Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Többet vásárolunk a kisebb önkiszolgáló boltokban

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszer kereskedelemben.
Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszer kereskedelemben – derül ki a GfK Hungária hazai vásárlási szokásokat vizsgáló, ezer főt felölelő személyes megkérdezésen alapuló Shopping Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmányából. Míg a hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek elsősorban a napi rutinbevásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei, addig a hipermarketek továbbra is a nagybevásárlások kedvelt színterei.

A GfK Hungária által készített, a magyar háztartások vásárlási szokásait feltérképező Shopping Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmányból, az értékesítési csatornák vizsgálatából kiderül, hogy Magyarországon a kisebb üzletek továbbra is lényeges szerepet töltenek be az élelmiszer-kereskedelemben. Olyannyira, hogy 2004 óta először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket – a hipermarketekkel szemben – olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre.

„A mostani megkérdezésből kiderült, hogy a válaszadók 32 százaléka említette a kisebb önkiszolgáló boltot, szemben a hipermarketek 27 százalékos említési arányával, de legalább ilyen érdekes, hogy a szupermarketek is felértékelődtek, és immár a megkérdezettek 14 százaléka említette, hogy ott költi a legtöbb pénzt élelmiszerre" – mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának szektormenedzsere.

Minden értékesítési csatornának megvan a saját jellegzetessége, és a legtöbb esetben definiálhatók azok a vásárlási típusok, melyeket a vevők jellemzően az adott bolttípusban végeznek.

A hipermarketek elsősorban a nagybevásárlások színterei. Jellemzően az árengedmények, akciók miatt keresik fel a vásárlók ezt a csatorna fajtát, de emellett szinte minden típusú vásárlás – a napi rutinvásárlások és a sürgős szükséglet kielégítése céljából végzett vásárlások kivételével – megfigyelhető egy hipermarketben.

A diszkontoknál az árengedmények, akciók keresése, illetve a nagybevásárlások a legjellemzőbb vásárlási alkalmak. Az árengedményeket és akciókat keresők 46 százaléka, míg a nagybevásárlásokat tekintve 41 százalék említette a diszkontokat. Minőség és választék tekintetében a láncok között a középmezőnyben helyezkednek el, emellett viszont a legkedvezőbb árszínvonalat kínálják.

A hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek alapvetően a napi rutinbevásárlások (a megkérdezettek 70 százaléka említette), a sürgős szükséglet kielégítésére irányuló vásárlások (65%), illetve a spontán vásárlások helyszínei. Legfontosabb előnyük a lakó- vagy munkahelyhez való közelség, valamint a boltok személyzetével kialakított személyes kapcsolat, amelynek eredményeképpen a vásárlók úgy érzik, ezekben az üzletekben az átlagosnál jobban figyelnek rájuk. A hazai láncokat alkotó boltok választéka gyengébb, mint az összes élelmiszer-kereskedelmi lánc átlaga, áraik is magasabbak az átlagosnál, a boltok kialakítása és termékeik minősége pedig átlag közeli.

Olvasóink írták

  • 5. ankusz 2009. február 12. 09:10
    „Kraftwerk!Nem értek veled 1-et!Nehogy azt hidd,hogy a kis boltokban minden ajjj de jó dolgokból készült hiszen a magyar termék se magyar termék már!pl:szegedi pirospaprika.... na mind1,én teljes mértékben megvagyok elégedve a Lidl-es termékekkel,bár Ketchupot márkásat szoktam venni,abba se sok a paradicsom de az íze tény h jobb.De a Lidl mellett szóljon az,hogy nagyon sok tejtermék kíváló,felvágott stb....Az hogy vmi márkás még nem jelenti feltétlenül azt,hogy jó is.... ha egy magyar márka jó akkor egy külföldi is jó lehet.Neked nem vált be ok.... de nem feleslegesen járnak oda annyian vásárolni,a minőség százszor jobb mint 1 Ts minőség.Manapság minden mű amit boltban veszel,ezért inkább készíts otthon házi Ketchupot :-P”
  • 4. floridaimagyar 2009. február 12. 02:52
    „En abba a boltba megyek a legtobbszor ami a legkozelebb van a hazamhoz.”
  • 3. CsImre 2009. február 11. 23:31
    „Én csak a kisebb bevásárlásokat szoktam intézni, s ez nem önkiszolgáló boltban történik. Bemegyek, és tudják, mit fogok kérni, mondanom sem kell, már hozzák is, kivéve, mikor megpróbálnak megijeszteni, hogy már elfogyott. Ezt egy Tesco sosem fogja tudni überelni. :)”
  • 2. Sziti 2009. február 11. 21:34
    „A gyógyszeriparnak is meg kell élni.”
  • 1. Kraftwerk 2009. február 11. 17:16
    „Gondolom a jó kis LIDL-ről van éppen szó....
    Mert arra illik a legjobban a cikk,az un.kissebb önkiszolgáló üzletre....
    Fantasztikus akciókkal,neve sincs termékekkel,etetik a magyar fogyasztókat,azok pedig vevők mindenre!!!!
    Mert amit kint nem eszik meg a ottani honpolgár,mert egészségtelen,meg isten tudja miből készül,azt itt el lehet adni!!!!Meg is veszik!!!!
    A legjobb példám erre:LIDL HOT KETCHUP
    Mit is jelent a felirat?Elképzelhetően csípős ketchupról lehet szó,de mikor megnézem a doboz hátoldalát,szörnyűlködve látom,hogy nemhogy se chilit,fűszer vagy erőspaprikát tartalmazna,de még PARADICSOM SINCS BENNE!!!!!!Helyette van mindenféle idegen anyag!!!!
    Azóta nem is járok oda,tán kétszer voltam összesen,de nem is akarok tovább hallani sem róla!!!!
    A röhej pedig az,hogy ezeket NEM vagy SENKI NEM ELLENŐRZI!!!(fogyasztóvédelem,ÁNTSZ,stb...)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem rabolták ki a postást Szekszárdon - ő találta ki

Ő lopta el a 30 ezer forintot is. A rendőrség tegnap lezárta miatta az összes Szekszárdról kivezető… Tovább olvasom