Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

A belvízre nem fizet a biztosító!

Szeged – Sokan azt hiszik, az ingatlanbiztosításuk fedezi a belvízkárokat. A szerződési feltételekből kiderül, „kivéve: belvíz". Íme a tudnivalók.
Több hete belvíz borítja Csongrád megye jelentős részét. Mint korábban beszámoltunk, az eső után az olvadás és száradás dönti ki a vert falú házakat – jelentős károkat okozva. Megírtuk, hogy a kisteleki Illés család a biztosítóval vitatkozik – fizessenek nekik a belvízkárra. Sokan „apróbetűsnek résznek" nevezik az ügyféltájékoztatót, és nem olvassák el. Az is gyakori, hogy az üzletkötők nem tájékoztatják megfelelően a szerződőket.

Az egyik biztosító otthonbiztosítási termékét böngészve az alábbiakat találtuk: „Nem téríti meg a biztosító azokat a károkat, amelyek: belvíz és talajvíz által keletkeztek; elöntés nélküli átnedvesedés vagy felázás miatt keletkeztek; a hullámtérben vagy a nem mentett árterületeken lévő biztosított vagyontárgyakban keletkeztek."


Megkerestük a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ), hogy megtudjuk, miért nem fizetnek belvízkárra a biztosítótársaságok.

– A belvízkár nem biztosítási esemény. Európa más országaiban sem fizetnek belvíz okozta károkra a biztosítók – ezt ott is, és Magyarországon is a szerződési feltételekben emelik ki a társaságok – tájékoztatta a delmagyar.hu-t Gilyén Ágnes, Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs főosztályvezetője. A belvízkár azért nem biztosítási esemény, mivel nem felel meg a biztosítás „alapdefiníciójának": nem hirtelen, váratlanul fellépő „esemény", hanem fokozatosan észlelhető, sokszor elhárítható folyamat.

Rákérdeztünk: ha árvízre fizet a biztosító, akkor a belvízre miért nem? – A belvíz ellen csatornázással, vízelvezető árkok kialakításával, azok folyamatos karbantartásával az esetek nagy részében lehet védekezni – tudtuk meg.

Egy korábbi esetet megemlítve – miszerint egy csanyteleki károsult család a biztosítót perelné, egy jogvédő szervezet tanácsára, kiderült: senkinek sem tanácsolható perelni a biztosítót olyan eseményért, amit a szerződésben előre kizártak a káresemények közül.

A biztosítók tájékoztatási felelősségét firtató kérdésünkre – miszerint, felhívják-e az ügyfelek figyelmét arra, hogy belvízre nem fizet a lakásbiztosítás – a kommunikációs főosztályvezető arról számolt be, hogy mindenképpen ez a követendő és korrekt üzletkötői magatartás. A biztosítási üzletkötők szavait az anyacégek nem tudják minden esetben maradéktalanul ellenőrizni, de komoly hangsúlyt fektetnek az oktatásukra.

Ellenben felvetésünkre azt válaszolta, hogy akár kampányt is indítanak, hogy a félreértéseket elkerüljék – bár az ügyfélszolgálatukat leginkább a kötelező gépjármű-biztosításokkal kapcsolatban keresik fel.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. szentmiki 2011. január 21. 11:05
    „zoolii, ha teljeskörűen tájékoztatna, nem kötne a kutya se”
  • 25. zoolii 2011. január 21. 09:14
    „Az a furcsa, hogy az ajánlattevő az te vagy, a biztosító pedig befogadja (vagy nem). Mindamellett persze hiba, ha az üzletkötő nem tájékoztat teljeskörűen.”
  • 24. info 2011. január 20. 22:00
    „12. hozzászólás zoolii 2011.01.20. 10:06 "El kell olvasni a feltételeket, ennyi az egész."NEM, ennyi az egész, még egy szerződést is elmagyaráz egy ügyvéd a megértéséért, úgymond a szerződő szintjén. Ezt felelősségteljesen kell végezni. Ha ez nem történt meg, külön nem hívta fel a figyelmet akkor az ajánlattevő hibája, nem az ügyfélé!”
  • 23. kiokushyn 2011. január 20. 19:29
    „Ja! igazad van nyomdasz63!
    Bankot, biztosítót nagy ívben EL KELL KERÜLNI!!
    Sajnos a többség NEM olvassa át tüzetesen a megkötött biztosítási feltételeket
    Minden közmondás igaz:"az okos más kárán tanul.."”
  • 22. nyomdasz63 2011. január 20. 18:51
    „A belvízre nem fizet a biztosító...
    És sok másra se akar,kivéve ha van "állampolgári kapcsolat",vagy "biztosítós" a családban.”
  • 21. Cinea 2011. január 20. 18:05
    „17. hsz!
    Igazad van, de kik mulasztottak, hogy mégis megtörtént a baj? A tv-ben láttam, a csm. csatorna és vizmű társulat olyannyira nem tisztitotta ki a csatornákat, csak a díjat szedte be, hogy óriási fatuskókat, töméntelen mennyiségű lerakódott hulladélkot, földet, szemetet, gazt,sumarat, termeltekki pl. a zákányszéki gazdák. Az h nincs a legtöbb helyen kiépitett csatorna, nem a lakók tehetnek róla. És ha jól megnézzük ez s hirtelen jött nagymennyiségű esővíz, akár lehetne elemi kár is.”
  • 20. zoolii 2011. január 20. 12:47
    „18. komlodi 2011.01.20. 12:24
    A belvízkárok kizárása, mint minden más kizárás NEM apróbetűs rész, hanem a feltételekben külön fejezet, vagy pont alatt van, és nics eldugva. Abban igazad van, hogy ha az üzletkötő nagyon siet, akkor vissza kell hívni máskorra, amikor már átnézted a feltételeket.”
  • 19. vera2 2011. január 20. 12:29
    „A belvíz ellen csatornázással, vízelvezető árkok kialakításával, azok folyamatos karbantartásával az esetek nagy részében lehet védekezni"
    Természetesen igazuk van,de mit tegyen az a személy aki tanyán lakik.A földtulajdonosok meg be szántották a víz elvezető árkokat és nem hajlandók azt újból ki ásni.az önkormányzattól nálam is voltak kint, azt mondták hogy más területére nem ásathatnak, igen ám de az utam is hat méter széles volt .mert tsz út volt csak az is el kopott mint az árok!mondtam nekik mérjék ki az utamat és ássonak oda árkot, azttán a föld tulajdonosokkal fizettesék meg a munka díjat.Ha nem fízet terheljék rá a házára egy párral ezt meg csinálnák lehet hogy akkor nem szántanák be az árkokat!”
  • 18. komlodi 2011. január 20. 12:24
    „Hány olyan ügynökkel találkoztam, aki el akart adni valamit, majd közölte, hogy "ááá, az csak az apró betűs rész, abban nincs semmi fontos!" Mondtam neki, hogy akkor is el akarom olvasni, hátha van benne valami mégis, ha már odanyomtatták (persze ezen megsértődött, hogy "na akkor estig itt ülünk). Na nem is lett üzlet.
    Emberek! Mindig el kell olvasni az apró betűs részt is! És ha valamit nem tetszenek érteni, akkor meg kell kérdezni és nem elfogadni a kitérő válaszokat. Minden biztosító, bank, szolgáltató a nyereségért dolgozik.
    ...és sajnos mindig a "kisbetűs" részben van a kutya elásva!”
  • 17. Commander-V2 2011. január 20. 12:18
    „Cinea: a belvíz és az viharral jövő eső is H2O csak a belvíz ellen lehet védekezni alapozással, csatornázással, a csatorna rendszeres karbantartásával az abban történő szemétlerakás helyett. A hirtelen jött eső özönvíz ellen nincs védelem csak a biztosítás.”
  • 16. eljensokaszeged 2011. január 20. 10:37
    „13. hozzászólás Egyolvasó 2011.01.20. 10:19
    hülyeség. olvasásból egyes, leülhet.

    Európa más országaiban sem fizetnek belvíz okozta károkra a biztosítók - ezt ott is, és Magyarországon is a szerződési feltételekben emelik ki a társaságok - tájékoztatta a delmagyar.hu-t Gilyén Ágnes,”
  • 15. deszkás 2011. január 20. 10:24
    „Csak kérdem: mennyivel járt "jobban" pl a Kolontáron biztositott ház tulajdonosa? Elárulom,semmivel. Cáfolat?”
  • 14. Cinea 2011. január 20. 10:20
    „És a belvíz miből van? Talán alulról jön fel ?
    Ha felülről ázik be, biztositási esemény (jó esetben), ha alulról, akkor nem?”
  • 13. Egyolvasó 2011. január 20. 10:19
    „Érdekes, hogy egyedül magyarországon nem kötnek a belvízkárra biztosítást a biztosítok, minden körülöttünk lévő országban lehet olyan biztosítást kötni amiben a belvízi kár is szerepel.”
  • 12. zoolii 2011. január 20. 10:06
    „El kell olvasni a feltételeket, ennyi az egész. Az ügyféltájékoztatóban, vagy a feltételben vagy mindkettőben, szépen le van írva minden, és nem apróbetűs részként!”
  • 11. gumikacsa111 2011. január 20. 09:39
    „MÉG EGYIK bIZTOSÍTÓTÁRSASÁG HATALMAS IRODAHÁZÁN SEM LÁTTAM VÖRÖSKERESZTET.
    Ez van.”
  • 10. eljensokaszeged 2011. január 20. 09:08
    „Az a baj, h sok az olvasni nem tudó ember, aki a sajtóhoz rohangál h <moderálva> a biztosító. Meg a sok aljas, aki még a nyomoroncokat le is húzza.”
  • 9. laina 2011. január 20. 09:03
    „Az a baj, hogy túl sok a "kivétel" és mindig az ügyfél kárára. Ha valami még is kimaradt, akkor az már a következő szerződési feltételekben már "kivétel"-ként fog szerepelni.”
  • 8. klj_54 2011. január 20. 08:50
    „A biztosító egy olyan intézmény amely "veszélyközösségeket" fog össze!
    Tehát nem népjóléti intézmény, hanem az időben előre nem tudhatóan, de esetlegesen bekövetkező károk enyhítésére szolgáló közösség.
    Azt, hogy kit és milyen veszélyt vállal fel a közösség, a csoportokat felügyelő és őket kiszolgáló apparátus papíron közli az ajánlattevő (ügyfél) számára.
    Jó lenne ha korrekt lenne az üzletkötő és ha az ügyfél is az utolsó betűig elmagyaráztatná az üzletkötőjével magának a teljes szerződési ajánlat szövegét!”
  • 7. info 2011. január 20. 08:47
    „Amikor az a bizonyos szerződés megköttetett akkor az ügyfélszerző teljes-körű tájékoztatást kell, hogy nyújtson. Az aláírás mellett szerepelnie kellene, hogy a szerződést megértettem a kellő tájékoztatás után. Ha ez nem történt meg, nem a szerződő hibája.- Az egy dolog, hogy formanyomtatványból dolgoznak, az már más téma.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zenét írt Presser Gábor Varró Dániel rímjeihez

Karácsonyra kapta meg 2003-ban Presser Gábor Varró Dániel meseregényét, a Túl a Maszat-hegyenből bábelőadás után most musical készült. Tovább olvasom