Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Egyelőre nem tudni, hogy merre terelik a forgalmat

Hódmezővásárhely - Az biztos, hogy a vásárhelyi belváros felújítása után sétálóutca lesz a 45-ös főút egy szakasza, a Dr. Rapcsák András út eleje – azt viszont még nem tudni, merre terelik a korántsem elhanyagolható forgalmat. A város jelenleg is egyeztet erről a szakhatóságokkal és a Volán-társaságokkal.
A tervrajzokon jól látszik, hogy a Dr. Rapcsák András út eleje, vagyis a Kossuth tértől egészen a Lázár és a Deák Ferenc utca kereszteződéséig sétálóutca lesz Vásárhelyen. Mindez azért különösen fontos, mert a Rapcsák út egyben a 45-ös főút nyomvonala is. Ezért merül fel a kérdés, vajon merre mennek majd azok, akik Szentes és Szeged között közlekednek. Az önkormányzattól kapott tájékoztatás szerint megoldás még nincs. Jelenleg is folynak az egyeztetések a szakhatóságokkal, az út kezelőjével és a Volán-társaságokkal.

Jelenleg a helyi buszközlekedés négy fővonalából három halad át a fent említett szakaszon. Az egyeztetések során az is felmerült, hogy az 1-es, a 7-es és a 16-os járatok továbbra is behajthatnak, rájuk nem vonatkozik majd a tervezett tiltás. Viszont a helyközi és a távolsági buszok, ahogy minden más jármű is, terelőútra kényszerül.

Az is szóba került, hogy a helyi buszok később is végigmehetnek a Dr. Rapcsák András úton. Fotó: Tésik Attila
Az is szóba került, hogy a helyi buszok később is végigmehetnek a Dr. Rapcsák András úton.
Fotó: Tésik Attila

A városban a 45-ös és a 47-es főutat számos kisebb-nagyobb utca is összeköti, de ebből csak három jöhet szóba, mint esetleges kerülőút. Közülük a legszélesebb – igaz, a legnagyobb kerülőt is jelentené – a Jókai utca, melyen a kamionok és a buszok is kényelmesen elférnének. A Jókaival párhuzamosan futó Teleki utcával kapcsolatban egy nagyobb gond biztosan felmerül: a Vöröskereszt és a Táncsics Mihály kereszteződésében olyan éles szögben kell kanyarodni, amely problémát jelentene a szélesebb járműveknek.

A Jókai utca elég széles ahhoz, hogy erre tereljék a forgalmat, hiszen ez a szakasz a 45-ös és 47-es főutat is összeköti. Fotó: Tésik Attila
A Jókai utca elég széles ahhoz, hogy erre tereljék a forgalmat, hiszen ez a szakasz a 45-ös és 47-es főutat is összeköti. Fotó: Tésik Attila

Szóba jöhet még a Deák Ferenc és a folytatása, a Petőfi utca is. Itt jelenleg is közlekednek buszok, helyiek, helyköziek és távolságiak egyaránt, de itt az út szélén parkolókat jelöltek ki, s a várakozó kocsik miatt a nagyobb járművek csak óvatosan férnek el egymás mellett. Egy főúti forgalmat lehet, hogy nem bírna el ez az utca.

Menekülőutak

Azoknak, akiknek van helyismeretük Vásárhelyen, biztosan jóval rövidebb kerülőutakat találnak. Ezek viszont nagyon keskenyek, így a személyautóval közlekedők vehetik csak igénybe. A Szeged felől érkezők még a Kertvárosban lefordulnak az Ady Endre útról valamelyik kis utcába, s innen jutnak el a Lázár utcába, melyről visszatérhetnek a 45-ösre. De hasonló menekülőutat találhatnak az Oldalkosár utca irányába is.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Norman_Bates 2009. március 03. 07:22
    „eldorádó: 2X is elolvastam a Hsz-odat( hátha valamit rosszul értek..de nem)
    először is, áruld már el nekem, hogy mit old meg a Kálvin térre tervezett körforgalom? Azt, hogy lehet majd a szitroensajtihoz kanyarodni balra is (bár ebbe se vagyok biztos)?
    " 47-es út, kertváros, királyszék utcai bekötése nélkül elhibázott.." Ránéztem a térképre, és nem értem mit akarsz ezzel mondani, de ha ott lenne egy 2X4 sávos út, akkor se lennénk előrrébb.
    Az egész ott kezdődik, hogy sétálóutca ára: 2 lámpás kereszteződés kialakítása, a jókai-kutasi, andrási-petőfi kereszteződéseken, + a meglévők átalakítása, mert ok, hogy a forgalmat a jókaira terelik, de a sok mazsola, úgy se akar 1 km-t kerülni, tehát a petőfin fog káoszt okozni.
    A periféria fogja legjobban megszívni.
    Sose értettem, hogy a funkcionalitás mióta másodrendű az esztétikummal szembe???????????????
    valaki magyarázza már el!!!!”
  • 27. Én2 2009. március 02. 17:42
    „csavok- maximálisan egyetértek Veled, jó kérdéseid vannak csak az a bej, hogy nincs megválaszolva. Ige, nincs eszük azoknak akik ott bent ülnek, vagy nem tudnak gondolkodni. Teljesen tönkretették a belváros közlekedését és most építkezni akarnak úgy, hogy nem tudja senki merre fog az út vezetni. Borzalmas ész nélkül dolgozni csak azért mert van pénz.”
  • 26. eldorádó 2009. március 02. 10:01
    „Annak ellenére, hogy sokat autózok a Rapcsák (sic!) utcán, nem rossz ötlet, hogy sétáló utca lesz. Csakhogy előkészítés nélkül: 47-es elkerülő út, a Kertváros Királyszék utcai bekötése nélkül elhibázott beruházás lesz!
    M i n i m u m, meg kell csinálni a körforgalmat a Kálvin János téren és a 47-es tehermentesítőt megtoldani a Bajcsy-Zsilinszky útig! Ha ez elmarad, akkor a Kaszap utcai körforgalom végképp bedugul .”
  • 25. ankusz 2009. március 02. 08:53
    „Ha annyira akarnak sétáló utcát akkor miért nem az Andrássyn valósítják meg?nem értem....bár ott se sok értelme lenne.Egy sétáló utcának az a lényege h ott üzletek vannak,kirakatatok,jobbnál jobb boltok...itt az Andrássy "jobbánál jobb" kínaik vannak,turkálók...na nem mintha annyira kellene vmi extrább mert az embereknek sajnos nincs pénzük másra....de akkor kérdem én?minek a sétáló utca?most se sétál senki,este kihalt az egész város mert itt semmi sincs....tiszta gáz....sétáló utca ott....nevetséges!!!Városvezetés!!!Olvassatok hozzászólásokat....de gondolom úgy adtok a véleményünkre h csak na...már szinte hallom....ki nem sz.....ja le....”
  • 24. skandal 2009. március 01. 19:20
    „Hallani nem hallottam, csak feltételeztem, hogy ha már valaki csinál valamit, akkor azt valakinek a hasznára teszi... de hogy kinek?
    Ezt szeretném én tudni, hogy most ez miért éri meg.
    Amíg elfogatható érvet nem látok, addig én is ELLENZEM!”
  • 23. JB007 2009. március 01. 16:10
    „skandal:
    Hol láttad, hallottad, hogy ez JÓ lesz nekünk (gondolom a vásárhelyiekre célzol)? Mert én ezt nem hallottam, nem állította senki...”
  • 22. skandal 2009. március 01. 14:50
    „Miért lesz ez jó nekünk? Valaki mondja már meg, ha már ennyire benne vannak a ´´fejlesztési " tervekben.
    Számokat, valamiféle folyamatot, amivel ez hasznára lesz a városnak.
    (Az nem haszon, hogy a megújuló PMK megnyitójára a városházáról mosollyal a arcokon lépkedő "vezetők" legyenek láthatók a lapokban!)”
  • 21. Nostradamus 2009. március 01. 07:43
    „Pengemesternél a pont...”
  • 20. csavok 2009. február 28. 18:44
    „Olvasom a hozzászólásokat és konstatálom, hogy józan észben nincs hiány közöttünk. De mondjátok meg nekem Fórumozótársaim ezeknek ott a toronyban miért nincs szinte semmi eszük. Kik ezek az emberek ?
    Honnan szalasztották őket ? Miért kerültek ilyen pozícióba ?
    Elképesztő és felháborító: úgy pályáznak ezek az idióták, hogy végig sem gondolják a pályázat tárgyát és következményeit. Totálisan tönkreteszi ez a gyerekbanda a várost.
    Hol van az a szuper városstratéga, mennyi is a fizetése ? A baromságok sorozata a bizonyíték a 20-30 éves társaság alkalmatlanságára. Gyerekek, mint a főnökük a híres várospusztító "lj".
    Hogyan is jut el a forgalom a Szentesi útra ? A Jókai útca merőleges a Szántó-Kovácsra tehát az nem helyettesíti azt. Melyik az az út, amely kiviszi a Szeged-Szentes forgalmat a Jókai útcáig és onnan a Szentesi útra ? A Kutasi út, amelynek éppen elég a maga forgalma. Viszont másik széles út nincs a városban.
    Városstratégai zseni vagy Ékes "elbaszott utcák" mester szólaljatok már meg kisfiúk ??!!”
  • 19. Pengemester 2009. február 28. 16:45
    „Szóval az "A" változat mint Jókai utca tulajdonképp oké is lenne,mert amikor csatornáztak,a helyközi buszforgalmat arra terelték,szerintem jobb volt,mint a Tabánban tekeregni. Részletkérdés,hogy olyan iszonyat nyomvályús a Jókai,hogy 5 centi kopóréteggel nem igazán lehet helyrehozni. Viszonylag széles is,a lámpáknál látszik,hogy akár a négy sáv is elférne.
    "B" változatom szerint csodás dolog lesz az a Vöröskereszt utcai sikán,majd fű alatt rákanyarodni a 47-esre,ezáltal kicsit megbolygatni a Szent István teret.
    A "C" változat szerint halál komoly ahogyan rásimul a Petőfi utca az Andrássyra,szép lesz jobbra kanyarodni. Nem is beszélve arról,hogy az amúgy sem kihalt Kaszap utcát kínálják meg a Szegedre menő forgalommal - mindhárom esetben. Gondolom addigra végre ellátják lámpával is az Emlékpontnál lévő kereszteződést. Egyébként szép halál lesz,amikor Jolán nénit kerülgeti az egyes busz...”
  • 18. totya66 2009. február 28. 15:55
    „Még csak azt kérdezném, miért sétálna valaki az út közepén olyan utcában ahol nincs semmi, van két kis bank meg 3-4 kis üzlet. Nem így kell választást nyerni igaz akik ide juttatták elfordultak tőle és az előző választást is már csak úgy nyerte az úr hogy a városhoz tartozó településeket megvette, némelyik azóta is várja a beígért pénzt.”
  • 17. katonaroca 2009. február 28. 09:43
    „.....a Zsoldos utcába tereljék !”
  • 16. kobold 2009. február 27. 18:04
    „milyen dolog ez , minket polgárokat senki nem kérdez meg? mi voltunk aki ezt a rakás idiótát beraktuk a torony alá. na , ha mi tettük,le is válthatjuk őket , szerintem itt volna az ideje. más városokban már ezt megtették.”
  • 15. Norman_Bates 2009. február 27. 16:16
    „Mégegyszer megkérdem: A polgárok véleményét miértnem kérték ki?..HALÓ!? mert eddig mindenki csak ellenzi az egészet.
    Azt a ravasz bráner kurva eget! ... most nézem csak! , ha szentes felől jön a hódi pálon be tud gurulni a toronyhoz, ha meg szeged felől akkr sincs akadály, baszki magára azért gondolt! mostmár csak a a maradék 49.999-re kéne, dehát az meg levan szarva!
    Vagy akkor csináljuk végig sétálló útcára az egész szántó kovács jánost, ... na mivan lj?... az már rögtön nem tetszene, mi? magaddal azért nem baszol ki.”
  • 14. JB007 2009. február 27. 15:15
    „Február 12-én, mikor elfogadták a költségvetést kerültek szóba - LJ szavaival - az erőltetett fejlesztések. Akkor az volt az indok, hogy aki nem fejleszt az lemarad. Könyörgöm mondja meg valaki, hogy egy 200 m hosszú forgalomtól elzárt utca milyen fejlődést ígér?

    Jelzem eddig még nem találkoztam senkivel, aki miután megtudta, hogy vásárhelyi vagyok, ujjal mutogatott volna hangosan röhögve, hogy még egy nyamvadt sétálóutcánk sincs. Biztos a hátam mögött teszik...”
  • 13. aranka2 2009. február 27. 12:53
    „Nekem is van jó ötletem!
    Egy annyira fontos, országos politikusnak, mint a mi derék polgármesterünk, nem elégséges autóval közlekedni. Javaslom, hogy a város pénzén vegyünk számára helikoptert, és építsünk leszálló pályát, mondjuk a Kossuth-szobor helyére. Onnan jól látja majd a Rapcsák-szobor, és irígykedhet kedvére.”
  • 12. efje 2009. február 27. 12:38
    „11 hozzaszólásból mindenki ellenzi. Miért? Common sense. Magyarul józan paraszti esz. Ha elkészülnek a beígért elkerülő utak úgy leesik a forgalom a varosban mint a régi 5-oson.
    Ennyi erővel kinevezhetnenk a stadiont repülőtérnek. Kifutópálya lehetne a rarosi utca. Na, kinek tetszik az ötlet? Ékes úr?”
  • 11. Szercsi 2009. február 27. 11:38
    „Már tegnap, mikor olvastam az újságban eldöntöttem, hogy ma hozzá fogok szólni:
    Teljesen egyetértek "kislevi"-vel.. Ötletként tudnám mondjuk mondani, hogy tereljük a forgalmat az É-i kerülőútra! Ja, hogy az még gondolatban sem létezik... sajnálom. (Az ugyanis közvetlenül nem a vásárhelyieknek hasznos, így nem is lehet tőle szavazatokat remélni.)
    A cikkírónak üzenném: Tényleg nagy ötlet az Adyról lekanyarodni valamelyik kisutcára. Nem tudom járt-e bármelyik hétköznap 7.15 és 7.50 között, valamint 15.30 és 16.00 között a Kertvárosi iskola előtt, valamint annak "MÁV" épületénél... Ne adja Isten, de az csoda, hogy még nem történt komolyabb baleset. Még szerencse, hogy egyre több tarjáni inkább Kishomok felé indul Szegedre látva, milyen forgalom szokott ott lenni. Kívánom az ilyen döntéshozóknak, hogy a házuk, illetve munkahelyük előtt legyen ekkora a forgalom, de csak akkor, amikor ők indulnak és érkeznek a munkába.... (Ja, hogy a P.H. elé nem is lehet behajtani, hát úgy könnyű.)”
  • 10. totya66 2009. február 27. 11:01
    „Válasz az előző levélre!
    Azért kell mert nemsokára választások jönnek és itt nem az számit hogy ki mit tett hanem csak az ki mondja ki először hogy Rapcsák. Volt már régebben is tervben 1 sétáló utca de az nem zavarná a forgalmat bár több üzlet van ott, viszont ez az oldal lehet hogy jobban fizet szeretett vezetőnknek.”
  • 9. insideman 2009. február 27. 10:48
    „Idióta barom ötlet...ki találta ezt ki?
    minek sétálóutca LJ? ameddig a munkaügyi központ tele van,addig munkahelyek kellenek....ki fog ott sétálni?
    a külföldi testvérvárosok képviselői évente 1szer? no comment....”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

13 millió forint a tanároknak

Hódmezővásárhely - Egy sikeres pályázatnak köszönhetően hat vásárhelyi oktatási intézmény pedagógusai nyolc hónapon keresztül kiegészítő illetményt kapnak. Tovább olvasom