Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

Extrém kaland Szentesről Csongrádra tekerni

Csongrád, Szentes - Annak, aki Szentesről Csongrádra teker, háromszor kell kereszteznie a 451-es utat. Vagy mehet a bringás szembe a forgalommal, a padkán. Esetleg amilyen gyorsan csak lehet, átsiet a hídon az autók sávjában. Mindhárom megoldás veszélyes, joggal akadtak ki az ügyön a két város netezői.
– Nem engedem a gyerekeknek, hogy kerékpározva menjenek át. Leszállunk és végig toljuk a bringát. Való igaz, hogy egy normál szélességű kerékpárút nem férne el a főút és a szalagkorlát között, de valami megoldást csak kellene találni – hallottuk Szentesen Pallag Pétertől. A férfi két gyermekével a szentesi, Tisza-parti víkendházukból indult kerékpárral a csongrádi Körös-torokba, és mint minden túrázónak, nekik sem kis feladat az átjutás. Jobb megoldás híján pár száz métert kell megtenniük centiméterekkel a kamionok, buszok mellett.

A két város közötti bringás káoszról többször írtunk, a fő probléma a híd környékével van. Aki nem járatos arra, a biciklisek által járt útvonalat felülnézetből úgy képzelheti el, mintha egy kisgyerek olyan pálcikaszéket rajzolna, amelynek nincs hátsó lába: a „támla" a csongrádi, az „első láb" a szentesi gát, az „ülőke" pedig a híd a hozzá vezető veszélyes szakasszal. Szentestől a gáton a 451-es főútig, illetve a csongrádi hídfőtől, szintén gáton a Körös-torok irányába jó minőségű, kényelmes sávokat építettek a kerékpárral közlekedőknek.

Türelmesen kivárni az elhaladó járműveket - ez a Csongrádra biciklizés első lépése. Fotók: Králik Emese
Türelmesen kivárni az elhaladó járműveket - ez a Csongrádra biciklizés első lépése. Fotó: Králik Emese

A kettő között azonban olykor valódi életveszéllyel kell küzdeni. Szentesről Csongrádra – ha szabályosak akarunk lenni – háromszor kell keresztezni a főutat. Egy szentesi férfi, Garai Szabó Imre Facebook-bejegyzését nemrég százak osztották meg – ismét kiderült, hogy a két város lakói tarthatatlannak ítélik a helyzetet. „Nyár van, ráadásul nemsokára kezdődik a Körös-toroki Napok, éjszaka is sokan járnak arra, elképesztő, hogy semmi nem történik, amíg nem lesz egy halálos baleset" – írta. A híd egyik oldalán egy szervizutat alakítottak ki, a közlekedők nem használhatják, a másik oldalon halad a kerékpárút – amely Szentes felé futva egyszer csak elfogy.

Ha a Kurca partjáról haladunk biciklivel a „szomszédvárba", jelenleg három lehetőség adódik, egyik sem megnyugtató. Első, hogy három alkalommal leszállunk, és áttoljuk a bringát keresztben a 451-es úton. Második, hogy a forgalommal szemben, a padkán tekerünk. Harmadik, hogy teszünk mindenre, és amilyen gyorsan csak lehet, áttekerünk a hídon. Mindhárom megoldásra gyakran látunk vállalkozókat.

Egyelőre nem tudni, mi lesz a megoldás. A szakasz állami tulajdonban van, ott feltehetőleg egyik önkormányzat sem kezd építkezésbe. Tavaly megírtuk: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázati pénzből szeretne kerékpáros-aluljárót kialakítani. Ha lesz rá pénz. És akkor is csak leghamarabb jövőre. Kérdeztük a társaságot, hogy áll a projekt, lesz-e belőle valami, vagy van-e esetleg újabb ötletük, de kérdéseinkre lapzártánkig nem kaptunk választ.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem kémcsőben terem a szőlő - évek óta hangoztatják a csongrádi borászok

Végre hivatalos papír is van arról, hogy léteznek olasz borhamisítók. A csongrádi borászok évek óta mondták ezt. Tovább olvasom