Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Megyeszerte ritkították a helyi buszjáratokat

Csongrád megye - Csak Hódmezővásárhelyen nem változott a helyi buszjáratok menetrendje január elsejétől. Csongrádon, Szentesen és Makón ritkították a járatokat az alacsony kihasználtság miatt.
Az önkormányzatok számára nem kötelezően előírt feladat a helyi tömegközlekedés biztosítása, ezért nem véletlen, hogy nem ragaszkodnak annyira ehhez a szolgáltatáshoz. Ha igen, akkor saját költségvetésükből kell megtámogatniuk a Tisza Volánt: 2009-ben Szentes, Makó és Csongrád több mint 10 millió forintot költött erre a célra saját forrásaiból. 2010-től még nehezebb lesz a finanszírozás, ugyanis nem kapnak majd állami normatívát erre a feladatra a települések.

Szentes, Makó és Csongrád eddig több mint 10 millióval támogatta a Volánt. Fotó: Segesvári Csaba
Szentes, Makó és Csongrád eddig több mint 10 millióval támogatta a Volánt.
Fotó: Segesvári Csaba

Makón a 3-as jelzésű, Aradi utcai MAFÉG gyárhoz közlekedő járatot szüntették meg január elsejével, így két helyi járata maradt a Maros-parti városnak. Szentesen a jegyárak nem növekedtek, de az 5-ös, két járatpáros vonalat, ami a vasútállomás és a Drahos utca között közlekedett, megszüntették. Ennek hiányát pótolják a Hékédre menő járattal. Teljesen megszűnt a reggel 5.40-kor és 5.55-kor a Drahos utcára induló járatpár, a számlálási adatok alapján ezeket sem használták elegen. Csongrádon is három vonal maradt januártól: a kisréti fogyatékosotthonhoz közlekedő, a kezdetektől kihasználatlan járatokat megszüntették.

Olvasóink írták

  • 5. Agyalapi 2010. január 08. 15:13
    „És? Ha nem utaznak busszal, akkor miért járjon?”
  • 4. Pengemester 2010. január 08. 06:31
    „Vásárhelyen már 2008-ban kinyírták a helyi járatokat,vagy nagyon kézi vezérelt a dolog. Én respektálok minden igyekezetet,de mindent megtesznek azért,hogy a maradék fizető utast is elüldözzék,mert túlnyomó részt velük csak a műszakszállító járatokon lehet találkozni. Még. De ha úgy dönt 4 mindszenti,hogy megkér egy helybeli kollégát,hogy ugyan guruljon már ki a garázsból,és együtt menjenek ki teszem azt a Porcelángyárhoz,azzal nem nyer a Volán. Az a 4 ember adjon a kollégájának 3000 forintot/fő,a havi benzinpénze megvan a sofőrnek,emezek kényelmesen utaznak,és nem a buszvezetők jóindulatára,és a forgalmistákra lesz bízva,hogy éjszakás műszak után hétvégén ott ragadunk-e,vagy sem,vagy egyáltalán:bejutunk melózni,nem kell idő előtt elindulni. Ez az,amit nem képesek megérteni a döntéshozók,egyébként emiatt bicikliznek egyre többen a bejárók közül.”
  • 3. mattil 2010. január 07. 22:31
    „Vásárhelyen azért nem ritkították a járatokat, mert már az elmúlt években annyira megritkították, hogy nincs az az őrült, aki még várna a helyi járatra a buszmegállóban. De legalább lehet reklámozni, hogy milyen egészséges életet élők a vásárhelyiek, mert szakadó hóesésben, meg jégen minusz 15 fokban is képesek biciklizni.
    Ja hogy azért mert muszáj? Az már más tészta...”
  • 2. ava44 2010. január 07. 19:29
    „Mi a csudát ritkitottak volna már ezen? Lassan 3 óránként járnak, mert körbejárja az egész várost az az 1 ami van.”
  • 1. Filctoll 2010. január 07. 16:56
    „Emléxem hogy Vásárhelyen 20 évvel ezelőtt a csuklós buszok szinte párossával jártak. Volt utas.
    Utaztak az emberek iskolába és a munkahelyekre.
    Nem csoda hogy nincs fizető utas, munkahely is alig van.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ritkábban, de lesz színház Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Ritkábban ugyan, de továbbra is lesz színházi előadás Vásárhelyen. A Petőfi… Tovább olvasom