Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

M43: ahol most a kutya sem akar benzinkutat üzemeltetni

Makó - Bár ki van hagyva a helye a kéthalmi pihenőnél, nincsen benzinkút az M43-as autópályán. És nem is lesz még egy ideig. Az említett pihenőben pláne.
Ismert, április 20-a óta Makóig lehet autózni az M43-as autópályán. Csakhogy tankolni nem lehet rajta, annak ellenére, hogy a 31. kilométerszelvényben, a kéthalmi pihenőnél ki van hagyva a benzinkút helye. Aki Románia felől érkezik a 43-as főúton az a sztráda előtt vagy Nagylakon tankol, ha ismeri az apátfalvi magánkutat, akkor elkanyarodik odáig, vagy bemegy Makóra, vagy Szegednél tér le az autópályáról, vagy az M5-ös első kútjáig, Szatymazig kell kitartania – a külföldiekre valószínűleg ez lehet a jellemző.

Nézegesse az M43-as dudvásodó, lezárt pihenőjét Kéthalomnál! Fotó: Garai Szakács László (galéria)

Taktika

Az persze csak a laikusnak furcsa, hogy ha így se, úgy se éri meg ott kutat működtetni, akkor miért hagyták ki a helyét. Az is csak a tűzhöz közel ülőknek világos, hogy két évnyi előny alatt – azaz, amint elkészült a sztráda kész lehetett volna a benzinkút is Kéthalomnál, amely az első lett volna a kövegyi kút megépüléséig az autópályán – mennyi gazdaságossági hátrányt dolgozhatott volna le egy odatelepülő töltőállomás. Amelyet ha megépített volna bármelyik hazai piaci szereplő, akkor nyilván mindent megtett volna azért, hogy a kövegyi pihenőt is ő szerezze meg – ellenkező esetben a fentiek alapján valóban halálra lenne ítélve a kéthalmi benzinkút. Ha sikerült volna eladni a kéthalmi pihenőt, akkor az állam, azaz mi egy picit jobban jártunk volna. A mostani helyzetben viszont a határhoz közeli kút majdani üzemeltetője járhat nagyon jól, ugyanis miután megszerezte a kövegyi benzinkút helyét, valószínűleg bagóért megkapja majd a kéthalmit is, hiszen más úgysem építkezne ott. Ha meg bagóért nem adja az állam, neki úgy is jó lesz – Szatymazig biztos nem lesz konkurenciája az autópályán.

És ez egy ideig még így is lesz. A miért nem épül(t) már meg a benzinkút a kéthalmi pihenőnél kérdésemre Kalmár Koppány, a Közlekedési Koordinációs Központ kommunikációs vezetője felelt, e-mailjét szó szerint idézem: „a jelenlegi gyakorlat szerint az építés alatt álló autópályák esetében a pihenőhelyek kialakítása érdekében az ingatlan-hasznosítási pályázatokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nevében a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ írja ki és bonyolítja le. A levelében említett Kéthalmi pihenő megnyitása érdekében az M43-as autópálya 31-es kilométerszelvényénél lévő Óföldeák 0213/35 és 0213/37 hrsz. ingatlanok hasznosítására vonatkozó pályázatot a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 2009. júliusa óta négy alkalommal írta ki nyilvános verseny keretében. A pályázatokon minden olyan megfelelő gyakorlattal, referenciával és magyarországi székhellyel rendelkező cég ajánlatot tehetett, amelyik legalább 10 hazai töltőállomásból álló hálózatot üzemeltet és tagja a Magyar Ásványolaj Szövetségnek. Az ajánlattevői érdeklődés hiányában a pályázatok mindegyike sikertelen volt, melynek hátterében – szakértőink vélekedése szerint – az állhat, hogy a potenciális ajánlattevők inkább érdeklődnek az építés alatt lévő szakasz, határ előtti – a levelében hivatkozott Kéthalmi pihenőnél vélhetőleg nagyobb forgalmat vonzó – töltőállomásának üzemeltetése iránt, melynek hasznosítására vonatkozó pályázatunk előkészítés alatt áll. E pályázat lefolytatása után, remélhetőleg a kisebb forgalmú töltőállomás üzemeltetéséért is elindulhat az érdemi verseny."

Magyarul, a kutya nem akar itt benzinkutat üzemeltetni, mert mindenki azt várja, hogy a határhoz közelebb lévő kövegyi pihenőben lévő területen építhet majd töltőállomást, ahol elméletileg majd jobban dől a lé. A hiányzó, valamivel több, mint 23 kilométeres szakasz elvileg 2013 májusára készülhet el. Az új sztrádaszakasz megnyitása után megkezdődhet az építkezés Kövegynél, azaz elvileg két év múlva, nyáron tankolhat ott az első autós. Ekkorra elméletileg elkészülhet a gazdaságtalan(abb) üzemeltetésű benzinkút Kéthalomnál is.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. 10a16 2011. szeptember 06. 10:18
    „A kutya nem akar benzinkutat üzemeltetni az M43-on, csak az OIL. Hivatalosan augusztus 26-án adták át. Miért is nem tájékozódunk, mielőtt a cikk megíródik? Elég létható helyen van Lelén...”
  • 20. mojzi28 2011. szeptember 02. 19:34
    „Maroslelén is van egy kút non stop közvetlen a pálya mellett !”
  • 19. dmonlájn 2011. szeptember 01. 22:23
    „mennyivel egyszerűbb lett volna, ha az egyik irányba tettek volna csak a benzinkút Kéthalmi részén és a másik irányba Kövegynél! A kecske is meg a káposzta is esete!”
  • 18. Tommyst 2011. szeptember 01. 16:08
    „12.: Van egy kis kút apátfalván: a kereszt utcánál elmész királyhegyes felé, ott lesz jobboldalt. :) (Makóról jövet balkanyar a királyhegyesi út :) )”
  • 17. jt69 2011. szeptember 01. 14:48
    „És miért nem lehetett ezt a benzinkutat úgy megpályáztatni, hogy aki ezt megnyeri, azé lesz a határhoz közelebbi is? Már rég lehetne így benzinkút, és amíg a másik meg nem épül, lehetne ezzel is kaszálni.”
  • 16. mgn 2011. szeptember 01. 14:02
    „jobban dol a le??????........szepen vagyunk.......”
  • 15. dmonlájn 2011. szeptember 01. 13:47
    „6. mackósajt 2011.09.01. 07:57

    A legtöbb jelenleg üzemelő benzinkút franchise rendszerben működik, tehát megveszi a Know How (arculati, szabályzati rendszereket a franchise tulajdonosától (ami lehet bármelyik benzin kereskedő,akinek van ilyen tulajdona, gyorséttermi lánc pl McDonalds stb, péség pl: Fornetti) és bizonyos díjak fejében azok szerint üzemelteti a kutat a saját nevében. A franchise megvásárlója dönti el, hogy mennyiért adja a shop és üzemanyag termékeket. Ha megszűnik a franchise szerződés akkor vagy lekerülnek az arculati elemek a kútról, átalakul vagy megvesz egy másik franchiset! A kút és minden a vállalkozó tulajdonában marad vagy kompletten, aktuális értéken (amiben benne van az ismertség, elégedettség stb) eladja valakinek.
    Az más kérdés, hogy ez a franchise tulajdonos milyen árakat, díjakat szab.”
  • 14. cibuka 2011. szeptember 01. 13:40
    „Arról is beszélni kellene,miért lepi 100cm-s gaz,(talán parlagfű is) az autópálya két szélét,valamint a belső oldalt??Nem látszik ki a gazból a szalag korlát sem,ha igy halad.Miért nincs gazdája az autopályának?Amig nem lessz makói mérnökség addig növekszik a gaz?Valaki illetékes válaszolhatna,akár kommentben is.”
  • 13. klj_54 2011. szeptember 01. 12:31
    „Én bizony vádolom a pálya kezelőjét gépjárművezető veszélyeztetése jogcímmel!
    A benzinkút a lőtéri kiskutyát sem érdekli, d az igen, hogy hazánkban LEHETETLEN betartani a vezetési és pihenő időket!
    Kétszer voltam fuvarban Magyarországon (holland rendszámmal:), de egy fia pihenőt nem leltem:(
    Megoldottam, Tesco parkoló.
    Hallottam a rendőrt, amint szól a társának:
    Hagyd rá, úgysem értünk szót vele, amúgy sem zavar senkit!
    Franciában 20 kilométerenként van az autópályán olyan parkoló, ahol wc és víz van! Kérésre DVD-nyi képpel szolgálhatok:)”
  • 12. Takavaka 2011. szeptember 01. 11:37
    „10. pinkcat25!
    Az idézetet a cikkből másoltam be, akkor még úgy szerepelt. Közben ki lett javítva. Ezzel együtt az én hozzászólásom is kivehették volna, mert így okafogyottá vált. Tehát, én figyelmesen elolvastam a cikket is, de leginkább az érintett részt.
    De, hogy tovább hasogassam a szőrszálat, Apátfalván nem tudok benzinkutat. Magyarcsanád után volt, de tudtommal az sem üzemel. Igaz, pár hónapja jártam arra legutóbb. Ha tévednék, akkor bocsi!”
  • 11. Bözse37 2011. szeptember 01. 10:59
    „Maroslelén a pálya mellett 0-24-ig működő benzinkút van. Nem tudom miért nem tájékozódik a cikk írója mielőtt papírra veti sorait.”
  • 10. pinkcat25 2011. szeptember 01. 10:07
    „1. Takavaka 2011.09.01. 06:17!!!!

    Olvasd el figyelmesen megint a cikket!!!!
    apátfalvi nem ásotthalmi.....a magánkút”
  • 9. quky 2011. szeptember 01. 09:44
    „8. eldorádó 2011.09.01. 08:43
    Teljesen igazad van ki az a hü**e aki Romániából jön és mindjárt a határ után akar tankolni :)”
  • 8. eldorádó 2011. szeptember 01. 08:43
    „a román benya olcsóbb, felesleges a benzinkút a rövidke M43-ra! érdemesebb: kamionos pihenőt panzióval, konzum hölgyekkel!
    ;-)”
  • 7. KamuNeni 2011. szeptember 01. 08:11
    „Biztos lenne ot eleg jelentkezo de ezek a magas kovetelmenyek mar eleve kizarjak a kisebb vallkozokat. Tipikus gazdasagi rombolo kovetelmeny. Ne engedd a kicsit ervenyesulni mert nagyobb a kenopenz a nagyoknal!! ez a jelszo??”
  • 6. mackósajt 2011. szeptember 01. 07:57
    „Én úgy tudom a MOL-é a jog, de ezt értékesíteni akarja. Találniuk kell egy Madarat,aki felépíti a kutat, üzemelteti egy darabig. És amikor felfut,akkor fenékbe billentik és hip-hop MOL-kút lesz belőle.”
  • 5. szegarazs 2011. szeptember 01. 07:42
    „Jé, Koppány hova került...

    Azért ez nem semmi cím: K K, a K K K k v. Azt a vezetőt valami k-val kezdődőre kéne kicserélni.
    "Kalmár Koppány, a Közlekedési Koordinációs Központ kommunikációs vezetője"”
  • 4. migros 2011. szeptember 01. 07:29
    „Szegedről az M43-s felé Maroslele lehajtónál közvetlen ott egy most épült kút.Nem is kell hozzá kerülni.”
  • 3. izsi 2011. szeptember 01. 07:09
    „És persze ha 2009-től ki volt írva a pályázat, akkor pályanyitástól kezdve 2,5 évig halálra kereshette volna az adott kúthálózat magát...”
  • 2. bo 2011. szeptember 01. 06:32
    „"Aki Románia felől érkezik a 43-as főúton az a sztráda előtt vagy Nagylakon tankol, ha ismeri az ásotthalmi magánkutat, akkor elkanyarodik odáig, vagy bemegy Makóra," Ásotthalomig jó nagyot kellene kerülni, pedig valóban ott a legolcsóbb az üzemanyag a megyében. :-)))”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Táncest Makón

Makó - Nem! Nem! Soha! címmel mutatta be kedden este, a II. bécsi döntés évfordulóján a Hagymaházban… Tovább olvasom