Délmagyar logó

2016. 07. 27. szerda - Olga, Liliána 20°C | 30°C

Várják a kettős állampolgárságot

Mártély - Kiemelten kezeli a határon túli magyarok kettős állampolgárságának ügyét az új országgyűlés – ígérte Németh Zsolt, a Fidesz szakpolitikusa a Kárpát-medencei Magyar Autonómiai Tanács mártélyi ülésén. Tőkés László szerint most a nemzetpolitikában is eljött a rendszerváltás ideje.
A külhoni magyarok számára az autonómia különböző formájának megteremtése a cél, ez szolgálja a magyarság érdekét – fogalmazott Németh Zsolt fideszes szakpolitikus, a külügyi államtitkári poszt várományosa tegnap Mártélyon, a Kárpát-medencei Magyar Autonómiai Tanács ülését követő sajtótájékoztatón. A vásárhelyi önkormányzat vendégházában Tőkés László, a tanács elnöke arról beszélt, hogy a politikai rendszerváltáson túl a nemzetpolitikában is rendszerváltás szükséges, a Fidesz–KDNP győzelmével most már ez is végbemehet. A tanácskozás résztvevői nyilatkozatot fogalmaztak meg a magyar nemzeti megújulás ügyében. Közös feladatnak tekintik a Kárpát-medencei magyar ügy közös képviseletét Európában és a nagyvilágban, továbbá a kettős állampolgárságot.

Fotó: Veréb Simon
Tőkés László, a Kárpát-medencei Magyar Autonómiai Tanács elnöke, Ágoston András, a Vajdasági Magyar Demokratikus Párt elnöke és Mécs László szegedi önkormányzati képviselő is részt vett a mártélyi tanácskozáson.
Fotó: Veréb Simon

– A 2004. decemberi kettős állampolgárságról szóló népszavazás korrekciója azóta is esedékes, de ennek útjában állott a szocialista kormány. Most viszont lehetőség van a jóvátételre – állapította meg érdeklődésünkre Tőkés László. Hozzátette: a határon túli magyarok kitörő örömmel fogadták a lehetőséget. Sokat jelent számukra a kettős állampolgárság szimbolikus értéke is.

Kiemelt kérdésként fogja kezelni az új országgyűlés a kettős állampolgárság ügyét – mondta a témával kapcsolatban Németh Zsolt. A fideszes politikus szerint ez egyébként is európai megoldás, hiszen a szomszédoknál már régóta bevett jogintézmény.

Olvasóink írták

64 hozzászólás
  • 64. panzsi 2010. november 05. 08:44
    „Elolvasva a lentebb írott hozzászólásokat,kicsit megvagyok döbbenve,hogy a nemzettársaknak ennyire kűlömbözö a véleménye a határokon tul élö testvérekröl.
    Nem kellene hogy féljenek a nagyszámu áttelepűlötöl (mégha a GY.F.)azzal riogatta is a magyarokat,hogy elvesszük a mukát,és a megélhetést a magyaroktól. Mert aki akart az már régen áttelepült az anyaországba,és láss csodát,nemazért áll magyarország pillanatnyilag európában elég rossz helyen,mert a külhoni magyarság letelepedett az anyaországban,hanem az elhibázott nyolc év gazdaságpolitikájának.
    Remélem,Magyar Testvérek,öszintén,és nyitott szivvel fogtok bennünket fogadni a nemzet ujraeggyesítése érdekében.
    Béke honoljon Magyarországon,és az Emberi szivekben.”
  • 63. GöreGábor 2010. május 20. 01:23
    „Mi van már megint?
    Higgyétek el már nekem ,hogy Ők 100 x-ta magyarabbak mint mi,és szeretik a szülőföldjüket,hisz
    aki akart az át jött ,megtudta oldani, emlékezzünk csak mivel riogatott bennünket a
    kormányról leköszönő csőcselék fő csőcseléke Lendkerék Múmia?Nem lesz nyugdíj,meg inység
    lesz,mert jönnek a külföldi magyar csőcselékek,IGEN ŐK A KÜLFÖLDI MAGYAROK JÖNNEK(látogatóba)
    DE EZEK A MI CSŐCSELÉKEINK MEG MENNEK LENDÜLETTEL(reméljük örökre)”
  • 62. nagy567 2010. május 18. 21:21
    „Adják meg nekik a kettős állampolgárságot,a határon túliaknak,szerintem nagyobb magyarok mint mi!!! Kölcsey és Ady ezek szerint románok mert ott születtek!mégis ő írta a magyar himnuszt!!Ezek szerint Kölcsey sem kapná meg a magyar állampolgárságot!! nevetséges ez az egész!!”
  • 61. airwaves 2010. május 18. 15:10
    „Tényleg birka nép vagyunk! Tisztelet a kivételnek!
    Végre egy lényeglátó hozzászóló:61. szilléri 2010.05.15. 09:34
    Az senkinek sem fordult meg a fejében, hogy a magyar állampolgárság gyorsított, könnyített megadása nem a felvidéki, kárpát-aljai, erdélyi és újvidéki magyar honfitársaink ( mert ugye akit magyar anya szült, vagy magyar apa nemzett az nekem azt jelenti) részére szól, akik Magyarországra költöznek, itt dolgoznak és itt fizetnek adót???
    Van egy népcsoport akik már most is nagy számban költöznek ide a feszültségekkel teli országukból és egyre többen kívánnak Európába jönni a biztonságosabb és a gazdaságban betöltött szerepük miatt feltehetőleg saját jóléte reményében. Igen, Izraelről van szó, ahol már tömegével tanulnak magyarul az iskolákban! Szerintetek miért? Nem az egyszerű székely Áron bátyámnak találták ki az egészet emberek! Ébredjetek már fel!”
  • 60. szilléri 2010. május 15. 09:34
    „Filctoll - amit te gondolsz az demagógia. Egy dolog a kettősállampolgárság, másik dolog a hozzá rendelhető jogok és kötelességek !
    Fico kedvenc mondása, hogy a cigányoknak elsősorban kötelességeik vannak és csak utána jogaik.
    Mellesleg a legtöbb kettősállampolgár ,,zsidó" származású magyar ! Hoppá !”
  • 59. mákosrétes 2010. május 11. 22:05
    „Filctoll 2010.05.10. 20:08

    Tévedsz.
    Nem lehet egy 55 m2-res panelba 15-en bejelentkezni.
    Nézik az egy főre eső m2-t.
    (De ettől nem kell félni, látva-olvasva az itt hozzászólókat!!!!!)
    Megint féligazságok alapján beszélsz valótlant!
    Tájékozódj!

    Nem hiszem,hogy lakcím nélkül, bármit is igényelhetsz az államtól.
    De ha nem így van, csak egy tollvonás és így lesz.Meg lehet oldani.
    (Ha kimész külföldre dolgozni, megszűnik a magyar TB-d,annak ellenére hogy magyar állampolgár maradsz.Ez már most így van)

    De nem ez a baj,hanem hogy foggal-körömmel harcolsz a saját fajtád ellen,némi koncért.
    Egyébként azt gondolom: szégyelljétek ezért magatokat!”
  • 58. deszkás 2010. május 11. 21:31
    „Szóval.,érvénytelen volt az a bizonyos népszavazás.”
  • 57. jozko 2010. május 11. 00:23
    „fORRÓFEJŰ MAGYAROK! /akinek nem inge, ne vegye magára/ Gyengék vagyunk, mint a harmat. Gazdaságilag is, katonailag is , morálisan is.Gondolom Ti szinte valamennyien harcedzett veteránok, katonai stratégák, dörzsölt diplomaták, gazdag üzletemberek vagytok. Gúzsba kötve is hasznos tanácsokkal látnátok el az éppen regnáló kormányt! Én túl sok jó embert láttam-feleslegesen-szenvedni és meghalni ahhoz, hogy feltétel nélkül tiszteljek bármilyen hatalmat vagy nagypofájút!AMÍG GYENGÉK VAGYUNK-DIKTÁLNAK NEKÜNK! MEG KELL ERŐSÖDNÜNK-AKKOR TÁRGYALNAK VLÜNK, AKKOR ALKU SŐT KÖVETELÉSI POZÍCIÓBA KERÜLHETÜNK! A hatalomra kerülő kormánynak nem a kettős állampolgárság a legfontosabb dolga! Gondoskodjon először 10 millió magyar állampolgárról, az sem lesz könnyű! Nem köteleztem el magamat egy pártnak sem, de az ostobaságot függetlenként sem tartom elfogadhatónak.”
  • 56. Filctoll 2010. május 10. 20:22
    „Jah, még valami!
    Tudtommal a GES, GYED-hez nem kell TB kártya.
    Ugyanúgy nem kell egyes szociális segélyekhez.
    Tényleg nem akarok megbántani senkit, de ez a kérdés már lerágott csont.
    A kettős állampolgárság megszerzése minden külföldön élő Magyar előtt teljesíthető.”
  • 55. Filctoll 2010. május 10. 20:08
    „nyálasbeszéd Lassan írom hogy megértsd!

    Adott egy törvény sorozat amely a kettős állampolgárságról rendelkezik.
    Kezdeményezésre ezt meg kívánják változtatni népszavazással.
    X százalék igennel Y százalék meg nemmel. A többség tartózkodik. Magyarul az emberek többsége -aki nem ment szavazni- egyetért a jelenlegi törvényekkel.
    Ezt kár túlragozni!
    Még valami: Akárki akárhova bejelentkezhet papíron! De ha az adóforintokat Magyarországra fizeti, az már valami!
    SSO - Én is örülök ha a jelenlegi törvények szerint kapják meg.
    Pro és kontra.”
  • 54. SSO 2010. május 10. 08:11
    „Én örülök a kettős állampolgárságnak. Ismét egyek lehetünk elszakított testvéreinkkel.
    A baj az, hogy a törvény lehetőséget ad majd a telaviv-i zsidóknak is az állampolgárság megszerzéséhez. És tudjuk, hogy ők idegenlelkűek, és már így is sokan vannak itt, és sok galibát okoznak...”
  • 53. nyálasbeszéd 2010. május 09. 20:21
    „JB007 2010.05.09. 16:16
    Ezek szerint nem is tudod mire szavaztál annó és az eredményt sem értetted...
    :-(

    Olvasd vissza a hozzászólásokat és ezt is:

    29. hozzászólás achilleus 2010.05.08. 19:08

    A kettős állampolgárság megadásáról szóló kezdeményezésre 2 948 214-en szavaztak. Az összes választásra jogosult majdnem 19 százaléka voksolt igennel, nemmel viszont majdnem 18 százalék. Ez az arány nagyon szoros a szavazáson megjelentek között: 51 százalék az igen, és 48 százalék a nem. Ennél a kérdésnél majdnem félmillióval több szavazat kellett volna az igenek győzelméhez. - http://www.rtlklub.hu/cikk/77601”
  • 52. nyálasbeszéd 2010. május 09. 20:16
    „AKkor még egyszer mondom, lassan,hogy mindenki megértse:

    32. hozzászólás nyálasbeszéd 2010.05.08. 19:19 -->23. hozzászólás 9349779 2010.05.08. 17:52

    Nem akarom megváltoztatni a véleményed, jogod van hozzá.
    de ahhoz nincs,hogy demagóg módon félre tájékoztass itt pár komment olvasót.

    "... de más dolog ám papolni és más dolog az adódból, jövedelmedből eltartani, ingyé utaztatni, ingyé orvosolni, ingyé tanítani jó határon túli Magyarokat.."

    Van valami adatod,hogy mennyi határontúli él, itteni segélyből?
    Vagy csak 1-2-3 egyedi esetből vonsz le messzemenő következtetést és beszélsz butaságokat?

    Tudomásom szerint orvoshoz csak TAJ kártyával és befizetett TB-vel mehetsz/mehetnének.
    Van valami adatod,hogy mennyi határon túli ment ezek nélkül, itteni orvoshoz vagy csak üres frázisokat pufogtatsz 1-2-3 eset alapján?

    Igaz, vannak itt tanuló határon túliak és sajnos 30-40%-uk nem tér haza,hanem a MO javára kamatoztatja az ADÓDBÓL beléjük fektetett pénzt, ellentétben egyes honfitársainkkal ,akik a diploma megszerzése után már dobbantanak is és soha nem látod viszont a TE beléjük... Tovább olvasom >>

    És mielőtt engem is "le pártkatonáznál", csendben elmondom,hogy soha nem voltam/vagyok párttag és nem érint személyesen az ügy.

    És még valami.

    Amíg olyan emberek vannak itt többségben(és ezekből kerülnek ki a vezetőink),akik egy tál lencséért eladják az országot,addig acsarkodni fogtok a koncért.

    És hozzáfűzném CSAK,AKKOR SZAVAZHATSZ,HA VAN MO-i bejelentett LAKHELYED.
    ÉRTITEK!!!!
    HA VAN MO-i bejelentett LAKHELYED!!!!!

    És ha már itt tartunk,hányan szavaztak,most MO-on akik még az életben nem fizettek adót, ebben az országban?
    Hm?”
  • 51. JB007 2010. május 09. 16:16
    „Túl azon, hogy mit gondolok a kettős állampolgárságról, egy kérdés:
    Ezek után ha egy népszavazás nem a "megfelelő" eredményt hozza, akkor korrigálni lehet? Akkor mi a fenének bénázunk milliárdokért?

    A többség akarata szent. Szaddam Husszeint is 100% választotta mindig újra...”
  • 50. szilléri 2010. május 09. 12:14
    „50 Jogos !
    Szavazni csak azon állampolgárok szavazhassanak akik ennek az országnak adóznak.
    Természetesen az állampolgárság egy bővebb kör !
    Meggondolandó a szavazati jogok valamilyen paritásos alapon való szabályozása is ! Hát ha arra gondolok, hogy jó néhány százezer ,,szavazó polgár " még életében nem adózott ??????????????????????????”
  • 49. Én2 2010. május 09. 09:19
    „Senki nem bántja a külföldön élő magyarokat csak ne szavazzan ide mivel nem itt élnek.Mindenki ott szavazzon ahol él.”
  • 48. lila 2010. május 09. 08:33
    „zolcsi44 és Ferrer! A külföldi magyarok olyan magyarok, mint ti is vagytok.Ők nem hagyták el soha az otthonukat. A Nagyhatalmak kényszerítették a határon túlra őket! Bűnnek tartom, hogy azok ellen beszéltek, akik jobban szeretik a hazájukat, mint ti (Magyarországot)!”
  • 47. totya66 2010. május 09. 06:43
    „Kíváncsi vagyok lesz-e olyan párt valaha aki az ország népével is törődik, vagy csak azt mondják el lehet menni ha nem tetszik.”
  • 46. skid 2010. május 09. 02:42
    „zolcsi44? Tanulj meg helyesen írni magyarul, ha már te az vagy!”
  • 45. Filctoll 2010. május 08. 21:21
    „Ferrer - Egy időben irtuk a hozzászólást. A világon sehol nincs 2 fajta állampolgárság! Nem hiszem hogy Magyarországnak ez kell ! Egyszer szavazott az ország! A másik dolog hogy létezik Magyar igazolvány! Az miért nem jó?
    Ha a szavazati jogot kiveszik a kalapból akkor is számos ellátás megilleti az állampolgárokat. Véleményem szerint, nincs az ország olyan helyzetben hogy még pár millió embert magyarrá fogadjunk csak azért mert rég az őseik magyarok voltak. Nem akarok senkit megbántani, nagyon érzékenyen veszik ezt a helyzetet ezek az emberek, de adott mindenki előtt a lehetőség, tessenek áttelepülni, itt dolgozni és adózni.
    Valahol olvastam hogy egy román politikus kijelentette ha az erdélyiek megkapják a kettős állampolgárságot akkor utat mutatnak nekik hogy merre kéne költözniük. Erről az oldalról is meg lehetne vizsgálni az ügyet!
    A 2004-es népszavazás pedig szerintem nem szorul korrekcióra (a cikkben említve) mert az állampolgárok szavaztak pártállástól függetlenül. Egy népszavazást pedig illik tiszteletben tartani és nem szabad "korrigálni". A cikk címe számomra kissé "követelőző" hangvételt sugall. Miért nem a Trianoni paktum felülvizsgálatát firtatják? Akkor Erdély is ismét Magyarország területe lehetne Magyar állampolgársággal.
    Kíváncsi vagyok mi sül ebből ki a végén!”
64 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szántó Jenő vaskincsei

Hódmezővásárhely - Több száz darab, zömében öntvényekből álló, régi használati és dísztárgy… Tovább olvasom