Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Targoncáznánk

JEGYZET - "Ugyanannak a hat csavarnak a rögzítéséért a német betanított munkás háromszor-négyszer annyi pénzt kap, mint a magyar."
A héten megérkeztek az első magyar gyártású Mercedesek a hazai kereskedésekbe: új márkával ez legutóbb a győri Audi TT-nél fordult elő, de annak már 14 éve. Előtte volt a Suzuki és az Opel, és közben autóipari – beszállítói – középhatalommá váltunk. Köszönhetően a szaktudásnak és a versenyképes munkaerőköltségnek. De főleg az utóbbinak, anélkül, hogy ünneprontóként megkérdőjelezném mérnökeink kreativitását, a kétkezi dolgozók megbízhatóságát és szakértelmét.

Amikor a Mercedes toborozni kezdte a munkásokat a kecskeméti gyárba, nem haladt olyan gördülékenyen, nem mindenkinek volt elég a kínált pénz. Ezen mit sem változtat, hogy azért minden álláshelyet betöltöttek, és a környékbeli vállalkozók is szívták a fogukat a Mercedes csábítása miatt. Nem volt mit tenniük, emelni kellett a bért, ha nem akarták elereszteni a legjobb szakikat, és ez azért másféle késztetés volt, mint a kötelezően ajánlott bérkompenzáció.

Egy szó mint száz, a magyar munkaerő ár/érték arányban versenyképes, ezért is rendezkedik be nálunk hosszabb távon a Mercedes – hozta ide a karosszériagyártást, nem csak az összeszerelést –, ezért bővít Győrben az Audi.

Ugyanannak a hat csavarnak a rögzítéséért és a további 12 mozdulatért a német betanított munkás háromszor-négyszer annyi pénzt kap, mint a magyar. Pedig az új B osztályú Mercedest például Rastattban éppen úgy gyártják, mint Kecskeméten, a két autó tizedmilliméterre egyforma, ugyanazokon a gépsorokon, csereszabatos szerszámokkal készül.
De nemcsak nálunk van ez így, Nagyszombaton is hasonló verklire jár a Peugeot. Ott is készül ugyanaz az autó, mint az anyacég hazai üzemében, és a minapi gyárlátogatás kalauza bevallotta, Szlovákiában bizony kézzel teszik fel azt az alkatrészt, amelyet a franciaországi gyárban már a robot illeszt a helyére.

Nagyszombaton látható néhány fapados megoldás, és a targoncák is úgy szaladgálnak a gyártósorok között, mint a mérgezett egerek. Ennek tükrében büszkék lehetünk a Mercedes gyárára, és innen Szegedről sem szabad irigyelni a szomszéd megyeszékhely sikerét. Akkora volt az (autópálya)előnye, a műszaki mérnöki képzés múltja, az ipar beágyazottsága, hogy Szegednek – valljuk be – nem volt esélye a könnyűipar romjain erre az zöldmezős beruházásra. Pedig tudnánk örülni egy targoncás megoldásnak is...

Olvasóink írták

  • 3. havranek 2012. április 21. 20:46
    „öregferkó Hát nem azt ígérték nekünk ,hogy az EU bennünket is felvirágoztat ? Nem egymást kellene cikizni hanem a hazug politikusokat számon kérni ! Mert azt nem mondták ,hogy az EU átlag csak az Ö jövedelmükre lesz igaz ! Sajnos itt nem "lukrécia" a "lökött-és alaptalan" !”
  • 2. öregferkó 2012. április 21. 17:06
    „Lukrécia ! A lökött - és alaptaln dumád - alapján : Menj el Dubai -ba, mert ott a WC pucolók is tízszeresét keresik a hazainak .”
  • 1. lukrecia 2012. április 21. 10:21
    „Kedves András: Azt a " 3 csavart " minimum 8 szoros bérért végzi el a Rastatt-i munkás. Tehát a saccolás duplájáért.
    A környékbeli vállalkozóknak , nem kellett emelni a bérköltségeket, mivel a Mercedesz a politikával megegyezve alacsonyabb bérért alkalmaz embereket mint a környékbeli vállalkozók.
    Nem is beszélve jelentéktelen számban alkalmz tudomásom szerint Kecskemétieket, jóval több a vidéki bejáró.
    Továbbiakban azért sem okoz bérfeszültséget , mert legfőképpen munkanélküliek pályázatait részesítik előnyben.
    Ellenben a beszállítói kör már jóval magasabb bérszínvonalat tud rugalmassága révén is alkalmazni, azokra fennállhat az általad leírtak is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iskolaszolga

"Az a kérdés, hogy tényleg védelem lesz-e ez, vagy félelemkeltés lehet belőle." Tovább olvasom