Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

A harmadik futamon már két motorja lesz Talmácsinak

Eddig félő volt, hogy a magyar klasszis ebben az idényben csak egy motorral versenyezhet.
A gyorsasági motoros világbajnokság idei szezonjának harmadik futamán, a Spanyol Nagydíjon már két motorja lesz Talmácsi Gábornak - jelentette be Jorge Martinez, az Aspar istálló vezetője a kedd délután sajtótájékoztatón, Budapesten. Mint ahogy arról a Független Hírügynökség korábban beszámolt, eddig félő volt, hogy a magyar klasszis ebben az idényben csak egy motorral versenyezhet, ami nagy hátrány lett volna a többiekkel szemben.

A keddi sajtótájékoztatón Talmácsi Gábor új főszponzorai is bemutatkoztak: A Grupo Milton, a Logistic Land és a Sedesa, amelyek együttesen 2,5 millió euróval járulnak hozzá a magyar kiválóság versenyzéséhez. Emellett azt is bejelentették, hogy a 2009-es szezonban Talmácsi Gábor a Balatonring elnevezésű magyar csapatban fog versenyezni.

Kovács Bence János, a Grupo Milton és a Logistic Land elnöke a Független Hírügynökségnek elmondta: azért álltak Talmácsi Gábor mögé, mert hisznek abban, hogy szükség van erős támogatókra, másodsorban pedig azért, mert elfogytak a szponzorok a magyar klasszis mögül. "Hiszünk ebben a projektben, hosszú távon értelmét látjuk, és személyes álláspontom szerint Magyarországnak szüksége van valakire, akiben örömét lelheti" - magyarázta az elöljáró.

Amennyiben nem érkezett volna a három cég segítsége, akkor nagy valószínűséggel megszűnt volna a nemrégiben alapított Balatonring csapat. "Ez nem a mi hősiességünket bizonyítja, hanem a helyzet komplikáltságát, és azt, hogy a magyarországi ígéretekből semmit sem sikerült készpénzre váltani" - fogalmazott Kovács Bence János. Az elnök elmondása szerint, a Balatonring építése a halasztott tervek szerint halad, már csak az engedélyekre és a finanszírozás lezárására van szükség.

Talmácsi Gábor az idénynyitó Katari Nagydíjon az első öt között szeretne végezni, akkor pedig különösen boldog lenne, ha a dobogó is összejönne. "A téli tesztek alatt ötször tudtam motorra ülni különböző pályákon, és igen jó eredményeket értem el. Nem a legjobbakat, de általában az élbolyban végeztem, amikor az egész mezőny ott volt, és volt olyan teszt, amit meg is nyertem" - mondta "Talma" a Független Hírügynökségnek.

Talmácsi Gábor 2009-ben már a 250 köbcentis kategóriában fog versenyezni. A klasszis elmondása szerint fizikailag sokkal nehezebb ezt a motort vezetni, mert sokkal többet kell tornászni rajta. "Ami nagyon nehéz, hogy folyamatosan jó időket érjek el a pályán, mert 4-5 körig a gumik igen jól működnek, utána azonban vesztenek a tapadásukból" - magyarázta a motoros.

Talmácsi Gábor szerint nagyon nagy segítség, hogy a harmadik versenytől kezdve két motorja lesz, mert így különböző beállításokat alkalmazhatnak a versenygépeken, és azt használhatja, amelyik éppen jobban illek az adott pályához. "Talán az első két futamon tudjuk nélkülözni a két motort, és reméljük, hogy rendben lesz minden, de utána már szükség van a két motorra" - jelentette ki "Talma".

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem áll le a Puskás stadion felújítása

A körülbelül 45-50 milliárd forintos fejlesztéshez az állam nem tud hozzájárulni, ezért… Tovább olvasom