Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 15°C Még több cikk.

Villányban készült a legtöbb Pannon bor

A régió négy borvidékéről idén eddig 19 féle Pannon bor került eddig forgalomba.
Az utóbbi öt évben a villányi borvidéken hozták forgalomba a legtöbb, Pannon borrégió jelzéssel ellátott bort, a régió négy borvidékéről idén eddig 19 féle Pannon bor került eddig forgalomba - tájékoztatott a tisztújítás előtt álló borrégió elnöke.

Schmidt Győző, a 2008-ban létrehozott szervezet elnöke arról számolt be, hogy 2011-ben 39, 2012-ben 32 bort forgalmaztak Pannon borrégió jelzéssel, ezek között 21, illetve 24 származott a villányi borvidékről. A legkevesebb bort a pécsi borvidék pincészetei látták el a régió jelzésével, és a szekszárdi borvidéken is évente 2-3 Pannon bor készült.

A Pannon borok mennyisége 2011-ben 8988, 2012-ben 8416 hektoliter volt, az idén - az eddigi adatok szerint - 7642 hektoliter régiós jelzésű bor kerül a polcokra.

A borrégió elnöke elmondta: a pécsi, villányi, szekszárdi és tolnai borvidéken néhány cég használja a Pannon nevet, mert így nagyobb mennyiségű, oltalom alatt álló eredetmegjelölésű (oem) bort tud piacra vinni. A Pannon borrégió előtt ma is nagy lehetőség, hogy az oem-kategóriában előrelépjen - tette hozzá.

Mint mondta, a borrégióban lehetőség van arra, hogy négy borvidék boraiból készült, házasított borokat minőségi borként forgalmazzanak. A borrégiónak a borvidékekhez képest előnye az, hogy a régióból származó, de máshol feldolgozott szőlőből készült bort nem lehet Pannon jelzéssel forgalmazni, míg egy borvidék esetében ezt megtehetik más tájegységben működő feldolgozók - magyarázta.

Így nem fordulhat elő, hogy Pannon név alatt olyan bort visznek piacra, amelyik nem felel meg a helyi termelők elvárásainak - jegyezte meg.

A Pannon borok piaci helyzetéről elmondta: minőségi borként palackonként 500 és 2500 forint között kerülnek a polcokra. Az export kapcsán a borrégió elnöke a bonyhádi Danubiana Kft. példáját említette, amelynek ügyvezető igazgatója is. A cég Pannon jelzésű fehér borait az Egyesült Államokban 9 dolláros áron kínálják az üzletek.

Schmidt Győző az elmúlt öt évet értékelve azt mondta, hogy a borrégió marketingterveit a pályázati források csökkenése miatt nem sikerült teljesen valóra váltani. A jövőben a Pannon Borrégió Top25 versenyt és egy Pécsett kiadott, ingyenes borászati, gasztronómia szaklap megjelenését tartják fontosnak, amelyet többek között a villányi, völgységi és szekszárdi hegyközség is támogat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2012-ben több mint 11 ezer gyógyszermérgezés történt

Az esetek csaknem kétharmada öngyilkossági kísérlet volt - írta a Népszabadság. Tovább olvasom