Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Fizessen mobillal a Sparban kápé és kártya helyett

A MobilFizetés november 11-től országszerte 400 SPAR, Kaiserís és Interspar üzlet kasszájánál használható, így a Telenor és a T-Mobile ügyfelei már a bevásárláskor is használhatják mobiljukat a készpénzes vagy kártyás fizetés helyett.
A szolgáltatás banki hátterét az FHB Kereskedelmi Bank biztosítja, a SPAR kasszarendszerének a mobilfizetési központhoz való csatlakozását vezérlő programcsomagot a Laurel Számítástechnikai Kft. fejlesztette ki, telepítette és engedélyeztette az adóhatóságnál.

Az új szolgáltatást csütörtökön mutatták be a sajtónak az együttműködő cégek. A gyakorlatban történő alkalmazás során kiderült: a fizetési folyamat nem hosszabb a bankkártyás fizetésnél, a készpénzesnél pedig biztosan gyorsabb. A kereskedők számára olcsóbb, mint a kártyás fizetés, s a pénz azonnal megjelenik a számlájukon.

A MobilFizetés menete: a kasszánál jelezni kell a pénztárosnak, hogy ily módon fizetünk, aki a tranzakció elindításához elkéri a mobilszámot vagy a MobilFizetés azonosítót. Az utóbbi átadására egy vonalkód leolvasásával is lehetőség van, amit az ügyfelek matrica formájában kapnak meg. A tranzakció elindítását követően hamarosan megérkezik a MobilFizetés üzenet a készülékre, amit a szolgáltatásnál megszokott módon, az "mSzámlánk" kiválasztásával, majd a szolgáltatáshoz tartozó PIN kód megadásával lehet jóváhagyni. Ezután a kassza kinyomtatja a blokkot.

A szolgáltatás általában minden SMS-képes mobiltelefonnal használható, csak a SIM kártyát kell kicserélni; a díjmentes kártyacserére és a MobilFizetés megkötésére a mobilszolgáltatók kijelölt üzleteiben van mód. A szolgáltatás banki hátterét az FHB Kereskedelmi Bank biztosítja, a szolgáltatáshoz kapcsolt bankszámla egyenlegének terhére lehet fizetni, vagyis a szolgáltatás igénybevételéhez szerződést kell kötni a bankkal. A szolgáltatás használata során küldött SMS-ek díja üzenetenként 20 forint, a banki díjszabást az FHB hirdetménye tartalmazza.

A Telenor, a T-Mobile és az FHB Bank 2008 októberében vezette be a MobilFizetés szolgáltatást. A szolgáltatás használatára szerződött ügyfelek az arra alkalmas SIM kártyával rendelkező mobiltelefonjuk használatával a bankszámlájukon rendelkezésre álló egyenlegük vagy hitelkeretük terhére fizetési tranzakciókat kezdeményezhetnek, egymás között pénzt utalhatnak. Fizetni lehet ily módon az üzletekben vagy az interneten, feltölthető MobilFizetéssel a mobilegyenleg, be lehet fizetni a csekkeket vagy kiegyenlíteni a közüzemi számlákat, a szolgáltatás például a parkolási bírságok befizetésekor is hasznos lehet.

Olvasóink írták

  • 6. mj52, 2010. november 21. 18:28
    „Gyerekcipő ez még..., erősen kétlem hogy a készpénzes fizetésnél bármelyik is gyorsabb.”
  • 5. LukSzkaivoker 2010. november 12. 08:31
    „A mobilos fizetésnek van értelme egyébként. Csak néhány dolgot elrontottak:
    - a Spar-ban értelmetlen, amikor ott vannak a kártyalehúzók;
    - senki nem fog miattuk SIM-et cserélni;
    - senki nem fog miattuk FHB-hoz menni;
    - lassabb a folyamat, mint egy hagyományos kártyás fizetés szerintem, a vevők ott fognak anyázni, akiket feltartanak (mondjuk ez a veszély nem fenyeget minket, ugyanis SENKI nem fogja használni)
    - a fizetés a mobil egyenleg terhére megy, szóval túl sok dolgot nem lehet venni így;
    - külföldiek nem használhatják.

    Viszont számtalan előnye van:
    [Ez itt az előnyök helye. Ha valaki tud egyet is szóljon :)]”
  • 4. joy 2010. november 12. 06:57
    „A Spar-InterSpar-DeSpar minden üzletében lehet mobilfizetni, vagy csak itthun?

    Mivel van kártyám, e-bankom, melyek tranzakciói ingyenesek, én sem fogok mobilbankni.
    Ráadásul -úgy tudom- külföldön sem elterjedt a rendszer.

    Azoknak előnyös, akik az FHB-nál vannak, kártyátlanok, és nincs számítógépük, csak egy mobiljuk a 2 szolgáltató valamelyikétől.”
  • 3. goldfish 2010. november 11. 22:16
    „Jól értem? Minden vásárlás után fizessek még plusz 20 Ft-ot és még valamennyi banki díjat???

    Hol élnek ezek??? :-)”
  • 2. tozso 2010. november 11. 19:43
    „Már nem érdekel. Persze még cseréltessem ki a SIM-et a szolgáltatónál. bankkártya úgyis nálam van.”
  • 1. GAgyi 2010. november 11. 16:12
    „Én inkább használom a kártyámat...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy év alatt 4,2 százalékkal lett drágább az élet

A fogyasztói árak októberben 4,2 százalékkal haladták meg az egy évvel azelőtti szintet. Tovább olvasom