Makó - A 43-as főútvonal makói szakaszán jelenleg felújítanak, de hamarosan két másik munka is kezdődik: készül az M43-as lehajtójának csatlakoztatása, és a lámpás kereszteződésnél a körforgalmi csomópont kialakítása. Mindkettőhöz félpályás útlezárás kell.
Most egy útépítés zajlik, hamarosan pedig még kettő indul, amelyek külön-külön is alaposan megnehezítik a közlekedést a 43-as főútvonal Makót érintő szakaszán, mivel félpályás útlezárást igényelnek. Jövő hétfőn megkezdik az épülőben lévő M43-as sztráda lehajtójának csatlakoztatását a 43-ashoz a város határában – emiatt várhatóan egy hétig szűkül félpályásra a forgalom az érintett szakaszon –, és mint beszámoltunk róla, a Széchenyi téri jelzőlámpás hármas kereszteződésben hamarosan körforgalmi csomópont épül.
Közben pedig már zajlik a 43-as makói szakaszának még májusban elkezdett fokozatos felújítása. Eredetileg úgy tervezték, ez május végére befejeződik, de – nyilván a rendkívüli időjárás miatt – még mindig tart. Ez olykor önmagában is kilométeres kocsisorokat okoz, ami miatt a belváros benzingőzben fuldoklik, a sofőrök pedig a szokásosnál is idegesebbek. Mekkora lesz a káosz, ha ráadásként megkezdődik a körforgalom, illetve a lehajtó csatlakozásának építése?
Az utóbbi két beruházás gazdája, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. abban bízik, ilyesmi egyáltalán nem lesz. A társaság szóvivője, Fazakas Orsolya lapunkat úgy tájékoztatta: ők összehangolták projektjeiket, és bár a körforgalom építéséhez valóban átadták a területet, a munka itt csak azt követően indul, hogy a lehajtónál befejeződött. A 43-as felújítását végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. regionális főmérnöke, Abrankó Sándor ugyanakkor azt mondta, a 43-as makói szakaszán folyó útfelújítás befejezési határideje június 15. – ez tehát részben egyszerre zajlik majd.
Azt is megtudtuk, hogy a 43-ason ugyancsak torlódásokat okozó klárafalvi útfelújítás is június 15-ére lesz kész. A sofőrök tehát továbbra is hatalmas dugókra, hosszú várakozásra készülhetnek Makón.
Közben pedig már zajlik a 43-as makói szakaszának még májusban elkezdett fokozatos felújítása. Eredetileg úgy tervezték, ez május végére befejeződik, de – nyilván a rendkívüli időjárás miatt – még mindig tart. Ez olykor önmagában is kilométeres kocsisorokat okoz, ami miatt a belváros benzingőzben fuldoklik, a sofőrök pedig a szokásosnál is idegesebbek. Mekkora lesz a káosz, ha ráadásként megkezdődik a körforgalom, illetve a lehajtó csatlakozásának építése?
![]() |
Széchenyi téri hármas kereszteződésben körforgalom épül. Fotó: Veréb Simon |
Az utóbbi két beruházás gazdája, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. abban bízik, ilyesmi egyáltalán nem lesz. A társaság szóvivője, Fazakas Orsolya lapunkat úgy tájékoztatta: ők összehangolták projektjeiket, és bár a körforgalom építéséhez valóban átadták a területet, a munka itt csak azt követően indul, hogy a lehajtónál befejeződött. A 43-as felújítását végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. regionális főmérnöke, Abrankó Sándor ugyanakkor azt mondta, a 43-as makói szakaszán folyó útfelújítás befejezési határideje június 15. – ez tehát részben egyszerre zajlik majd.
Azt is megtudtuk, hogy a 43-ason ugyancsak torlódásokat okozó klárafalvi útfelújítás is június 15-ére lesz kész. A sofőrök tehát továbbra is hatalmas dugókra, hosszú várakozásra készülhetnek Makón.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
De a rendőrök sem foglalkoznak vele, hiába minden igyekezet.
Bár nem értem azt az eszement kamionost sem, hogy ha tudja hogy előtte sor van, akkor mi a picsának (már bocsánat) kell beállnia a körforgalomba? Csak még nagyobb lesz a dugó.
Meg ami most van: senkit sem érdekel a világon, hogy piros van, csak mennek mint a bolondok.
Ma is : megyünk, és ugyebár átváltott előttünk pirosra, megállunk és még ránk dudálnak hogy miért álltunk meg. Na ez már totál gáz. Bocsánat, hogy rasszistának tűnök most, de az a buzi román volt , aki ránk dudált.
Nem tudom, hogy ilyenkor a csúcsforgalomban miért nem tudnak rendőrök kiállni forgalmat irányítani.
Akkor nem lenne ez.
Egyszerűen ez katasztrófa, ami zajlik ott kint, ráadásul megint feltörték a főteret.
Meg ahogyan van most az út, az is katasztrófa. Nem tudom, hogy mikor nincs semmi forgalom, mielőtt befejeznék a munkát, a haladó sávot igazán lesimíthatnák néha, mert annyira kitaposták már a kamionok, hogy a személyautók fennakadnak rajta.
Én is azt hittem , hogy hirtelen ottmaradunk, mert annyira súrolta az autó alját az a szar.
Jó a kamionoknak mind1, mert magasak, de mit gondoljanak akkor a személyautósok?
De lényegtelen, jó ez nekik. Csak lenne már készen.”
Ha emiatt meghalt a beteg,akkor gratulálok annak az ökörnek,aki mostanra időzítette az építkezéseket Makón.
A másik. Miért nem lehet egy rendőrt odaállítani,akinek az volna a feladata,hogy a körforgót szabadon hagyja? Ugyanis a sok parasztot nem érdekli,hogy előtte megálljon,holott tudja,nem fog előrébb jutni avval,hogy beáll.”
Ezt már bebizonyították már nem is egyszer, hogy nem tudnak rendes utat építeni.”
ezek a szerződések még az utolsó pénzlenyúlásról szól.
Nem más mert a 43-ast nem felújítják csak kokányolják vagy tényleg ilyen szinten vannak a szakembereink?”
Én 7:35 után mentem ott el, és nem volt semmi.”
A lámpás kereszteződés nem más mint egy mesterségesen létrehozott, és ciklikusan ismétlődő dugó.
Akit ,akiket észérvekkel meggyőzni nem lehet azt, azokat nem is érdemes.
Több mint eleget kommentelltem itt. Na, csá.”
Mivel hirtelen fékezni nem szabad, a sárga arra szolgál, hogy ha pont akkor vált át a lámpa sárgára, mikor te már nem tudsz megállni, még átmehetsz, de ezek szerint te is úgy vezetsz, mint a többi kreszt be nem tartó ember. Szval, ha sárga van, fékezz!!!
Tudja minden ember elméletben. Aztán meg ki tartja be...
Nem szapulás képen mondtam, hanem ez egy egyéni vélemény, és nem is akarok senkivel sem veszekedni, csak elmondtam a véleményem.”
Mint ahogyan kihangsúlyoztam már többször is, ha a közlekedők (beleértve a bicikliseket is, és a gyalogosokat is) betartanák a kreszt akár körforgalom,akár lámpás kereszteződés, nem lenne ennyi , vagy egyáltalán nem lenne baleset.Ez is csak az együttműködésről szólna, mert ha sietsz, akkor bármi megeshet.
Pl. a vasárnapi autóbaleset.
Ennyit erről.”
Mivel a Szegedi utcai körforgalomnál lakom bő egy éve és az ablakom ránéz, látom, mennyire nem tudják az emberek a körforgalmat használni -- 2x láttam/fotóztam le balesetet csak az idén, amikor kerékpár-autó találkozott, de volt itt baleset tavaly is. Pár évig a lámpák fölött volt irodám, nem emlékszem rá, hogy ott lett volna egyetlen baleset is. És még egy apróság: ugyan kevés Makón a nem látó, de azért akad, és a lámpánál a hangjelzés nekik olyan biztonságot adott, amit a körforgalomnál semmi nem ad. Persze egyszerűbb őket (is) leírni és a divatos körforgalmat forszírozni...
Tehát szerintem lennének olyan biztonsági szempontok is, amiket most lehurrognak, hogy a körforgalom a biztonságosabb, miközben ez elég nyilvánvalóan nem igaz. A margóra még annyit, elég sok kamion (szerencsére sok kivétel is van!) a gyalogos elsőbbségének a megadása helyett dudál. Lámpánál ilyen sincs.
Igaz, hogy az indulásnál sok füstöt okádnak a kamionok, de az is igaz, hogy a körforgalomnál is lassítani, sebességet váltani, stb. kell, és mind a zaj, mind a kipufogó bőven terheli a környezetet.”
Tény, hogy az a legjobb, ha nem kellene világítás, de gondolj bele, ha meglesz az autópálya, akkor jó esetben szinte semmi autó nem lesz a városban, mert nem lesz átmenő forgalom, így nem nagyon lesz sor se a pirosnál.
Viszont ehhez az is kell, hogy a város és a környező települések majd "átkényszerítsék" a tranzitot az sztrádára. (Vagy másik megoldás: jöhet erre, csak pl 5-szörös díjért, csak mindezekhez felsőbb szintű akarat szükséges.)”
Azt én is tudom, hogy olyanok az emberek, hogy sietnek, hogy átérjenek a sárgán.
Viszont egyrészt úgy gondolom, hogy Makón ez a lámpás kereszteződés valamilyen szinten történelmi jellegű vagy értékű, mert csak ez az egy van (mint ahogy Maroslelén csak egyetlen egy zebra van), másrészt szerintem eddig se volt gond a lámpák áramellátásával vagy karbantartásával.
Ugye azt írtad, hogy a körforgalom biztonságosabb, ezzel egyet is értek, viszont pont erre jó válasz, amit írtam előzőleg, hogy ha kész lesz az autópálya, akkor valószínűleg olyan mértékben le fog csökkenni a forgalom, hogy a körforgalom nem tenne semmi jót, nem lenne biztonságosabb, és csak pénzkidobás lenne, ami helyett csinálhatnának egy felújítást.
Ja, és még egy dolog a lámpa áramellátására. Mostanában az altenatív energia meg a zöld dolgok kezdenek elterjedni, ezért jó dolognak tartanám ha mondjuk napelemeket szerelnének rájuk és azzal lenne az áramellátás biztosítva. (Márha ez megoldható.)”
Olcsóbb mert nem kell lámpa-nem kell hozzá áram, nem kell azt karbantartani.
Országszerte többezer körforgalom épül ,épült. Szerintetek az összes érintett önkormányzat ,és szakember mind "hülye" és "barom"?”
Már öntik le, nemrég mentem el mellette.
Szóval szerintem teljesen felesleges, és szerintem pénzkidobás is egyben, mert a felújítás sokkal olcsóbban kijön , mint egy hülye körforgalom.”