Délmagyar logó

2017. 05. 22. hétfő - Júlia, Rita 15°C | 26°C Még több cikk.

Selyemzsinór a Volán-vezetőknek

Inog a Volánbusz Zrt. vezetőinek széke; a fejlesztési tárca leállította a Volán múlt héten - a tulajdonosi jogokat gyakorló vagyonkezelő jóváhagyása nélkül - kiírt járatkiszervezési tenderét - írja a szombati Magyar Nemzet.
A lapnak nyilatkozva Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár nyilvánvalónak nevezte, hogy a Volánbusz vezetési gyakorlata nincs összhangban a kormány célkitűzéseivel, amelynek személyi konzekvenciáit a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnek (MNV), vagy akár maguknak a közlekedési társaság vezetőinek önként kell levonniuk.

Elmondta: uniós előírás, hogy 2016-ig a távolsági közösségi közlekedés viszonylatainak 5-30 százalékát alvállalkozókkal kell végeztetni. Ezt a magyar állam kész betartani, ám nem az eddigi gyakorlat szerint - írja a lap.

Olvasóink írták

  • 8. reagens 2010. augusztus 07. 20:05
    „A partiscum a nyerő mutyicége a volánnak és kész.
    Mellesleg az elővárosi vasútfejlesztés Szeged körül olyan nulla, hogy 100 éve több és korszerűbb volt! Hála a szeri szerű :)) volán cégeknek és a cinkos városvezetéseknek, kormányzatnak.”
  • 7. CID 2010. augusztus 07. 19:04
    „Mondjuk, az is érdekes, hogy a Tisza Volántól korkedvezménnyel nyugdíjba ( és nem nyögdíjba) ment sofőrök a Partiscumnál sofőrködnek.”
  • 6. CID 2010. augusztus 07. 19:02
    „5. Azért ez érdekes, hogy tudja az alvállalkozó olcsóbban közlekedtetni az adott járatot mint a volán ( s gondolom még nyereséget is termel ). Lehet egy két embert ki kellene rúgni, lecserélni a volánnál.”
  • 5. Szemif 2010. augusztus 07. 18:08
    „1. Az alvállalkozó egy fix összegért vállalja, ha ez alacsonyabb, mint a volán által a járatokra költött pénz, a volán jól jár. Az alvállalkozó általában saját buszokkal dolgozik, amik újak, vagy újszerű használt nyugati buszok, az utas jól járt. Az alvállalkozó cége értéke a sokszorosára nő, ha alkalmas menetrendszerinti buszközlekedés ellátására, az alvállalkozó jól járt.

    2. Legalább 5%-ot KELL legfeljebb 30%-ot SZABAD, így a pontos. Hozzáteszem januárban még arról volt, szó, hogy amelyik volán akarja az felviheti az arányt 50%-ig is. De igazából az alvállalkozósdi csak a Volánbusznál népszerű. A Tisza Volán saját magából választott le egy részt (ez lett a Partiscum busz) és annak adta "alvállalkozásba" a Szeged körüli viszonylatai egy részét. Mondjuk Makó körül az 5167-es, 5183-as és 5184-es (Makó-Királyhegyes, Makó-Igás, Makó-Bogárzó menetrendi mezők járatait az ML-Busz Bt. vette át még 2006-ban.

    3. Az 5009-es menetrendi mező (Szeged Indóház tér-Hódmezővásárhely vá.) köszöni szépen megvan. Az üzemeltetését a Tisza Volán 2007-ben elnyerte 8 évre. Valójában már 2006-ban átvették a vonalat, mivel senki sem adott be rajtuk kívül érvényes pályázatot, a Hód-Mező Kft azt gondolta, hogy nem kell teljesíteni a kiírás feltételeit, ugyanis ez új, alacsony belépésű -de nem full alacsonypadlós!- légkondícionált buszokat nem engedhette meg magának, a volán ellenben igen. Amúgy a cég azóta is megvan, szervízük van, és különjáratokat vállalnak.”
  • 4. KolompárRómeó 2010. augusztus 07. 16:37
    „Azt hittem, a selyemzsinórral fojthatják meg a részeg, üvöltöző, verekedő utasokat a sofőrök.”
  • 3. LukSzusz 2010. augusztus 07. 16:31
    „HÓDMEZŐ járat hová lett?”
  • 2. gavallér 2010. augusztus 07. 15:04
    „A bástyák inognak! Most 5 vagy 30 %?”
  • 1. CID 2010. augusztus 07. 11:03
    „"uniós előírás, hogy 2016-ig a távolsági közösségi közlekedés viszonylatainak 5-30 százalékát alvállalkozókkal kell végeztetni."

    Nem értek a közösségi közlekedéshez, így ezt a <moderálva> sem értem. Valaki hozzáértő elmagyarázná, i ennek az értelme, előnye.........”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy éve ismerte gyilkosát a rendőr

Többször meglátogatta a svájci Bázelben gyilkosát az Alsóörsön lelőtt Gamauf János rendőr az elmúlt… Tovább olvasom