Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 09. 19. péntek - Vilhelmina

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Eladó az SZKT nosztalgiavillamosa

Eladó az SZKT nosztalgiavillamosa

Szeged - Nincs pénze az SZKT-nak, ezért a cég eladja a nosztalgiaflottájából, amit csak tud. A Dózsa-érában 8 év alatt közel 60 milliót költöttek öt régi omnibuszra, trolira és villamosra.

Dombai Tünde - 2012.04.21. 05:55
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
– Elkótyavetyéli az SZKT a családi ezüstöt, eladják a nosztalgiajárműveket – szólt a vészjelzés nevük elhallgatását kérő olvasóinktól.

Tóth István Tibor, az Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője elmondta: a hír részben igaz. A nosztalgia-ikerkocsikat és a bengálikat szánja eladásra. Ezután döntenek arról, hogy licitálással vagy fix áron hirdetik meg a járműveket, ezért a cégvezető nem árulta el, mennyi pénzt remél az akciótól. Azzal indokolta a lépést, hogy nincs pénze az SZKT-nak. A város többletteljesítményt vár el a társaságtól, nem várhatja, hogy közben eredményt is produkálnak. Az igazgató úgy fogalmazott: ellenségesen viselkedik az önkormányzat a cégvezetéssel, ugyanis a megrendelt szolgáltatásokért nem fizet.

Január óta a buszközlekedés kevesebbe kerül, mert beindult a 2-es villamosvonal, ami idén nagyjából 100 millió forinttal kevesebb kiadást jelent, de az SZKT ezt sem kapta meg. Az ügyvezető hozzátette, ha nem adnak el a régi járművekből, nem sok esélyt lát, mivel lehetne pótolni a hiányukat. (Tóth István Tibor márciusi nyilatkozata szerint idei költségvetésükön 200 milliós lyuk van.)

Búcsút intenek a 2005-ben felújított nosztalgia-ikerkocsinak. Archív fotó: DM/DV
Búcsút intenek a 2005-ben felújított nosztalgia-ikerkocsinak.
Archív fotó: DM/DV

A 12-es pályaszámú járművet csak veszteséggel értékesíthetnék, mert a könyvelés szerinti értéke viszonylag magas. A karbantartó villamost munkára fogták, és azt az uniós támogatás miatt nem lehet mozdítani. A trolikat is forgalomban használják, amúgy ezekkel lehet télen a legjobban megtisztítani a jégtől a felsővezetékeket.

Az SZKT az előző igazgató, Dózsa Gáborirányítása alatt támasztott fel jó néhány matuzsálemet. Erre nyolc év alatt hozzávetőleg 60 millió forintot költöttek, valamint kamatoztatták a kutatói és szerelői szakértelmet. 2005-ben született újjá a városlakók egyik kedvence, az a 313-as és 314-es pályaszámú nosztalgia-ikerkocsi, ami most eladósorba kerül. A jármű Pesten közlekedett, míg 1985-ben az akkor százéves SZKV meg nem vette. Húsz évre rá az utolsó szögig felújították, eredeti rajta az ajtó, az áramszedő, de még a kézifék is. A szentendrei közlekedési múzeum védetté nyilvánította. A fapados tuja nyaranta a szabadtéri játékok napjain szolgált turistacsalogató látványosságként.

Ugyancsak vevőt keres a tavaly nyugdíjba küldött hét „bengáli"; közülük egy csatlakozott a nosztalgiaflottához: az átfestett 813-as pályaszámú csuklós FVV. Ez emlékeztet a bumfordi járművek 1962 és 1978 között Szegedre érkezett három nagy hullámára.

A villamosközlekedés 100. születésnapjára állította helyre 2008-ban az SZKT az utolsó 1908-ból fennmaradt villamosát. 12-es pályaszámmal rótta a várost 1970-ig, majd újragyártatták kőrisfa üléseit, újraöntették csillogó fémalkatrészeit. A szegedi tömegközlekedés 150. jubileumára 2008-ban született újjá a ló vontatta omnibusz, amelyet az első szegedi omnibuszhoz hasonlóan Nagy Istvánnyugdíjas oktatótiszt, a szegedi kötöttpályás közlekedés mindentudója tervezett újra 1987-ben.

Két éve a tömegközlekedési nagyprojektben újult meg az MIII-as számú, dízelmotoros, önjáró villamos, amely ötvenéves, tehermozdonyként kezdte, majd karbantartó járműként folytatta a karrierjét. A trolik között is vannak veteránok. Az 5-ös vonalon látni olykor a szovjet járműgyártás csodáját, a piros ZIU 9-est, amely 1986-ban készült, és 2007-ben 1 millió kilométerrel a háta mögött vonult nyugdíjba. Másfél év kényszerpihenő után 2009- ben tűnt fel ismét a szegedi utcákon az 505-ös pályaszámú Ikarus troli, amelyben szovjet ZIU 9-es a hajtásrendszer.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

123456789... következő >> végére >>> 96 hozzászólás
Moderálásra küldöm 96. Belváros 2012.04.23. 14:45

NA ERRE VARRJATOK GOMBOT!!!

Ingyenes utazás: ez is lehetséges?
http://www.femina.hu/utazas/ingyenes_lesz_a_tomegkozlekedes_a_magas_benzinarak_miatt_vegre_egy_jo_otlet
A kedden kezdődött akció értelmében a héten - péntekkel bezárólag - ingyen lehetett utazni a helyi közlekedési vállalat - LVB - buszain és villamosain. A díjtalan utazás feltétele az utas nevére szóló érvényes forgalmi engedély - jelentette be kedd esti híradójában a német ZDF televízió.
Az ingyenes tömegközlekedés ötlete azonban nemcsak Lipcsében merült fel, az észtországi Tallinnban is, azonban ott mindez nem csupán ideiglenes lesz: 2013-tól nem kell majd fizetni a buszokon, villamosokon és trolikon. Arról egyelőre nem szólnak a hírek, Magyarországon várható-e hasonló kezdeményezés.

Moderálásra küldöm 95. Belváros 2012.04.23. 13:23

68. anyus59 2012.04.21. 16:26 56. öregvegyész 2012.04.21. 13:05

Gratulálok! Ilyen vélemény és hozzáállás miatt nem jön ide sem befektető, sem neves kutató vagy tudásával a várost emelni tudó szakember vagy művész. Ez a város - tisztelet a kivételnek - nem befogadó, az értelmiségét áthatja valami avitt nagyképűség, az egyszerű ember pedig elzárkózik minden újtól. Tényleg a "gyüttmönt" a hibás a poros tespedésünként?

HÁT ERRŐL ÍRTAM ÉN IS! Csak kaptam hidget és meleget is! Kecskemét Debrecen, Győr Vigyázzó szemeiteket oda vessétek

Moderálásra küldöm 94. Belváros 2012.04.23. 13:14

72. SP 2012.04.21. 16:56
Na és, ha TIT lemond,
akkor tele lesz a kassza? Nem kell eladni a retrovillit.
Hirtelen mindenki villamosbérletet vesz?- csak úgy öntudatból.

Hogy lesz pénze a SZKT-nek?
Államkassza lerabolva. Tele adóssággal az ország.

Az a vezető,
aki élhető városról prédikál, de közben nem érzi feladatának a munkahely teremtést a városában, az adja át a helyet mielőbb odavaló embernek. Akinek a programja megfelelő, célra vezető.

Kulcsfontosságú a munkahely teremtés.

Azután lesz utas is.
Bevétel is. Lesz miért és miből tömeg közlekedni. TIT -nek ez nem feladata. Van erre "mester".

VÉGRE A LEGÉRTELMESEBB HOZZÁSZÓLÓ!!!!

Moderálásra küldöm 93. Belváros 2012.04.23. 13:13

Anmari51
Annak meg már rég eljött az ideje, hogy vonják össze a város közösségi közlekedését sokkal racinálisabb lehetne, tudomásom szerint nincs is Magyarországon még egy megyeszékhely ahol külön "gazdája" üzemeltetője van a busz, illetve a villamos és ahol van a troli üzemeltetésnek. Dr Szeri István úr sikeresen, jól tudná irányítani a helyi közlekedést. A busz, villamos és trolivezetők foglalkoztatása, valamint a szervízmunka koordinálása is jobb kihasználtság mellett működhetne. Gépjárműparkhoz koncentrált helyen de bizonyára kevesebb telephelyre volna szükség. Miért nem meri bevállalni a fúziót a város vezetése, hiszen ez itt és most nekem jutott elsőként az eszembe!

Mi volna ha ez pont fordítva lenne és az SZKT üzemeltetné a helyi közlekedést ahogy ezt normális városokban végzik! Debrecen, Miskolc!

Volt egy tendereztetés 2006 ban és az SZKT pályázott a helyi autóbusz közlekedés átvételére, de a városházán mást gondoltak - akkor miről beszélünk!
ÁLDATLAN ez a helyzet… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 92. Belváros 2012.04.23. 13:05

bubu841001 2012.04.23. 12:00 nincs pénze az sztkt nek? kellett nekik annyi új villamos, annak az árából rengeteg buszt lehetett volna venni...

Na ekkora sötétséget! Valaki kapcsolja már fel a világítást!!!

Az Únios projektekről NEM HALOTTÁL mert az EU új villamosra adott pénzt, de annak a feltétele az új (2-es) vonal!!!! Vagy esetleg valami jobb de új villamos vonal létesítése.

Ez igaz a trolibusz (10+3) tenderre is! Arról nem TIT tehet hogy az NFÜ már több mint egy éve ül a feljelentésen, mely teljesen JOGOS!!!!! Csak nem tudjátok a hátterét!
Újabban a NAV is vizsgálódik, de szőrnyű lassan!

Moderálásra küldöm 91. bubu841001 2012.04.23. 12:00

nincs pénze az sztkt nek? kellett nekik annyi új villamos, annak az árából rengeteg buszt lehetett volna venni...

Moderálásra küldöm 90. ifj. Nagy Gábor 2012.04.23. 11:35

39. SP
"Nincs megfelelő gazdaságossági, megtérülési számítás. Minden kalkuláció vége az, hogy állambácsi zsebből fizet."

Így van, de akkor is, ha nincs tömegközlekedés és a két-háromszor ennyi autó kicsit több káros hatást okoz.

----------------------
61. Belváros
"Eltértünk a tárgytól - itt arról van szó, hogy az SZKT egyedül nem tudja a 2-es vonali közlekedést finanszírozni!"

Meg bármelyik másikat sem - ezt azért tegyük hozzá!

----------------------
64. Belváros
"Az egyik 100 milla a 2es vonal üzemletetése"

Ugyanez lenne a helyzet, ha a Volán nem kapta volna meg a 2-es és 83-as üzemeltetési költségét. Ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy ez a 100 milla a 9-es troli költsége és az álljon le, oszt mindjárt pénzünknél vagyunk. Ha valaminek az üzemeltetési költségét nem fizetik ki, legyen az új beruházás vagy régi, nem fog tudni üzemelni.

"A másik 100 - 150 milla a parkolási tevékenység szűkülése - állandóan csökkennek a parkoló helyek, az idén… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 89. ifj. Nagy Gábor 2012.04.23. 11:35

70. mackópajtás

Na, már a második, aki visszasírná a bengálikat - pedig még egy éve sincs, hogy kivonták őket a forgalomból. Na de való igaz, attól még, hogy a régi villamosok már nem közlekednek, a fórum globális hülyesége azért megmarad. :-))))

Moderálásra küldöm 88. ifj. Nagy Gábor 2012.04.23. 10:04

41. Mike3
"Őket csak az érdekli, hogy időben eljussanak A-ból B-be és nem számít, hogy ez Bengáli vagy PESA."

Akkor nem szidták volna annyit a korszerűteln villamosokat, meg úgy általában a korszerűbb járművek beállításával nem növekedne az utasszám, szóval ilyen hülyeséget ne akarj már megetetni velem...

Moderálásra küldöm 87. feri37szeged 2012.04.22. 19:18

Macs nem tudom.... lehet hogy már ott van....


96 hozzászólás123456789... következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...