Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Elátkozott autómentes nap - újabb kerékpáros baleset

Szeged - Egy Suzuki ütött el egy kerékpárost Szegeden szerdán délelőtt. Ez már a második gázolás a városban az autómentes napon.
A Szabadkai úti Pick gyárral szemben gázolt el egy kerékpáros fiatalembert egy fehér színű Suzuki Swift ma délelőtt. Az autót egy fiatal lány vezette, aki a Szabadkai útra akart rákanyarodni, miközben lassítás nélkül elgázolta a Kecskéstelep felé tekerő biciklist.

Szemtanúk elmondása szerint a balesetező Swiftet egy egészségügyben jártas férfi követte, aki a baleset után azonnal a földre került férfi mellett termett. Nem engedte, hogy bármijét is megmozdítsa a férfi, aki a bal lábában panaszkodott fájdalomra, de a kiérkező mentőktől nyakmerevítőt is kapott.

Elütöttek egy kerékpárost a Szabadkai út–Laktanya utca kereszteződésében - KÉPGALÉRIA

A mentősök ezután hordágyra fektették, a járműbe tették, majd néhány perces helyszíni ápolás után a kórházba szállították.

Olvasóink írták

106 hozzászólás
  • 106. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 24. 14:36
    „103. macs 2010.09.23. 20:07
    "Bocs, a csapos közbeszól:
    nem lehetne normálisan megosztozni az utca két oldalán álló házak közötti "üres" helyen?"

    Pont ezt szeretnénk.

    Kerékpárút nélkül sokkal normálisabb a megosztozás, csak a politikusok, meg úgy az emberek 99,9999x%-a ezt nem éri fel ésszel, aztán jön a duma, amikor elcsapták a kerékpárúton, hogy "figyeljen jobban".”
  • 105. vuk 2010. szeptember 24. 10:31
    „103. hozzászólás macs 2010.09.23. 20:07
    At akart menni a zebran vajon?..

    Gondolom az emlitett busz az "ontudatos" kamionnak megall, amikor annak elsobbsege van. Hat igen az erosebb.”
  • 104. putamadre 2010. szeptember 23. 21:25
    „Olyan nagy baj nem lehetett ha a képeket is megnézzük sem a biciklin sem az autón nem keletkezett kár...igazából a kerékpáros nem tudta eldönteni h mi legyen és én csak a fiatal lányt sajnálom...”
  • 103. macs 2010. szeptember 23. 20:07
    „Bocs, a csapos közbeszól:
    nem lehetne normálisan megosztozni az utca két oldalán álló házak közötti "üres" helyen?
    Esetleg figyelmesebben közlekedni, járművel és jármű nélkül egyaránt?
    Valamelyik nap egy "öntudatos" gyalogos miatt akkorát fékezett a busz, hogy a vállam azóta is iszonyúan fáj.
    Próbáljunk egy kicsit figyelni a másikra.”
  • 102. vuk 2010. szeptember 23. 14:21
    „Gabor!

    Ossze kellene gyujteni a szeparalt kerekparuton tortent baleseteket, es osszegyujteni az uttesten tortenteket (savon vagy nem - mindket esetben amik autos hibajabol tortentek), szepen idopontokkal es pontos helyszinekkel egyutt, es mindezt szepen odatolni az illetekes asztalara, hogy hasonlitgasson.”
  • 101. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 23. 13:13
    „77. Teo 2010.09.22. 20:43
    "Egy balesetben való részvétel szenvedő alanyaként, még ha vétlen is az illető, sokra megy azzal ha veri a mellét, hogy neki volt/lett volna elsőbbsége, ha közben egy életre nyomorék marad.
    A tapasztalat azt mutatja, gyalogos/biciklis, mindig lassítson mert ha közeledik egy nagyobb vas, az nekik jobban fog fájni."

    A tapasztalat azt mutatja, hogy ezt a gondolatmenetet általában olyan kerékpáros baleseteknél halljuk, amikor a biciklis a kerékpárúton ment. Pedig állítólag ott biztonságosabb...

    Érdekes módon abba senki nem gondol bele, hogy például ez a baleset, amennyiben a kerékpáros a belváros irányában haladt, be sem következhetett volna, ha nincs kerékpárút, mivel a jobbra kanyarodó autóssal az úttest túloldalán haladva bajosan ütközhetett volna össze!

    Az ilyen dolgokon gondolkodjon el mélységesen az, aki szerint a városi "elválasztott" kerékpárút biztonságos. Hogy lenne az, amikor többletfigyelemet igényel a kerékpárostól és az autóstól is???”
  • 100. vuk 2010. szeptember 23. 12:06
    „94. hozzászólás One 2010.09.23. 10:17
    Az idezett jogszabalyban nem lattam utalast kijelolt gyalogos atkelore.
    Itt van utalas lakott teruleten kivulre: "lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni" - te magad idezted.

    Egy kerekpar fektavolsaga par meter (autoe is partiz csak), nem kilometerek. Szoval boven eleg mondjuk 50 meterrol latni, hogy mi ujsag az elsobbseg kerdeseben. Es ha nekem van, akkor nem lassitok a semmiert.
    Megkulonbozteto jelzest hasznalonak csak akkor van elsobbsege, ha hangjelzest is hasznal. Mivel nem vagyok suket es hallom, erre fel tudok keszulni idoben.”
  • 99. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 23. 11:57
    „85. Ellenzéki 2010.09.23. 08:04
    "Az elütött kerékpárosok egyike sem tartotta be a hatályos KRESZ-t!
    Nem tartották be a kihelyezett jelzőtáblák utasításait, mert vélelmezhetően nem is ismerték jelentésüket és azt sem, hogy mi a teendőjük!
    Na, ifj Nagy Gábor, ideje a vörös kampányolás helyett szervezni a KRESZ tanfolyamokat a kerékpárosok részére!"

    Hazudsz, mint a vízfolyás, de ezt már megszokhattuk. Nézd meg a 7-es képet a galériában, aztán egy hét hallgatás után majd gyere az újabb ferdítéseiddel, ahogy szoktad...

    Ha ennél valami hasznosabbat is óhajtasz tenni, küldj kerékpárosokat a péntek délutáni ingyenes közlekedésbiztonsági kerékpáros oktatótúrára (Dóm tér, Somogyi könyvtár, 17 óra), amit a Magyar Kerékpárosklub szervez.”
  • 98. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 23. 11:07
    „97. One 2010.09.23. 10:39

    Akkor nincs olyan nagy véleménykülönbség köztünk: külterületi, forgalmas út mellett valóban hasznos a kerékpárút.”
  • 97. One 2010. szeptember 23. 10:39
    „Gábor!

    Kiskunmajsa irányából gyere Szegedre kerékpárral reggel, amikor miundenki igyekszik munkába. Visszafelé pedig akkor, amikor mennek hazafelé. Nincs kerékpárút vagy kerékpársáv, az úttest is elég keskeny, az út széle elég járhatatlan.

    Egyébként Deszk és Domaszék felé tudomásom szerint kiépítették a kerékpárutat arra biztonságosabban lehet közlekedni.

    A tüörvényi hivatkozásokat nem a cikkben szereplő kereszteződésre értettem, csak szerettem volna vele felhívni a figyelmet arra, hogy kerékpárral való közlekedésnek is vannak szabályai. Egyébként azzal egyet értek, hogy Szegeden kaotikus a helyzet a kerékpárosok számára, nincs könnyű dolguk.”
  • 96. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 23. 10:29
    „95. One 2010.09.23. 10:20
    "Ifj. Nagy Gábor!
    Messzebbre ne nagyon akarj kerékpárral menni, főleg arra ne, ahol nincs kerékpárút vagy kerékpársáv az úttest mellett. Életveszély! Leszorítanak, kicentiznek! (Tisztelet a kivételnek!) Tapasztalatból mondom. :-) "

    Te mégis hol biciklizel?

    Mert én Szegeden ilyennel nem szoktam találkozni. Pedig a napi 13-15 km mindig megvan biciklivel.

    94. One 2010.09.23. 10:17
    "Az, hogy az dott kereszteződésben elsőbbséged van-e vagy sem azt kilóméterekkel errébb még nem tudhatod. Adott kereszteződésben az elsőbbség kérdésében nem csak a tábla dönthet vannak más tényezők is, amik az elsőbbség kérdését szabályozhatják. (pl. rendőri karjelzés, megkülömböztető jelzést használó gépjármű stb.)"

    Ja. A rendőrt itt azért észre lehett volna venni már párszáz méterről is, az mkj-s járművet meg a hangjáról.

    "Éppen ezért kell mindenmkinek kellő sebességgel behajtania egy-egy kereszteződésben."

    Csak tudod az rendkívül pofátlan megközelítés, hogy

    1. nincs kerékpárút, a kerékpáros ott megy, ahol a többi közlekedő, észreveszik, számítanak rá ==> nem kell külön lassítania

    2. van kerékpárút, a kerékpáros figyeljen külön ott is, ahol elsőbbsége van, mert "elsőbbsége annak van, akinek megadják" ==> lassítgathat mindenhol, ha nem akar balesetet

    és azt mondják, hogy a 2-es eset a kerékpáros érdekében lett létrehozva, mert biztonságosabb.

    A nagy büdös ló.....t biztonságosabb!!!!”
  • 95. One 2010. szeptember 23. 10:20
    „Ifj. Nagy Gábor!
    Messzebbre ne nagyon akarj kerékpárral menni, főleg arra ne, ahol nincs kerékpárút vagy kerékpársáv az úttest mellett. Életveszély! Leszorítanak, kicentiznek! (Tisztelet a kivételnek!) Tapasztalatból mondom. :-) Igazi extrémsport.”
  • 94. One 2010. szeptember 23. 10:17
    „Szerintem neked nem megy az értelmezés. Az, hogy az dott kereszteződésben elsőbbséged van-e vagy sem azt kilóméterekkel errébb még nem tudhatod. Adott kereszteződésben az elsőbbség kérdésében nem csak a tábla dönthet vannak más tényezők is, amik az elsőbbség kérdését szabályozhatják. (pl. rendőri karjelzés, megkülömböztető jelzést használó gépjármű stb.) Éppen ezért kell mindenmkinek kellő sebességgel behajtania egy-egy kereszteződésben.

    A második rész amire te hivatkozol, az nem csak a lakott területen kívüli kerékpározásra vonatkozik.

    Egyébként ha nem lenne egyértelmű a zebra hivatalos nevén kijelölt gyalogosátkelőhely. Nevéből adódik, hogy a gyalogosok részére kijelölt átkelőhely. A kerékpárral közlekedő kicsit sem tekinthető gyalogosnak.”
  • 93. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 23. 10:13
    „69. majdénmegmondom 2010.09.22. 19:16
    "Ha rám hallgattok:
    CSAK OTT KERÉKPÁROZZATOK AHOL A KERÉKPÁRÚT FIZIKAILAG EL VAN VÁLASZTVA A TÖBBI KÖZLEKEDÉSTŐL!"

    Szóval egy kerékpárúton biciklizzünk két sarok között? na de mi van, ha ennél messzebbre szeretnénk, menni...?”
  • 92. vuk 2010. szeptember 23. 09:51
    „91. hozzászólás One 2010.09.23. 09:41

    Az elso resz azokra vonatkozik, akiknek macisajtjuk van. Az elsobbseggel rendelkezokre nem.

    A masodik resz pedig a folotte levo ket esetre: varoson kivul foutvonalon balra kanyarodas, kerekparutrol balra kanyarodas. Zebrarol nem volt szo a kornyeken se.

    Tenyleg nem megy az ertelmezes?”
  • 91. One 2010. szeptember 23. 09:41
    „Vuk!

    Hogy melyikből?

    "(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg." A törvény jármű alatt nem csak a gépi meghajtású jűrműveket, hanem a kerékpárokat is érti. Tehát a kerékpárosokra is vonatkozik eme törvényrészlet.

    " A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." Ez szerintem elég egyértelmű.”
  • 90. vuk 2010. szeptember 23. 09:27
    „87. hozzászólás One 2010.09.23. 08:14
    Melyik reszbol szurted le a konkluziot? Szerintem amit mondasz nem kovetkezik az idezett szovegbol.”
  • 89. K.T. 2010. szeptember 23. 08:22
    „80. hozzászólás jozko
    Rugdossad még! Még mozog.

    Kukatető,
    Jobbulást kívánok!”
  • 88. wasserkopf 2010. szeptember 23. 08:17
    „Szegény kerékpáros. Hogy sajnálom ... majdmegszakad a szívem ...”
  • 87. One 2010. szeptember 23. 08:14
    „Tiszteletem mindenkinek!

    Idéznék a KRESZ-ből:

    "(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

    54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

    (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

    (3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

    (4) Kerékpárral

    a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

    b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni

    nem szabad.

    A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

    A fenti idézetből egyértelműen kitűnik, hogy a kerékpárosoknak sem szabad körültekintés nélkül átszáguldozni egy-egy útkereszteződésen, továbbá igen is le kell szállni a kerékpárról a kijelölt gyalogátkelőhelyen!”
106 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Jobbik a vandalizmus ellen és az idősek mellett

Közös sajtótájékoztatót tartott az 1-es számú válazstókerület Jobbikos képviselőjelöltje, Makovi… Tovább olvasom