Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

Biztonsági szabályzat hiánya okozta az olajkatasztrófát a Mexikói-öbölben

A biztonsági szabályzat hiánya és figyelmetlenség okozta az olajkatasztrófát a Mexikói-öbölben, amiért a BP olajipari vállalat a felelős.
A BP olajipari vállalat nem rendelkezett megfelelő biztonsági szabályzattal és nem fordított kellő figyelmet azokra a jelentős, rendszerszintű kockázatokra, amelyek végül a mexikói-öbölbeli olajkatasztrófához vezettek 2010-ben - állapítja meg egy amerikai kormányzati bizottság kedden bemutatandó jelentésében.

Az úgynevezett vegyipari biztonsági tanács azt is állítja, hogy a cég az alvállalkozókkal elvégeztetett olajfúrásoknál a biztonság szempontjából nem volt elég szigorú.

Az Egyesült Államok történetének legsúlyosabb, három hónapig tartó tengeri nyersolajömlése egy 2010 áprilisában történt robbanással kezdődött a Deepwater Horizon nevű mélytengeri olajfúró platformon. Tizenegy ember meghalt, és becslések szerint 4,9 millió hordónyi kőolaj került a tengervízbe.
A brit BP volt a kút többségi tulajdonosa, de a fúróplatformot egy másik cég, a svájci Transocean birtokolta és működtette. A jelentés azt állítja, hogy a tulajdonos és az alvállalkozó közti viszony hatással volt a baleset-megelőzésre is, de mindkét céget felelősség terheli a katasztrófával kapcsolatban.

A jelentés azt állítja, hogy a cégek nem voltak felkészülve egy jelentős baleset kivédésére, intézkedéseik nagyrészt a munkavédelmet, azaz az egyes dolgozók személyi biztonságát érintették. A dokumentum emellett azzal is vádolja a BP-t, hogy mélytengeri fúrásainál elsősorban a pénzügyi kockázatokra összpontosított a biztonsági veszélyek helyett.

A tanács szerint a robbanás előtt nem sokkal elvégzett nyomástesztek pontos kivitelezésére nem volt hivatalos, írásos szabályzat, ahogy azok sikerességének megállapítására sem volt kritériumrendszere a cégeknek. A szóban forgó tesztek felhívhatták volna a munkások figyelmét a kút instabilitására. A jelentés szerint a nyomásteszteket azután nyilvánították sikeresnek, hogy egy meg nem nevezett munkás "sajátos, megalapozatlan elmélettel állt elő" a teszteredményekre vonatkozóan.

Az említett vegyipari biztonsági tanács jelentésének főbb eredményei nagyrészt egybecsengenek két korábbi vizsgálat megállapításaival.
A BP eddig 37,2 milliárd dollárt különített el a katasztrófa okozta kár rendezésére, de egyes becslések szerint a cégnek összesen 69 milliárd dollárjába kerülhet a baleset, amennyiben elmarasztalják az olajömléssel kapcsolatban folyó bírósági ügyben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Észak-Korea erősítést küldött vitatott tengeri határához

Ötven harci helikoptert küldött nemrég Dél-Koreával közös, vitatott tengeri határához Észak-Korea. Tovább olvasom