Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Vákuum

JEGYZET - "Szeged talán akkor esett el, amikor hosszú időre megállt a sztráda Bács-Kiskun megyében."
"Az autópálya huzatossá tehet egy várost, tőkevonzó erőfeszítések nélkül vákuumot csinál – mondják a szakemberek –, inkább még el is szívja a jól képzett, mobil munkaerőt a várt fejlődés helyett. Ezzel a megközelítéssel most találkoztam először, korábban az volt a közhely, hogy a sztrádán könnyen továbbszáguldanak a befektetők, s így a vártnál kisebb a hasznuk a nagy véráramba bekapcsolt településeknek.
Szeged talán akkor esett el, amikor hosszú időre megállt a sztráda Bács-Kiskun megyében, és ipari bástyáink ledőlése után nem érkezett meg a jövő technológiája. Kecskemét meg kilőtt, azóta sem tudjuk utolérni, ráadásul most már Mercedesszel száguld.

Egy hete, amikor legurult a hírös város gyártósoráról a második hazai Mercedes-modell, bebizonyosodott, hogy a németek komolyan gondolják. A szakma ezt már korábban tudta, amikor eldőlt, hogy nemcsak összeszerelés lesz Kecskeméten, hanem a világ legismertebb autómárkája történetében először a német határon kívülre engedte a karosszéria présüzemét. Ami azért nem egy könnyűszerkezetes csarnok, amelyet egy-két országgal arrébb lehet vinni.

Internetes portálunkon minden Mercedes-gyárról szóló cikk alatt – így a legutóbbinál is – ott sorakoznak a városvezetést elmarasztaló hozzászólások, hogy miért nem Szeged nyerte el ezt az óriásberuházást. A sztráda korai, stabilizáló hatása mellett adott volt a műszaki felsőoktatás – már akkor benne volt a kecskeméti főiskola nevében az automatizálási, amikor még nagyon kevés gép működött magától. Ma a Mercedes karosszériaüzemében 650 robot és 700 élő ember dolgozik.
Magyarország már autóipari középhatalom, s megyénk ebből csak azért nem maradt ki teljesen, mert Makón ott van a ContiTech, amely nagyon sok embernek ad munkát, és világszínvonalon dolgozik. Nemrégiben egy újabb évjáratú BMW-vel igyekezett a Tápé II. focicsapata Pitvarosra, s az üzem előtt elsuhanva azt találtam mondani a balhátvédnek, hogy amelyik gumicsőben most forró víz áramlik a motor körül, az bizony nagyon nagy valószínűséggel itt készült.

A ContiTech is örül a hallótávolságba került, logisztikáját nagymértékben megkönnyítő sztrádának, feltéve, ha a vákuum nem repíti a Mercedes-gyárig néhány ügyes, fiatal fejlesztőmérnökét."

Olvasóink írták

  • 8. deszkás 2013. február 01. 19:48
    „VIMRE! Én meg úgy tudom-NEM hazai forrásokból- hogy Orbán úr már felajánlotta a múltkori látogatásán is Putyinnak mi szállítunk mezőgazdasági terméket mire Putyinnak az volt az udvarias válasza nem pontos fordításban: Moszkva lakói pontosan annyi mint az ön országa és ismerve a mg-uk teljesítőképességét önöknek még a hazai is gondot okoz.”
  • 7. v.imre 2013. február 01. 15:52
    „5. scott1

    Valószinű, az a realitás. Amikor még Szegeden volt a Konzervgyár, a Paprikafeldolgozó, ezek akkor is a Budapesten székelő tröszthöz tartoztak, azok intézték az exportot, a külkereskedelmet. Itt helyben, Szegeden csak a vagonokat töltögettük, ezért még hírmagja sem maradt, aki itt és most gyárépítéssel vállalkozna. Lám, még a jobb sorsra érdemes Mórakert is befuccsolt. Semmire sem vagyunk alkalmas...! Csak sírni, panaszkodni, meg követelni, hogy gazdasági rendszerváltás kell! Csak akik ezért kiáltanak ellenzékből, azoknak sem ment és halovány gőzük nincs, hogy ki, mit tehetne?”
  • 6. Mozimasiniszta 2013. február 01. 14:21
    „pedig mondom biz´a , balról fújtak a szelek, mikor Szeged előtt megállt az autópálya és akkor is , midőn nem kanyarodott el olájország irányába... és hagyatott széttaposódni az egész város, a kamionok által...”
  • 5. scott1 2013. február 01. 14:19
    „2!
    A magyar mezőgazdasági termékek orosz piacon történő növekvő volumene várható, erre Gyula lépéseket is tett nemrégiben. A növekvő volument a most megmentésre váró állami kézbe kerülő üzemek Kapuvár, Gyula... fogják szerintem biztosítani elsődlegesen. Az orosz piacon máig ismert márkanév (Globus) és termékek ismételt felfutása is várható, de ez Budapest, a BKK. megyéhez csatlakozó Nagykőrös, illetve Kecskemét gyárainak jelenthet elsődlegesen lehetőséget.
    Az orosz tárgyalásokkal kapcsolatban Szegednek a tranzit gázban és a gáztárolásban látok a közeljövőben lehetőséget!
    Amennyiben a városnak volna legalább egy Debrecen szintű reptere, akkor a mostani tárgyalások után talán lehetősége lenne bővítésre és a forgalom növeléésre. Lehetnének fejlesztések a jó szerb-orosz kapcsolatra való tekintettel Észak-Szerbia légiforgalmi igényeinek a kiszolgálására közösen Szabadkával.
    Illetve ennek megléte esetén szakíthatna magának a város egy részt a dinamikusan fejlődő Orosz gyógyturizmusból! Szakíthatna... ennek hiányában marad Hévíz, Budapest és Debrecen. Ez van!”
  • 4. csonakos 2013. február 01. 11:00
    „3. bodnar.gabben 2013.02.01. 10:51
    Kicsit nézz szét a neten Mercédesz ügyben és akkor nem írsz ilyen butaságot! Kikötés az, hogy nem lehet Budapesttől 100 kilométernél messzebb! Arról nem is beszélve a GANF helyzeti előnyt jelentett!”
  • 3. bodnar.gabben 2013. február 01. 10:51
    „Lázár be ismerte, hogy Gyurcsány Szegedre akarta hozni a Mercit, csak hát van egy polgármesterünk aki nem, mert fél, hogy megváltozik a társadalmi helyzet Szegeden és akkor nem lesz elég a győzelemhez a csúcsra járatot nyugdíjasok, mert sok fiatal és közép korú marad, illetve telepszik le Szegeden. Sajnos Szeged elvesztette a harcot már rég a régióban Araddal kapcsolatban és sajnos úgy néz ki, hogy jövőre Kecskemét is elrobog mellettünk fele annyi lakossal. Nem baj nekünk tökéletes Botka! Ezt is érdemeljük.”
  • 2. v.imre 2013. február 01. 10:13
    „Egyetértve a jegyzetben írtakkal tovább gondolnám Szeged közeljövőbeni lehetőségét. Orbán Viktor miniszterelnök úr most járt Moszkvában, akik kifejezték fokozott fogadó készségüket a magyar mezőgazdasági, élelmiszeripari termékek iránt. Szeged és körzete a múltbeli tevékenysége alapján még ma is alkalmas lenne - közös összefogással - csatlakozni ehhez a vonathoz. Azt hiszem sürgősen fel kellene venni a kormánnyal a kapcsolatot megtudni, mire is lenne szükségük az oroszoknak és tenni azt, amit tenni lehet. "Hass, alkoss, gyarapíts, s a haza fényre derül." Mondja a költő. Milyen igaza van!”
  • 1. klj-54 2013. február 01. 09:49
    „Nem minden az autópálya!
    Alább megadom egy olyan cég nevét elérését, melyet kamionnal megközelíteni erőpróba egy kezdőnek!
    Mégis, mindentől távol vidáman el van a cég hatalmas termeléssel, áruforgalommal.
    A cég központi parkolója egyben helikopter (medikopter!) leszálló pálya.
    Egy völgyben van a cég, gyönyörű helyen.

    Detaillierte Wirtschaftsinformation
    Geschäftsname: PIRELLI DEUTSCHLAND GmbH
    Handelsname: Pirelli Reifenwerke
    Handelsregister: HRB71623
    USt-IdNr.: DE111607952
    Anzahl Mitarbeiter: 1.000<
    S.I.C: Kfz.-Zubehör u. Ersatzteile, Einzelteile, Reifen u. Schläuche
    WZ2008: Autoreifen, Reifen und Schläuche (Großhandel)
    Höchster Str. 48 - 60, Sandbach
    64747 BREUBERG, HESSEN
    http://www.pirelli.com/tyre/de/de/homepage.html”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előtte az élet

"Az induló írói pálya szempontjából biztosan jobban járt a pékséggel, majd a klinikával." Tovább olvasom