szintén a Jobbikhoz kapcsolhatók: ld EP választások, ahol 1 jelölt bejutását latolgatták és lett belőle HÁROM! Szívesen kikeresném az akkori jóslatomat, én még Szima Judit bejutását sem tartottam elképzelhetetlennek, ő a Jobbik 4. jelöltje volt. Jóslatom pedig jócskán megelőzte a választásokat.”
  • 20. napiszar 2009. november 13. 15:36
    „A Szovjetunióban haldoklik nagyanyó, a nagyapó végigjárja az orvosokat, van-e valami remény - végül egy alternatív doktor azt mondja neki: egy módon
    segíthet az asszonynak, ha teljesíti férji kötelezettségét.

    Mire az öreg:
    - Nagyon öreg vagyok én már, kezem között halt meg Lenin elvtárs, hogy
    tehetnék én ilyet..?
    De az orvos csak győzködik, hogy nincs más lehetőség - nagyapó hát
    összeszedte minden erejét és teljesített. Reggel ébredezik, hát nincs
    mellette az ágyban az Asszony: ott sürög-forog a konyhában, palacsintát sütöget, kacag és dalol. Nagyapó elkeseredetten verte a falba a fejét:
    - Mekkora barom vagyok! Megmenthettem volna így Lenin elvtársat is!!!”
  • 19. valoperes_zugugyved 2009. november 13. 14:31
    „hazudtok.”
  • 18. bo 2009. november 13. 14:08
    „"Kimozdult a mélypontról az MSZP" ..... Haha! de merre, lefelé?!:-))))”
  • 17. klj_54 2009. november 13. 13:29
    „10. hozzászólás achilleus 2009.11.13. 10:19

    Igazad van Achilleus, valóban sok ökörséget mondott már Kovács.
    Az MSZP kérdezte, honlapján, mi lenne az amivel a legtöbbet tehetné (Kovács) az MSZP jövő évi jobb szereplésért.
    Elküldtem nekik a véleményem:
    Kovács László nyugdíjba vonulásával és a politikai életből való végleges távozásával tehet legtöbbet az MSZP jobb eredményéért!”
  • 16. szunyi 2009. november 13. 13:17
    „12. hozzászólás achilleus

    Az a választás senkit nem érdekelt, pont úgy ahogya pécsi se.
    A kérdés az ,h ogy a maradék 30% aki azért az ogy.-i választásokra elfog menni hogy szavaz?
    Kérdés lesz-e 2/3-a a FIDESZ-nek, vagy valami félelem miatt a választók egy része rászavaz az MSZP-re.
    + ott van az MDF (mindig kiesett, ha a közvéleménykutatást néztük, de mindig bejutott (EP))”
  • 15. N.P. 2009. november 13. 13:03
    „achilleus 2009.11.13. 10:42

    "Gondolom, most is kb 1000-1200 embert kérdezhettek meg telefonon. Akkor nézzünk egy tényleges választást ugyanabból az időszakból, időközi Csorna: Bár érvénytelen lett a csornai időközi országgyűlési képviselőválasztás első fordulja, mivel a szavazásra jogosultak mindössze 21,75 százaléka ment el de ez is 9820 szavazót jelentett, azaz kb 8-9 x többet, mint a ahányat közvéleménykutatók TELEFONON megkérdeztek."

    -- amit írtál az igaz csaK NEM A VALÓ! Te pontosan tudod, hogy a csornai eredményt semmiképpen nem lehet kivetíteni, hiszen a kutatók kutatási metódusa más. Kérdezném, hogy a csornai egyetemi tanárok, harangöntők között mi volt az MSZP/Fidesz/Jobbik arány?”
  • 14. aranka2 2009. november 13. 11:11
    „Érdekes, sokak szerint Comet mondta meg a tutit. Szerintem is.
    Egyáltalán nem örülök neki, de a Jobbik min. 20%-ot biztosan hoz, mert a többi gyalázatosan hülye, vagy gazember (esetleg mind a kettő)”
  • 13. Lacas 2009. november 13. 10:47
    „11. Semmit nem mondanak? Akkor mi mondana neked valamit? Ő is közvéleménykutató aki telefonon hivogatja az embereket.Ennél bennfenteseb személy szerintem nincs is”
  • 12. achilleus 2009. november 13. 10:42
    „Gondolom, most is kb 1000-1200 embert kérdezhettek meg telefonon. Akkor nézzünk egy tényleges választást ugyanabból az időszakból, időközi Csorna: Bár érvénytelen lett a csornai időközi országgyűlési képviselőválasztás első fordulja, mivel a szavazásra jogosultak mindössze 21,75 százaléka ment el de ez is 9820 szavazót jelentett, azaz kb 8-9 x többet, mint a ahányat közvéleménykutatók TELEFONON megkérdeztek. Az eredmény ismert: 73% Fidesz-KDNP, 13% Jobbik, 8% MSZP, 4% Független jelölt, 2% MIÉP (!), más párt, SZDSZ, MDF nem indult (de a listán nincs). Mivel ez a Nyugat-Magyarországi Fideszes beállítottságú körzet, némi korrekció szükséges az országos állapotokra, és Budapestre súlyozva (úgy ahogy a közvéleménykutatók is teszik, csak 10x annyi, ténylegesen leadott szavazat alapján):reális extrapoláció: Fidesz: 65-67%, MSZP 10-14%, Jobbik 17-20% (itt a legnagyobb az eltérés!!!), egyéb pártok összesen 4-6%. Ez a biztos választók %-ában értendő.”
  • 11. N.P. 2009. november 13. 10:23
    „Már elnézést de a :"A Jobbikot én 20% körül látom." vagy a "A Szondánál dolgozó ismerősöm nem ezt mondta " tartalmú mondatok semmit nem mondanak. (én a Holdat nagyobbnak látom mint a Venust...)

    comet 2009.11.13. 09:36
    Fájdalom, de igazad van!”
  • 10. achilleus 2009. november 13. 10:19
    „8. hozzászólás klj_54 2009.11.13. 10:00
    Kovács Kan László Semmittevőnek, más beszólásai is voltak,
    pl. a 23 millió "románról" és - mindezideig - ő az egyetlen jogerősen elítélt választási hazudozó (ami ezért a hazudozások mértékét és kiterjedését illetően mégiscsak feltűnő).”
  • 9. antikos 2009. november 13. 10:01
    „A Jobbikot én 20% körül látom. Akárkivel beszélek, mindenki az MSZP-t szidja. Szerintem párt névsor alapján készült a felmérés:) Ismerek olyan párttagot, aki már nyáron sem szavazott a szoci pártra... Teljes a kiábrándultság!

    A fidesz és a jobbik fog harcolni tavasszal a mandátumokért. Meg fog lepődni a fidesz - véleményem szerint.”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: hosszabb lehet a tanév

A vírus olyan gyorsan terjed, hogy valószínűleg egyre több oktatási intézményt kell majd bezárni. Tovább olvasom