Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Páholyból

"Vajon normális, hogy a magyar ember páholyból, röhögve nézi, ahogy a rendőr fut a tolvaj után – aztán meg csendőrségért kiált?"
Ahogyan az várható volt, sokan megsajnálták a szegedi hajléktalan nőt, aki a villamoson megharapta az ellenőrt, majd az intézkedő rendőrt is. Internetes oldalunkon tegnap délután kettőig már több mint háromezren olvasták a történetet, jó néhányan oda is írták a véleményüket. „Fantasztikus, hogy mire nincs energiája a derék ellenőr elvtársaknak!", így kezdődik az egyik bejegyzés. Írója elmeséli, nemrégen látta, ahogy két ellenőr szépen kérlel egy cigány családot, hogy szálljanak már le a villamosról. Ugyanezt a példát más is fölhozta. A konklúzió: bezzeg velük szemben nem mernek olyan bátran föllépni az ellenőrök. Semmi kétség, a legtöbben ennyivel el is intézik magukban a történteket. Abba bele se gondolnak, hogy az ellenőrök, buszvezetők miért nem lépnek fel határozottabban az ilyen családdal szemben. Azért, mert ha tettlegességre kerülne sor, nem állna melléjük egyik utas sem. Valószínűleg még tanúnak sem maradna ott senki. Az is nyilvánvaló, hogy ezt az említett család tagjai is pontosan tudják: éppen ezért mernek jegy nélkül fölszállni a villamosra.

Tényleg botrány, a mai Magyarország egyik legnagyobb megoldandó problémája, hogy ilyen sokan szegényednek el. De ha valakinek nincs pénze jegyre, mégsem akar gyalogolni, hanem villamosra ül, ne csodálkozzon azon, hogy lebukik – és főleg: ne verekedjen. Nevetséges, persze, hogy hatan birkóznak egy ilyen szerencsétlennel, valami nem stimmel itt. De az vajon normális, hogy a magyar ember nagyon régóta nem tesz mást, csak páholyból, röhögve nézi, ahogy a rendőr fut a tolvaj után – aztán meg csendőrségért kiált, vagy szidja ugyanazt a rendőrt, mert épp nem állt a kapu előtt, amikor jött a betörő? Vagy más oldalról: az miért alakult úgy, hogy a rendpárti ember nem számíthat szolidaritásra, a törvény sem védi meg? Aki szól a rendőrnek, hogy valaki lopja a város fáját, azt a jelenleg hatályos törvény szerint feljelentőként kell kezelni, és a tolvaj is megtudhatja a határozatból, ki buktatta le. Rendben van ez így? A törvénynek kellene változnia, vagy a közfelfogásnak? Ezek olyan kérdések, amelyekre az új országgyűlésnek érdemes választ keresnie.

A Tiszán ebből a szempontból most változik az élet. Akik látták a haltolvajok garázdálkodását, sokáig nem szóltak. Ma viszont egyre többen mennek el tanúnak, vállalják arcukat, nevüket az eljárásban, mert magukénak érzik a folyót és az ellopott halat, látják, hogy nagy a baj, és nekik is tenniük kell valamit – újságolta nemrég a Tiszát felügyelő vízirendőrség vezetője. A Tisza persze tényleg szép; jobban lehet szeretni, mint a villamost, az ellenőrt, vagy úgy általában a közbiztonságot. Pedig az is a miénk.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. FanyarDárda 2010. június 03. 13:32
    „Tisztelt 28., Unknown,
    így már jobban értjük egymást. Ha nem tévedek nagyot, kb. ugyanazt is mondjuk, talán kicsit más nézőpontból.
    És köszönöm a választ.”
  • 28. unknown 2010. június 02. 10:22
    „Tudod, kedves FanyarDárda, más helyen és többször leírtam itt a DM on-on, hogy több évtizedig MSZMP tag, sőt MSZP alapító tag voltam, de tisztesség érzetem kipenderített onnét. Számomra nincs Ti, vagy Mi oldal, egyforma erkölocsi alapon gondolkozom. Itt, lenn, csak a Ti, Andrással felhozott gondolatokra reagáltam. Abban pedig nagy igazság van, hogy fordított helyzetben az MSZP nem tűrte volna új választás kiírása nélkül amolyan helyrerendező új kormány megalakulását. Szegény köztársasági elnöknek meg van kötve a keze, nem léphetett így. Most valahogy a szavazók értékítélete csak helyre tette a dolgokat, mégha úgy érezhető is, hogy az inga túlbillent. De hát ezt tette velünk az elmúlt húsz átmeneti év.”
  • 27. FanyarDárda 2010. június 02. 07:46
    „Kedves 22-23. Unkknown, szomorú, hogy a jól érzékelhető igazságigény ilyen furcsa, lóugrásszerű "következtetésekben", rosszízű sugalmazásokban nyilvánul meg. Még szomorúbb a társadalom megrögzött fölosztása a "MI" és "TI" táboraira. Amíg ez így marad, ne várjunk csodákat. Se a Parlamentben, se helyi önkormányzatoknál, se munkahelyen - sehol.”
  • 26. bakosandras 2010. június 02. 06:54
    „Nagyon örülnének a tulajdonosok, ha az online változat olvasottabb lenne. Bár nő az olvasottsága, itt még azért nem tartunk.
    "Valamilyen rejtélyes okból kényelmetlen-kellemetlen."
    Miről van szó?
    Mi a kellemetlen?
    Milyen oldalt démonizálunk mi?”
  • 25. fazer 2010. június 01. 23:26
    „15: Természetesen az online változat címlapjára gondoltam, nem a nyomtatottéra. Ti. az előbbi kissé olvasottabb, mint a festékszagú változat - és nem csak mert a nép olybá környezettudatos, hanem mert nyomtatott bulvártermékből mást választ (még ha a "Délalföld százévespatináselsőszámúlapjának" is álcázza magát a dm). Csak azért merészeltem hiányolni az esemény itteni prezentálását, mert a legtöbb olvasottság/hozzászóláshajhász internetes sajtótermék - műfajtól, politikai hátszéltől függetlenül - címlapon hozta a hírt.
    Isten őrizz, hogy az online szerkesztésbe vauzzak és a legkevésbé sem ilyen hírekre "szomjazom", csak egy iciri-piciri kiegyensúlyozottságra és tisztességre lenne szükség a sok "másik oldalt" démonizáló írás közé. Persze tisztesség híján már csak a józan ész is azt kívánná, hogy hozzunk hírt innen is, onnan is, nyilván az váltja ki a külünböző nézőpontok ütközését a kommenteknél, ami aztán olvasottságot generál, és dől a lé a hirdetőktől - ami ugye a végső és egyetlen kitűzött cél. Az előző logikára persze semmi szükség, ha valami minimális újságírói etika alapján hoznának hírt innen is, meg onnan is, lehetőleg tárgyilagosan és nem elsuvasztva az önök számára valamilyen rejtélyes okból kifolyólag kényelmetlen-kellemetlen (?) eseményről szóló tudósításokat (ami a konkrét eseményt illetően nem mellesleg a világsajtó vezető híre még ma is).

    "Ismerni olyan radikálisokat, akik korábban egészen másutt voltak, olyan is akad, aki a nyolcvanas években még MSZMP-s volt (...)"
    Ez biztosan így van, de tudja én meg ismerek olyan volt és jelenlegi komplett parlamenti frakciókat, amelyek, ha nem ebben a Magyarország nevű extraliberális "mintademokráciában" követték volna el azt a sok mocsokságot, amit elkövettek az elmúlt húsz évben, biztosan jó ideig a börtönben rohadva gondolkodhatnának a pl. a köztulajdon szentségéről, vagy (hogy a témához is szóljak) a kormányzati politika által irányított törvénytelen rendőri intézkedések, vagy a készenléti rendőrség politikai megtorlásra való használatának, vagy a bűnügyi statisztikák meghamisításának helytelenségéről.
    Gondolom, ezt ön is a páholyból, röhögve nézné.”
  • 24. bakosandras 2010. június 01. 20:23
    „Az MSZP megkapta a magáét, nem tőled, vagy tőlem, hanem a választóktól.
    És ez így volt rendjén.
    Nemrég meghalt egy régi tanácselnök, az egyik megyei város élén állt. Ő annak idején azt mondta az utódjának, a székére mutatva: "öcsém, te ebből a székből bármit megtehetsz, ha a pénzt nem viszed haza. " Ennél frappánsabb politikai ars poetica nem kell. És ezzel az országgal is szinte bármit meg lehet tenni, válság idején is, megszorítani is lehet, ha a nép azt látja, hogy akit megválasztott, az tisztességgel dolgozik. Az MSZP-t a korrupciós ügyek tették gallyra, ahogy annak idején a Horn-kormányt a Tocsik-botrány. Normális ember - még ha baloldali is - nem kívánhat most mást, mint azt, hogy ez a mostani kormány minél tovább bírja az emberek bizalmát, hogy minél többen lépjenek vissza a feketegazdaságból a fehérbe, minél többen fizessenek adót, és vállalják a dolgaikért a felelősséget.”
  • 23. unknown 2010. június 01. 19:23
    „Hát ja! S Tőletek.”
  • 22. unknown 2010. június 01. 19:13
    „Kedves 20-21 hozzászóló Urak! Nem nagy feladat lett volna megállítani és lekapcsolni Toroczkayt és Budaházit, akik ezt az 50-100 fős csőcseléket a TV székházhoz vezették. Rendőrségünk csak ment utánuk, előttük, mellettük, sőt még ki is jöttek az épületből, hogy ez a csürhe bemehessen.
    Az öszödözők nevében. Ha hülye lükének, értelmi felfogó képességek nélküli nyájnak tud és mer nézni Titeket egy hazugságait (választás csalások sorát) bevalló miniszterelnök, úgy kell Nektek. A Fidesznek csak az a bűne, hogy gyakorlatlan kommunikálni és a nép előtt kellő hangerővel ecsetelni hazánk, az állam 100 milliárd dolláros adóssága felelősségét, felelőseit. Lenne csak fordítva! Mit kapnának az MSZP-től!?”
  • 21. bakosandras 2010. június 01. 15:02
    „Hát ja!”
  • 20. FanyarDárda 2010. június 01. 12:05
    „Kedves, drága őszödözők! Komolyan gondolja bárki is, hogy a Gyurcsány-beszéd miatti fölháborodás gerjesztette utcai harcokra a B-közép ultráira kísértetiesen hajazó stílusban megnyilvánuló erőket? Szervezés, fölbujtás nélkül, kizárólag honfiúi buzgalomból? Amint kizárólag "önszerveződés" révén dobálták tojással, fújolták, kereplőzték végig a Gyurcsány-ciklus jelentős részét, majd ugyanilyen spontán hallgattak el, még bőven a lemondása előtt?
    Ne nézzük egymást gyermeknek.”
  • 19. maros50 2010. június 01. 09:32
    „Kedves András !
    Teljes mértékben egyetértek a megállapításaiddal.A rendpárti szélsőségesek gondolkozása nem tünt fel Neked,hogy a sajtóban megjelent cigány cármazású bünöző esetében azonnal se pec alatt nagyon sok vélemény
    hozzászólás jelenik meg.Nem cigány bünöző esetében szinte elenyésző.Azt gondolják a szélsőségesek,hogy cigányoznak vagy egyenruhába bújnak rend lesz,hát cseppet sem. Ahhoz,hogy rend legyen az emberek fejében is rendnek kell lenni fajra nemre tekintet nélkül.”
  • 18. bakosandras 2010. június 01. 08:21
    „Rendőri erő bevetés szükséglet alátámasztása.
    Minden bizonnyal így van, a tankokhoz nem értek, én műszaki zártelepítő voltam Szegeden, és csak egy évig.

    Ami fazert illeti: az izraeli támadás, ahogy jósoltam, a 2. oldalon szerepel, fotóval, a címlapon nincs kinn. Ott ritkán szoktunk külpolitikáról írni.”
  • 17. unknown 2010. június 01. 07:49
    „Kirívó példám a gonosz szellemre a T-34-es harckocsi elkötése. Nevezzük Józsi bácsinak a tettest, aki elindult egy dél-dunántúli megye kis falujából a fővárosba hátizsákjában egy harckocsi toronykulccsal. És a tárgyaláson később egyedül elvitte a balhét. Igen ám, de délután fél háromkor magam is körbenéztem ezt a harckocsit (lévén magam is egy harckocsizó technikus volt katonatiszt, fhdgy.) és tudom, hogy a 34-es tank vezető bejárata egy bazi nagy TUTO lakattal volt lezárva. Ki nyitotta ki azt ennek a vidéki veteránnak? Vagy vitte magával a lakat kulcsát? Furcsa nem, hogy az öreg senki segítségére nem hivatkozott a tárgyaláson... Mi volt ez, ha nem egy előre eltervezett provokáció a rendőri erő bevetés szükséglet alátámasztására.”
  • 16. unknown 2010. június 01. 07:28
    „Egyetértek, András. Sikerüljön rendet tenni az új kormánynak a társadalom többsége segítségével, támogatásával. Talán felejtsüki el azt az öszödi beszéd által generált 2006 októberi eseményeket, amelynek alapja egy újabb 56-os forradalom kirobbanásától való MSZP-s félelem volt. Erre használták fel a rendőrséget. Én sem, mi sem haragszunk a rendőrökre, mert parancsra - jól megfontoltan már előre Budapestre vezényelve készültek az emberek hazazavarására. Pedig gyönyörű idő volt, mindenki boldog volt, de aztán a titkosszolgálat beleverte a gonosz szellemet ebbe az örömködésbe....”
  • 15. bakosandras 2010. június 01. 06:51
    „14: ami hétfő hajnalban történik, az nem kerül be a hétfői nyomtatott újság címlapjára. Valószínűleg a 2. oldalon, a kül- és belpolitikai hírek között olvashatja, ha mindenképp erre szomjazik, ma reggel, bár még nem láttam a mai újságot.
    Nem vagyok tanár, újságíró vagyok, aki folyamatosan tanul, többek között ilyen okos emberektől is, de azt nem gondolom, hogy meg kellene változnom. Ismerni olyan radikálisokat, akik korábban egészen másutt voltak, olyan is akad, aki a nyolcvanas években még MSZMP-s volt, most meg keményebbek, harsányabbak, mint a többiek, nyilván, mert úgy érzik, van mit kompenzálniuk. Ezzel nyilván baromi sokat használnak a hazának.
    Abban talán kiegyezhetünk, unknown, hogy most normális ember csak azt kívánhatja, hogy ennek a kormánynak sikerüljön rendbe tenni a közbiztonságot.”
  • 14. fazer 2010. május 31. 23:24
    „Apropó! András, nem szólna a főszerknek, vagy vmi ottani illetékes elvnek, hogy lemaradt a mai címlapról a világsajtót leginkább foglalkoztató ma hajnali aktuális izraeli önvédelmi mészárlás?
    Biztosan tévedés lesz. Köszönöm!”
  • 13. fazer 2010. május 31. 23:07
    „Köszönjük Tanár úr a feddést, értettük - úgy kollektíve. Bár hiábavaló próbálkozás. Hiszen mi, a magyar plebs már csak ilyen kisstílű és szűklátókörű gyülekezet vagyunk, nem vagyunk képesek belevésni abban az ázsiai szinten megrekedt szürkeállományunkba, még így húsz éve a demokrácia és szabadság virágillatát szagolgatva és hat év európai jólét után sem, hogy igenis kötelességeink is vannak, viszont csúnya és nagyon nem europear viselkedés mindig csak a jogok nagy svédasztaláról potyázni, köszönetképpen meg a parlamentbe juttatni holmi csendőrözős <moderálva> társaságot.
    András mi ilyenek vagyunk, nem változunk. Ön viszont talán még nem teljesen elveszett lélek. Kezdje egy gerinctornával!”
  • 12. Léni 2010. május 31. 16:54
    „Kedves András!
    Feltettél néhány költői kérdést, miszerint a jogszabályoknak vagy az emberek felfogásának
    kellene változni?
    Nekem erről az jutott eszembe, hogy miért gondolná valaki, hogy Ő nem követhet el szabály-
    talanságot akkor, amikor a bírói ítéletet sem tartják be, körberöhögik és fenyegetik a bíróságokat,
    kijátszák jogászok -pld. Morvai -segédletével büntetlenül a meghozott érvényes bírósági döntést.
    Nem változik addig semmi, amíg az emberek ilyen példákat látnak!”
  • 11. unknown 2010. május 31. 15:59
    „Még annyit az előzőkhöz: A mostani parlamenti választás megfelelt, választ adott az MSZP-nek.”
  • 10. unknown 2010. május 31. 15:31
    „Csak az öntudat nélküli embernek lehet feltenni ilyen kérdést az öszödi beszéd után: "...Nyilván el lehet játszogatni azzal a feltételezéssel, kinek állt érdekében utcára vinni a politikát az őszödi beszéd után, kinek volt jó (?)..." Csak a birka oly tudatlan, hogy ne értsen a szóból...”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átjáró - a halálba

"A 200–2500 tonnás tömegű szerelvény fékútja sokkal hosszabb, mint egy személykocsié ." Tovább olvasom