Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Halottal levelez a villanyórát leolvasó cég

Makó - Bár a történtekről és a tulajdonosváltásról ajánlott levélben tájékoztatta az áramszolgáltató által megbízott óraleolvasó céget, az következetesen Szűcs Józsefné elhunyt édesapjának címzi leveleit. Olvasónk szerint ez kegyeletsértő és ízléstelen – a cég ígérte, hogy reagál megkeresésünkre, de ezt hiába vártuk.
Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

A makói Szűcs Józsefné édesapja, Hári Sándor idén március 11-én meghalt. Ő mint az üresen maradt ház örököse az áramszolgáltató makói ügyfélszolgálati irodájában egy hónappal később bejelentette a történteket, a tulajdonosváltozást, és ezt követően, noha épp előtte volt óraleolvasás, a változás miatt az óraleolvasással megbízott vállalkozás még egyszer leolvasta és ellenőrizte a villanyórát – meséli olvasónk. A hidegzuhany nem sokkal ezt követően érkezett: a DL Kft. az óraleolvasás kapcsán levelet küldött – az előző tulajdonosnak, azaz a halott édesapának címezve. Ebben többek között arra hívják fel az elhunyt figyelmét, milyen telefonszámot tárcsázhat, ha munkatársaikkal egyeztetni szeretné az újabb leolvasás időpontját, és udvariasan megköszönik együttműködését is.

Szűcs Józsefné megdöbbent, de úgy gondolta, jóhiszemű tévedésről van szó. Ezért ajánlott levelet írt a leolvasást végző cégnek is, őket külön is tájékoztatva a halálesetről és a tulajdonosváltásról. Ami igazán megdöbbentette, az ezután következett: a cég újra írt óraleolvasás-ügyben az elhunytnak, de most már ajánlott levélben. Ezt a küldeményt Szűcsné már átvenni sem volt hajlandó a postán, visszaküldette a feladónak. Elmondása szerint telefonon is beszélt a társaság egyik ügyintézőjével, akit végül azért nem hallgatott végig, mert azt állította, hogy ők nem véletlenül küldik az elhunytnak címzett leveleket – erre jogszabály kötelezi őket.

Szűcs Józsefné nem érti, miért kap még most is elhunyt édesapja nevére szóló leveleket. A szerző felvétele
Szűcs Józsefné nem érti, miért kap még most is elhunyt édesapja nevére szóló leveleket.
A szerző felvétele

Olvasónk értetlenül áll a történtek előtt. Mint mondja, tisztában van vele, hogy a haláleset miatti tulajdonosváltás ügyintézése olykor nem egyszerű, más szolgáltatóval is volt problémája, így azonban sehol sem járt. Úgy gondolja, ez az eljárás kegyeletsértő és ízléstelen, különösen azok után, hogy még csak bocsánatot sem kért tőle senki.

Természetesen szerettük volna megtudni az esettel kapcsolatban a cég álláspontját is. Felhívtuk az egyik vezetőt, aki megígérte, hogy megkeresi az illetékest, aki visszahív bennünket. Nem hívott, és később már az általunk megtalált vezető sem vette fel a telefont.

Olvasóink írták

  • 20. HAJDÚKFOKOSA 2013. szeptember 01. 18:25
    „erre van apparát megy agy )))) ennyi hülye nem lehet a szolgáltato világba bár az ilyen ügyintézi filodrentront meglocsolni meg kávét fözni jo Isten barma”
  • 19. Agáta 2013. augusztus 25. 22:26
    „Bravo, csak így tovább, Szolgáltatók! De a számla ellenértékét is tőlük kérjétek! Csak a címzés a rossz, mert X temető, Y parcella.... kell küldeni. Tudom, morbid dolog ezen tréfálkozni, de nem tudtam megállni, annyira abszurd, hogy a mai számítógépes nyilvántartási környezetben ezek elő fordulhatnak. Milyen ócska programjuk lehet, és milyen ügyintázőik? Most az ügyintézők nem viszik be a módosítást az adatbázisba, esetleg a számlázási rendszer nincs össze kötve az ügyfél adatbázissal? Akármi is a hiba, megdöbbentő!”
  • 18. balihoho 2013. augusztus 25. 06:38
    „Ez is Magyarország, a jellemzően ostoba, és primitív, jogszabály rendszerrel!”
  • 17. merenge 2013. augusztus 24. 17:09
    „Hát valóban nem egyedi. Az édesapám 2007-ben halt meg. Minden helyre ajánlott levélben vagy személyesen bevittük a halotti anyakönyvi kivonatot. Mindenütt rendben volt minden, kivéve a Vízmű és az Adó osztály. Mind a 2 helyre telefonáltunk. A Vízmű megértette, az Adó osztály folyamatosan számlázta ki még tavaly is az aktuális helyi adót, mindazok ellenére, hogy a könyvelő vitte be dolgokat, még 1 halotti anyakönyvi kivonattal, lezárásra, kaptunk egy papírt, amin az állt, nincs tartozása(2007-ben). Ahogy jöttek a levelek, a postásnak oda adtam, vissza küldve. Nem tudom, hogy mit lehetne még tenni?”
  • 16. Figyelő 2013. augusztus 24. 16:52
    „Nem egyedi eset ez kérem tisztelettel!
    Szőregen a szomszédom hat éve meghalt, a családja illő tisztelettel végső búcsút vett tőle, tisztességgel eltemette.
    Úgy ahogy kell az összes szolgáltatónál bejelentették a halálát, írásban, mellékelve az elhunyt halotti bizonyítványának hiteles fénymásolatát, az aktuális számláit kifizették, a szolgáltatók erről kiállított bevételi pénztárbizonylatát őrzik, a házat eladták.
    Az új tulaj minden szolgáltatónál a nevére íratta a mérőórákat, ennek ellenére az elhalálozott tulajdonos nevére a két francia tulajdonban lévő külön külön szolgáltató cég a mai napig is küldi a számlaleveleket az elhunyt nevére
    Az új tulajdonos meg minden esetben a kézbesítőnek bontatlanul azzal adja vissza a leveleket, hogy címzett elhunyt.”
  • 15. Egyolvasó 2013. augusztus 24. 15:49
    „Magyarországon a szolgáltatóknak mindég és mindenben igazuk van!
    Tessék már ezt tudomásul venni, nem pedig állandóan kritizálni őkat. Vagy 2/3-os rendeletkell, hogy ezt tudomásul vegyék a Magyar emberek?”
  • 14. macs 2013. augusztus 24. 13:30
    „Nem tudom, ki hogy van vele, de engem megnyugtat, hogy a szolgáltatók nem szíre-szóra írja át az órákat. Ami a 0-ás fogyasztást illeti, nálunk is volt rá példa, hogy az egyik rokonom nem tartózkodik életvitelszerűen a lakásában, a szolgáltató megnézte, hogy rendben van-e az órája. Ezen nincs miért megsértődni. :-)
    Egyébként van olyan ismerősöm, aki a férje halála után nem íratta át az órákat, csak akkor, amikor a gázártámogatás miatt szükségessé vált, hogy az ő nevén legyen.
    Nem vagyunk egyformák.”
  • 13. qrumpli 2013. augusztus 24. 11:48
    „Nem igazán szeretek morbid lenni ,de akkor már kérhetnék a pénzt az elhunyttól is.
    Leülni mellé és várni még nem fizet.
    A törvény az törvény kérném tisztelettel.”
  • 12. állatbarát3 2013. augusztus 24. 11:48
    „11. geza 2013.08.24. 11:27
    Köszi a jó tanácsot, de mi ennek is utána néztünk ( igaz ez nem derült ki az írásomból ) s kiderült a lakcím nyilvántartóból, hogy ki voltak jelentkezve, ahogy előre ezt meg is beszéltük velük a lakás átadáskor.
    S igen, ez illetékköteles eljárás volt a lakásszerződés eredeti példány bemutatása mellett.”
  • 11. geza 2013. augusztus 24. 11:27
    „#9 Kényszerkijelentést kell kezdeményezni, talán van vmi illetéke.
    Én is csináltam, az előző tulaj kisfia hitelt vett fel nem fizette, majd járt a rendőrség, NAV, végrehajtó.
    Miután meglett a kényszerkijelentés, csend van.”
  • 10. _csutak_ 2013. augusztus 24. 11:00
    „Én már pereltem be személy szerint az iroda vezetőt :)
    Ha nem jó a jogi környezet akkor neki kell kezdeményezni a jogalkotónál a jogszabály megváltoztatását.
    Ezt bíró mondta ki!
    Nem takarózhat egy több megyét ellátó szervezet semmire, ha ezt (jogalkotó felé való jelzést!) nem tudja a bírónak hitelt érdemlően bizonyítani, ugyanis ők azért vannak, hogy minket KISZOLGÁLJANAK!”
  • 9. állatbarát3 2013. augusztus 24. 10:40
    „Nekünk nem a szolgáltatókkal volt gondunk, miután megvásároltunk egy lakást, hanem a rendőrséggel és a végrehajtóval.
    Folyamatosan bennünket zaklattak az előző tulaj felnőtt gyerekének balhéi, tartozásai miatt, az istenért nem értették meg, hogy már másfél éve nem ott lakik az illető.
    Több alkalommal is értesítettük az illetékes hatóságokat levélben és személyesen is, hogy az általuk keresett személyt ne nálunk keressék, sőt több alkalommal a szomszédok és a házmester is igazolta állításunkat.
    A történetnek akkor lett vége, amikor egy nap arra értünk haza, hogy a végrehajtó és az ebben illetékes emberek éppen feltörni készültek a lakásunkat.
    Gondolom nem kell részleteznem, hogy mekkora ordítozást rendeztünk, s közöltük velük, hogy azonnal takarodjanak a lakásunk elől.
    Na azóta nem háborgatnak bennünket.”
  • 8. v.imre 2013. augusztus 24. 09:04
    „Ha belegondolok sok ezer, tízezer, százezer ingatlan van az országban, ahova még mindig egy korábban elhunyt tulajdonos nevére küldik a számlát. Szolgáltatóink pedig negyedévente csatolnak egy magukat tömjénező hírlevelet mindenféle mézes-mázos tartalommal. Nem kellene egyszer valamennyi ügyfelet tájékoztatni erről a mérő átírás alapkövetelményről? Hogy mivel kell elibük járulni ilyen-olyan esetben? Főleg kitérve a sajnos gyakori halálozás esetére? Ingatlan eladás tulajdonosváltás esetében mindenki megérti a bürokratikus szükségletet. De ha a családban marad a változás nem-e az a lényeg, hogy valaki égi teremtmény csak fizeti tovább a számlákat felhördülés nélkül a porladó helyett?”
  • 7. geza 2013. augusztus 24. 09:03
    „Nevetséges hogy ezek a "szolgáltatók" hogy működnek.
    Nem hiszem hogy tőlünk nyugatra ezt megengedhetnék maguknak!!”
  • 6. v.imre 2013. augusztus 24. 08:39
    „4. M.Aurelius

    Ha valaki emlékezik, nekem is volt hasonló ügyem az áramszolgáltatóval Szegeden. A dolog lényege, hogy az áramszolgáltató ügyfélirodájába be kell vinni egy közjegyző által 1.000 forintért lekérhető, 3 hónapnál nem régebbi telekkönyvi tulajdoni lap másolatot igazolandó, rajta a fizető örökös adataival. Csak ekkor írják át a mérőt az új tulajdonos nevére. Nem azéra, aki netán helyette fizetné a továbbiakban a mérő után és alapján járó költségeket. A hagyatéki bírósági végzés nem beszámítható. Azzal hiába mégy be, kidobnak. Az ügy óta még nem mentem be újra hozzájuk az immár több, mint 25 éve elhunyt apám után a változást bejelenteni. Ha elgondolom még azt sem tehetném meg, hogy visszaküldeném a további, az ő nevére szóló villanyszámlát azon felüljegyzéssel, hogy az elhunytnak objektív okokból nincs módja kifizetni a számlát. Erre bezzeg gyorsan jönnének KIKAPCSOLNI, VILLANYÓRÁT LESZERELNI a befizetés elmaradása miatt.”
  • 5. Goldmund 2013. augusztus 24. 08:24
    „Hasonló történetem:
    Vettem egy lakást, amelyben S. Józsefné lakott. Elhunyta után örökösei adták el nekem a lakást. Utána rendszeresen érkeztek biztosítási ügyben levelek S. Józsefnének címezve. A levelek arról szóltak, hogy a néni (aki az adásvétel előtt kb. fél évvel hunyt el), nem fizette a biztosítási díjat, így, ha sürgősen nem rendezi a díjat, akkor felmondják a szerződést. Az első néhány levélnél még értesítettem az örökösöket, majd magam felhívtam a biztosítót és tájékoztattam őket, hogy a hölgy elhunyt, így nem fog többé fizetni, de a szolgáltatásra sincs szüksége. Mindig megígérték, hogy a bejelentéssel minden elrendeződött, ehhez képest kb. másfél évig kaptam a leveleket, majd végre valahára abbamaradtak. Nem hinném, hogy díj-nemfizetés esetén másfél év türelmi időt ad egy biztosító a szerződés felmondásáig.”
  • 4. M.Aurelius 2013. augusztus 24. 08:22
    „A multik ilyenek. Nem tudják, hogy a hagyatéki eljárás évekig is eltarthat, ha kicsit is bonyolultabb az eset, és az alatt is
    jönnek a számlák, most már az elhunyt nevére persze. Készenléti és hasonló díjak meg nem lemondhatók, ha üres az ingatlan akkor se.
    Én mindig úgy írtam alá a levél átvételt, hogy pld. Kics Zilo elhunyt helyet, fia veszi át. Nem izgatta őket.”
  • 3. comment 2013. augusztus 24. 07:52
    „Na hasonlóról már hallottunk, nem is egyszer :((
    T. cikkíró!
    Nem értem miért futja Ön is a felesleges köröket, mikor felelőst keres egy vezető személyre?
    Kis hazánkban sajna így mennek a dolgok......a vezető addig vezető, amíg a fizetését és prémiumát fel nem markolja, ha érdemi ügyintézést várnánk el tőle, - a példa is mutatja - így jár el, még arra sem méltatja azokat, kikből él, hogy visszahívja. Ezért kellenek igazgató, helyettesek, azok helyettesei.....egy vállalat élére, a pénzért, de véletlenül sem a korrekt szolgáltatásért. (Remélem megkerül az illetékes, és magyarázattal szolgál erre a minősíthetetlen eljárásra)
    Szép napot!......”
  • 2. Francois 2013. augusztus 24. 07:36
    „Az "ÉN" édesapám 1-éve halt meg, minden cég átírta ki véve a Dégázt a szerződést édesanyám nevére, nekik közjegyzői papír kell hogy ki az örökös! :) Mellékesen mi közük hozzá, ha tisztességesen fizetve volt mindég, nem utolsósorban mikor bejelentettem egy éve hogy szeretnénk átíratni, kijöttek ellenőrizni hogy nem e lopták 83-évesen a gázt, mert kevés a fogyasztás! Az a tudatukig nem jutott el hogy fával fűtenek nincs is gázkazán! :) :P Nevetségesek ezek a cégek! :P :)”
  • 1. valakiné 2013. augusztus 24. 07:15
    „Az ügyintézés rugalmatlansága is érthetetlen, de az ügyintéző modora és hozzállása felháboritó. A Vizműnél ugyanezen problémát a halotti anyakönyvi kivonat alapján öt perc alatt el lehet intézni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kislány előtt mutogatta magát a makói férfi

Elképzelhető, hogy a gyanúsított azonos egy három évvel korábban hasonló bűncselekmények miatt elítélt férfival. Nem tudja miért tette. Tovább olvasom