Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

A buszpályaudvar terve

Nyilvánosan is bemutatták a Makó főterének képét jelentősen meghatározó, 2007-ben felépülő új buszpályaudvar terveit. A helybeliek a csökkenni látszó zöldfelületet sajnálják, és a gyalogátkelés miatt aggódnak. A főépítész szerint nem lesz kisebb a parkosított rész. Az is kiderült: a Tisza Volán még idén leselejtezi az utolsó sárga Ikarust.
A makói városházán mindenki számára hozzáférhető a 2007-ben megépülő új buszpályaudvar építési terve. A közelmúltban nyilvános fórumot is rendezett az önkormányzat, ahol az építtetők és a tervezők válaszoltak a makóiak kérdéseire. Mező István, a Tisza Volán személyszállítási igazgatója megígérte: a megújult épület valóban formabontó lesz. Erre utalnak a látványtervek, hiszen a középső traktusban V alakú tetőszerkezet fedi majd a központi várót és az irodákat.

– Korszerű pályaudvart kapnak a makóiak, az utasváróval egy épülettömbbe kerülnek majd az irodák is, így mind az utazóközönség, mind a Volán dolgozói megfelelő körülmények közé kerülnek. Az utolsó járatok sofőrjei számára éjszakai szálláshelyet is kialakítunk, az előírásoknak megfelelően – mutatta be a látványtervet Balogh László építész. Oldalról nyitott, de az utasokat az időjárás viszontagságaitól óvó, fedett peronokat alakítanak ki, ahova tolatás nélkül állhatnak be a buszok, hat sávban. A járművek ugyanis most „fűrészfogszerűen" parkolnak.

Több makói is aggódott azonban a jelenleginél jóval nagyobb beépítettség miatt. Úgy tűnik a rajz alapján, jóval kisebb lesz a Csanád vezér téren rendelkezésre álló zöld felület. Erre Novák István, a város főépítésze elmondta: az átépítést parkosítás követi, és a jelenlegi terveknek megfelelően még növekedni is fog a zöld felületek nagysága, hiszen az utasvárók közt helyet hagynak fák, cserjék telepítésére. Gajdos Dezső a fórumon felvetette: a hatsávos várakozó szakasz és a tizenegy buszállás tervezése arra enged következtetni, hogy a Volán a belváros kellős közepén lévő pályaudvart használja telephelyként.

Ehhez többen is hozzáfűzték: jelentős zajjal jár a várakozó buszok motorja, sőt a téli reggeleken indításkor itt olajjal fűtenek, ilyenkor a fekete füst gyakran a belváros felé száll. A társaság képviselője azt válaszolta, a járművek fele a telephelyen várakozik, a pályaudvaron csak a forgalomban lévő buszok sorakoznak. Ez év végére pedig az utolsó, „sárga" Ikarust is leselejtezi a társaság Makón, így már csak a korszerű motorral rendelkező járművek lesznek itt, ezeknek nem kell lánggal melegíteni a motorját.

Elhangzott még: az előfordulhat ezután is, hogy a szabálytalan utasok majd a parkoló buszok mögül kiugorva veszélyeztetik a Csanád vezér tér forgalmát. A tervező azzal hárította el a felvetést, hogy nekik csak az épülettel kell törődniük, a forgalomrendezés nem az ő feladatuk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szánkózódombot készítenek Makón

A környéken lakók kérésére szánkózódombot készít a makói önkormányzat a Petőfi park szabadtéri… Tovább olvasom