Délmagyar logó

2018. 06. 19. kedd - Gyárfás 18°C | 27°C Még több cikk.

Informatika és ügyvitel a kertészetben

A virág- és dísznövénytermeléssel és értékesítésükkel foglalkozó kertészetek, faiskolák olyan speciális fogalmakat alkalmaznak (cserépméret, magasság, áru forma, szezon, cc kocsi, tálca, polc) és munkafolyamatokat látnak el, melyek nem támogatottak az általános - nem szakirányú - kereskedelmi rendszerekben.

Informatika és ügyvitel a kertészetben

A cím hallatán arra gondolhatunk, hogy a fóliaházban vagy üvegházban dolgozó kertész közelében lévő számítógép segítségével, gyorsabban nőhetnek a növények, virágok is. Ha jól meggondoljuk nem is áll olyan távol ez a gondolat a valóságtól, hiszen a számítógép által vezérelt fűtést/hűtést/szellőztetést, páratartalmat és a növények vízellátását biztosító célberendezések és a működésükért felelős szoftverek, valóban hatékonyan támogatják a virág- dísznövény és egyéb növénytermesztést. Viszont ezen, speciális területen a termelés utáni (értékesítés) és a termelést megelőző (tervezés) ügyviteli folyamatokat is hatékonyan lehet támogatni, ha megfelelően kiválasztott vállalatirányítási rendszert alkalmazunk.

A virág- és dísznövénytermeléssel és értékesítésükkel foglalkozó kertészetek, faiskolák olyan speciális fogalmakat alkalmaznak (cserépméret, magasság, áru forma, szezon, cc kocsi, tálca, polc) és munkafolyamatokat látnak el, melyek nem támogatottak az általános - nem szakirányú – kereskedelmi, vállalatirányítási rendszerekben. Hiszen a növényeket lehet magról, dugványról, hagymáról termeszteni, de beszerezhető más termelőtől (belföldről, külföldről) is és számolni kell azzal, hogy ezek a növények bizony idővel nőnek, vagy akár tönkre is mennek. Valamint a növények termesztésével foglalkozó kertészetekben, rendkívül előrelátóan kell megtervezni a jövőbeni, értékesítésben megjelenő növényválasztékot. Ez azt jelenti, hogy jelenleg az értékesítésben elérhető szezonális növények, több hónappal ezelőtt kerültek elültetésre és a jelenleg termesztési fázisban lévők, pedig csak hónapokkal később lesznek áruk, értékesíthető készáruk.

Rendkívül nehéz feladat pl. nyár derekán olyan növény beszerzését és termesztését tervezni, mely karácsonykor kerülhet értékesítésre, hisz a beszerzést tervező kollégának, vezetőnek pszichésen is adott időszakba kell magát beleélnie, ami néha nem is olyan egyszerű feladat. Valamint számolni kell a beszerzési ár, a termesztés során rárakodó költségek, szállítási és az esetleges árfolyam különbözet miatti árképzési problémákkal, melyeket csak a készárúvá minősítéskor tudunk kalkulálni. Ezzel szemben a nagy áruházláncok előre rögzített árakkal rendelik a növényeket, mely ugyancsak megnehezíti az árképzést. Valamint a vezetőt érdeklő beszerzési és értékesítési információk kimutatása, megfelelő ügyviteli rendszer alkalmazása nélkül, igen nehézkes és pontatlan lehet.


Ezen problémák hatékony informatikai támogatásához, és az említett fogalmakat megfelelően alkalmazó, vállalatirányítási rendszer bevezetésével, nagymértékben egyszerűsíthetők az ügyvitelben jelentkező problémák. A szegedi székhelyű IML Interaktív Kft. (www.iml.hu) az elmúlt évek során az általuk fejlesztett INNOWAIR Garden Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszert (www.innowairgarden.hu) olyan módon alakította ki, hogy kifejezetten a virág- és dísznövénykertészetekben felmerült ügyviteli, informatikai igényekre a legmegfelelőbb megoldást biztosítsa.
Az INNOWAIR Garden Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszer azzal a céllal jött létre, hogy a jelen korszerű technológiáit ötvözve, és az internet adta lehetőségeket kiaknázva, új felhasználói felületet, könnyen áttekinthető és érthető, valamint a belső ügyvitelt jobban átláthatóbbá tevő rendszert alkosson.

Az INNOWAIR Garden Rendszer egy költséghatékony megoldás, amely kifejezetten virág- és dísznövénykertészetek igényei alapján készült. A rendszer használatával a vállalkozások növelhetik termelékenységüket anélkül, hogy napi üzletmenetüket számottevően módosítaniuk kellene. Integrált funkcionalitást biztosít a kereskedelem, ellátási lánc menedzsment, termelés, tervezés, ügyfélkapcsolat-kezelés és eBusiness területeken. A rendszerben lévő üzleti, pénzügyi, és logisztikai információk mindig valós idejű, teljes képet nyújtanak a felhasználók számára. Az integrált működésnek köszönhetően a vállalkozás folyamatai áttekinthetővé válnak, megszűnik a dupla adatbevitel, és csökkenthető a párhuzamos folyamatok száma. A virág és dísznövénytermeléssel, valamint kereskedelmi forgalmazásukkal kapcsolatos fogalmak alkalmazásával az INNOWAIR Garden egy speciális szakirányú rendszert alkot, ötvözve a digitális világ lehetőségeit és a napi munka kihívásait.


A rendszer minden olyan funkciót tartalmaz, mely szükséges lehet virág- és dísznövénytermeléssel foglalkozó kertészetek, faiskolák és szobanövények, virágok kereskedelmével foglalkozó vállalkozások feladatainak hatékony ellátásához. A funkciók összhangban vannak cége WEB oldalának tartalmi megjelenésével, valamint közvetlenül (interneten keresztül) képesek kiszolgálni vállalkozása kereskedelmi tevékenységét Vállalati Portál vagy WEB áruház modulja segítségével. Hatékony támogatatást nyújt a helyileg távol eső telephelyek közötti direkt kommunikáció támogatásában (belső üzenetek felhasználók között, hibabejelentések kezelése, levelek, csatolt anyagok, SMS küldése, chat, video-chat, video-konferencia). Lehetőséget biztosít mobil munka támogatásában PDA (okos telefon – GSM hálózat) eszközök felhasználásával.

A rendszer megfelel az elektronikus fizetéssel kapcsolatosan kötelezően előírt követelményeknek, így ügyfelei a WEB áruházban megrendelt termékei ellenértékét, akár bankkártyás fizetési móddal is ki tudják egyenlíteni. Az elektronikus számlázás, dokumentumkezelés folyamatát is teljes körűen támogatja, valamint cégünk kapcsolatban áll olyan EDI szolgáltatókkal, mely szolgáltatókhoz rendszerünk direkt módon képes kapcsolódni, így bármilyen elektronikus bizonylat továbbítását és fogadását integrált módon képes kezelni (pl.: TESCO bizonylat feldolgozása).


Az INNOWAIR Garden Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszer két fő irányvonal mentén szerezhető és vezethető be vállalkozása számára. Az első megoldás a rendszer megvásárlása, mely beruházás útján egy igényfelmérést követően (rendszer bemutatása és szükséges funkciók, felhasználók számának meghatározása) árajánlat elkészítése és elfogadása után történik meg. Ebben az esetben az IML Interaktív Kft. a felmérésnek megfelelően testre szabja a rendszerben elérhető funkciókat és speciális esetben, új funkciókkal is kibővíti majd bevezeti és átadja a rendszert. Ha beruházás keretében kívánja bevezetni rendszerünket, akár pályázati lehetőséget is igénybe véve keresünk megoldást informatikai problémájára, így csökkenthető a vállalkozás beruházásának önerőben megjelenő mértéke. A pályázat útján való beruházás keretei között, más eszközök is beszerezhetők (hardver, nem informatikai eszközök, egyéb szolgáltatás), mely lehetőségeket a választott pályázati anyag ír elő. Cégünk a pályázat elkészítését is vállalja, de természetesen nem garantáljuk annak elnyerését is. Jelenleg elérhető pályázati forma a GOP. 2.2.1 Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem támogatása mely pályázat 2010. December 31.-ig nyújtható be, mely pályázat követelmény specifikációjának rendszerünk teljes mértékben megfelel.


Az IML Interaktív Kft. szerződést köt a rendszert bevezetni kívánó céggel és a testreszabott funkciókat, oktatás követően átadja a felhasználónak. A rendszer használatával párhuzamosan a működést folyamatosan monitorozzuk és a jelentkező problémákra, rövid időn belül megoldást biztosítunk. A rendszerhez support szolgáltatás igényelhető - külön szerződés keretei között - mely speciális, egyéb szolgáltatások elérését is lehetővé teszi (domain igénylés, regisztrálás, tárhely, e-mail szolgáltatás), valamint a rendszerrel kapcsolatban felmerülő igények megoldására, kedvezőbb árképzést biztosít.

A másik megoldás a beruházást nem igénylő, SaaS szolgáltatás (Software as a Service) keretében is lehetőség van a rendszert használatba venni. Ennek lényege, hogy a rendszert használó cég nem beruházás formájában vásárolja meg az alkalmazást, hanem bérli azt. A bérlet során a rendszer licensz joga nem kerül felhasználó birtokába, csak használati jogokat kap a szolgáltatótól, de a nyilvántartott adatok tulajdonosa. Az IML Interaktív Kft. az igények felmérését követően szerződést köt a rendszert bérlővel, majd a rendszer testre szabását követően átadja felhasználónak. A rendszer üzemeltetését az IML Interaktív Kft. végzi saját szerverfarmján és az ezzel kapcsolatos költségeket felhasználó két elszámolási formában rendezheti:

1. Időszakos fixdíjas - a bevezetést megelőző felmérésben meghatározott funkciók alapján kialakított ár elszámolás alapján történő használat. Ebben az esetben a díj tartalmazza a 24 órás interneten keresztül történő szolgáltatások elérését (alkalmazás funkcióinak adatkiszolgálása, web alkalmazási felületek elérését portál, web áruház, online web oldal) a meghatározott felhasználói számban és az adatok biztonsági mentését. Az időszakot a felhasználó választhatja meg, mely havi, negyedéves lehet.
2. Tranzakciószám alapján történő elszámolás. Ebben az esetben a rendszer felmérését követően kialakított és bevezetett rendszer bizonyos időszak alapján (havi, negyedéves) használata alapján kerül kiszámításra a havidíj. Ez az elszámolási forma azoknak célszerű igénybe venni, akik időszakosan nagyobb számú ügyviteli folyamatot kívánnak ellátni a rendszerrel, de az időszak végén a folyamataik csökkenek, vagy akár szünetelnek.


A rendszerrel kapcsolatos testreszabott árainkat kérje személyesen,
vagy kérje bemutatónkat, ahol megismertetjük a rendszer működésével
és használatával a gyakorlatban!


IML Interaktív Kft.
6722 Szeged, Gogol u. 9. I. em. 1.
tel., fax.: (36) (62) 632-101
www.iml.hu (info@iml.hu)

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vodafone McLaren Mercedes üzlet nyílt a Mammut I.-ben

A Vodafone, a Forma-1 McLaren Mercedes csapat főszponzora, 2010. május 28-án megnyitotta Európa… Tovább olvasom