Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

18 esztendő után újra jár a vonat a szikáncsi útnál

Hódmezővásárhely - Tizennyolc év elteltével tegnap újból beindult a vasúti közlekedés a vásárhelyi iparvágányon. A tervek szerint éves szinten több mint 20 ezer tonna nyersanyagot szállítanak itt a nagy betongyártó céghez. A szikáncsi utat keresztező sínnél ma egy speciális átjárót szerelnek fel.
Igencsak meglepődtek tegnap azok az autósok, akik Vásárhely határában, a Szikáncsra vezető úton közlekedtek. Ugyanis a Csomiép Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft. üzeménél pirosat mutatott a vasúti átjáró fénysorompója, amire 18 esztendeje nem volt példa. Ez pedig azt jelentette, hogy újból beindult a vasúti szállítás az iparvágányon. – Ezt a vágányt még 1982-ben alakították ki. Saját tolatómozdonyunk egészen 1990-ig húzta a nyersanyaggal és késztermékkel megrakott kocsikat a gyár és a nagyállomás között, aztán felszámolták a pályát – mondta Hatvani Jenő, a Csomiép Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft. út-, vasút- és mélyépítési ágazatvezetője.

Az újraindítás oka, hogy egyre több a járulékos költsége a közúti szállításnak, emelkedik az út- és a környezetvédelmi díj. Ráadásul eddig a gyárba érkező nyersanyagot átpakolták a nagyállomásnál teherautókra, s így kellett a városon átszállítani, a készterméket pedig vissza. – A tervek szerint éves szinten több mint 20 ezer tonna nyersanyagot fog majd megmozgatni a mozdony. Az iparvágány összeköttetésben van a Vásárhely–Makó vasútvonallal, így fontos szerepet játszik a szállításban – folytatta a szakember.

Nem mindennapi látvány: pirosat mutat a fénysorompó az iparvágánynál, mert jön a vonat. Fotó: Tésik Attila
Nem mindennapi látvány: pirosat mutat a fénysorompó az iparvágánynál, mert jön a vonat.
Fotó: Tésik Attila

A cég saját beruházásból visszaállította a fénysorompókat is a vasúti átjáróban a MÁV jóváhagyásával. Így a közúton haladók biztonságosan használhatják az átjárót. Lényeges, hogy az arra járók ne megszokásból vezessenek, mivel eddig nem kellett vonattal számolniuk, de mostantól már figyelniük kell a lámpák jelzéseit.

Speciális átjáró

Kedden egy speciális elemet építenek be a szikáncsi úti vasúti átjáróba. A Csomiép által gyártott közel 30 tonnás szerkezetet egy belga cég fejlesztette ki. Lényege, hogy egyetlenegy elemből áll, betonvázba ágyazott gumitömbbe kerül a sín, amelyet csak be kell emelni a helyére. Mivel nem több részből áll, nem csattog, kattog a rajta áthaladó jármű, s az élettartama is jóval hosszabb a megszokott átjáróknál.

Olvasóink írták

  • 7. Sifka 2011. augusztus 23. 18:29
    „Írástudatlan!
    Milyen MÁV reklámról beszélsz? A MÁV holdingon belül jelenleg semmilyen cég sincs a vasúti teherfuvarozásban. Kissé tájékozatlan tetszik lenni, felteszem, a tervezett elektronikus útdíjról sem tudsz, ami pedig majd kihat a közúti fuvarozás költségeire is az elkövetkezendőkben. Csak nyugtával a napot, azt mondom! Majd a jövő eldönti kinek is lesz igaza.”
  • 6. Írástudatlan-Tdi. 2008. december 11. 10:58
    „KILGORE TROUT! Hát jó nehéz leírni a nickedet hallod! Én nem tudom honnét veszed hogy nekem valami bajom van a vasúti átjáró telepítésével? Hól írtam én olyat? Én csak azt írtam a KLJ_54-nek hogy azért még lessz munkályuk mert hogy lessz vasúti szállítás is! Mi ebben a kivetni való? Én egy szóval sem írtam hogy jó nagy hülyeség a vasúti átjáró megépítése! Vagy igen? Ha igen akkor kérlek idézd fel! Engemet egy pöttyet sem zavar hogy felújítsák vagy sem! De nehogy azt hidd hogy csökkenni fog a kamion közlekedés. Egy frászt! Majd figyeld csak meg! Hogy majd felfogják szedni azt arra alapoztam hogy már jó sok sínt és szárnyvonalat már régebben is megszüntettek vagy nem így van? De a reklámhoz is sok köze van a dolognak ezt is elhiheted!”
  • 5. KilgoreTrout 2008. december 10. 22:38
    „Írástudatlan, örülj már valaminek egyszer az életben.
    Most ezzel mi a fene baj van? Mi van ha csak pár évig lesz így? Nézd a jó oldalát: kevesebb kamion rohangál a városban. Ha csak két évig, akkor csak két évig, de kevesebb.”
  • 4. Írástudatlan-Tdi. 2008. december 10. 12:23
    „KLJ_54! Ne félj nem maradtok munkanélkül! Semmivel sem lessz ólcsóbb a vasúti szállítás mint a közúti. Csak most kelett egy kis reklám a Máv-nak meg a Betonmeliornak. Ennyi az egész. Minden csoda háromnapig tart! Pár év múlva majd újra felfoglyák szedni. Figyeld csak meg.”
  • 3. Írástudatlan-Tdi. 2008. december 10. 12:23
    „KLJ_54! Ne félj nem maradtok munkanélkül! Semmivel sem lessz ólcsóbb a vasúti szállítás mint a közúti. Csak most kelett egy kis reklám a Máv-nak meg a Betonmeliornak. Ennyi az egész. Minden csoda háromnapig tart! Pár év múlva majd újra felfoglyák szedni. Figyeld csak meg.”
  • 2. klj_54 2008. december 10. 07:44
    „No ezért verte ki nálam a "pályabezárás" híre a biztosítékot!
    Ahol felszedik a sínt, ott a jövőt temeti a vasút.
    Írom ezt én, aki ellenérdekelt, lévén kamiont vezetek.”
  • 1. vadlab 2008. december 09. 17:19
    „Mléxem anno nem volt pénz a pálya felújítására. Örülök hogy a vasúti szállitás ismét preferálva lett. A fénysorompó már régóta működött.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindszenten kukoricával fűtenek

Mindszent - A mindszenti gazdák közül többen, közel ötvenen fűtésre is használják a kukoricát. Az ok… Tovább olvasom