Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Két személy szabály jön a legtöbb légitársaságnál

Ezentúl a személyzet két tagjának repülés közben folyamatosan a pilótafülkében kell tartózkodnia.

Az EasyJet brit fapados légitársaságnál péntektől lépnek életbe az új szabályok. A vállalat által kiadott sajtóközlemény szerint az ügyben egyeztettek a polgári légügyi hatósággal. "A vállalat számára az utasok és a személyzet biztonsága az első" - írták a kommünikében.

Hasonló intézkedéseket fogadtak el több más légitársaságnál is, egyebek mellett a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair vállalatnál.

Az ottawai kormány később azonnali hatállyal elrendelte, hogy az összes kanadai légitársaság járjon el hasonlóan.

A Wizz Air légitársaság is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályokat: soha nem fordulhat elő, hogy a fülkében mindössze egyetlen pilóta tartózkodik - közölte a Wizz Air szóvivője pénteken az MTI-vel.

Daniele de Carvalho tájékoztatása szerint ha az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárást üdvözölte a magyar légügyi hatóság.

Német pilóta sem maradhat egyedül

A Germanwings franciaországi katasztrófájának hatására valamennyi német légitársaságnál bevezetik az úgynevezett két személy szabályt, vagyis azt az előírást, hogy a pilótafülkében folyamatosan két főnek kell tartózkodnia a személyzetből.

A német légiközlekedési vállalatok szövetségének (BDL) pénteki közleménye szerint a légitársaságok megállapodása alapján ezentúl soha nem lehet pilóta egyedül a fülkében.

A pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) üdvözölte a döntést, közleményük szerint "a négy szem elv" bevezetése lehetőséget kínál arra, hogy kiküszöböljék a veszélyforrásokat, amelyekre a keddi katasztrófa felhívta a figyelmet. Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy szerencsétlenség nyomán ne alakuljon ki az a vélemény, hogy a járatok fedélzetén dolgozó munkavállalók mind "gyanúsak" - emelte ki az érdekvédelmi szervezet.

Az új szabályt üdvözölte Alexander Dobrindt közlekedési miniszter is, rámutatva, hogy ezentúl "nem lehet annyira könnyen bezárkózni a pilótafülkébe". Hozzátette, hogy nem ez lesz az egyetlen szabályozási változás a keddi katasztrófa után, és uniós szinten is intenzív tárgyalásokat folytatnak az eset tanulságairól.

Ausztriában is módosítottak


franciaországi légikatasztrófa hatására pénteken az ausztriai repülésbiztonságot felügyelő Austro Control is úgy módosított a szabályzatán, hogy ezentúl a személyzet két tagjának repülés közben folyamatosan a pilótafülkében kell tartózkodnia - jelentette be az osztrák közlekedési minisztérium.

Andrea Heigl, a tárca szóvivője arról számolt be, hogy a szabálymódosítás azonnali hatállyal életbe lépett. "Azt szeretnénk, ha hamarosan egy európai szintű szabályozást is elfogadnának" - tette hozzá.

Az Austro Control rendelete gyakorlatilag mindössze két osztrák légitársaságra, az Austrian Airlinesra és a Flynikire vonatkozik.

Amerikában már kötelező


Az Egyesült Államokban a 2001. szeptember 11-én terrortámadások után kötelezővé tették, hogy ha az egyik pilóta elhagyja a fülkét és kimegy a mosdóba, akkor a helyét arra az időre egy légiutas-kísérőnek kell elfoglalnia.

A szóban forgó vállalatok azután döntöttek a szabályok módosítása mellett, hogy kiderült: a Germanwings német légitársaság nemrégiben lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan nekivezette az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.

A Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gép kedden zuhant le Franciaország déli részén az Alpokban. Az utasszállító fedélzetén 150 ember tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem vezethetett volna repülőgépet a német másodpilóta

Andreas Lubitz régóta pszichiátriai kezelés alatt állt. Orvosai megtiltották neki a felszállást, ő… Tovább olvasom