Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Több aszfaltra van esély Makón

Makó - Miközben Makón egyelőre a szennyvízcsatornázással együtt járó útfelbontások okozzák a legnagyobb gondot, sokan már azt kérdezik: mi lesz a munka végeztével az aszfaltszőnyeggel. A részleges felújítás helyett van esély a teljesebb körűre is, van rá közel 1 milliárd forint.
Immár a Makó főútjának számító régi 43-as Szegedi utcai szakaszát is elérték a szennyvízberuházással összefüggő munkálatok: a körforgalomtól kifelé több helyen szűkül egysávosra az út, mert munkagépek ássák az árkokat a feltört aszfalt helyén, a forgalmat szakaszosan, sávonként váltogatva engedik, és ideiglenes jelzőlámpákkal irányítják. A Lonovits sugárúti kereszteződés az autók számára megszűnt. A város nagyon sok pontján találni hasonló helyzetet – beigazolódott Buzás Péter polgármester tavalyi jóslata, amely szerint idén nyárra ellehetetlenül a mindennapi élet Makón. A Szegedi utcán ettől függetlenül pénteken azt tapasztaltuk, a sofőrök türelemmel viselik a gondokat, senki sem dudál, nincs fennakadás.

A Szegedi utcában is egy sávra szűkült a forgalom. A szerző felvétele
A Szegedi utcában is egy sávra szűkült a forgalom.
A szerző felvétele

Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

Miközben egyelőre a csatornázással együtt járó por, közlekedési káosz és a házakban keletkező károk jelentik a legnagyobb problémát, sokan már azt a kérdést is felteszik: mi lesz a munkálatok végeztével? A kérdés azért indokolt, mert – mint megírtuk – a kivitelező csupán a feltört aszfalt részleges helyreállítására tett ígéretet. Azaz: ahol feltörték a szilárd burkolatot, ott befoltozzák, új aszfaltszőnyeget azonban nem terítenek. Úgy tudjuk, az eredeti tervekben ez is szerepelt, Brüsszel azonban nemet mondott rá azzal az indokkal, hogy ezzel együtt a beruházás már nem lenne gazdaságosan kivitelezhető. Emlékezetes: jövő szeptemberig több mint 83 kilométer gravitációs és 24,6 kilométer nyomás alatti csatornát, valamint 10 új átemelőt építenek meg a városban 7,2 milliárd forintból, és kiépülnek a vezetékek Apátfalván, Földeákon, Kiszomboron, Magyarcsanádon és Maroslelén is; a teljes bekerülési költség meghaladja a 14 milliárd forintot. Ebből 11,5 milliárdot az Unió áll.

Elképzelhető azonban, hogy lesz valamiféle megoldás a feltört makói utakra. Mint a beruházást folytató társulás ülésén elhangzott, az állami önerő-átvállalásnak köszönhetően a beruházásra rendelkezésre álló forrásból várhatóan megmarad közel egymilliárd forint az összes érintett településre, és ezt felhasználva akár komoly források is rendelkezésre állhatnak a majdani útburkolásra. Mindezt érdeklődésünkre a városházán is megerősítették. Azt már Ortutay Miklós, a beruházás projektmenedzsere mondta el lapunknak, hogy egyelőre csupán előkészítési fázisban van a pénz ilyen célú felhasználása, a konstrukción még dolgoznak. Így pillanatnyilag azt sem lehet megmondani, hol és mennyi utat aszfaltoznának újra, illetve pontosan mekkora összegből.

Olvasóink írták

  • 14. vérszomjas_hangya 2013. július 25. 10:06
    „Rézvas, tökéletesen igazad van! Én sem értek a csatornázáshoz, de arra azért kíváncsi lennék, hogy készítettek-e technológiai hatástanulmányt? Látva, tapasztalva, hogy mit rendez ez a tatár horda, a kérdés költői. Felelős? Muhahahaha! Aki engedélyezte ezt a borzalmat! Meg aki engedi! Francois! Nem vetted észre, hogy itt tökéletesen mindegy, hogy mi van? ! Nagy a lapítás! A helyi média meg mindenfélékről, mindenfélét közöl, de a lényegről hallgat.”
  • 13. Francois 2013. július 25. 08:12
    „12. jagoda194 2013.07.24. 17:37 Elnézésed kérem, de makón még szocializmus van! :) Itt elfelejtették hogy 89-ben rendszerváltás volt, lehet nem olvastak sokat, vagy kevés volt akkoriban a hivatali bérbeíró hogy tájékoztassa őket! :) :)”
  • 12. jagoda194 2013. július 24. 17:37
    „Kitartás elvtársak semmi türelmetlenség.A szocializmus is negyven évig épűlt,hogy összeroskadjon.”
  • 11. Rézvas 2013. július 24. 12:28
    „Ne értek a csatornázási munkákhoz és nem is kívánok érteni hozzá, sem most, se a közel jövőben. Azért még is megszeretném kérdezni, hogy mikor volt ekkora por felhő Makó utcáin mostanában. Légúti megbetegedést lehet kapni ahogy azt a jóval előttem szóló is írta - első sorban a munkagépekkel - "száguldoznak" azokon az utakon is, ahol poros útszakaszok vannak. Makóra nem volt jellemző korábban a poros levegő, szerintem a kamionok idején sem volt ilyen nagy por. Kérdezem ki lesz a felelős azért, ha valaki komoly egészség károsodást szenved emiatt ?”
  • 10. Lacusch69 2013. július 22. 21:16
    „8. A 160-as KG PVC cső Wawin (holland anyavállalat) valószínűleg magyarországi gyártással, a kerámia germán.”
  • 9. FaithNoMore 2013. július 22. 19:30
    „6. galuska 2013.07.22. 11:20
    az Almási utca Szép utcai elején állítólag abbahagyták, mert nem fizet a fővállalkozó
    tud erről valaki valamit?

    kb a 4. alvállalkozó melózik arrafelé....... Az Almási utcán február óta szlopálták a talajvizet..... és áll a meló......”
  • 8. vérszomjas_hangya 2013. július 22. 17:10
    „Makó katasztrófa sújtotta övezet! Mindaz amit leírtatok, tökéletesen igaz. Ezekre a rémes, idegölő, balesetveszélyes állapotokra nem lehetett felkészülni, és nem is lehet elfogadni. A futóműtémát megtoldva: a minap az oly ritkán korrekt forgalomirányítás zöld jelzésére elindultam a Szegedi utcán. Az egyik markoló majdnem lekapta a kocsim tetejét. Mintha tatár hordák lepték volna el a várost! Vannak olyan utcák, amiket háromszor, négyszer bontottak fel (gratula a magyar szürke állománynak). A szervezés logikátlan, a munkakultúra etióp! Az uniós pénzekre vonatkozóan annyi a megjegyzésem: nettó befizetők vagyunk. A befizetéseink kb. 70%-át kapjuk vissza=magyar adóforintokból mi fizetjük ezt a káoszt. Az útburkolathoz: nem arról volt szó, hogy teljes lesz a rekonstrukció? Most meg "előkészítő fázisban van". Na, ezt hívják felelőtlenségnek. Persze a zúzott követ a gépjárművek tömörítsék! A döngölőgépek dísznek vannak? Remélem, egy ideig nem fognak frázisokat pufogtatni a környezetvédelemől. Ha valaha véletlenül kész lesz ez az egész projektnek nevezett vandalizmus, a működésért nem adok egy hajító fát sem. Azt már tudom, hogy a betonelemek honnan származnak. tudja valaki, hogy a műanyag- és kerámiacsöveket hol gyártják?”
  • 7. Francois 2013. július 22. 12:21
    „6. galuska 2013.07.22. 11:20 Én tudok olyat aki már szedni akarta vissza! Az "ÉN" telefonomról hívta a tévéseket..... a mai napig nem fizették ki. Aki nem hiszi hívja fel a TV 2-ő makói tudósítóját! Nem kacsa a hír!”
  • 6. galuska 2013. július 22. 11:20
    „az Almási utca Szép utcai elején állítólag abbahagyták, mert nem fizet a fővállalkozó
    tud erről valaki valamit?”
  • 5. pog 2013. július 22. 08:40
    „az egész csatornázás egy elhibázott ,selejtes,összhang nélküli nagy semmi rég túl haladta órtutay úr tudását, ide valódi hozzá értő szakembert kellett volna alkalmazni nem pedig csökos jó barátot aminek most látja a lakosság a kárát..”
  • 4. Francois 2013. július 22. 08:01
    „"Buzás Péter polgármester tavalyi jóslata" hihetetlen talán elvégzett egy OKJ-s tanfolyamot! At atv most ép jósokat keres, kíváncsi lennék azon a megmérettetésen nyerne e?! :) 1. Egyolvasó 2013.07.20. 20:56 Ott a pöttyös, szegény alvállalkozók is csak hében hóban vannak fizetve, majd a lakosság megcsináltatja ha utat akar! Jut itt eszembe, mivel ha vissza aszfaltoznák"AMIRE NINCS SE ESÉLY SE PÉNZ" mellette megsüllyedne ! :) Röhejes ez az egész csatornázás, tegnap pont szemet szúrt hány autó futóműve kopog ahogy el megy mellettem! Ja, mellékesen Gerizdesen akkora lukakat, gödröket hagytak hogy az elefántokat bele lehetne temetni! :) Pedig tudtommal az állagmegóvás kötelességük lenne! Vagyis valami anyaggal a felmart részt rendbe tenni!!!!!!!!!”
  • 3. buffallo 2013. július 22. 06:12
    „grafika88: fejezik- pontos j , hadják pedig helyesen: hagyják.”
  • 2. grafika88 2013. július 21. 22:04
    „Makón már nincs 1 db olyan utca sem..ahol ne verték volna fel a beton utat. Félek az 1 milliárd ft SEMMIre sem lesz elég. Kis utcákra biztosan nem, esetleg a fő utakra !

    Se autóval..se kerákpárral--se gyalogosan már nem lehet közlekedni. Most bokáig ér a por, a homok, ha esik az eső : a sártól nem lehet lépni !
    Az Aradi utcától..az Ószegedi utcáig MINDENHOL feldúrták, sőt be se felyezik egy térségben, ott hadják darabban és tovább lépnek 1 utcával.
    Mintha semmi logika nem volna benne.”
  • 1. Egyolvasó 2013. július 20. 20:56
    „Majd szépen minden ingatlantulajdonostól beszednek néhány tízezer forintot az útburkolat kijavítására. Mint ahogy tették azt a szennyvízcsatorna gerincvezeték kiépítésénél. A lakosság megcsináltatja, hogy más ebből profitálhasson.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Külföldiek kempingeznek Maros partján

A nyugalom szigetének is nevezhető helyre jobbára külföldiek érkeznek szerte Európából. Tovább olvasom