Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Jövő őszre készülhet el a csongrádi elkerülő út

Csongrád - Az ütemterv szerint 2009 novemberében adják át a 451-es főút Csongrádot elkerülő szakaszát, amely 4528 méter hosszú lesz, s mintegy 4 milliárd forintból épül meg. A nyomvonallal érintett területek kétharmadára elfogadták a vételi ajánlatot a földtulajdonosok, a többi esetben kisajátítási eljárás indul a napokban. Májusban kezdik a régészeti feltárást, s év végén kerülhet sor az első kapavágásra.

Gőzerővel folyik a csongrádi elkerülő út építésének előkészítése. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a kiviteli tervek elkészültek, a nyomvonalon érintett területek földhivatali záradékoltatása, művelési ág alóli kivonása, illetve építéshatósági engedélyezése megtörtént. A szükséges földek kétharmadára elfogadták a vételi ajánlatot az ingatlantulajdonosok, a többi esetben kisajátítási eljárás indul a napokban.

A kiskunfélegyházi ágon eredetileg négyágúra tervezett körforgalmú csomópontot most tervezik át ötágúvá. A mintegy négymilliárdos projektet 85 százalékban az unió finanszírozná, a fennmaradó részt pedig állami forrásokból fedezik.

Az ütemterv szerint 2009 novemberében adják át a 451-es főút Csongrádot elkerülő szakaszát
Az ütemterv szerint 2009 novemberében adják át a 451-es főút Csongrádot elkerülő szakaszát


Májusban megkezdődik a nyomvonalon a lőszermentesítés és a régészeti feltárás. Ekkor nyújtják be a pályázati dokumentációt is. Az ütemterv szerint augusztusban írnák ki a kivitelezői közbeszerzést, októberben a támogatási szerződést, novemberben a kivitelezői megállapodást írnák alá. A tervek szerint év végén megindulnak a nagyobb földmunkák, és 2009 novemberében adnák át a forgalomnak a 4528 méter hosszú útszakaszt.

 A Csongrádot nyugatról megkerülő út két végpontja a kiskunfélegyházi és az ipari parkhoz vezető „elkerülő" út találkozásánál, illetve délen, a szentesi úton, a vasúti átjáró közelében lesz. Mindkét helyen körforgalom könnyíti majd a közlekedést. A Kéttemető és a Szegedi úti kereszteződésben is körforgalmat alakítanak ki, továbbá négy helyen földútcsatlakozást építenek. Ezen felül 35 átereszt és egy fél- és fénysorompós vasúti átjárót alakítanak ki. A környező tanyák biztonságos megközelítését a nyomvonal mentén több, négy méter széles, hengerelt, kohósalakos szervizút biztosítja majd.

A Tesco is vár az elkerülőre. A csongrádi önkormányzat legutóbbi rendkívüli ülésén hozzájárult ahhoz, hogy a leendő elkerülő út félegyházi úti végpontjánál ötágú körforgalmat alakíthassanak ki, melynek egyik ága a 3000 négyzetméteres eladóteret és mintegy 1500 négyzetméteres üzletsort magába foglaló áruházhoz és annak parkolójához vezetne. Mindebből arra lehet következtetni, hogy a Tesco vagy megvárja a csongrádi elkerülő út megépítését, és csak utána fog hozzá a beruházáshoz, vagy az útépítéssel egy időben kezdi meg csongrádi fejlesztését.

 
 

Olvasóink írták

  • 3. n-orbi 2008. május 07. 14:00
    „Sajnálatos tény, hogy egyesek szerint a TESCO fontosabb a városi lét szempontjából, mint a szálloda, a szinház, az uszoda, vagy kevesebb de korszerűbb és hatékonyabban működő iskolák és óvodák. Az is egy sajnálatos dolog, hogy az egyre csökkenő forgalmat az elkerülő út tovább csökkenti majd. S mint tudjuk az elkerülő út elsősorban a tőlünk keletre fekvő települések érdekeit szolgálja semmit a mi városunkét. Lényegileg az elkerülő út csak a város 20 % tehermentesíti a forgalomtól, mert a mostani átmenő forgalom csak annyit érint. S majd meglátják ha ez sem lesz, még ennyi vendége sem lesz a városnak, mert elhúznak mellete. A következmény uygan az lesz, mint a későn megépült autópályáknak, segítik Románia és Szerbia gazdasági fejlődését a mi pénzünkön. Gratulálok. Ezt az utat 1990 előtt kellett volna megépíteni de legkésőbb 90-és 94 között. Ma többet visz mint hoz és mint tudjuk egy beruházás vizsgálatakor a pozitív és negatív externáliákat össze illik vetni és az externáliák mérlege alapján kell dönteni ! Itt ismét nem ez történt. Egy másik gazdasági időszakban, más gazdasági körülmények között az externális hatások másképp érvényesülnek, most a mérleg negatív ! Nem beszélve arról, ha megépül az M43-as út (Szeged-Nagylak)akkor ez ki fog ürülni, mint a város.(az elmúlt 20 évben közel 4000 főval csökkent a lakosságszám)Tehát az összevetet externális hatások szaldója tovább romlik majd a kép ! !!Csongrádnak arra kellene törekedni, hogy a lehető legnagyobb forgalmat a vároba vonzza!”
  • 2. Bokros 2008. április 18. 20:51
    „Az egyenes beszédet is ellehet majd kerülni!”
  • 1. Kuci 2008. április 17. 18:27
    „S meg indul a falu a fejlődés irányába ! !!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új Magyarország Pont Csongrádon

Csongrád - Az országban nyolcadikként, a megyében elsőként Csongrádon nyílt Új Magyarország Pont… Tovább olvasom