Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 16°C | 25°C Még több cikk.

Egy hétig a Tisza foglya a Victor Hugo

Szeged - Hétfő óta vesztegel a szegedi városi kikötőben egy hatalmas francia luxushajó, körülbelül 60 utassal a fedélzeten. Őket ma továbbszállítják, de a Victor Hugo a jövő hétig itt marad.
– Tiszalöknél zárlatos a zsilip, Kisköre alatt pedig a túl gyors apadás következtében homokbuckák alakultak ki, ezért ragadtunk Szegeden – mondta a Victor Hugo magyar kapitánya, Szanyi Zoltán kedd délután. A francia luxushajó hétfő délután horgonyzott le a városi kikötőben, a körülmények miatt nem mehet tovább.

Jürgen Jabouillet-től, a hajó francia menedzserétől megtudtuk, 60 utasuk Svájcból, Franciaországból, Németországból és Norvégiából érkezett. – Budapestig repülővel jöttek, ott szálltak fel a Victor Hugóra. A hajó a Budapest–Újvidék–Tokaj útvonalon közlekedik, mintegy ezer kilométeren – mondta a menedzser. Hozzátette, a Victor Hugo a Dunán, a Tiszán és a Rajnán szállít utasokat. 82 és fél méter hosszú, 9 és fél méter széles, 49 kabinja van.

Egy hétig a Tisza foglya a Victor Hugo. Fotó: Schmidt Andrea
Magyarok hajója

Nem Szanyi Zoltán az egyetlen magyar a fedélzeten, a személyzet 70 százaléka, összesen 22-en idevalósiak. Köztük az itthon Krisz Rudiként a 2000-es évek elején híressé vált énekes is, aki első útján ragadt Szegeden. Egy Szilvia nevű, bárban dolgozó alkalmazott 10 éve szegődött a luxushajóra, azóta vett egy 200 négyzetméteres házat Magyarországon. Kolléganői elmondták, a hajón laknak, itt is étkeznek, bőven tudnak félretenni.

A Tiszára csak magyar és szerb nemzetiségű hajóskapitányok kaphatnak engedélyt, ezért a Victor Hugo 2004-es, első magyarországi útja óta Szanyi Zoltán az első ember a fedélzeten. A szentesi fiatalembertől megtudtuk, többször előfordult, hogy megakadt a hajó, felkészültek a problémára. Elmondta, hogy néhány évvel ezelőtt a túl magas vízállás miatt félő volt, hogy összeütköznek egy híd aljával. Akkor Csongrádon vesztegeltek egy hétig. Olyan is előfordult, hogy a hasonló buckák miatt Szolnokon ragadtak.

– Sajnos nincsenek megfelelő kotróhajók Magyarországon, azoknak kellene eltakarítaniuk a buckákat Kiskörénél. Mi pedig folytathatnák utunkat – mondta.

Az utasokat kedden délelőtt Ópusztaszerre vitték, délután pedig városnézést szerveztek nekik Szegeden. Hátrahagyva a luxushajót ma buszokkal utaznak a Hortobágyra, onnan pedig egy debreceni szállodába, végül a fővárosi reptérre. Az hajóútból még két napjuk, körülbelül 250 kilométerük lett volna hátra, így nem voltak túl bosszúsak, jól fogadták a rossz híreket. Egy német utassal sikerült beszélnünk. – Mi mindannyian nyugdíjasak vagyunk, ráérünk, nem kellett szabadságot kivennünk. Ha Szegeden ragadnánk egy hétre, az sem zavarna.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. vári 2013. május 30. 11:23
    „zehn Ugye ez csak irónia? Nagyon remélem.”
  • 23. szabójóska 2013. május 30. 11:15
    „Arra gondoltam,micsoda emberek ültek valaha abban a székben, Bertalan Lajos,Malina János és a tragikus sorsú Reök Iván.
    Meg még egy dolog jutott az eszembe: Mi lesz ha rájönnek arra ,hogy a Begán Temesvárra is be lehet menni,ha befér és tudják a Kennessey Albert-féle befordulási módot? Meg rájönnek arra ,hogy Ménesen vörös aszú bor várhatja őket,meg a termálfürdők sora a környéken. Nem is beszélve, hogy mennyi német és francia lett betelepítve a Bánátba. Nagy ökrök vagyunk!!! Nagy hír,hogy emberekkel sakkozik a volt polgármester. Húsz éve mind azt teszi.”
  • 22. szabójóska 2013. május 30. 07:50
    „Vedres István már megmondta,hogy a helytelen vízrendezés miatt a folyók a fejünk felett fognak idővel folyni. Pláne ha nem is kotorjuk. Magasíthatjuk a gátakat folyton.No meg ha még itt-ott elzárjuk, akkor lassan tó-rendszer lesz. Európa tele van hajózható csatorna-rendszerekkel. Németország, Franciaország, Anglia. A belső turizmus egyik alap-pilérei. Szerintem a nyugatiak el sem tudják képzelni,mi miért nem hasznosítjuk a Tisza nagyságú folyót”
  • 21. .suhym. 2013. május 30. 06:56
    „4. szöszi 2013.05.29. 08:46

    Si tacuisses, philosophus mansisses!
    .........................................................................................

    15. M.Aurelius 2013.05.29. 15:52

    Bp-ig 295.-Ft egy pótjegy, azért az nem egy ökör ára még od-vissza sem az 590.-Ft. Fél doboz cigi ára lehet?
    Az IC jegy szombatra elővételben 475.-Ft egy odaútra, ha aznap veszed meg, akkor 595.-Ft.

    Nagyon sokat utazom, ergo látom, hogy az utasok közül igencsak kevesen utaznak teljes áru jeggyel. Mindenkinél van valami papír, amire kedvezmény jár ilyen-olyan arányban.
    ...............................................................................................................................................

    20. BFerry 2013.05.29. 22:46

    Egyetértek veled.

    Én a tengerentúlon látom, milyen más az emberek mentalitása, és ez nem pénzfüggő!!!
    Azok az idősek, akik még 75-80 éves korukban is dolgoznak pl. az üzletekben, mert nincs nyugdíjuk, mosolyogva, kedvesen, vígan teszik ezt. Láttam karácsonyi felvonuláson, hogy a Floridában élő nagyon szegény mexikói idősek is vidáman táncoltak, nevettek, pedig sokszor szinte még bútoruk sincs a bérelt, picike lakásukban.
    Itt mindenki azt hiszi másutt kolbászból van a kerítés, pedig NEM!
    ............................................................................................................
    6. zehn 2013.05.29. 16:50

    Nem irigykedni kell, hanem tenni érte, hogy te is kisimult arcú, vidám nyugdíjas legyél! Ilyen mentalitással nem fog menni, tudod az állandó békétlenkedés és az irigység csúffá tesz!”
  • 20. BFerry 2013. május 29. 22:46
    „Sziasztok,
    szanalmas az az irigyseg, ami itt megy. Ha gazdagok lennenek, biztosan nem a Tisazn hajoznanak EUR 500-600, ert, hanem a Karibi szigeteken vagy mittudomen, EUR 2000,- ert.
    Különben itt sem aranybol van az elet, Nemetorszagban, miota EUR van. Kap EUR 800,. nyugdijat, a lakber meg EUR 660,-, es meg meg is kell elni valamiböl. Az hogy jokedvüek talan? Nem mindenki olyan orrlogato, mit a Magyar, vannak akik meg keves penzzel is vidamak tudnak lenni. Mas a beallitottsag, meg ha rosszabbul is megy.
    B Ferry”
  • 19. Zotya100 2013. május 29. 19:02
    „17. --- Gyerekkorodban még élt és virult a Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalat. Miután megszűnt, lett ugyan utódcége, ami azóta folyton csődbe megy és mindig új néven alakulgat, de már rég nem képes azt a feladatot ellátni, amiket régen a "FOKA" tett.”
  • 18. Tiszthelyettes 2013. május 29. 17:06
    „4: És mindezt a pocskondiázást elsősorban magadnak szántad, igaz? Mert te is ugyanazt csinálod, mint akikre a <moderálva>t kened. Én hallgattam volna a helyedben...”
  • 17. Agáta 2013. május 29. 17:03
    „Gyerekkoromban állandóan kotróhajók jártak a Tiszán (termelték ki a homokot, a saját szememmel láttam). Akkor azok képesek voltak ezt a munkát elvégezni, most milyen speciális jármű kell? Űrjármű? Ha az 50 évvel ezelőtti technológia alkalmas volt erre, akkor nem lehet egy ilyen hajó nagyon különleges. Ha rendszeres lenne a mederkotrás, áradáskor nem veszélyeztetné annyira a víz a településeket, mint az utóbbi évtizedekben.”
  • 16. zehn 2013. május 29. 16:50
    „Felháborító! Míg itt már az öregeknek lassan a saját sírjukat is maguknak kell megásni, mert a temetésre /meg egyáltalán semmire/ nem futja, erre az ellenséges, minket állandóan támadó nyugat, most nem szégyelli ideküldeni hajókázó, kisimult arcú, jólétben viháncoló nyugdíjasait. Hát ehhez tényleg pofa kell!”
  • 15. M.Aurelius 2013. május 29. 15:52
    „A magyar nyugdíjasoktól pont most vették el a teljes körű ingyenes utazási kedvezményt.
    Szegény HORN Gyuszkó most forog az ágyában.....”
  • 14. x 2013. május 29. 14:27
    „6. Moon "Ugye a magyar nyugdíjas is tud hasonló körülmények között utazgatni?"
    Nem tud. De nem tud mindegyik németországi vagy nyugateurópai nyugdíjas sem.
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/income_social_inclusion_living_conditions/data/main_tables
    Belföldi viszonylatban a hatvan évet megértek jövedelme átlagban meghaladja a hatvan éven aluliakét.
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tespn060&plugin=1
    (The indicator is defined as the ratio of the median equivalised disposable income of persons aged 60 and over to the median equivalised disposable income of persons aged between 0 and 59.)”
  • 13. vélemény 2013. május 29. 12:03
    „Ezen is Szanyi a kapitány. :))”
  • 12. Egyolvasó 2013. május 29. 11:50
    „Elvihették volna őket a Hagymatikumba is Makóra, talán be jutottak volna a nagy tömegtől.”
  • 11. queenmargareth1 2013. május 29. 11:09
    „persze, hogy más a mentalitásuk!A fizujuk is más az életvitelük is más:ők tudnak szabadságra menni és pihenni.Főleg, ha nyugdíjas, miért rohanjon?!”
  • 10. vári 2013. május 29. 10:48
    „szöszi
    Sajnos egyet kell értenem. Ha magyarok lennének, idáig hallatszana a felháborodott hápogásuk.”
  • 9. Dr.Input 2013. május 29. 09:29
    „Nézd már, értelmes nyugdíjasok? Mily´ meglepő, hogy nem magyarok... :D Tisztelet a nyugatnak!”
  • 8. dendri 2013. május 29. 09:17
    „2. geza
    Ha lenne, akkor se kotorhatnának, hála a környezetvédőknek meg a döntéshozó politikusoknak.”
  • 7. mivan? 2013. május 29. 09:09
    „6. Tud venni magának egy lyukas ladikot. Azt onnan lógatja a lábát a vízbe.”
  • 6. Moon 2013. május 29. 08:58
    „Ugye a magyar nyugdíja is tud hasonló körülmények között utazgatni ?”
  • 5. tuningfine 2013. május 29. 08:49
    „Sky News-on hetente reklámozzák valamelyik külföldi hajóztatással foglalkozó céget. Mindig jó látni.”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A férjgyilkos nő állítja: több tucatszor szexelt a börtönőrrel

A cellaajtó tátikáján keresztül szexelt a vád szerint több hónapon át a gyulai börtönben a férjgyilkosság miatt elítélt Sápi Andrea az egyik börtönőrrel. Tovább olvasom