Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Mezőhegyes: érvénytelen a népszavazás

Mezőhegyes – A Békés megyei település képviselő-testületén múlik a hogyan tovább. Akár az érdektelenség ellenére is megyét válthat a város.
1115-en jelentek meg, 23,49 százalékos részvételi arányt jelent, így érvénytelen a népszavazás, ezért nem vizsgálják az igenek és nemek arányát. Az önkormányzati törvény azonban lehetőséget ad arra, hogy az érvénytelen népszavazás esetén is az Országgyűlés elé terjesszék megyeváltó kezdeményezésüket. Erről április 24-én döntenek, képviselő-testületi ülésen. Ezen egyszerű többség is elég Hupucziné Györki Julianna jegyző.

Azaz még mindig megvan a lehetősége arra a békési kisvárosnak, hogy Csongrád megyéhez csatolják. De erről már a Parlament dönthet, amennyiben a képviselő-testület megszavazza a parlamenti előterjesztést.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. dodoko 2012. április 23. 16:59
    „Senki nem leselkedhet a mezőhegyesi kormányablakban a mezőhegyesi polgármester asszony oldalán! A kormányablak nem az önkormányzathoz, hanem az államhoz fognak tartozni! Még külön épületben is lesznek! Most az okmányirodai forgalom fele Csongrád megyei, pedig ott mosolyog a polgármester asszony. Reméljük sokáig.
    A várost pedig át kell csatolni Csongrád megyéhez, ez országos érdek!”
  • 22. icus711 2012. április 22. 19:28
    „Kedveskéim! 1és 22.tótkomlósi maximális igazság ami leírásra került,de a Böbe emlékezetével is bajok vannak,mint a szombati ujságban látható 20 évig volt jegyző Ambrózon és Csalbertin,akkor a bukott APEH igazgató hol volt közbe?Ambrózról és Tótkomlósról is "segítséggel" távozott,mert szorította a "cipő". Most Mezőhegyes van soron,sajnálom a felesleges pénz kidobását adófizetők,jól megbecsülik a forintjaitokat.Nehéz lesz beletörödni,de Mezőkovácsházi járás egyik települése lesz Mezőhegyes.Vajon az a 7-8-9 település miért nem akart Mezőhegyeshez tartozni? Miért nem Ők akarnak Böbe oldalán leselkedni a kormányablakban? Valószínű ismerik már!!!!!!”
  • 21. tótkomlósi 2012. április 22. 16:32
    „20. miumiu 2012.04.22. 13:35

    Teljesen igazad van!

    Sőt azoknak is, akik látják a dolog értelmetlenségét!

    Ha csongrád megyében sokkal több munkalehetőség és nagyobb életszínvonal lenne, meg kevesebb adót kellene fizetni akkor megérteném!
    De nem így van!
    Amíg egy ország vagyunk és földrajzilag a duna keleti oldalán, addig tökmindegy hova tartozik a falu!

    Akik meg drukkolnak a megyeváltáshoz, azok még életükben nem dolgoztak egy másodpercet sem, meg mezőhegyest sem ismerik.

    A cukorgyárért is lehet sírni. Ha újból felépítenék, valaki mondta itt, hogy mennyi embernek adna munkát, mert répát kellene termelni.

    Elmondom, hogy nem soknak!

    Aki most is a mezőgazdaságot csinálja, az fog búza helyett valamennyi répát termelni. Tehát nincs új minkahely!
    Aki most a búzát szállítja, az majd répát is fog szállítani, tehát ez se nyert!

    A gépek mellé meg csak pár kezelő kell minimál bérért! Hú de sok munkahely lesz!

    Komolyan mondom, a fej csak azért van, hogy a sapkát legyen mire tenni!”
  • 20. macs 2012. április 22. 16:03
    „18. Power,
    azokon a gazdákon kérd számon a cukorrépát, akik visszaadták a kvótát. :-(”
  • 19. miumiu 2012. április 22. 13:35
    „Nem buta a mezőhegyesi ember,nem ment el szavazni,mert értelmetlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ügyben akarták őket szavaztatni.
    Majd elmegy, ha valóban a fejlődést szolgáló lépésről kell dönteni.Ez nem az volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ez a szavazósdi (a megye választásról),csak egy ócska-piti játszma.
    Arról írjanak ki szavazást, hogy akarják -e a mezőhegyesi emberek felülvizsgáltatni!!!!!!!!!!!!!!a Ménesbirtok elkótyavetélését kézen-közön.Majd meglátják, hogy fog sietni a lakosság a szavazásra.De ilyet nem mernek ám kérdezni:)”
  • 18. Ebgondolat 2012. április 22. 13:30
    „Egy ilyen fontos kérdésben, mint hogy egy helyiség megyét váltson-e összesen 23% ment el szavazni! Ez is csak azt erősíti, hogy a magyaroknak nincs szükségük demokráciára! És egyúttal arra is választ ad, miért nincsenek tömegtüntetések az orbán rezsim diktatórikus berendezkedése ellen. A magyar ember már-már elvárja, hogy mások döntsenek helyette, míg ő "fetreng és zabálja a moslékot a diktatúra mocskában."”
  • 17. Power 2012. április 22. 13:26
    „"Az alig 6500 lélekszámú dél-békési kisvárosban több mint 3 ezren írták alá azt a kezdeményezést, hogy a településen újra legyen cukorgyár."

    "Mezőhegyes egykori legnagyobb foglalkoztatója a cukorgyár volt, az üzem 1997-es bezárását a település máig sem heverte ki."

    Mely pártok rendezték a magyar cukorgyártás, a magyar cukorgyárak sorsát?”
  • 16. macs 2012. április 22. 12:36
    „Nem értelek benneteket! Sokan úgy válik, hogy ne kell úszni, elég ha hadjuk, hogy a víz sodorjon, majd csak lesz valami, majd csak eljutunk valahova. Igaz ezzel a hozzáállással a "morgás jogáról" is lemondanak, de ez legyen az ő gondjuk. :-)
    A mezőhegyesieket valószínüleg nem érdekli mi lesz a településükkel, mert ha érdekelte volna elmentek volna a szavazni és hangot adtak volna a véleményüknek. Innentől kezdve kár az eredményen összeveszni.”
  • 15. zsozso64 2012. április 22. 12:31
    „14. 9349779 !
    Tiszteletben tartva véleményedet, és sok felvetéseddel még egyet is értenék, ha nem érezném azt a lekicsinylő, gyökereit megtagadó, partvonalon kívülről az észt osztó aroganciát amit sugároz a hozzászólásod.
    Neked szerencséd lehet, hogy még időben kiszakadtál ebből a környezetből, és most távolról fitogtathatod ,,emberségedet". Mi itthon maradottak azonban össze vagyunk zárva egymással, és néha saját magunkkal is. Neked szerencséd, hogy egy működő demokrácia kedvéért hagytad el Hazádat. Belecseppentél egy olyan rendszerbe, amely rendszer ad a véleményedre, megkérdez, és válaszodat, érdekeidet szemelőt tartja döntéseinél. De azt a rendszert nem te építetted fel, és lehet hogy nem is lenne ennyire tökéletes ha a véleményedre már akkoriban is adtak volna...
    Mi itt még csak építgetjük azt, amit te készen kaptál. Biztosan nagyon ügyetlenül, biztosan sokszor rossz irányba indulva, de a saját kárunkon tanulva (vagy még abból sem) alakítgatjuk életünket. Akik ahogy mondod kelet európai -ként kerülnek egy működő demokráciába sokszor nem azért nem vesznek részt aktívan a közösség életében döntéseiben mert nem ugyan olyan emberek mint te, hanem azért mert esetleg félnek, vagy mert nincs kézzelfogható tapasztalatuk abban, hogy Ők is illetve az Ő véleményük is fontos. Félnek hogy véleményük megfogalmazása miatt elveszítik állásukat, nyugdíjukat, megélhetésüket.
    Ők ezt ebben a kelet európai régióban meg is tapasztalhatták, és még (megint ) meg is tapasztalják. Nem azért mert műveletlen, nem azért mert alamuszi, hanem azért mer fél.
    A rendszerváltoztatás ( tulajdonos változtatás) óta sokszor becsapták az itthon maradottakat, és talán a bizalom és a hit is lanyhult sokunkban, hogy ezen gyorsan lehet változtatni.
    Mi azonban itthon próbáljuk megtenni amit lehet, ami emberségünkből és tehetségünkből telik. Sajnos sokszor hiszünk olyanoknak akik csak a saját pecsenyéjüket sütögetik, mert azt hisszük mindenki (aki azt állítja magáról) a tízparancsolat vagy az úttörők tizenkét pontja szerint él. Megtapasztaltuk már mindkét oldal álságosságát és pökhendiségét, hazugságait.
    Ennek ellenére nem megyünk innen sehova, lehet hogy tehetetlenségből, vagy kalandvágyból de mi itthon akarunk ,,Magyarok lenni". Szükségünk van jó tanácsokra, segítő kezekre, együtt érző biztatásra, és tapasztalt terelgetésre is. A te hozzászólásodban ezen szándék egyike sem fellelhető számomra, bár lehet, hogy csak rosszul olvastam, vagy még nem nőttem fel azon emberségig ahonnan te tudsz letekinteni ránk.”
  • 14. klj-54 2012. április 22. 11:14
    „Emberek, úgy őszintén:
    Melyikőtök járt már Mezőhegyesen?
    Tudjátok hol van az a kisváros?
    Tudjátok milyen gondok terhelik őket?
    Miért akarja bárki is "boldoggá tenni őket, ha beledöglenek is"?
    Józanul átgondolva a dolgokat SEMMIT nem nyernének a papírok átíratásának a költségén kívül.
    Józanok és bölcsek a lakosok, mert a pártérdekeknek nem ülnek fel!”
  • 13. scott1 2012. április 22. 10:42
    „lovas13!
    Egy olyan ügyben fideszezni, ahol a megyei jobboldal egy árva fűszálat nem tett keresztbe igenis álszent!
    Makó kistérségének keleti részét jó ideje a megyei baloldal irányítja. 2-3 éve nagy-nagy derültséget keltve pályázta meg Csanádpalota - Polgármestere, aki akkor a SZDSZ megyei vezetője is volt - a városi rangot. Ebben az újságban is több cikk jelent meg erről, megemlítve a kistérségi központi szerepét, ami miatt nélkülözhetetlen Csanádpalota várossá válása.
    A Csongrád megyei MSZP a támogatásáról biztosította Palotát a céljai elérésébe - a megyei listavezetőjük külön cikkben részletezte is a település kistérségi (járási) szerepét, rávilágítva ennek a történelmi gyökereire is! A tervek komolyságát mi sem bizonyította jobban, mint az, hogy erről még tanulmányt is írtak, és pályázatuk sikerrel is járt az előző kormány ciklus legvégén!!!
    Tehát ezek után az - esetleges - elutasítást semmi sem támaszthatja jobban alá, mint megyei baloldalhoz köthető friss (pár éves) tanulmányokban szereplő érvek sokasága! Na most lehet megint a párt politikát emlegetni, akár tanári szinten is...”
  • 12. lovas13 2012. április 22. 09:46
    „Nem értem, nem értem ezt a személyeskedést! Emelkedjünk már a téma magaslatába! Dodoko érvei itt is és a BEOL-on is mentesek a személyeskedéstől és pártsemlegesek. Tényeket közöl. A város hovatartozása egyértelmű, akárkik és akármikor határozták is meg és határoznák meg, Mezőhegyes nem tagolódott be Békésbe, idegen test, nem is tudnak vele mit kezdeni. Vegye mindenki a fáradtságot és olvassa el figyelmesen a mezőhegyesiek Csongrád megyéhez csatolási szándékának kifejtését.
    A városban kialakítandó állami intézményre, a kormányablakra, annak legalább 40 féle feladatellátására és az önkormányzati hivatali lehetőségre is számítunk. Mi pedig várjuk Mezőhegyest.
    Feltétlen terjessze a testület az Országgyűlés elé kérelmét. Félúton nem lehet megállni! Ezt városuk lokálpatriótáinak támogatni kell. A kijelölt út az egyetlen kivezető! Mi pedig várjuk Mezőhegyest.”
  • 11. scott1 2012. április 22. 09:15
    „Pártsemleges ugye? :D
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megyevaltasrol_szavaz_szombaton_mezohegyes/2275679/
    8. dodoko 2012.04.21. 07:35
    "...egyes fideszes önkormányzati vezetők ez nem értik, vagy nem akarják érteni rendkívül káros az országra nézve. Sem népeket, sem települések lakóit nem uszíthat senki össze önös céljai elérése végett..."

    Majd ebben a cikkben megint csak Te voltál az aki a pártpolitikát említi!
    4. dodoko 2012.04.21. 22:45
    "Ahogy a Dénes tanár úr mondta, nincs az a pártpolitika mely az össze nem tartozót összetartozóvá teszi!"

    És legvégül nem tudom miért nem tett semmit a te Dénes Tanár Urad pár éve, amikor konkrétan a megyei baloldaliak megnevezték a kistérség központját, és még véletlenül se Mezőhegyesről volt szó!
    Tanulmányt is készítettek az üggyel kapcsolatban, amely a Miniszterelnöki Hivatalt is megjárta...
    Na egyszóval blődség amiket felhozol! :D”
  • 10. joku49 2012. április 22. 08:23
    „Osztom a véleményed Jozsoci! Ezért kell nyomást gyakorolni a képviselő testületre, hogy vigye véghez azt amit el határozott! Ha sikerül, akkor majd rájön a mezőhegyesi nép, hogy érdemes volt a változást választani!”
  • 9. dodoko 2012. április 22. 08:22
    „Remélem a mezőhegyesiek elgondolkodnak! A bejegyzésen - nem szinte, de egyáltalán - nem személyeskedő és abszolut pártsemleges.
    Remélem továbbviszik az ügyet.”
  • 8. scott1 2012. április 22. 05:42
    „dodoko!
    Ha nem vetted volna észre, rajtad kívül szinte senki sem keverte bele a pártpolitikát! Ennek tükrében fideszezned és uszításról magyaráznod minimum álságos... a népszavazás után legalább egy kis ideig nem ártana csendben elgondolkozni a kialakult helyzeten és egy kicsit nagyobb tiszteletet tanúsítani mások iránt!”
  • 7. dottika 2012. április 22. 05:37
    „Közömbösek az emberek saját sorsukat illetően. Ez nagy probléma, de majd csak felébrednek, mielőtt meghalnának éhen.”
  • 6. Jozsoci 2012. április 22. 04:40
    „1. tótkomlósi
    Mezőhegyes lakossága a legutóbbi választáson nyilvánított véleményt , amikor elzavarta a fityeszes keresztbe tevő bandát a képviselő testületből. Előre tudott volt, hogy nem lesz meg az 50%, de ez a törvény. Az országgyűlés nem fogja megszavazni az átlépést, minthogy nem fityeszes a polgármester.
    Sajnos az emberek nem fogják fel, mit jelentene, ha Mezőhegyes járási székhely lenne.
    4. dodoko
    Nálad a pont.”
  • 5. SP 2012. április 21. 23:16
    „"""Akár az érdektelenség ellenére is megyét válthat a város.""

    Akkor minek ez a nem ingyenes felhajtás.”
  • 4. dodoko 2012. április 21. 22:45
    „Már hogyne nézték volna az igenek és a nemek számát! BEOL!
    http://www.beol.hu/bekes/kozelet/ervenytelen-volt-a-nepszavazas-mezohegyes-megyevaltasarol-438834
    Minden elismerés az ilyen polgármesternek és képviselőknek! Semmi csüggedés, várjuk Mezőhegyest!
    Ahogy a Dénes tanár úr mondta, nincs az a pártpolitika mely az össze nem tartozót összetartozóvá teszi!”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újraszentelik a keresztet

Vasárnap délelőtt újraszentelik Kiszomboron a Móricz utcai keresztet. Tovább olvasom