Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

Még nagyobb lesz a kocsisor Makón

Makó - A 43-as főútvonal makói szakaszán jelenleg felújítanak, de hamarosan két másik munka is kezdődik: készül az M43-as lehajtójának csatlakoztatása, és a lámpás kereszteződésnél a körforgalmi csomópont kialakítása. Mindkettőhöz félpályás útlezárás kell.
Most egy útépítés zajlik, hamarosan pedig még kettő indul, amelyek külön-külön is alaposan megnehezítik a közlekedést a 43-as főútvonal Makót érintő szakaszán, mivel félpályás útlezárást igényelnek. Jövő hétfőn megkezdik az épülőben lévő M43-as sztráda lehajtójának csatlakoztatását a 43-ashoz a város határában – emiatt várhatóan egy hétig szűkül félpályásra a forgalom az érintett szakaszon –, és mint beszámoltunk róla, a Széchenyi téri jelzőlámpás hármas kereszteződésben hamarosan körforgalmi csomópont épül.

Közben pedig már zajlik a 43-as makói szakaszának még májusban elkezdett fokozatos felújítása. Eredetileg úgy tervezték, ez május végére befejeződik, de – nyilván a rendkívüli időjárás miatt – még mindig tart. Ez olykor önmagában is kilométeres kocsisorokat okoz, ami miatt a belváros benzingőzben fuldoklik, a sofőrök pedig a szokásosnál is idegesebbek. Mekkora lesz a káosz, ha ráadásként megkezdődik a körforgalom, illetve a lehajtó csatlakozásának építése?

 Széchenyi téri hármas kereszteződésben körforgalom épül. Fotó: Veréb Simon
Széchenyi téri hármas kereszteződésben körforgalom épül.
Fotó: Veréb Simon

Az utóbbi két beruházás gazdája, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. abban bízik, ilyesmi egyáltalán nem lesz. A társaság szóvivője, Fazakas Orsolya lapunkat úgy tájékoztatta: ők összehangolták projektjeiket, és bár a körforgalom építéséhez valóban átadták a területet, a munka itt csak azt követően indul, hogy a lehajtónál befejeződött. A 43-as felújítását végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. regionális főmérnöke, Abrankó Sándor ugyanakkor azt mondta, a 43-as makói szakaszán folyó útfelújítás befejezési határideje június 15. – ez tehát részben egyszerre zajlik majd.

Azt is megtudtuk, hogy a 43-ason ugyancsak torlódásokat okozó klárafalvi útfelújítás is június 15-ére lesz kész. A sofőrök tehát továbbra is hatalmas dugókra, hosszú várakozásra készülhetnek Makón.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. béla13 2010. június 15. 18:24
    „Igen, ez így van sajnos, hogy nem foglalkoznak vele az autósok, sem a kamionosok. Azok meg főleg.
    De a rendőrök sem foglalkoznak vele, hiába minden igyekezet.
    Bár nem értem azt az eszement kamionost sem, hogy ha tudja hogy előtte sor van, akkor mi a picsának (már bocsánat) kell beállnia a körforgalomba? Csak még nagyobb lesz a dugó.
    Meg ami most van: senkit sem érdekel a világon, hogy piros van, csak mennek mint a bolondok.
    Ma is : megyünk, és ugyebár átváltott előttünk pirosra, megállunk és még ránk dudálnak hogy miért álltunk meg. Na ez már totál gáz. Bocsánat, hogy rasszistának tűnök most, de az a buzi román volt , aki ránk dudált.
    Nem tudom, hogy ilyenkor a csúcsforgalomban miért nem tudnak rendőrök kiállni forgalmat irányítani.
    Akkor nem lenne ez.
    Egyszerűen ez katasztrófa, ami zajlik ott kint, ráadásul megint feltörték a főteret.
    Meg ahogyan van most az út, az is katasztrófa. Nem tudom, hogy mikor nincs semmi forgalom, mielőtt befejeznék a munkát, a haladó sávot igazán lesimíthatnák néha, mert annyira kitaposták már a kamionok, hogy a személyautók fennakadnak rajta.
    Én is azt hittem , hogy hirtelen ottmaradunk, mert annyira súrolta az autó alját az a szar.
    Jó a kamionoknak mind1, mert magasak, de mit gondoljanak akkor a személyautósok?
    De lényegtelen, jó ez nekik. Csak lenne már készen.”
  • 49. Csanádka 2010. június 15. 13:08
    „Annyit a körforgalmakról és az idióta időpontban kitalált építkezésről,hogy az előbb egy szirénázó mentő,egy szívinfarktust kapó emberrel próbált sietni a kórházba. Több mint 5 percig állt a Bartók Iskola sarkán ,folyamatosan szirénázva,mert a kamionok természetesen lavina szerűen elállták a körforgóban az útját.

    Ha emiatt meghalt a beteg,akkor gratulálok annak az ökörnek,aki mostanra időzítette az építkezéseket Makón.

    A másik. Miért nem lehet egy rendőrt odaállítani,akinek az volna a feladata,hogy a körforgót szabadon hagyja? Ugyanis a sok parasztot nem érdekli,hogy előtte megálljon,holott tudja,nem fog előrébb jutni avval,hogy beáll.”
  • 48. törppicur 2010. június 11. 10:33
    „Inkább csak ilyen szinten vannak a szakembereink.
    Ezt már bebizonyították már nem is egyszer, hogy nem tudnak rendes utat építeni.”
  • 47. janoka 2010. június 10. 23:04
    „Az Igási utra is lehetne egy körforgalmat? De csak ha szezonba ha lehet kérni.
    ezek a szerződések még az utolsó pénzlenyúlásról szól.
    Nem más mert a 43-ast nem felújítják csak kokányolják vagy tényleg ilyen szinten vannak a szakembereink?”
  • 46. törppicur 2010. június 09. 19:27
    „Mikor reggel?
    Én 7:35 után mentem ott el, és nem volt semmi.”
  • 45. AirWin 2010. június 09. 17:27
    „Ma reggel fél nyolckor egy kamion egy kisfiút elsodort a Szegedi utcai körforgalomban, de szerencsére nem lett baja.”
  • 44. mj52, 2010. június 08. 11:20
    „Mindenki araszolt már dugóban, tudhatja hogy az a legkárosabb a járműnek, a fogasztásnak-pénztárcának, környezetnek, vezetőnek,-sietne de nem lehet, a sorrend tetszőleges.
    A lámpás kereszteződés nem más mint egy mesterségesen létrehozott, és ciklikusan ismétlődő dugó.
    Akit ,akiket észérvekkel meggyőzni nem lehet azt, azokat nem is érdemes.
    Több mint eleget kommentelltem itt. Na, csá.”
  • 43. mj52, 2010. június 08. 10:50
    „39.- De, ott, a Vásárhelyi u. régi neve a Szechenyi, a két templomnál, sztem.tudtad ugy is.”
  • 42. törppicur 2010. június 08. 10:07
    „34.: tudtom szerint, ha sárga a lámpa akkor a fékre kell lépni nem a gázra.
    Mivel hirtelen fékezni nem szabad, a sárga arra szolgál, hogy ha pont akkor vált át a lámpa sárgára, mikor te már nem tudsz megállni, még átmehetsz, de ezek szerint te is úgy vezetsz, mint a többi kreszt be nem tartó ember. Szval, ha sárga van, fékezz!!!
    Tudja minden ember elméletben. Aztán meg ki tartja be...
    Nem szapulás képen mondtam, hanem ez egy egyéni vélemény, és nem is akarok senkivel sem veszekedni, csak elmondtam a véleményem.”
  • 41. törppicur 2010. június 08. 09:56
    „Így van, a körforgalom sem biztonságosabb, mert ahogyan siketnek az emberek a lámpánál, ugyanúgy a körforgalomnál is. Nem adják meg az autósok egymásnak az elsőbbséget, ahogyan áthaladnak a narancssárga lámpán is, vagy éppen a piroson, de az ritkább eset.
    Mint ahogyan kihangsúlyoztam már többször is, ha a közlekedők (beleértve a bicikliseket is, és a gyalogosokat is) betartanák a kreszt akár körforgalom,akár lámpás kereszteződés, nem lenne ennyi , vagy egyáltalán nem lenne baleset.Ez is csak az együttműködésről szólna, mert ha sietsz, akkor bármi megeshet.
    Pl. a vasárnapi autóbaleset.
    Ennyit erről.”
  • 40. AirWin 2010. június 08. 06:55
    „Körforgalom: A fejünk fölött eldöntötték, mi lesz a jó (mint mindig), egy jelenleg érvényes szemlélet szerint.

    Mivel a Szegedi utcai körforgalomnál lakom bő egy éve és az ablakom ránéz, látom, mennyire nem tudják az emberek a körforgalmat használni -- 2x láttam/fotóztam le balesetet csak az idén, amikor kerékpár-autó találkozott, de volt itt baleset tavaly is. Pár évig a lámpák fölött volt irodám, nem emlékszem rá, hogy ott lett volna egyetlen baleset is. És még egy apróság: ugyan kevés Makón a nem látó, de azért akad, és a lámpánál a hangjelzés nekik olyan biztonságot adott, amit a körforgalomnál semmi nem ad. Persze egyszerűbb őket (is) leírni és a divatos körforgalmat forszírozni...

    Tehát szerintem lennének olyan biztonsági szempontok is, amiket most lehurrognak, hogy a körforgalom a biztonságosabb, miközben ez elég nyilvánvalóan nem igaz. A margóra még annyit, elég sok kamion (szerencsére sok kivétel is van!) a gyalogos elsőbbségének a megadása helyett dudál. Lámpánál ilyen sincs.

    Igaz, hogy az indulásnál sok füstöt okádnak a kamionok, de az is igaz, hogy a körforgalomnál is lassítani, sebességet váltani, stb. kell, és mind a zaj, mind a kipufogó bőven terheli a környezetet.”
  • 39. picimako 2010. június 07. 21:15
    „Nem a Vásárhelyi-Justh Gyula utca sarkán lesz a körforgalom?”
  • 38. picimako 2010. június 07. 21:10
    „Értem már miért írtad a barmos dolgot.
    Tény, hogy az a legjobb, ha nem kellene világítás, de gondolj bele, ha meglesz az autópálya, akkor jó esetben szinte semmi autó nem lesz a városban, mert nem lesz átmenő forgalom, így nem nagyon lesz sor se a pirosnál.
    Viszont ehhez az is kell, hogy a város és a környező települések majd "átkényszerítsék" a tranzitot az sztrádára. (Vagy másik megoldás: jöhet erre, csak pl 5-szörös díjért, csak mindezekhez felsőbb szintű akarat szükséges.)”
  • 37. mj52, 2010. június 07. 20:48
    „32,-36.-picmakó Olvasd el a 32 h. sz-t, szeintem a "szétbarmolni" szóban benne van az emlitett szó. Sok helyen alkitanak át lámpás kerszteződést körforgalommá, pénzkidobás ide vagy oda. Környezetbarát tecnika valóban jó dolog, egy valami még jobb- ha nem kell . Apropó környezet: a pirosnál álló kocsisor okádja a károsanygait, a körforgalomnál is kialakul néha sor de mindenki beláthatja hogy nem annyi ,és annyiszor mint a lámpánál.”
  • 36. picimako 2010. június 07. 20:03
    „mj52: Én egy szóval nem mondtam, hogy az összes érintett önkormányzat és szakember "hülye" vagy "barom". Nem is gondolom ezt.
    Azt én is tudom, hogy olyanok az emberek, hogy sietnek, hogy átérjenek a sárgán.
    Viszont egyrészt úgy gondolom, hogy Makón ez a lámpás kereszteződés valamilyen szinten történelmi jellegű vagy értékű, mert csak ez az egy van (mint ahogy Maroslelén csak egyetlen egy zebra van), másrészt szerintem eddig se volt gond a lámpák áramellátásával vagy karbantartásával.
    Ugye azt írtad, hogy a körforgalom biztonságosabb, ezzel egyet is értek, viszont pont erre jó válasz, amit írtam előzőleg, hogy ha kész lesz az autópálya, akkor valószínűleg olyan mértékben le fog csökkenni a forgalom, hogy a körforgalom nem tenne semmi jót, nem lenne biztonságosabb, és csak pénzkidobás lenne, ami helyett csinálhatnának egy felújítást.
    Ja, és még egy dolog a lámpa áramellátására. Mostanában az altenatív energia meg a zöld dolgok kezdenek elterjedni, ezért jó dolognak tartanám ha mondjuk napelemeket szerelnének rájuk és azzal lenne az áramellátás biztosítva. (Márha ez megoldható.)”
  • 35. mj52, 2010. június 07. 19:58
    „30.-LV-426-Kapaszkodj meg, a Szechenyi-Justh Gy. u. sarkon is lesz egy körforgalom,a választások után valamikor fog elkészülni, varrjál rá gombot légyszives.”
  • 34. mj52, 2010. június 07. 19:01
    „32.-33 A körforgalom biztonságosabb mint az egyéb kereszteződések, pl .nem kell rohanni adott esetben hogy még a sárgán átérjek,vagy bele a pirosba, és esetleg balesetet okozva,vagy büntetést szerezni.
    Olcsóbb mert nem kell lámpa-nem kell hozzá áram, nem kell azt karbantartani.
    Országszerte többezer körforgalom épül ,épült. Szerintetek az összes érintett önkormányzat ,és szakember mind "hülye" és "barom"?”
  • 33. béla13 2010. június 07. 14:41
    „Ezt akartam mondani, teljesen igazad van, mi értelme van, ha kész lesz az autópálya?
    Már öntik le, nemrég mentem el mellette.
    Szóval szerintem teljesen felesleges, és szerintem pénzkidobás is egyben, mert a felújítás sokkal olcsóbban kijön , mint egy hülye körforgalom.”
  • 32. picimako 2010. június 07. 14:07
    „Szerintem ha megvárnák, hogy kész legye az autópálya, lehet, hogy ne is kellene szétbarmolni a lámpás kereszteződést, hanem maradhatna minden úgy (esetleg egy kis felújítás), mert ha sokkal kisebb lesz a forgalom, akkor a körforgalomra nem lenne szükség. Szerintem.”
  • 31. mj52, 2010. június 07. 12:23
    „Akárhol lakik is klj_54, jól látja a lényeget ,sok helybelivel ellentétben. A közmondás szerint is ,amit ma megtehetsz...”
50 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leszakadt az M43-as töltése

Leszakadt egy darab az épülő M43-as sztráda leállósávjának töltéséből, és az valószínűleg eltorlaszolta a víz útját. Tovább olvasom