Délmagyar logó

2016. 07. 24. vasárnap - Kinga, Kincső 21°C | 31°C

Bezárnák a Honvéd téri parkolóházat

Szeged - Bár olcsóbb parkolni a szegedi parkolóházakban, mint az utcán, mégsem használják az autósok. A Honvéd térit a ráfizetéses üzemeltetés miatt inkább bezárnák a csalódott tulajdonosok - ha nem kellene akkor is adót fizetniük utána.
Nem szeretik az automatát

 – Továbbra is idegenkednek tőle a szegediek, hogy egy automatára bízzák a parkolást, ezért a kihasználtság átlagosan csak 21 és 25 százalék között mozog, havi átlagban 1000 autó áll be hozzánk, hiába alacsony, 280 forintos az óradíj – mondta el Majó-Petri Zoltán. Az Arany János utcai, 151 férőhelyes parkolóházat üzemeltető SZKT ügyvezető igazgatója szerint a 2000 forintért árult heti „téli" bérlet a legnépszerűbb azok között, akik a hóban-fagyban nem akarják az utcán hagyni járművüket. A földszinti vendéglátóhely és az épületben működő kis panzió bérleti díjából, valamint a befolyó parkolási díjból nagyjából nullszaldósra hozzák ki a működtetést – tette hozzá.
– Egy évben kétszer-háromszor járok Szegeden, de akkor mindig megbüntetnek. Lassan már be kell terveznem, hogy amikor jövök, tutira pótdíjat fizettetnek – lobogtatta felháborodva a több mint hatezer forintos csekket rejtő mikuláscsomagot a Honvéd téri parkolóházban Kanyó Tímea.

A bosszús fiatal budapesti nőt – aki szerint a szegedi rendszer túl bonyolult – csütörtökön kora délután időtúllépés miatt büntették meg a Szepark ellenőrei, ezért gurult be a Tisza parkolóházba. Az épület második szintjén – amelynek három szintje 150 férőhelyes fedett parkolóként működik – az övén kívül még 5-6 autó állt. A harmadik szint még szellősebb volt, az elsőn viszont csak egy-két hely volt üres.

– Nagyjából ez a jellemző. Egyszerre 30-40 autó parkol nálunk, de átlagosan csak 1 óra 10 percet – magyarázta Bozsó István résztulajdonos. – Ez azt jelenti, hogy a parkolóház kihasználtsága úgy 10-15 százalékos. Legszívesebben bezárnánk – tett hozzá. A közel öt éve megnyílt parkolóházba befektetett pénz még úgy sem térül meg, sőt, folyamatos ráfizetést termel, hogy eladták a felső szinten lévő 35 lakást és a földszinti üzlethelyiségeket – tette hozzá Halasi Gábor, az épület másik résztulajdonosa.
Túl kevesen használják - Csak viszi a tulajdonosok pénzét az öt éve átadott beruházás: Fotó: Frank Yvette
Túl kevesen használják – Csak viszi a tulajdonosok pénzét az öt éve átadott beruházás:
Fotó: Frank Yvette

Az önkormányzat azzal a megkötéssel adta el annak idején a telket, hogy ott parkolóháznak kell épülnie. Látva a kihasználtságot, a tulajdonosok többször szerették volna módosítani a szerződést, de a város ragaszkodott hozzá. – Ha csak az első szintet használnánk, és a többit lezárnánk, talán még meg is érné üzemeltetni, de így nem – mondta Bozsó. A parkolóhelyeket sem tudnák annyiért eladni, ami visszahozná a befektetést. Bezárhatnák ugyan az egész parkolóházat, de építményadót akkor is kellene utána fizetniük.

Annak ellenére is az utcán próbálnak parkolni az autósok, hogy a klinikák környékén minden hétköznap zsúfoltság van, reggelenként pedig küzdenek a helyekért. Ráadásul, mivel a zöld zónába tartozik, óránként 480 forintba kerül a várakozás, miközben a parkolóházban csak 400-ba.

Éppen a Tisza Lajos körúti Bolyai-épület előtt tépkedte ki izgatottan az 1550 forintért vásárolt napi parkolójegyről a megfelelő lyukakat Lukács Sándor. A makói fiatalember párjára és újszülött kisfiára várt, akiket a női klinikáról akart  hazavinni. Azt mondta, nem tudta, hogy pár száz méterre egy parkolóházban akár olcsóbban is megállhatott volna.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A mozi köti össze az Ezüsthaj Filmklubot

A mozi köti össze az Ezüsthaj Filmklubot
Szájhagyomány útján terjed az Ezüsthaj Filmklub kivételessége - értenek egyet azok a filmbarátok, akik keddenként megtöltik a szegedi Belvárosi mozi nagytermének nézőterét. Legutóbb mi is velük tartottunk. Tovább olvasom