Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Civilek a traffipaxnál

Szeged - Egy tavaly elfogadott törvénymódosítás szerint májustól – a rendőrség mellett – az önkormányzatok és a közútkezelők is ellenőrizhetik az útjaikon áthaladók sebességét.
Eddig kizárólag a rendőrség hatáskörébe tartozott, de egy tavaly elfogadott törvénymódosítás szerint a jövőben az önkormányzatok és a közútkezelők is ellenőrizhetik az útjaikon áthaladók sebességét, és dokumentálhatják a szabálysértéseket. Az önkormányzatok és a közútkezelők a közterület-felügyeletet, de erre szakosodott vállalkozásokat is megbízhatnak majd. Ebben az esetben a cégek közreműködői díját a szabálysértési bírságból vonják le. Bár a részleteket májusra dolgozzák ki, kíváncsiak voltunk, a megyében van-e érdeklődés a fotózásra.

Makón nem feltétlenül az önkormányzati tulajdonban levő utakra, hanem a 43-as útra szeretne traffipaxot az önkormányzat. – Bár ennek az útnak nem az önkormányzat a kezelője, üdvözölnénk minden olyan lehetőséget, amivel az itt áthaladó járművek sebességét meg tudnánk fékezni – mondta Buzás Péter makói polgármester. – Szentesen nem merült fel a képviselő-testületben, hogy élnénk ezzel a lehetőséggel – közölte Szirbik Imre polgármester, aki nem biztos abban, hogy a notórius gyorshajtókat plusztraffipaxszal meg lehet fogni.

Hódmezővásárhelyen sem terveznek sebességmérőket az önkormányzati utakra. Önkormányzati hatáskörben egyelőre a szegedi városvezetés sem tervezi új traffipaxok üzemeltetését. Ha a rendőrség vagy a lakosság részéről a gyorshajtókkal szemben sűrűsödnének a panaszok, akkor megfontolnák ezen döntésüket.

– Hat szigorú pontban szabályozzák, hogy egyáltalán melyik jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó vehet majd részt az ellenőrzésben – mondta Kónya Zsolt rendőr százados.
A közlekedésrendészeti osztály vezetőjétől megtudtuk: egy traffipax 2-4 millió forintba kerül.

Olvasóink írták

  • 3. Makkos man 2008. január 29. 11:46
    „A jövőben az önkormányzatok és a KÖZÚTKEZELŐK (tehát állami utakra is vonatkozik) is ellenőrizhetik az útjaikon...”
  • 2. Jozsi 2008. január 29. 10:41
    „A cikk a végsőkig nem világos. A traffipax elhelyezésének joga csak az önkormányzati utakra vonatkozik? Ennek ugyanis nem sok értelme lenne. Bárhogy is van, ha az önkormányzatok máris visszakoznak, akkor kevés haszna lesz.”
  • 1. VCrash 2008. január 29. 10:27
    „Először is, honnan lesz pénzük az önkormányzatoknak, az útkezelőnek a traffipax beszerzésére, a kezelőszemélyzet betanítására, bérükre? Az említett ´hivataloknak´ azt hiszem azt az összeget az utak, a jelzőtáblák, az útburkolati jelek kijavtására, felújitására kellene költeni. Egyébként, ha nagyon pesszimista lennék, itt ma Magyaroszágon, ez egy adalék lesz a korrupció ´melegágyának´. Egyébként a köznapi értelemben vett ´gyorshajtásból´, amit a traffipax ma mér, nem valószínű, hogy sok baleset következne be. A gyorshajtás önmagában nem balesetveszélyes. Akkor van-volt-lesz baj belőle, amikor a járművezető nem számol az adott út-, látási- és forgalmi viszonyok előre látható, előre várható megváltozásával, valamint a személyes (szubjektív) adottságait, képességeit túlértékeli mert fiatal, tapasztalatlan, túl merész, vagy fáradt, vagy ittas stb. Egyébként érdemes megfigyelni, hogy az ilyen jellegű balesetek, hogy hol, milyen út-, látási- és forgalmi viszonyok között (lásd ´diszkóbaleset´), és mely napszakban következnek be. A közúti közlekedés ´veszélyes üzem´, és ennek megfelelően kellene a jogosítványok megszerzését is alaposabb (PÁV) vizsgálatokhoz kötni, s nem utolsó sorban a ´fejekben´ kell(ene) rendet tenni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Indulhatnak a dózerek a Gyimesi utcában

Szeged - Indulhatnak a dózerek, épülhet a 750 méter hosszú négysávos út a Temesvári körúttól az új… Tovább olvasom