Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Nagyüzemben szélesítik a 47-est

Hódmezővásárhely, Szeged - Látványos szakaszához érkezett a 47-es főút Szeged és Vásárhely közti, még kétsávos szakaszának szélesítése. Nyolc éve várnak erre az itt élők. Az érintett 4,5 kilométeren 60-as sebességkorlátozást vezettek be, fennakadásra, lezárásra azonban nem kell számítani – ígéri a kivitelező. Az útszakasz átadásának határideje: november 13.
10 teherautó, 10 munkagép, 30 ember napi 10 órában, 5 munkaterületen dolgozik – beindult a 47-es út Kopáncs és Kishomok közti szélesítésének látványos szakasza. Az autósok most leginkább arra figyelnek fel, hogy az érintett 4,5 kilométeren végig 60-as sebességkorlátozást vezettek be. Persze sokakat mindez cseppet sem zavar, pont úgy előzgetik a szabályosan haladókat, mint eddig bármikor.

Az útépítőknek 7 és fél hónapjuk van arra, hogy befejezzék a munkát – a hatalmas tájékoztató táblák szerint az átadás időpontja november 13-a. Mint arról már sokszor írtunk, a Tisza-híd és Vásárhely között 2001-ben kezdték a négysávosítást, a még hiányzó szakasz szélesítésére számtalan ígéret hangzott el, a munka azonban csak tavaly ősszel kezdődött meg. A közművek kiváltása most zajlik – tudtuk meg Jani Zsolttól, a kivitelező Mota-Engil Zrt. projektvezetőjétől. Ahhoz, hogy a meglévő két sávhoz két másikat építsenek, 100 ezer köbméter töltésanyagot, 20 ezer köbméter homokos kavicsot és 10 ezer köbméter betonalapot, valamint 17 ezer köbméter aszfaltot használnak fel.

Az útépítéshez 150 ezer köbméter kavicsot, betonalapot és aszfaltot használnak fel. Fotók: Tésik Attila

A bicikliutat a kishomoki boltnál vezetik majd át a másik oldalra. Vásárhely határában a vasúti töltés mellett lehet kerekezni, Kishomoktól pedig egy aluljárón át az ellenkező oldalra vezet a kerékpárút, a biciklisek az új négysávosra értelemszerűen nem hajthatnak fel.

Mindkét sáv járható

A kivitelező tervei szerint a két sávon folyamatosan lehet majd járni, júniusban és júliusban ugyan előfordulhat, hogy egy-egy sávot néhány órára lezárnak, de az autósoknak nem kell komolyabb fennakadástól tartaniuk. A 60-as sebességkorlátozás biztosan marad, azt pedig egyelőre nem tervezik, hogy tovább lassítják a forgalmat.

Olvasóink írták

  • 12. waterbear 2009. április 04. 21:47
    „A számla meg a 4,5 km-ről nem hozzávetőleges lesz, hanem konkrét:-)))

    Valahogy az még sosem történt meg, hogy kevesebbet építettek volna be, vagy alábecsülték volna a mennyiséget... El fog ez fogyni... még talán kevés is lesz...

    Csak számolok megint... a 4,5 km-re 17.000m3 aszfalt van számítva.
    10m szélességben ( de ez inkább csak 7-8m lesz) az jelenti, hogy az 45.000m2 felület.
    Ez esetben kb 37 cm vastagságra lesz elegendő az aszfalt... én még azért ilyet nem láttam sehol...
    22 cm lenne a betonréteg vastagsága a felhasznált mennyiségből....
    44cm vastag lenne a kavics réteg
    2m22cm a homok réteg vastagsága ami ugye összetömörödik a harmadára, így csak 77 cm lesz tömörítés után...
    37+22+44+77= 177cm

    Na ahol a szélesítendő rész nem éri el ezt a mélységet, na ott kell nagyot köpni, mert azt is ki fogják fizetni...
    Csak megjegyzem, kipróbáltam, de egy lapátnyi laza homokot nekem nem sikerült a harmadára püfölnöm, a rohadék nem ismerte az útépítés szabályait:-)))”
  • 11. FűzfaVessző 2009. április 04. 20:57
    „A munkák előre haladtával látszik,hogy a töltések nem egy méteresek lesznek hanem helyenként két méteresek/vagy ezt meg közelítő magasságok/.Figyelembe kell venni a lazulási tényezőket, ami föld és homok esetében háromszoros/szén és kő esetén jelentősen kevesebb/.Természetesen a 150000m3 hozzávetőleges számított érték.Örüljünk,hogy végre készül az út.
    F.V.”
  • 10. waterbear 2009. április 04. 19:40
    „9. Még igazat is adnék Neked, ha ilyen lenne a talaj...

    Utóbbi változatod életszerűbb szerintem:-))”
  • 9. Norman_Bates 2009. április 04. 11:13
    „2. hozzászólás waterbear 2009.03.31. 20:57
    El kell hordani a laza talajt, és ezt feltölteni jól tömöríthető homokkal, és itt nem 1 méter vastagságról van szó, szerintem kijön a 150k m3.
    De az is lehet, hogy úgy számoltak, hogy egy autósnak az a 4,5 km szakasz egy paraszt traktoros után vánszorgás 20km-nek tűnik, és ezzel a 20 km-el számoltak :D”
  • 8. efje 2009. április 02. 12:44
    „Mennyi garanciát vállalt az útépítő? Tudja valaki? Ékes úr? 1 évet? 10-et? Nem mindegy.”
  • 7. nemtom 2009. április 01. 19:56
    „Ez az ut amelyt HERNÁDI ur? kérésére pártunk és kormányunk a 2005 év folyamán átadott már el is romlot vagy még nem adták át ??????????????????????????????????????????????????????????????”
  • 6. trixi11 2009. április 01. 19:27
    „Akkor már ketten vagyunk! :)))”
  • 5. waterbear 2009. április 01. 18:39
    „trixi... az a bajom csak, hogy engem is kihagytak ebből:-)))”
  • 4. trixi11 2009. április 01. 16:11
    „waterbear
    Nyugodj meg ki van ez találva!”
  • 3. waterbear 2009. április 01. 10:07
    „Nocsak nocsak, tegnap amikor a cikk megjelent, nem ez a kép volt kitéve, hanem olyan, amin sokkal kisebb volt a szintkülönbség.... nem tán a szerkesztő is érdekelt az útépítésben??”
  • 2. waterbear 2009. március 31. 20:57
    „Számoljunk csak kicsit.....

    4500 méter ez testvérek között is, és ha azt vesszük, hogy tíz méter(???) szélességben 1m magasra töltik fel, akkor az összesen 45000m3... legyen 50000m3.

    És a többi?

    Vagy a képen is jól látható az a 3 m-es szintkülönbség, ami benyeli ezt a mennyiséget? Ugyan valaki hozzáértő nézzen már rá:-)))”
  • 1. waterbear 2009. március 31. 20:53
    „150.000m3 anyag erre a 4,5 km-es szakaszra, hát nagyon ügyesek lesznek ha ezt oda bele is tudják tenni:-))))
    Bár lehet, hogy megemelik egy két méterrel az egyik oldalt?

    Vajon mit fizetünk ki még az út építésén kívül itt is?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vásárhelyen vandálok rongálják a parkolóórákat

Hódmezővásárhely - Vandálok rongálják a vásárhelyi belvárosban felszerelt parkolóórákat. Volt, hogy rágógumival tömték tele a jegykiadó automaták pénzbedobó nyílásait, máskor meg savval öntötték le a berendezést. Tovább olvasom