Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Bicikliről le, buszra fel

Szeged - A kerékpározás és a közösségi közlekedés előnyeit kötné össze az a nyolc, úgynevezett B+R biciklitároló, amely augusztus végéig készül el Szegeden. Az általunk megkérdezett bringások többsége nem fogja használni.
– Jó ötletnek tartom az új biciklitárolókat, de nem fogom használni. Inkább biciklizem, csak nagyon ritkán szállok át tömegközlekedési eszközre. A szőregieknek és a vasútállomásra érkezőknek viszont biztosan hasznos lesz a fedett tároló – vélekedett Tripe Mihály, akit az újszegedi gyermekkórháznál kérdeztünk az úgynevezett B+R kerékpártárolóról. Ennek lényege, hogy a város kerékpáros infrastruktúráját köti össze a közösségi közlekedéssel. A külvárosban élők az elektromos tömegközlekedési végállomásoknál tehetik le drótszamarukat, onnan busszal, trolival vagy villamossal utazhatnak tovább.

– Inkább a belvárosban kellene több kerékpártárolót építeni, hogy ne oszlopokhoz, fákhoz kössék az emberek a kétkerekűt. Soha nem zárom le a bringámat olyan környéken, amit nem ismerek, mert utána csak darabokban kapom vissza – mondta Becze Csaba, akit szintén az újszegedi trolivégállomásnál faggattunk.



Megírtuk: összesen nyolc B+R kerékpártároló épül Szegeden az elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt részeként. – Az Indóház téren 2011 decemberében adták át az elsőt, 24 fedett és 28 nyitott tárolóhellyel. További hét építése van folyamatban. A Csanádi utcában, a Lugas utcában, a tarjáni hurokfordulónál, a Hont Ferenc utcában és a Vértói úton 44 fedett tárolóhely, a Szabadkai úton, illetve a Felső Tisza-part és az Etelka sor sarkán 40 fedett tárolóhely készül. A projekt részeként Újszegeden két esőbeálló épül a Torontál tér és a Népkert sor megállóhelynél. A beruházás összege bruttó 92 millió forint, a kivitelezést az algyői Főváll Kft. végzi. A kerékpártárolók építése terv szerint halad, augusztus végére elkészülnek – nyilatkozta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója.

Kerékpárosklub: van rá igény. A projektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. az elhelyezés és a megközelítés tekintetében egyeztetett a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetével – tudtuk meg ifjabb Nagy Gábor titkártól. Alapvetően hasznosnak tartják a külvárosi biciklitárolókat, mert aki nem mer a nagyobb forgalomban tekerni, tömegközlekedésre válthat. A szegedi alapszervezet tagjainak megfigyelése szerint kertvárosi részeken eddig is sokan láncolták le bringájukat a buszmegállók közelében – ez is mutatja, hogy igény van ilyesmire.

Olvasóink írták

60 hozzászólás
  • 60. sóska66 2012. augusztus 02. 21:52
    „59. atomboy 2012.08.02. 00:21
    Akkor igen a P-re gondolok. Nekem nem jön be- igaz én első kerék+ vázköz+ P. ---- Én inkább a jogi karnál lévőket favorizálom. Szerintem nagyon jól használhatók.”
  • 59. atomboy 2012. augusztus 02. 00:21
    „54. vuk
    Irtam, hogy az IKEA fele tarozokat (a csavarosak) nem veszem szamitasba.

    56. sóska66
    Igen, az Arkadnal a helyszuke a negativum, de maga a tarozo az jo. Csak igy helyszukevel is keves, jo lenne, ha lenne lehetoseg a parkolohazban kialakitani.
    Mars teren levo P-kre gondolsz? Pesten ilyenek vannak, en is rendszeresen lakatoltam tavasszal es nyar elejen, soha nem volt gondom vele, nem gurult el, mert a hatso villat a kerekkel egyutt zartam. Ha kell, akar videoban is megmutatom, hogyan kell lezarni. A Mars teren levoek joval szellosebbek, mint az Arkadnal levok.”
  • 58. bánki 2012. augusztus 01. 21:23
    „Ennek a cikknek olyan LMP-s filigje van !

    Csak a belvárosban !

    Makó, Hmvhely már normális !

    Nincs tömegközlekedés, marad a bicikli.

    Szeged még futott !

    Bpest. meg a IV-es”
  • 57. kormoska 2012. augusztus 01. 21:18
    „Szép dolgok ezek az Eu-s beruházások,inkább csinálják meg minthogy ne használják ki a lehetőséget.De....,nekünk most nem biztos hogy ez kell.A bringát nem sokan hagyják ott,mert nem biztos hogy mindene meglesz mire visszaérnek:-(
    Nálunk nagy érték egy bicikli.És több olyan helyre nem tettek(Mars térre)ahol még elfért volna.Talán ha be kameráznák akkor kihasználtabbak lennének.”
  • 56. sóska66 2012. augusztus 01. 19:56
    „53. vuk 2012.08.01. 08:
    Akkor sem lehet elfogadni azt a tényt, hogy valaki minimális KRESZ ismeret nélkül kezdjen kerékpárral közlekedni. Ja és tényleg feltűnt valami :nem az autósok jelentik a számomra a nagyobb veszélyt, hanem a biciklisek------- pedig én is azzal járok sok éve minden nap. Ezen kellene elgondolkozni.

    49. atomboy 2012.08.01. 00:14
    Az Árkádnál a Boross József utca felől szerintem kicsi a hely a két lekötő közt, egymásba akadnak a biciklik sokszor csak az úttest felől lehet ki vagy betolni a biciklit. Ajánlom kb du négy körül megnézni. A Mars téren meg a piac bejáratánál rövidek fölöslegesen hajlítottak szintén nem nagyon férnek el egymás mellett a biciklik illetve könnyen elcsúsznak rajta. Ajánlom kipróbálásra.....”
  • 55. Alsóváros 2012. augusztus 01. 11:46
    „Elment 92 millió forint a semmire. Máshogy ezt nem lehet értelmezni.”
  • 54. vuk 2012. augusztus 01. 08:50
    „45. atomboy 2012.07.31. 21:58
    Ez a terkep azert eleg hianyos. Feketesason sokkal tobb van, radnotinal levo sincs rajta. Tobbre nem emlekszem, de nem is gondoltam meg teljesen vegig.”
  • 53. vuk 2012. augusztus 01. 08:47
    „47. sóska66 2012.07.31. 22:31

    "A kerékpárosok közt egyre többen lesznek olyanok akik ,, szociális,, okok miatt járnak majd biciklivel."
    A forditottja igaz: egyre tobben lesznek, akik NEM szocialis (penzugyi) okok miatt bringaznak.
    A jogositvanyosok meg azt hiszik, hogy tudjak a szabalyokat, mert 30 eve egyszer levizsgaztak belole (az akkori szabalyokbol). Mara eleg sokan elfelejtettek.
    Ez a resze nem tunik fel?”
  • 52. Minibusz 2012. augusztus 01. 07:57
    „Mars téren lenne egy őrzött tároló, ahol a vidékiek ha leszállnak a buszról elhozhatnák a biciklit!
    Az jó ötlet.
    De ez a része!!!”
  • 51. újratöltve 2012. augusztus 01. 07:27
    „http://365.postr.hu/negyedannyit-fogyaszt-az-elektromos-busz-probauzem-budapest-toro”
  • 50. abradacs1@gmail.com 2012. augusztus 01. 01:02
    „szerintem ennél rosszabb helyre is megy el pénz, én támogatom.

    SZKT & Volán-tól kérdezném, hogy van -e tevrben h. biciklit fel lehessen vinni a buszra, ill. USA-ban közlekedő buszok elején vannak kerékpár szállítására alkalmas cuccok, kb. mint amit vonóhorogra lehet tenni. Gondolom nálunk EU gyalogosbiztonság miatt nem engedélyeznék...erről van infója vkinek?”
  • 49. atomboy 2012. augusztus 01. 00:14
    „48. sóska66
    Miert, mi a gond azokkal?”
  • 48. sóska66 2012. július 31. 22:54
    „Ja és a nagy betűs Ár.... nál teljesen használhatatlan és a Mars téren a piac bejáratán belül is. Mikor ilyen értelmes micsodákhoz kell lezárnom a biciklit nagyon szoktam dicsérni azokat akik ezeket kitalálták. Ez van.”
  • 47. sóska66 2012. július 31. 22:31
    „,43. okz63 2012.07.31. 20:28
    37. CsImre 2012.07.31. 18:39
    "az emberek tudtak biciklizni Szegeden régen is. Csak lett sok autó, és beindult a félelempropaganda"

    Helyesbítsünk, az emberek régen tudtak biciklizni, most meg elfelejtették.,,

    Az a baj, hogy biciklizni sokkal többen tudnak, mint közlekedni. A kerékpárosok közt egyre többen lesznek olyanok akik ,, szociális,, okok miatt járnak majd biciklivel.Úgy gondolják-- csak azért mert valamikor 5 évesen megtanultak kerekezni - elegendő KREsZ tudással is rendelkeznek. Pedig hol vannak sokan attól......”
  • 46. Pimpa42 2012. július 31. 22:25
    „Fordítva még érteném.
    Busszal bemegy (hétvégén csak addig jár ugye a busz), ott kerékpárra szál, és a városban (rövidebb távon, elkerülve a tolódásokat) úgy közlekedik. Visszafelé ott leteszi, és busszal hazamegy (hosszabb táv).
    Messzebbről érkezők még inkább kihasználhatnák (bár a távolsági buszok meg elmennek a Mars térig).
    Persze ehhez nem kerékpárparkoló, hanem olcsó (ingyenes) kölcsönző kellene.

    Aki már odáig eltekert, ugyan miért szállna fel tömegközlekedésre (pláne ilyen jegyárak mellett)?!”
  • 45. atomboy 2012. július 31. 21:58
    „3. lupusl
    Az a terkep nem jo, mert mindenfele tarozot felvettek, olyanokat is, amikre nem biznam a jarganyomat (nyolcasgyar, IKEA-tarozo, stb).
    Ez a jo, itt csak a hasznalhatoak vannak: http://goo.gl/maps/sNwT

    11. Mike3
    Talan mert meg nincsenek atadva? Epulo autopalyara is szoktak mondani, hogy feleslegesen epult, nincs kihasznalva?

    13. vecsy90
    Milyen lakat volt?

    36. szunyi
    Orulok, hogy most nem nekem kell elmagyaraznom. Sajnalatos olvasni a sok negativ kommentet, sokan onmagukbol indulnak ki...”
  • 44. vogyo60 2012. július 31. 21:10
    „De miért is szállnék át tömegközlekedésre? Örülök ha nem kell.”
  • 43. okz63 2012. július 31. 20:28
    „37. CsImre 2012.07.31. 18:39
    "az emberek tudtak biciklizni Szegeden régen is. Csak lett sok autó, és beindult a félelempropaganda"

    Helyesbítsünk, az emberek régen tudtak biciklizni, most meg elfelejtették.
    És a rendőrök is elfelejtették, hogy az autókon kívül más közlekedésnem is létezik.
    És ez nem az autókon múlott, többek között neked köszönhetik, ha félnek az autóktól.
    Ha te nem hajtogatnád ezt örökké a haverjaiddal együtt, bizony eszükbe se jutna...”
  • 42. kvendi 2012. július 31. 19:52
    „Bekamerázás után talán...lezárnám, de nem lennék túlzottan nyugodt, mondjuk egy szakadó eső esetén átszállásnak van értelme...”
  • 41. Mignon 2012. július 31. 19:25
    „Soha nem szoktam megnezni a "Nap szep"-sorozatot itt a Delmagyarban.
    Ma, kivetelt tettem.

    A mai hölgy = valoban gyönyörü!”
60 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félidős mérleg a szegedi szabadtérin

Bátyai Edina: az olcsó jegyeket keresik, és az utolsó pillanatra hagyják a vásárlást. Tovább olvasom