Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Volt-e Bajnainak off shore cége?

A Fidesz választ vár a miniszterelnöktől arra, hogy Bajnai Gordon igazgatója volt-e egy Cipruson bejegyzett off shore cégnek 2005-ben.
Az ellenzéki párt szerint ugyanis, ha ez így van, akkor a kormányfőnek távoznia kellene, hiszen a kabinet törvényjavaslatot készített az off shore cégekbe mentett vagyonokról.

Cser-Palkovics András (Fidesz) keddi sajtótájékoztatóján sajtóhírek alapján mondta el, hogy 2005-ben a Wallis érdekeltségébe tartozó cég megvett 2,1 milliárd forintért egy másik céget, amelyet aztán állami megrendelésekkel felerősítettek. Ezt a céget később 5,2 milliárd forintért adták el, a vevő pedig három Cipruson bejegyzett off shore vállalkozás volt, amelyek közül az egyiknek Bajnai Gordon volt az igazgatója.

A Fidesz ebben az ügyben a parlamentben kérdezte már a pénzügyminisztert, Oszkó Péter azonban, szerintük, kitérő választ adott. Ezért a Fidesz most a miniszterelnöktől tudakolja, hogy az újsághír igaz-e, és valóban így akart-e kibújni az általa vezetett cég az adófizetés alól.

Olvasóink írták

  • 17. vona 2009. május 27. 08:29
    „GYILKOS!”
  • 16. comet 2009. május 26. 18:36
    „"Bajnai Gordon miniszterelnököt kellene kihallgatnia az ügyészségnek a Dataplex ügyében - állítja a hétfői Magyar Nemzet. Bajnai volt ugyanis az igazgatója az ügyben szereplő egyik ciprusi cégnek. Az ügyészség hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt indított nyomozás során jelenleg Ciprusról próbál információkat szerezni a bűntettben szereplő offshore cégekről, pedig a kormányfőtől egyszerűbb lenne a részleteket megtudni. Félő, hogy a ciprusi hatóságok lassúsága miatt az ügy elévül." - talán ébredeznek már nálunk is.

    Az offshore cégek lényege hogy a vagyonok ellenörizhetetlen terepre kerüljenek. Hogy ez az adóhatóság kijátszása, vagy a síbolt vagyon eltüntetése, vagy egyszerű tőkekimentést takar az már csak részletkérdés.
    A kimentett vagyont többen 20 ezer milliárd ft-nak megfelelő összeg felett becsülik. Az is köztudott hogy az állami vagyon jó része köddé vált. A rendszerváltás óta tartó szabadrablást csak külföldi bankok és offshore cégek közreműködésével lehetett kivitelezni.”
  • 15. achilleus 2009. május 26. 17:28
    „Azt mindenesetre javasolhatná a Fidesz, hogy a VOLT miniszterelnököknek ne járjon másfél millás havi zsebpénz. Túl sok az e pozícióban leszerepelt, de még meglehetősen fiatal szocialista kártevő: Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai.”
  • 14. girzelda 2009. május 26. 17:15
    „A FIDESZ csak kérdezni tud? Habár e rendszerben nem is kell a bizonyíték, hisz az csak plusz munkát jelentene az igazság szolgáltatásnak! Amikor így is elvannak jól a babérjaikon.”
  • 13. achilleus 2009. május 26. 16:58
    „12. hozzászólás achilleus 2009.05.26. 16:56
    Az összegből 3% így is hiányzik. Na kiér lehet valójában??”
  • 12. achilleus 2009. május 26. 16:56
    „"A Fideszre 71 százalékuk szavazna most vasárnap, az MSZP-re pedig 17 százalék. Rajtuk kívül csak a Jobbik támogatottsága haladja meg májusban az 5 százalékos küszöböt (6 százalék), míg az MDF 2, az SZDSZ pedig 1 százalékon áll a biztos szavazó párválasztók körében." - Századvég-Forense (mai)”
  • 11. achilleus 2009. május 26. 16:51
    „Nyomul a pénzre a másik is, a logaritmusfélék meg benyalnak:
    "Több frakciótag lapunknak kijelentette: eddig bizonytalan volt, hogy megszavazzák-e a Táncsics Alapítvány "átadását" Gyurcsány Ferencnek, de a most kialakult hangulatban "ez nem kérdés". (...) Úgy tudjuk, a frakcióban nyílt szavazással, kézfeltartással döntöttek Gyurcsány kuratóriumi elnökségéről. Nem kellett megszámolni a szavazatokat, "látható többséggel" erősítették meg a korábbi döntést."
    Mernének nem benyalni ....”
  • 10. darkgamer 2009. május 26. 16:29
    „offshoros bor = magyar bor :)

    8: Rablóból lesz a legjobb pandúr? Jó lenne, de kicsit nehéz hinni ebben a mai Magyarországon. Itt mindenki lop. A mérték a kérdés csak. Nem hiszem hogy a panelsámánokkal támogatott szittyamagyarok ne lopnának ha hatalmon lennének. Everybody lies.”
  • 9. achilleus 2009. május 26. 16:24
    „2. hozzászólás Logaritmus 2009.05.26. 15:28
    Megszokhattuk már, hogy Logaritmus elvtárs teljes mellszélességgel kiáll minden sumákság mellett, amit a kormány tagjai követtek el. Hiába nekik minden meg van bocsájtva. Ezért állunk itt. Ráadásul ezek olyan pofátlanok, hogy vizet prédikálnak, miközben a sárga földig leitták már magukat az offshoros borokból. De nekik szabad, logaitmus elvtárs szerint.”
  • 8. Logaritmus 2009. május 26. 16:12
    „6. hozzászólás comet: ezek szerint az USA, Svájc, stb. nem rendelkeznek komoly gazdasággal? Húha. A kormány meg éppen most tesz - pl.: 30% forrásadó bevezetésével - igen hatásosnak tűnő intézkedéseket az off-shore cégek ellen, amiket megszüntetni nem lehet (másik országban vannak, nem tilthatod be hogy külföldi vállalatok idehaza tevékenykedjenek, stb.) de értelmetlenné tudod tenni a létüket. A mostani kormány több tagja a gazdasági életből jön, ahol más volt a cél (minél nagyobb profit, adó legális minimalizálása) viszont kiismerték a kiskapukat amiket most, az új szerepben legalább be tudnak zárni. Mennyivel szebb lenne tényleg, ha ezeket az adózási kiskapukat, vagyonadót, stb. filozófus-politikusok zárnák be ill. vezetnék be, na de ők semmit nem értenek ehhez az egész kérdéshez.”
  • 7. darkgamer 2009. május 26. 15:49
    „Az hogy offshore, az egy szó, de nem is ez a baj. Hanem, hogy Logaritmusnak igaza van és az átlagmagyarnak az offshore szó már szinte sátáni, tuti az ördög műve. A Mónika showba kellene rakni pénzügyi/gazdasági alapismeretek tanfolyamot, hátha...

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Offshore

    "Kevéssé ismert, hogy az uniós csatlakozás előtt bizonyos tekintetben Magyarország is offshore helyszínnek számított."

    Na most akkor mi is van? :)”
  • 6. comet 2009. május 26. 15:48
    „az offshore cégek a rablás eszközei és ezt mindenhol jól tudják, csak ahol az offshore cégekkel manipulálók erős pozícióban vannak ott nehéz ez ellen tenni. Az offshore problémát a nagyhatalmak kiemelten kezelik a jelenlegi válsággal kapcsolatban, és erős nyomást gyakorolnak az erre a bevételre számító országokra. Pénzkimentéssel tönkre lehet tenni egy ország gazdaságát, mely ténynek prezentálásában nem Magyarország lenne az első. A pénz önmagában hozzáférési jogcím, azaz forrás, és nem mindegy hogy egyesek ezt a forrást kiviszik az országból. Az adó kiesés, és a jogos bírósági behajtások ellehetetlenítésével nem is számolva.
    Lehet hülyíteni a lakosságot az offshore-kodás reklámozásával, meg lehet hivatkozni olyan országokra, ahol ezt lehet, de tudni kell hogy komoly gazdasággal és felelős politikai vezetéssel rendelkező országoknál szigorúan büntetik a pénz kimentést.”
  • 5. hazaipalya 2009. május 26. 15:43
    „garbon nezd meg a Jobbik kampanyvideojat,amit nem engedett leadni az echotv! Rendcsinalas lesz hamarosan!végre.”
  • 4. hazaipalya 2009. május 26. 15:41
    „hirextra hu n mar 50 %on van a JOBBIK! pedig ez nem jobboldali portál. Ajjaj :PPPp-”
  • 3. garbon 2009. május 26. 15:36
    „A tolvajok fejedelme lett miniszterelnök. Ebben az országban lehet miniszterelnök, gyilkos, tolvaj csirkefogó hazug lúzer csak rendes ember nem.”
  • 2. Logaritmus 2009. május 26. 15:28
    „Oszkó Péter "kitérő" válasza az volt, hogy a ciprusi bejegyzésű cég megvásárolt egy vállalkozást, majd azt később haszonnal adta tovább, és az ebből képződött nyereség után nem fizettek adót - ami után Magyarországon sem kellett volna adót fizetniük, tehát lényegtelen volt ebből a szempontból, hogy itthoni cég v. külföldi v. magyar személyek/cégek külföldi leányvállalata a vásárló.

    Amúgy a Fidesz már megint azokat szólítja meg ezzel a buta tartalmú politizálással, akik a világ dolgaiban minimálisan sem jártasak. Szlovák, ciprusi, osztrák, román vállalkozása főleg az EU csatlakozás óta bárkinek lehet, és nem is kevesen élnek a lehetőségekkel.”
  • 1. comet 2009. május 26. 14:28
    „egy bizonyos Kóka nevű jómadarat hiányolok a cikkből, aki emlékezetem szerint értelmi szerzője volt a pár hónap alatt 3 milliárdos hasznot hozó biznisznek.(a három milliárdról persze senki ne gondolja, hogy talált pénz. Pénzügyi szakemberek nagyon jól tudják hogy mindennek meg van az ellentételezése, ami jelen esetben a kényszer állami megrendelések költségeiben keresendők.)
    Vagy az már egy másik ügylet lett volna?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háromszor biztonságosabbak az autópályák

Bővülő gyorsforgalmi úthálózat mellett is csökkent a balesetek száma az autópályákon tavaly. Tovább olvasom