Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Körforgalmak lassítják az autósokat Makón

A gyalogosok, kerékpárosok aggódnak, az autósok viszont örülnek, hogy leszerelték a 43-as főútvonal Makót érintő szakaszáról a negyven kilométeres sebességhatárt jelző közlekedési táblákat. Rigó Mihály, a közútkezelő főmérnöke szerint ezekre a körforgalmak megépülése után már nincs szükség – a rendőrség egyelőre nem tapasztalt változást a közlekedés biztonságában.
Ha betartják a szabályokat, nem lesz gond. Fotó: Szabó Imre
A napokban eltűntek a 43-as főútvonal teljes makói szakaszáról az óránként negyven kilométeres sebességkorlátozást jelző táblák, azaz immár ötvennel lehet itt haladni. Az intézkedés fogadtatása a városban vegyes: az autósok többsége örül, hiszen a negyvenes tempó bizony szokatlanul lassú nekik, más, hasonló városokban ritka a hasonló tilalom – ugyanakkor a gyalogosok félnek; nem is elsősorban a helyi gépkocsivezetőktől, hanem az átutazóforgalomtól, mindenekelőtt a kamionoktól. Úgy érzik, a sebességkorlátozás feloldásával védtelenebbek lettek.

A táblákat a főútvonal gazdájának tekinthető Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. emberei szerelték le. A társaság főmérnöke, Rigó Mihály lapunknak elmondta: azért, mert úgy gondolták, a megépült körforgalmi csomópontok eléggé lelassítják a járműforgalmat, és kellően jelzik is a sofőröknek, hogy nagyobb körültekintést igénylő, lakott területen haladnak. A szakember úgy vélte, önmagában nem probléma, hogy ezzel negyvenről ötvenre nő a megengedett sebesség – a biztonságos közlekedéshez az ötvenes sebességhatár is elég, ha betartják, ha viszont nem, a negyven is kevés. Rigó Mihály úgy véli: nagyon fontos a vezetési kultúra oktatása és a hatékony rendőri ellenőrzés, a szabályok betartatása is. Hozzátette: ha a táblák leszerelését követően romlanak a baleseti statisztikák, természetesen vissza lehet őket helyezni.

A Makói Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának helyettes vezetője, Neparáczki László egyetért Rigó Mihállyal. Azt mondta, a körforgalom valóban alkalmas a közlekedés lassítására, ráadásul úgy, hogy ezzel együtt is dinamikus marad. Azt viszont egyelőre nem lehet megjósolni, milyen hatása lesz a makói közlekedésre a sebességhatár emelkedésének. A táblák levétele óta eltelt napokban mindenesetre erre visszavezethető baleset nem történt. Lapunknak azt is elmondta, hogy a makói rendőrkapitányság az új lézeres sebességmérővel is igyekszik gátat vetni a száguldásnak. A készüléket mindennap használják, szinte mindig a 43-as makói szakaszán, de olykor a környező községekben is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új műszerek – ötvenmillióért

Altatógépeket, betegellenőrző monitorokat és egy lélegeztető berendezést nyert a makói kórház a… Tovább olvasom