Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

2013-ban épülhet az elkerülő Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Az északi elkerülő út építéséről, a tram train, vagyis az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetéséről is szó esett tegnap a közgyűlésen Vásárhelyen. Megalakultak a bizottságok is.
2013-ban elkezdődhet az északi elkerülő út építése –hangzott el csütörtökön a rendkívüli közgyűlésen Vásárhelyen. Az állami beruházásként zajló 12 kilométeres szakasz építése mintegy 12–13 milliárd forintba kerül. Kopáncsnál indulna a 47-es útról, és az ATEV Fehérjefeldolgozó szomszédságában térne oda vissza.

A tram train, vagyis az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer kiépítéséről is szó esett. A Szeged–Vásárhely közötti 22 kilométeres szakasz kiépítésének becsült költsége mintegy 11 milliárd forint. Lázár János polgármester azt mondta: a projekt célja, hogy a tömegközlekedés a város minél nagyobb részét behálózza.

Az Erzsébet-kórház fejlesztési terveiről Kallai Árpád főigazgató beszélt a képviselőknek. Elmondta: reális koncepciót próbáltak összeállítani. A fejlesztések kapcsán megemlítette például, hogy 2011-ben elkészül a sürgősségi osztály.

4 bizottság felállításáról is döntött tegnap a közgyűlés. Egészségügyi és szociális, mezőgazdasági és vállalkozói, oktatási, kulturális és sport-, városfejlesztési és városüzemeltetési bizottság alakult. Továbbra is lesz lakásügyi szakatanácsadó testülete a közgyűlésnek. Lázár János szerint utóbbira azért van szükség, hogy a bérlakások kapcsán ne személyi, hanem társadalmi döntés szülessen.

Olvasóink írták

  • 11. Norman_Bates 2010. november 02. 16:39
    „3. hozzászólás rhyyy 2010.10.29. 13:07
    Ha taxit rendelnének minden vonatozónak az olcsóbb lenne, viszont akkor lenne 3-4 munkanélküli bakter, azt meg ugye nem szabad hagyni. :)

    "12 kilométeres szakasz építése mintegy 12-13 milliárd forintba kerül." A számokból úgy tűnik lesz 1-2 fölüljáró is, tehát a szentesi, mártélyi út nem lenne lerendezve 1-1 körforgalommal?? Létezik ilyen... Vásásrhelyen???????.... ez túl szép, hogy igaz legyen:)”
  • 10. DMagóg 2010. november 01. 11:22
    „Elkezdődött a 2014-es választások (ha lesznek) kampánya. Ha ránk szavaztok, megcsináljuk! 2018-ra.”
  • 9. Falcao 2010. október 31. 07:47
    „Megalakultak a bizottságok is.

    Akkor az üdítő meg a pogácsa nem fog rajtuk maradni:)”
  • 8. macs 2010. október 29. 21:37
    „Nem tudom, de ha megfelelő lefedettséget biztosítva a buszok hordanák az állomásra az utazni szándékozókat, majd a vonat behozná őket Szegedre, a Rókusi állomások átszállhatnának a villamosra, vagy a Nagyállomáson átszállhatnának az óránként induló vonatokra is.
    Azt végképpen nem értem, hogy ami Szegeden ördögtől való, az miért fantasztikusan jó Vásárhelyen?”
  • 7. NTK 2010. október 29. 19:42
    „Nem lenne ez rossz, ha nem a várost megkerülve járna a tramtrain. Ahhoz, hogy igazán kihasznált legyen nem Baktóban, hanem már az algyői vasútállomásnál le kellene, hogy térjen a vasúti sínekről. Akkor lehet, hogy megfelelő járatsűrűséggel és legalább 100 km/h-ás sebességgel még a buszoknak is versenytársa lenne.”
  • 6. antikos 2010. október 29. 19:17
    „Baktóban kéne behozni a villamost Hódmezőről, valahol a Bika tó környékén lecsatlakozhatna a vágány...”
  • 5. DÓZER 2010. október 29. 16:10
    „13,000,000,000 osztva 2,000 főre , aki mondjuk - kicsit eltúlzott szám - rendszeresen utazna = 6,500,000 Ft ráfordítás.
    Az alternatív költsége - amit mondjuk egy államkötvény hozna: kb. évi 1 MRD Ft.
    Ez kifutna 400 Ft / km-es árral számolva 2,500,000 km futásteljesítményt mondjuk egy nagy buszra.
    Ez kb. 60 km-es oda-vissza utat számolva 41,666 fordulót jelent éventE, ami
    114 fordulót naponta, azaz 4,75 induló járatot mindkét irányból - óránként.

    CSAK A BERUHÁZÁSI ÖSSZEG KAMATAIBÓL MEGOLDHATÓ LENNE AZ INGYENES KÖZLEKEDÉS SZEGED ÉS HÓDMEZŐ KÖZÖTT !!!

    Ez a beruházás biztosan megéri?? Vagy rosszul számoltam valamit? Na kezdjük elölről....”
  • 4. h65535 2010. október 29. 15:12
    „és jövőre viktort is megkoronázzák a befagyott Tisza jegén...
    jóhogy nem metrót építenek Szeged és Hódmezővásárhely között.”
  • 3. rhyyy 2010. október 29. 13:07
    „minek a villamos? senki se jár vonattal, jó ha csúcsidőben 10en vannak rajta... a Szentesi meg 2en...
    de nehogy bezárja vki....”
  • 2. eljensokaszeged 2010. október 29. 09:53
    „2020-ban bevezetjük a rubelt akarom mondani az eurót. ugyan már. 2013... 2014... Kár ígérni.”
  • 1. efje 2010. október 28. 18:11
    „Az elkerülővel a pénz is elkerül másik városba. Ha a Fáncsi utcaiak kicsit értelmesebbek lennének nyugodtan mehetne az út nyílegyenesen közvetlenül a vasút mellett. A vasút ugyanis nem zavarja őket annyira, de az autóktól már aludni se tudnának. Ja, és az út elválasztaná őket a várostól.
    Ezért nem épülhet meg a vasút mellett?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csepi, a párizsi bárzongorista

1978-tól párizsi bárokban és kabarékban, majd az egyik legnevesebb étteremben folytatta idehaza megkezdett pályáját Csepregi Lajos. Tovább olvasom